Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 1 juli 2004, 13:34   #21
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Pantoffelrevolutionair! Gaat daar mee naar den oorlog!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 1 juli 2004, 13:39   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik durf het tenminste toegeven dat ik onder sloef lig he. Ik zijn eerlijk op dat gebied... alhoewel....

Vertrouw niemand he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 juli 2004, 13:57   #23
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Helft Vlaamse bedrijfsleiders voor regeringsdeelname Vlaams Blok
CEO-poll van De Standaard en Trends
BRUSSEL - Ruim de helft van de Vlaamse bedrijfsleiders - 52 procent om exact te zijn - vindt dat het Vlaams Blok zou moeten deel uitmaken van de Vlaamse regering. Dat blijkt uit de driemaandelijkse CEO-poll van de Standaard en Trends, die werd uitgevoerd na de verkiezingen van 13 juni.

DE vraag werd gesteld aan 254 Nederlandstalige CEO's en bedrijfsleiders. 132 van hen zeggen dat ze vinden dat het Vlaams Blok deel zou moeten uitmaken van de Vlaamse regering, 118 vinden van niet, en 4 gaven geen antwoord op de vraag. Het is het meest opvallende resultaat uit de enquête.

Over de vraag of een ,,asymmetrische'' regering het federale regeringswerk sterk zal belemmeren, zijn de deelnemers aan de enquête verdeeld. Ruim 47 procent zegt te vrezen dat zo'n asymmetrie in redelijk belangrijke tot belangrijke mate kan wegen op het federale beleid, 33 procent meent dat dat niet het geval zal zijn, en 17 procent geeft een neutraal antwoord.

Opvallend is voorts het pleidooi voor meer Vlaamse autonomie dat blijkt uit de enquête. Er is duidelijk nood aan een beleid dat meer afgestemd is op de noden van de eigen regio. Zo vindt een ruime meerderheid van de bedrijfsleiders dat de nieuwe Vlaamse regering zeker werk moet maken van de splitsing van de sociale zekerheid en van meer fiscale autonomie voor Vlaanderen. Een meerderheid vindt ook dat er Vlaamse collectieve arbeidsovereenkomsten (cao's) moeten komen, iets waar bijvoorbeeld het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) nochtans sterk tegen gekant is.

Aan de Franstalige deelnemers aan de enquête werd gevraagd of zij verwachten dat de deelname aan de macht van nationalistische of zelfs separatistische partijen in Vlaanderen de kans vergroot dat de sociale zekerheid gesplitst wordt. Daarop antwoordt een overgrote meerderheid - 78 procent - volmondig ja.

(kdr)

01/07/2004 De Standaard
Nazi's, racisten, criminilen, white power adepten, pedofielen, hondjesmoordenaars, vrouwenmishandelaars,....het is wreed gesteld met de Vlaamse economie 8)
Oud 1 juli 2004, 14:02   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Het Blok is al de grootste arbeiderspartij nu nog de bedrijfleiders!
en ik dacht het VB "anders dan de anderen" was, een rechtlijnige partij met een "duidelijk" programma??? Voor mij is het al lang duidelijk dat het Blok uit zoveel mogelijk vijvers tegelijk probeert te vissen, alleen is het dit nu nog duidelijk maken aan kippen zonder kop �* la Jan Hyoens...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 1 juli 2004, 14:14   #25
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
en ik dacht het VB "anders dan de anderen" was, een rechtlijnige partij met een "duidelijk" programma??? Voor mij is het al lang duidelijk dat het Blok uit zoveel mogelijk vijvers tegelijk probeert te vissen, alleen is het dit nu nog duidelijk maken aan kippen zonder kop �* la Jan Hyoens...
Dat jij als tsjeef niet kan begrijpen dat het Vlaams Blok er voor alle Vlamingen is verwondert mij niet!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2004, 14:16   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat jij als tsjeef niet kan begrijpen dat het Vlaams Blok er voor alle Vlamingen is verwondert mij niet!
1) ik geen geen "tsjeef"

2) u antwoordt duidelijk niet op mijn vraag. Het Vlaams Blok blaast warm en koud, maar is wel de eerste om dat aan te klagen bij andere partijen, hypocrisie ten top dus...
Seba is offline  
Oud 1 juli 2004, 14:29   #27
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

1) ik geen geen "tsjeef"

2) u antwoordt duidelijk niet op mijn vraag. Het Vlaams Blok blaast warm en koud, maar is wel de eerste om dat aan te klagen bij andere partijen, hypocrisie ten top dus...
1) waarom gebruik je het cd&v-logo dan als avatar slumme!

2) mijn antwoord is: het Vlaams Blok is geen partij als de anderen met een duidelijk programma! nu blij? En het waarom is hier door mij en talloze anderen hier al ettelijke amlen op dit forum uitgelegd! Dus hou op met zagen of ga naar skippy gaan kijken!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2004, 16:45   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
En wat leren wij uit deze topic:

1/2 = 1
leiders=lijders

Wie zei er daar dat Ancapa klakkeloos kopieert?
dit is de ironie van de woordspeling de "....." konden er niet meer tussen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 1 juli 2004, 16:45   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Bedrijfsleven doorbreekt taboe(s)

Het is geen geheim dat de roep om een eigen sociaal en economisch beleid, dat is afgestemd op de Vlaamse specifieke noden en behoeften, ook buiten de 'traditionele' Vlaamsgezinde kringen steeds luider begint te klinken.

Dat blijkt vandaag ook uit de antwoorden die de Vlaamse bedrijfsleiders gaven op de driemaandelijkse enquête van De Standaard en Trends. Meer dan 57% is gewonnen voor het invoeren van Vlaamse CAO's, ruim twee derde wil dat effectief werk wordt gemaakt van de splitsing van de sociale zekerheid, en liefst 71,7% vindt dat fiscale autonomie een absolute prioriteit moet zijn.

Het zijn cijfers die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten en hard zullen aangekomen zijn in de kringen die mordicus blijven vasthouden aan de Belgische constructie en de daarmee gepaard gaande 'solidariteit'.

Als klap op de vuurpijl blijkt uit dezelfde enquête bovendien dat een meerderheid van de Vlaamse bedrijfstop (52%) van oordeel is dat het Vlaams Blok deel moet uitmaken van de Vlaamse regering. Pierre Godfroid, een naam als een klok in het bedrijfsleven, verwoordde het in een interview met Trends als volgt: "Van het moment dat we democratisch een partij aanvaarden, mag die partij niet uitgesloten worden". Punt.

Voor wie er nog aan mocht twijfelen: '13 juni' heeft wel degelijk wat in beweging gebracht.

www.vlaamsblok.be
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 1 juli 2004, 16:47   #30
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Ach ja, van de bedrijfsleiders moet he hebben hé
Toch eens afwachten of het woord solidarisme nog in de nieuwe grondbeginselen zal voorkomen.
(Niet dat het woord op zich van belang is, maar de inhoud wel)
Guderian is offline  
Oud 1 juli 2004, 17:30   #31
Waterdrager
Vreemdeling

Waterdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als klap op de vuurpijl blijkt uit dezelfde enquête bovendien dat een meerderheid van de Vlaamse bedrijfstop (52%) van oordeel is dat het Vlaams Blok deel moet uitmaken van de Vlaamse regering. Pierre Godfroid, een naam als een klok in het bedrijfsleven, verwoordde het in een interview met Trends als volgt: "Van het moment dat we democratisch een partij aanvaarden, mag die partij niet uitgesloten worden". Punt.

Voor wie er nog aan mocht twijfelen: '13 juni' heeft wel degelijk wat in beweging gebracht.
Ok, laten we er eens vanuit gaan dat het een degelijk onderzoek is - perfect methodologisch uitgevoerd:

(1) Waar haalt het Blok het recht vandaan om een uitspraak te doen over de motivatie van die bedrijfsleiders wanneer 52% vindt dat het Blok mag meeregeren. In het krantenartikel stond vermeld (als Ancapa dit al juist weergaf) dat 52% vindt dat het Blok mag meeregeren. Nergens stond vermeld welke de motivatie was die ze opgaven om een dergelijke keuze te maken (misschien werd dit in het onderzoek gevraagd, misschien niet... feit is: dit kan je niet opmaken uit het krantenartikel). Kan het bijvoorbeeld niet zijn dat velen vinden dat het Blok mag meeregeren, niet omdat ze het een normale democratische partij zoals alle andere vinden, maar omdat - aangezien het programma van het Vlaams Blok vol onhaalbare standpunten staat - ze ervan overtuigd zijn dat eens de partij aan de macht komt ze vanzelf zal uitdoven. Natuurlijk zullen er bedrijfsleiders tussen zitten die het Blok daadwerkelijk een democratische partij vinden en die vanuit die optiek vinden dat er mee mag worden geregeerd maar dat is mijn punt niet: (1) de reden die iemand opgeeft voor een uitspraak is wel degelijk van belang, (2) nergens krijg je daar in het artikel informatie over (3) toch doet het Blok daarover uitspraak aan de hand van 1 artikel in Trends dat 1 reden weergeeft van 1 bedrijfsleider.

