Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 15 juni 2012, 12:17   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat zal maken dat de corporatieve media voor de militairen zal kiezen. De tactiek mag bekend zijn, wat bloederige beelden, liefst boven de 100 doden, en je hebt de massa achter je.
Ik heb met u te doen. Echt waar.

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 juni 2012 om 12:18.
Antoon is offline  
Oud 15 juni 2012, 12:23   #22
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De enige plaats in gans het Midden-Oosten waar Christenen in volledige vrijheid hun godsdienst kunnen beleven is Israel. Past niet in uw kraam, maar dat is nu eenmaal zo.
In alle Arabische landen worden ze in het beste geval getolereerd met grote beperkingen, in het ergste geval verjaagd en vermoord. En de Europeanen hebben hier nooit iets aan proberen doen.

Los daarvan blijf ik erbij dat men een massamoordenaar als Assad niet kan blijven steunen, het is onmenselijk.

En u hebt gelijk, ik heb geen mening over wie er moet komen in Egypte, want er zijn spijtig genoeg, net als in alle andere Arabische landen, geen echte democratische kandidaten.

Als je kijkt naar het aantal hoogwaardigheidsposities bij de overheid in het MO, welk bekleed worden door Christenen dan is de volgorde naar mijn inziens:

1 Libanon
2 Syrie
3 ?? Israel

Zeg nou zelf, kent Israel een Christelijke minister van defensie of een Christelijke generaal ? Syrie heeft/kent dat allemaal wel.

Overigens, als je kijkt naar de stad Homs dat etnisch gezuiverd is van Christenen door extremisten, dan begrijp je dat men of althans tenminste de Christenen Assad blijven steunen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 juni 2012 om 12:26.
Frankenstein is offline  
Oud 15 juni 2012, 12:28   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft mij telkens vertellen waar ik sta en wat ik denk, zonder enig benul. fout.
Aangezien U Uw mening niet gaf en ik Uw standpunt toch wel redelijk kan inschatten, kost het mij niet al te veel moeite om daar toch een idee over te vormen. Blijkbaar, als ik Uw opinie lees, kan ik vaststellen dat ik toch niet al teveel naast de bal heb geslagen.

Citaat:
Wat betreft Syrië : U staat achter Assad, hebt u herhaaldelijk laten blijken. Ondanks het bloedbad die hij aanricht. Ik niet, ik wil hem weg.
Ik zou ook geen aggressieve Moslim extremisten in de plaats willen, maar dat moet daarna worden bekeken.
Juist.

Citaat:
Op dit moment moet uw vriend en massamoordenaar Assad weg, want zo kan het niet verder.
Hij is mijn vriend niet hoor. Hoe kan het dan wel verder ? Trouwens niet de eerste maal dat ik U die vraag stel.

Citaat:
Wat Egypte betreft: ik ben niet blij met de beslissing om het Parlement te ontbinden en onrechtmatig te verklaren. Heel gevaarlijke situatie, zowel voor Egypte als voor haar omgeving.
Betreffende de twee Presidentskandidaten heb ik geen idee wie beter/slechter zou zijn : een oudgediende van Moebarak of een Moslimbroeder. Wat ik wel denk is dat de verkiezingsuitslagen moeten beslissen wie van de twee het wordt.
Natuurlijk weet U dat het Moslimbroederschap aan de macht in Egypte een ramp zou beteken voor de veiligheid van Israel. 't zou alvast niet aangenaam zijn.

Elke andere optie zou beter zijn wat dat betreft.

Citaat:
Tenslotte moet u niet zo lichtgeraakt reageren wanneer iemand een grapje maakt over u. Het is een teken van onzekerheid.
Ik heb dat grapje nog steeds niet begrepen hoor, waarom zou ik er dan lichtgeraakt op reageren. Het ontgaat me compleet...

Citaat:
Nu mag u, nu dat u in Syrië de kant van Assad hebt gekozen, ook laten weten voor wie u in Egypte bent. Want daar blijft u opvallen stil over. Behalve dan de gebruikelijke links naar al die Engelstalige artikels over het dagelijks nieuws.
De Egyptenaren moeten zelf op democratische wijze hun leiders kunnen verkiezen, het is hun land en leven. Daar heb ik als buitenlander niets in de pap te brokken.

