Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 17:00   #21
European Voice
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar European Voice
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Proces tegen joodse oliemagnaat Khodorkovski verdaagd!

Het proces tegen de joodse oliemagnaat Mikhail Khodorkovski is in Moskou met enkele weken uitgesteld. De advocaten van de tycoon die van het wilde kapitalisme en de corruptie gebruik maakte om zich te verrijken op de kap van de gewone Russen, hadden om dat uitstel gevraagd om één van hen de tijd te geven om te herstellen van een oogoperatie. De 40-jarige beklaagde, die zowat de rijkste man van Rusland is, riskeert een gevangenisstraf van tien jaar voor onder andere belastingontduiking, fraude en geldverduistering.

De jood Khodorkovski werd in oktober 2003 aangehouden en wordt samen met zijn zakenpartners Platon Lebedev en Andrei Kraniov berecht. Hij oogde erg ontspannen en glimlachte toen hij in de beklaagdenbank zat. Volgens Westers-zionistische waarnemers is deze rechtszaak een poging van het Kremlin om Khodorkovski, die de oppositie steunt, politiek te muilkorven. Maar president Poetin ontkent dit. Zijn oliemaatschappij Yukos kijkt intussen tegen het bankroet aan, omdat de Russische fiscus 3,4 miljard dollar achterstallige belastingen en boetes eist.
Is het feit dat die man Jood is op enige manier relevant voor uw argument??? Waarschijnlijk niet, dus vraag ik mij af waarom het woord "jood" zoveel voorkomt in dat artikel.

Dat hij zich rijk heeft gemaakt door te profiteren van de chaos na de val het communisme is een gegeven feit, maar dat hij daarom in het cachot zit??? Politieke afrekeningen zonder kogels is misschien nog de beste manier om dit proces te beschrijven
Oud 5 juli 2004, 17:33   #22
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Net zoals jullie de welvaart for granted nemen: dat is een luxepositie vd verwende Westerling.
Welnee, verre van. Meer nog, ik denk dat onze welvaart te hoog ligt en dat het welzijn lijdt onder deze te hoge welvaart.
Citaat:
Ik vind het nogal hypocriet om enerzijds tegen multinationals, tegen liberalisering, tegen kapitalisme,... te zijn & anderzijds toch lekker mee te genieten vd vruchten hiervan.
Wat is "meegenieten" (of profiteren zo je wil) als je omwille van de maatschappij waarin je leeft gewoon de facto verplicht bent om actief te zijn met een computer of met een GSM?

Citaat:
Zowel in linkse als in rechtse hoek zijn er heel wat mensen die die fout begaan. Het is natuurlijk trendy om kapitalisme af te wijzen & erg enggeestig om pro-kapitalistisch te zijn, maar het is wel minder hypocriet.
Vanwaar haalt u het om te beweren dat dit een "fout" zou zijn?!?
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 11:56   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Westers-zionistische waarnemers .....
Wahahahahaaa.

Met Gudi zijn onzin is het altijd lachen.
Oud 6 juli 2004, 12:00   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.

Denk dat de End Loser inderdaad niet goed kan meedraaien in het kapitalistische systeem, vandaar de bitterheid ...
Da's overduidelijk. Hij stelt weinig of niets voor, dan maar met de borst vooruit lopen met een nazi-vlag.

Het zieligste van al is dat zo'n soot mensen echt denken dat ze op die manier belangrijk worden, terwijl ze eigenlijk de laugh of the town zijn. Zeg maar 'dorps-idioten'.
Oud 6 juli 2004, 16:38   #25
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Da's overduidelijk. Hij stelt weinig of niets voor, dan maar met de borst vooruit lopen met een nazi-vlag.
Ik hou u niet tegen dat te denken. 8)

Citaat:
Het zieligste van al is dat zo'n soot mensen echt denken dat ze op die manier belangrijk worden, terwijl ze eigenlijk de laugh of the town zijn. Zeg maar 'dorps-idioten'.
Waarom zou ik van mezelf denken dat ik belangrijk ben of wordt?

