![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door matthias999 : 22 juni 2012 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Belastingsverhoging=belastingsverschuiving??? Ah bon ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wordt het volgende week ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() als je de BTW verhoogt met een luttele 1%, maar je verhoogt het inkomen met een 100 Euro verminderend a rato het inkomen dan is het een verschuiving. Het blijkt zelfs dat die 1% BTW inkomsten niet volstaat om het verhoogde inkomen te financieren. Maar dat weet u natuurlijk allemaal niet omdat u het voorstel niet gelezen heeft en anderen naaapt zonder zelf na te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef jij goed wat dat betekent voor gewone mensen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben het dus niet over een belastingsverhoging. Dus ik zie niet goed in waarom u mij hierover aanspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is een zeer eigenaardige stelling, mijnheer Stuyck. Welke ook de al dan niet “koopkrachtverhogende maatregel” moge zijn die deels door een verhoging van de BTW wordt teniet gedaan, maakt daarbij niets uit : een verhoging van de BTW is UITERAARD wel degelijk een belastingverhoging. Overigens en terzijde is de Belasting op de Toegevoegde Waarde zowat de meest onsociale belasting die bestaat vermits zij vooral de zwaksten treft : de BTW op een brood kost iemand die 1000 euro verdient even veel als iemand die 10000 euro verdient, dus in verhouding is dat tien maal méér, wijl het in mijn sociale logica tien maal minder zou moeten zijn. Het is mijn overtuiging dat men dergelijke belasting die op geen enkele wijze gerelateerd is met het inkomen of het vermogen zoveel als mogelijk moet vermijden, en al helem�*�*l zeker als het om een belasting op basislevensmiddelen gaat. Wie of wat een verhoging van de BTW voorstelt en om welke reden kan mij niet schelen : ik vind zoiets steeds verwerpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Een achterlijke VLD soldaat weet niet beter dan de ps in zijn hol te laten bonken
Wat wil je, die bso gasten lopen Verhofstadt achterna Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 juni 2012 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk derhalve dat u mij gewoon verkeerd begrepen heeft of ik heb het niet goed onder woorden gebracht. Uiteraard is een platte BTW verhoging, zonder meer een belastingsverhoging. Nogal wiedes. Maar stel dat men de BTW algemeen voor alle produkten naar 21% brengt en de personen belasting afschaft. Gaat u dan nog beweren dat de belastingen gestegen zijn ? Ik heb het over de totale belastingsdruk die ten gevolge van zo'n maatregel zou verminderen. En al zeker de belastingsdruk op arbeid. Uiteindelijk wil men de rest van het bedrag om de rekening te doen kloppen uit fiscale fraude halen. Aangezien dit uiteraard ook feitelijke belastingen zijn blijft voor mij ten gevolge van deze maatregel de belastingsdruk gelijk. Doch hij verschuift, een stukje naar consumptie, en een ander stuk naar fiscale fraude waar men mijns inziens sowieso eens dringend werk van zou moeten maken. Voor mij is het vooral van belang dat de belasting op arbeid naar omlaag gaat. Voor mij kan dit niet drastisch genoeg gebeuren. Het is de hoge belastingsdruk op arbeid die ervoor zorgt dat ouderen uit het arbeidscircuit verdwijnen en niets anders. Als men fabrieken en produktie in het algemeen hier wil houden zal nog veel meer nodig zijn, maar dit is al een begin. Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 juni 2012 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om het eenvoudig te houden geef ik u een voorbeeld : stel dat persoon A een inkomen heeft van 15000 euro per jaar, wijl persoon B een inkomen heeft van 30000 euro per jaar, en dat beiden per maand 400 euro besteden aan levensmiddelen. Op die 400 x 12 = 4800 euro ‘s jaars hebben zij beiden (zoals in uw stelling �* 21%) 833 euro BTW betaald. Voor persoon A betekent dat zowat 5,6% van zijn inkomen, wijl het voor persoon B slechts ongeveer 2,8% van zijn inkomen betekent. Kortom : hoe groter het inkomen, hoe minder belastingen men verhoudingsgewijs betaalt ! Hands up allen die zoiets sociaal rechtvaardig vinden. Voor het overige ben ik het zoals elk weldenkend mens met u eens dat de belasting op de arbeid drastisch moet verlaagd worden. Persoonlijk vind ik evenwel dat "ter compensatie" niet noodzakelijk nieuwe of verhoogde andere belastingen dienen bedacht te worden. Ik vind dat het de hoogste tijd wordt dat de regeringen in Europa de tering naar de nering zetten, en veeleer hun uitgaven moeten bedwingen dan nieuwe lasten opleggen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 juni 2012 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was zeker geen pleidooi om de personen belasting als geheel af te schaffen en te vervangen door een systeem gebaseerd op een enkelvoudige BTW. Met uw laatste alinea, die u later hebt toegevoegd, ben ik het eens. Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 juni 2012 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik verheel u niet dat ik een fel voorstandster ben van een beperking der uitgaven, eerder dan van het opleggen van verhoogde of nieuwe lasten. Eén voorbeeld : het afschaffen van alle onnodige beleidsniveau’s, ministeries en overheidsdiensten. Het welbekende excuus “ja maar, en wat doen we met het personeel dat er werkt ?” gaat voor mij niet op : men vergeet al te graag dat personeelskosten slechts een deel zijn van de werkingskosten van een onnuttig beleidsniveau, ministerie, of overheidsdienst. Het personeel dat er werkt kan desgewenst van de eerste tot de laatste man ingezet worden op de overblijvende nuttige beleidsniveau’s, ministeries en overheidsdiensten, en dan nog zal men zien dat dergelijke overheidssanering en rationalisering een ingrijpende besparing betekent. Voorwaarde is uiteraard wel dat men na enkele putten gevuld te hebben met het bespaarde geld geen nieuwe putten maakt… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de overheid iets moet doen dan is het de lasten op arbeid 15% doen zakken. En dit COMPENSEREN door lastenverhoging op alle consumptie. In feite is het gevolg dat de export aanzwengelt en de consumptie van chinese import en energie stilvalt. Dus is dat erg: nee. Hoe beter ze die doelstelling benadert hoe meer succes ze zal boeken Ze doet al gans de tijd omgkeerd: ze schrapt aftrekposten = belasting omhoog ze heft nieuwe lasten op lonen (0.5% als jeminder dan 1% van het loon spendeert aan opleidingen. Dus wil zeggen dat de lasten keihard ofwel 1% tot 0.5% verhogen) trouwens waarom kan iemand niet intern in een bedrijf opleiding krijgen ? Als je dat doet betaal je die belasting... en lasten op financiele inkomsten gaan ook keihard omhoog. Er blijft niet veel meer over om te belasten: we kunnen nu beginnen met gratis treinabonnementen van ambtenaren voordeel in natura te belasten ambtenaren sociale lasten doen betalen op hun loon zodat ze kunnen helpenbetalen voor hun vergrijzingslast en hun 75%van hun laatste loon. we kunnen nog btw heffen op alle diensten door ambtenaren uitgevoerd Dat moet het het onevenwicht ambtenaren privé eens corrigeren. Nu betaalt de privé en de export alle, dan wordt alles equitaxerend belast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb ik het mis voor, of ging het over een BTW-verhoging van het LUXE-BTW-tarief van 21 naar 22" vraagteken
toeme mijn klavier is op querty gesprongen<<<<< Dat energie en dergelijke luxe is dat is natuurlijk een andere kwestie<<<<<
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Wie wil consumeren moet die 1% ophoesten van zijn door arbeid verdiende loon. Consumeer ik niet of minder, heeft de staat die 1% niet en de bedrijven lijden er net zo goed onder. Want niet of minder consumeren betekent minder omzet en ik betaal die "belastingverhoging" als consument niet, of maar gedeeltelijk. Dus lijkt het me een minimale opbrengst te verzekeren of men moet de verhoging doorvoeren enkel op de levensnoodzakelijke producten. Maar dat wringt dan weer met de verkiezingen van oktober en van 2014. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |