![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afhankelijk van de feiten is het dus mogelijk dat de daders opschorting van straf of zelfs vrijspraak moeten krijgen, teneinde toekomstige automoblisten te discplineren. Toch pleit ik nog eerder voor een bureaucratische aanpak van verkeersveiligheid naar het model dat Jacques Chirac in Frankrijk invoerde: puntensysteem met nultolerantie voor overtredingen. Als je b.v. met slechts één hand op het stuur rijdt, ben je al een aantal punten kwijt en je hebt er maar vijftien! Ook vind ik dat automobilisten om de vijf jaar hun rij-examen zouden moeten opnieuw doen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 juni 2012 om 14:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier een verhaal over wielerterroristen "ons kent ons" en een rustige wandelaar met zijn hond: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2012 om 14:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2012 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, interessant. Eigenlijk zouden we een training annex examen in een soort rij-simulator moeten hebben met allerlei uitzonderlijke, gevaarlijke situaties. Het zijn precies het soort situaties die je niet kunt inoefenen in het echt die het gevaarlijkst zijn, natuurlijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() de motor pakken, dan kunt ge aan die manne terwijl ze rijden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaak zijn wielertoeristen asociale primitieve idioten, het kan zijn dat het de schuld van de automobilist was. Maar ik schat de kans klein in, vaak denken die wielertoeristen dat ze de wereld aan hun voeten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu ik ken de situatie niet, maar waarschijnlijk is het wel een actie - reactie verhaal met gescheld heen en weer en een escallatie. De jonge automobilist is waarschijnlijk uitgestapt en is al dan niet op eigen initiatief aangestuurd op een vechtpartij. Nogmaals ik weet het niet, maar ik denk dat dit artikel er al te gemakkelijk van uit gaat dan de automobilist niets te verwijten valt.
Maar in ieder geval vind ik dat de overheden vaak de grote schuldige bij dergelijke zaken. Ik ken verschillende wegen die zijn afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, maar er gebeurt geen controle zodat iedereen er uiteindelijk gewoon doorrijdt en dat zorgt natuurlijk voor wreveling. Automobilisten proberen zich dan een weg te wringen tussen de fietsers and wandelaars die daar uiteraard niet mee opgezet zijn. Tevens voorzien de lokale overheden dan uitzonderingsmatregelen (vriendjespolitiek) zodat het uiteindelijk voor niemand nog duidelijk is. Persoon één ziet dan dat persoon twee erdoor rijdt en uiteindelijke rijdt iedereen erdoor. Men maakt dus regels, maar zorgt niet voor de handhaving. Ten tweede ondermijnt men dat die regels doordat lokale overheden tal van uitzonderingsmaatregel gaan voorzien waardoor de regelgeving niet meer éénduidig is. M.a.w. typisch Belgisch. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 29 juni 2012 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Kunt u ter ondersteuning een land noemen waar wél veel controle is op wegen die enkel toegankelijk zijn voor plaatselijk verkeer? Ik kom wel eens in het buitenland maar ken er geen één waar ze een battaljon ambtenaren klaar hebben om permanente controle te doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(tja 50 fietsers kunnen dat smal jaagpad afsluiten hé) Citaat:
Citaat:
Want het jaagpad daar is redelijk smal (zie googleviewlink), zelfs als de auto in het gras vertraagde/stopte was de hoge gemiddelde snelheid van het wielerpeleton totaal naar de vaantjes ![]() ![]() In elk geval konden ze hun record niet meer verbreken en hebben dan maar... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2012 om 15:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men er enkel een bordje plaats met enkel plaatselijk verkeer, dan is dat natuurlijk vragen om problemen. De politiecommisaris geeft er de allerlaagste prioriteit aan, waardoor er geen controles worden gedaan. Dus rijdt iedereen er uiteindelijk maar door. En wat die éénduidige regelgeving betreft; hier maakt men vaak regels en voorziet er vervolgens tal van uitzonderinge voor. Jefke die Piet kent die een goede vriend van de burgemeester is zorgt er wel voor dat Jefke door de weg mag rijden. Joske ziet dat Jefke erdoor rijdt en zo rijdt iedereen er uiteindelijk weer door. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 29 juni 2012 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het item gezien op het VTM-journaal.
Dat manneke, het slachtoffer dus, zag er helemaal geen macho uit. Hij legde uit dat hij de wielertoeristen zag aankomen, dat hij met zijn auto daarvoor zich aan de kant zette ... bla bla ... maar die wielertoeristen stopten, maakten ruzie en spijkerden hem wat bij. Het manneke liet daarbij zijn verwondingen zien. Voor mij, niet als "rechter" natuurlijk maar als tv-journaal-kijker, is het duidelijk: hij is afgetroefd door die wielerterroristen. Op 50 meter van zijn huis, langs het jaagpad. Ik heb niet gezien of ze het verkeersbord gefilmd hebben, maar normaliter zou er onder het verbodsbord de uitzondering moeten staan voor "aangelanden".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lokalen die langs dat pad wonen mogen dan ook elk passerende groep wiielrenners die te rap rijden, voetgangers hinderen, te veel lawaai maken of afval in de berm smijten, murw slaan en hun fietsen in de vaart gooien.
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben zelf wielertoerist, ik rij op een jaar toch een 7 a 8 duizend kilometer met de koersfiets en wil dat gedrag ten strengste veroordelen.
Het is de laatste jaren een echte pest geworden, die mannetjes die denken dat ze Boonen of Cancellara zijn en dat de wereld aan hun voeten ligt. Ik rij meestal met een klein groepje vrienden met ten hoogste een man of vijf, maar ook vaak alleen. Als ik ga fietsen geniet ik van de landschap en voor mij speelt de snelheid alsmaar minder een rol. Het aantal kilometer is wat dat telt. Ik heb ook nog gereden voor een hoog gemiddelde snelheid, maar het interesseert mij alsmaar minder. Gewoon rustig op het gemak een honderdtal kilometer fietsen is nog het leukst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
In een andere reportage over hetzelfde jaagpad klaagden andere bewoners eveneens over de verbale en fysieke agressie van een groot aantal wielertoeristen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dat is echt voor hun gemiddelde. Ze moeten 30 kilometer per uur rijden gemiddeld. Ik ben daar vroeger een tijdje in mee gegaan, maar echt leuk is dat niet. Je moet constant op de limiet koersen en de intense inspanning zorgt vaak ook voor overgekookte potjes. Neen geef mij maar het wielertoerisme nieuwe stijl. Op het gemak en veel kilometers. Je ziet ook veel meer van het landschap.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 juni 2012 om 21:22. |
![]() |
![]() |