Overigens, als u het allemaal onzin vindt, waarom blijf je dan maar antwoorden met dergelijke inhoudsloze proza? Is het inzake antwoorden wel van willen maar niet kunnen, net zoals bij uw vrouw waardoor je jou op internet zit op te geilen?
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 19:49   #26
Andrei Rublev
Banneling

Andrei Rublev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...op de kap van de gewone Russen...
sinds wanneer komen nazi's op voor russische 'untermenschen' ?
Andrei Rublev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 17:28   #27
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Welnee, verre van. Meer nog, ik denk dat onze welvaart te hoog ligt en dat het welzijn lijdt onder deze te hoge welvaart.
Wel, niemand verplicht u om u langer mee te wentelen in de Westerse Decadentie: ga lekker de Spartaan gaan uithangen op water en brood & val ons, decadente kapitali$ten, er niet mee lastig. 8) Waarom zou ik moeten meedoen? Ik vind niet dat de welvaart te hoog ligt, integendeel: alles kan beter

Citaat:
Wat is "meegenieten" (of profiteren zo je wil) als je omwille van de maatschappij waarin je leeft gewoon de facto verplicht bent om actief te zijn met een computer of met een GSM?
"Parasiteren" is de term die mij het meest passend lijkt. 8)
Wie dwingt u om actief te zijn met een gsm en een computer? Welke wet dwingt u daartoe?

Citaat:
Citaat:
Zowel in linkse als in rechtse hoek zijn er heel wat mensen die die fout begaan. Het is natuurlijk trendy om kapitalisme af te wijzen & erg enggeestig om pro-kapitalistisch te zijn, maar het is wel minder hypocriet.
Vanwaar haalt u het om te beweren dat dit een "fout" zou zijn?!?
U vecht tegen de bierkaai, dat is niet fout, maar wel een total waste of time. De bewijzen omtrent de onvoorwaardelijke suprematie vh kapitali$me zijn legio. De enige reden waarom u dit niet ziet, is omdat u het niet WIL zien. Dat is een normale reactie. Verstokte marxisten durven ook niet onder ogen zien dat het al jaren 'game over' is .
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 22:37   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Gosje, als ze iedereen die op kleine of grote schaal aan belastingontduiking doet, moeten oppakken, dan gaan de gerechtelijke apparaten overal ter wereld nogal eens werk hebben...

Niet enkel joden doen aan belastingontduiking hoor Guderian, ook Vlamingen, Nederlanders, Fransen, Walen, Duitsers,... doen dat en niet enkel joden, maar ook christenen, moslims, boedhisten,...

Voor sommigen wordt het wel erg hier. Alles is tegenwoordig goed om toch maar een steen te kunnen werpen naar joden. De orthodoxe exemplaren onder hun zijn ook niet mijn beste vrienden, maar om daarom te stellen dat joden criminelen zijn, gaat véél te ver.

Wel frappant hoe sterk het antisemitisme inderdaad aan het opkomen is in Europa. Dit kan toch niet enkel te maken hebben met de criminele houding van de Israëlische regering? Dit gaat veel dieper. Ik vraag me af waar die haat en die afschuw tegenover joden vanuit Europa toch vandaan komt.

En wat de vrije markteconomie en het kapitalisme betreft: ik wil er voor geen geld van de wereld vanaf! Ik wil nooit mijn huidige (relatieve) rijkdom opgeven voor een soort (zij het afgezwakte vorm van) communisme.

PS: Gudi, ga je mij nu ook beschuldigen als 'Pisraëlvriendje'?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 23:34   #29
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Proces tegen joodse oliemagnaat Khodorkovski verdaagd!

Het proces tegen de joodse oliemagnaat Mikhail Khodorkovski is in Moskou met enkele weken uitgesteld. De advocaten van de tycoon die van het wilde kapitalisme en de corruptie gebruik maakte om zich te verrijken op de kap van de gewone Russen, hadden om dat uitstel gevraagd om één van hen de tijd te geven om te herstellen van een oogoperatie. De 40-jarige beklaagde, die zowat de rijkste man van Rusland is, riskeert een gevangenisstraf van tien jaar voor onder andere belastingontduiking, fraude en geldverduistering.

De jood Khodorkovski werd in oktober 2003 aangehouden en wordt samen met zijn zakenpartners Platon Lebedev en Andrei Kraniov berecht. Hij oogde erg ontspannen en glimlachte toen hij in de beklaagdenbank zat. Volgens Westers-zionistische waarnemers is deze rechtszaak een poging van het Kremlin om Khodorkovski, die de oppositie steunt, politiek te muilkorven. Maar president Poetin ontkent dit. Zijn oliemaatschappij Yukos kijkt intussen tegen het bankroet aan, omdat de Russische fiscus 3,4 miljard dollar achterstallige belastingen en boetes eist.
Uw antisemitisme is Zum Kotsen, dat begrijpt u mischien beter dan Nederlands ... Stukske end losing nazi!
Antisemitisme?

Ik zie enkel objectieve berichtgeving...
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be