(2) Bovendien is 52% nu niet echt de klap op de vuurpijl waar het Blok het over heeft. 52% is wat het is: net iets meer dan de helft.

Oh ja, Guderian: je was zo stil... laatst... bij koetjes en kalfjes...
Waterdrager is offline  
Oud 1 juli 2004, 17:35   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterdrager
(1) Waar haalt het Blok het recht vandaan om een uitspraak te doen over de motivatie van die bedrijfsleiders wanneer 52% vindt dat het Blok mag meeregeren.
Blijkbaar is er iets mis met uw leescapaciteiten. Dat artikel stond in De Standaard. En bij mijn weten heeft het Vlaams Blok geen uitspraak gedaan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 1 juli 2004, 17:39   #33
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ok, laten we er eens vanuit gaan dat het een degelijk onderzoek is - perfect methodologisch uitgevoerd:

(1) Waar haalt het Blok het recht vandaan om een uitspraak te doen over de motivatie van die bedrijfsleiders wanneer 52% vindt dat het Blok mag meeregeren. In het krantenartikel stond vermeld (als Ancapa dit al juist weergaf) dat 52% vindt dat het Blok mag meeregeren. Nergens stond vermeld welke de motivatie was die ze opgaven om een dergelijke keuze te maken (misschien werd dit in het onderzoek gevraagd, misschien niet... feit is: dit kan je niet opmaken uit het krantenartikel). Kan het bijvoorbeeld niet zijn dat velen vinden dat het Blok mag meeregeren, niet omdat ze het een normale democratische partij zoals alle andere vinden, maar omdat - aangezien het programma van het Vlaams Blok vol onhaalbare standpunten staat - ze ervan overtuigd zijn dat eens de partij aan de macht komt ze vanzelf zal uitdoven. Natuurlijk zullen er bedrijfsleiders tussen zitten die het Blok daadwerkelijk een democratische partij vinden en die vanuit die optiek vinden dat er mee mag worden geregeerd maar dat is mijn punt niet: (1) de reden die iemand opgeeft voor een uitspraak is wel degelijk van belang, (2) nergens krijg je daar in het artikel informatie over (3) toch doet het Blok daarover uitspraak aan de hand van 1 artikel in Trends dat 1 reden weergeeft van 1 bedrijfsleider.

(2) Bovendien is 52% nu niet echt de klap op de vuurpijl waar het Blok het over heeft. 52% is wat het is: net iets meer dan de helft.
inderdaad Waterdrager!
Seba is offline  
Oud 1 juli 2004, 18:01   #34
Waterdrager
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
(1) Waar haalt het Blok het recht vandaan om een uitspraak te doen over de motivatie van die bedrijfsleiders wanneer 52% vindt dat het Blok mag meeregeren.
Blijkbaar is er iets mis met uw leescapaciteiten. Dat artikel stond in De Standaard. En bij mijn weten heeft het Vlaams Blok geen uitspraak gedaan.
Ik beschik nog over al mijn leescapaciteiten hoor. Ik had het over de motivatie om een dergelijke uitspraak te doen. Niet over het aantal dat die uitspraak deed. Het aantal stond in het artikel in De Standaard. De reden (die je niet terugvind in het krantenartikel) om een dergelijke uitspraak te doen plaatste het Blok er zelf bij op hun webstek:

En ja, ook alle andere partijen zouden dit doen wanneer het hun stemmen oplevert. Maar dit is mijn punt ook niet: (1) je kan aan de hand van het krantenartikel onmogelijk nagaan of de opiniepeiling volgens strikte methodologische regels is uitgevoerd (is dit niet zo dan heb je er geen zak aan) en (2) het Blok leidt iets uit het artikel af wat er helemaal niet uit af te leiden valt.
Waterdrager is offline  
Oud 1 juli 2004, 18:03   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik beschik nog over al mijn leescapaciteiten hoor. Ik had het over de motivatie om een dergelijke uitspraak te doen. Niet over het aantal dat die uitspraak deed. Het aantal stond in het artikel in De Standaard. De reden (die je niet terugvind in het krantenartikel) om een dergelijke uitspraak te doen plaatste het Blok er zelf bij op hun webstek:

Blijkbaar heeft u al uw leescapaciteiten, maar slaat u wel alles door elkaar. Dit laatste gaat over een interview in Trends, niet over het artikel in De Standaard.
Oud 1 juli 2004, 18:14   #36
Waterdrager
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft u al uw leescapaciteiten, maar slaat u wel alles door elkaar. Dit laatste gaat over een interview in Trends, niet over het artikel in De Standaard.
Natuurlijk. Maar door dat laatste zinnetje eraan toe te voegen wekt men de indruk alsof elke bedrijfsleider uit het onderzoek dat in De Standaard werd vermeld om dezelfde reden die Pierre Godfroid opgaf (in het interview in Trends) een dergelijke mening is toegedaan. En dat kan je nu eenmaal niet opmaken uit het krantenartikel. Misschien zou je dit kunnen indien je de volledige studie in handen kreeg... misschien ook niet. Maar op basis van het krantenartikel alleen kan je zo'n uitspraak niet hard maken.
Waterdrager is offline  
Oud 1 juli 2004, 18:20   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk. Maar door dat laatste zinnetje eraan toe te voegen wekt men de indruk alsof elke bedrijfsleider uit het onderzoek dat in De Standaard werd vermeld om dezelfde reden die Pierre Godfroid opgaf (in het interview in Trends) een dergelijke mening is toegedaan. En dat kan je nu eenmaal niet opmaken uit het krantenartikel. Misschien zou je dit kunnen indien je de volledige studie in handen kreeg... misschien ook niet. Maar op basis van het krantenartikel alleen kan je zo'n uitspraak niet hard maken.
Bij mijn weten is de uitspraak volledig toe te schrijven aan die ene bedrijfsleider, niet aan de studie. U maakt er dus een potje van.
Oud 1 juli 2004, 18:32   #38
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Waterdrager schreef :

Citaat:
je kan aan de hand van het krantenartikel onmogelijk nagaan of de opiniepeiling volgens strikte methodologische regels is uitgevoerd (is dit niet zo dan heb je er geen zak aan)
Waterdrager, als het niet té veel gevraagd is, zou je dan even enkele van die strikt correcte methodologische regels voor het uitvoeren van een opiniepeiling kunnen uitleggen ???

Beknopt is voldoende ! Zélfs met een eenvoudige opsomming ben ik al tevreden.

Bij voorbaat dank !
Oud 1 juli 2004, 18:43   #39
Waterdrager
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is de uitspraak volledig toe te schrijven aan die ene bedrijfsleider, niet aan de studie. U maakt er dus een potje van.
Denk je nu echt dat dat laatste zinnetje er zomaar toevallig aan toegevoegd is?

Pierre Godfroid, een naam als een klok in het bedrijfsleven, verwoordde het in een interview met Trends als volgt: "Van het moment dat we democratisch een partij aanvaarden, mag die partij niet uitgesloten worden". Punt.

Die "het" verwijst wel degelijk naar de resultaten uit het onderzoek. Men kon natuurlijk ook gewoon die 52% vermelden.

Het doet er natuurlijk allemaal geen fuck toe maar ik heb een gloeiende hekel aan mensen die zomaar met "wetenschappelijk onderzoek" komen aandraven voor ditgene of datgene en daar dan dingen beginnen uit af te leiden die er niet uit af te leiden vallen. Laat staan dat je aan de hand van de tekst die men hier dan neerpoot kan oordelen over de degelijkheid van het oorspronkelijk onderzoek.
Waterdrager is offline  
Oud 1 juli 2004, 18:46   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat dat laatste zinnetje er zomaar toevallig aan toegevoegd is?

Pierre Godfroid, een naam als een klok in het bedrijfsleven, verwoordde het in een interview met Trends als volgt: "Van het moment dat we democratisch een partij aanvaarden, mag die partij niet uitgesloten worden". Punt.

Die "het" verwijst wel degelijk naar de resultaten uit het onderzoek. Men kon natuurlijk ook gewoon die 52% vermelden.
Dit "het" verwijst helemaal niet naar de resultaten van het onderzoek; dat probeert u er, tevergeefs, in te duwen om de zaak toch maar een draai te geven.

Godfroid heeft het trouwens niet onmiddellijk over deelnemen aan de macht (waarover sprake in het onderzoeke), maar over de uitsluiting (het cordon dus).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be