Maar mijn persoonlijke mening, ik heb het absoluut niet voor het Moslimbroederschap en die Sharia toestanden, zoniet had ik Assad ook liever weg. Misschien is een seculiere staat gezonder, maar ze moeten het zelf maar uitzoeken. Nu blijft het afwachten hoe lang de militairen aan de macht blijven, dat is ook geen al te beste omstandigheid.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 juni 2012 om 12:33.
zonbron is offline  
Oud 15 juni 2012, 12:33   #24
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb met u te doen. Echt waar.
Jij begint als eerste te huilen en te spammen op dit forum indien de corporatieve media weer wat bloederig nieuw materiaal van de oppositie heeft verkregen.

Neen, ik heb met jou te doen dat je maar niet door hebt dat dit een proxy war is. Destijds had jij dus ook moord en brand geroepen bij het zien van de beelden dat de glazen waarin de confeuse babies lagen waren kapot geslagen, (tijdens de Koeweit oorlog)

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 juni 2012 om 12:35.
Frankenstein is offline  
Oud 17 juni 2012, 01:50   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Onderdrukking van de democratie in Egypte.

The True Face of Egypt’s Military

Citaat:
...all the justices on the HCC (hooggerechtshof dat Parlement aan de kant zette) were appointed by Mubarak
Een militaire coup. Inclusief bezetting regeringsgebouwen door militairen.

Citaat:
In a transparently coordinated fashion, before parliament could react to this shameless challenge to the essence of the revolution, it was dissolved within 24 hours by the High Court. Further, within minutes of the decision to dissolve the parliament, hundreds of military and security officers occupied its buildings, preventing any member to enter or even clear their offices. In short, Egypt has come a full circle, the transition to democracy was aborted, the process hijacked, and its remarkable revolution put on life support.
Schandalig.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juni 2012 om 01:56.
Johan Bollen is offline  
Oud 17 juni 2012, 02:30   #26
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

"Erst kommt das Fressen, dann die Moral"

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 juni 2012 om 02:31.
Nr.10 is offline  
Oud 17 juni 2012, 13:25   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen zou men vanuit Sinai ,een paar uur voor de stembusgang een paar GRAD-raketten hebben afgevuurd op Israel

Grad rockets likely fired from Sinai

IDF officials estimate Grad rockets found in Ovda, Mitzpe Ramon fired from Sinai shortly before polling stations opened in Egypt's presidential elections and on assumption Israel won't be able to retaliate

BRON : YNet
HIER
zonbron is offline  
Oud 18 juni 2012, 17:45   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals verwacht...

Het Moslimbroederschap heeft de verkiezingen gewonnen, maar de militairen grijpen de macht

Washington Post - Egypt’s military issues decree giving vast powers to armed forces, but few to president

The declaration, published in the state gazette, had been expected, but its details indicate that the military has asserted far greater authority than observers had anticipated. Under the order, the president will have no control over the military’s budget or leadership and will not be authorized to declare war without the consent of the ruling generals.

The document said the military would soon name a group of Egyptians to draft a new constitution, which will be subject to a public referendum within three months. Once a new charter is in place, a parliamentary election will be held to replace the Islamist-dominated lower house that was dissolved Thursday after the country’s high court ruled that one-third of the chamber’s members had been elected unlawfully.

“With this document, Egypt has completely left the realm of the Arab Spring and entered the realm of military dictatorship,” said Hossam Bahgat, a prominent human rights activist. “This is worse than our worst fears.”

...
HIER
zonbron is offline  
Oud 18 juni 2012, 17:50   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israel stuurt militairen naar de grens met Egypte

IDF tanks move closer to Egypt border
Military issues unusual order, deploys Armored force closer to border following terror attack on civilian crews building fence

UPDATE : ISRAEL WARNS: 'SECURITY PROBLEM' FROM EGYPT
Militants cross into Israel from Egypt, 1 killed
HIER
zonbron is offline  
Oud 18 juni 2012, 19:25   #30
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Als ik het goed heb is onze nieuwe held dan

Mohamed Hussein Tantawi

Heeft er al iemand een tribute-video gevonden?
Klein Licht is offline  
Oud 18 juni 2012, 20:00   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als ik het goed heb is onze nieuwe held dan

Mohamed Hussein Tantawi

Heeft er al iemand een tribute-video gevonden?

Defense Secretary Leon Panetta meets with Field Marshal Hussein Tantawi

HIER
zonbron is offline  
Oud 19 juni 2012, 00:57   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ZERO HEDGE - On Egyptian Elections And Israeli Escalations

Bekijk ook : STRAFOR - Video - Egyptian Elections and Tensions with Israel (Dispatch) Published on 18 Jun 2012 by STRATFORvideo
Stratfor Vice President of Strategic Intelligence Reva Bhalla explains how the Egyptian political transition is affecting its relationship with Israel.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 juni 2012 om 00:58.
zonbron is offline  
Oud 19 juni 2012, 09:17   #33
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Dat is nogal logisch. Je gaat niet van een dictatuur naar een werkende democratie in een paar maanden.
Ha ! Democratie met die moslimbroederschap zeker ? Als zo'n gevaarlijke idioten aan de macht komen kan je binnen de kortste tijd een toepassing van de sharia wetten verwachten. Zoiets moet met alle middelen vermeden worden, zelfs met ondemocratische.
DeProf_eet is offline  
Oud 20 juni 2012, 01:31   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

Defense Secretary Leon Panetta meets with Field Marshal Hussein Tantawi

De VS wil dat het leger aan de macht blijft in Egypte. De staatsgreep past in dit schema. De macht van de president wordt beperkt. Het congres staat buiten spel en kan geen wetten stemmen. Het is het leger dat aan de macht blijft. Dat leger krijgt zo'n slordige 1.3 miljard dollar per jaar dan de VS en zal dat blijven krijgen. Wie weet nog wat opslag erbij voor het puike werk om de Arabische lente en roep om democratie te onderdrukken. Zo zie je maar dat de VS niet voor democratie staan als het erop aan komt. In Latijns Amerika is dat oud nieuws.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 24 juni 2012, 15:56   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bon. het is geregeld. De bidvlekken hebben gewonnen. Had iemand daar nog een twijfeltje over?

Tijd om de tempels te gaan afbreken, net zoals de taliban de Boeddha beelden hebben afgebroken. Le nouveau Egypte est arrivé!
Nog iemand een snoepreisje naar Hurgadah binnenkort?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120624_006

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 24 juni 2012, 16:48   #36
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bon. het is geregeld. De bidvlekken hebben gewonnen. Had iemand daar nog een twijfeltje over?

Tijd om de tempels te gaan afbreken, net zoals de taliban de Boeddha beelden hebben afgebroken. Le nouveau Egypte est arrivé!

Het is al feest in Gaza, want: Egypt's New President: Our Capital 'Shall Be Jerusalem, Allah Willing'.
Oud 24 juni 2012, 16:50   #37
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Egypte heeft geen eten. Altijd de ideale context om er eens goed op te kloppen.
Oud 24 juni 2012, 16:58   #38
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Met in bikini of zwembroek rondlopend een biertje of een cocktail drinken aan de rand van het zwembad van Egyptische hotels zou het nu normaal gezien ook afgelopen moeten zijn. Of gaat men voor ongelovige honden en hun hoeren van wijven een uitzondering maken, zolang ze maar genoeg Euros & dollars neertellen ?
Aligator is offline  
Oud 24 juni 2012, 17:00   #39
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Egypte heeft geen eten. Altijd de ideale context om er eens goed op te kloppen.
Als je geen eten hebt, lijkt het me logischer om eens een aanvang te gaan maken met het ontginnen van die woestijn, dan om er eens goed op te kloppen.
Maar goed, we hebben hier dan ook met rabiate aanhangers van de leer van Mohammed te maken, die, hun ideologie indachtig, liever van ongelovigen stelen en ongelovigen de kop inslaan, dan zelf eens de handen uit de mouwen te steken.
Oud 24 juni 2012, 17:05   #40
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
" Jerusalem is our goal " !!!
Wat zoeken die gasten ? Een 2 de oorlog van 6 dagen ? NOG eens een pak rammel ?
Aligator is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be