Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2012, 21:54   #21
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Dictators als Van Rompuy bereiden het pad voor de volgende Europese oorlog.

Wie wil investeren in de toekomst koopt best wapens.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 06:11   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Eindelijk. Het werd de hoogste tijd dat kabouters als Nederland en Finland Europese financiële besluiten niet meer kunnen blokkeren.
Nu ja, die idioten hadden maar niet moeten tekenen he.

Nu, ik ben het er uiteraard volledig mee eens dat zij die het geld van anderen willen opdoen, niet mogen geblokkeerd worden door die anderen die in hun portemonnee mogen schieten, he. Anders is de lol eraf. Alleen verandert zo een verdrag natuurlijk de situatie. In zulke omstandigheden is het veel interessanter om vragende partij te zijn dan om dragende partij te zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 11:45   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In zulke omstandigheden is het veel interessanter om vragende partij te zijn dan om dragende partij te zijn.
Goh, leef je in armoe? In die omstandigheden krijg je veel meer steun en subsidies dan als forse belastingbetaler.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 11:54   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Alle EU banken (40.000?) ... Hopelijk gaan de zwakke banken voor die tijd bankroet.
Ietsje minder dan 40.000.
Citaat:
Het aantal banken in Europa is in 2010 verder gedaald. In de eurozone nam het aantal zogenoemde monetaire financiële instellingen (MFI's) met 2,6 procent af.

Op 1 januari van dit jaar waren er 211 banken minder dan in 2010, zo blijkt vrijdag uit cijfers van de Europese Centrale Bank (ECB).

In de Europese Unie als geheel hebben 271 banken het veld geruimd. De eurozone telt nu nog 7.856 MFI's, waaronder naast bijvoorbeeld commerciële banken en spaarbanken ook de centrale banken vallen.
Bron: http://www.nu.nl/economie/2423154/aa...t-gestaag.html

Maar wel nog veel te veel. Als je dat bedoelt, ben ik het met je eens. Een tiende van het huidige aantal lijkt me meer dan genoeg.
Oud 6 juli 2012, 11:59   #25
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Komt er geen eind aan de Noodfondsen?
Als er een bankenunie komt, dan kunnen alle noodfondsen en eigenlijk ook alle nationale centrale banken worden opgedoekt.
Oud 6 juli 2012, 14:05   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er een bankenunie komt, dan kunnen alle noodfondsen en eigenlijk ook alle nationale centrale banken worden opgedoekt.
Inderdaad, dan betalen de Duitsers, en vieren de anderen feest
Oud 6 juli 2012, 19:19   #27
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Nederlands pensioenfonds legt miljoenenclaim bij Goldman Sachs
2. 'Finland kan overwegen euro te verlaten'
3. 'Bliksemschade met 40 procent toegenomen'
4. 'Spaanse banken moeten wachten op EU-hulp'
5. Cyprus wil ook graag van Rusland lenen

Een greepje titels uit Nu.nl

Alles gaat goed. Iedereen viert feest behalve Duitsland.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 21:06   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan staan we plotseling, voor sommigen niet geheel onverwacht, opnieuw aan de vooravond van een groots feest.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 12:03   #29
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“De cost gaet voor de baet uyt”, was het motto van de Nederlandse gouden eeuw. Het geldt nog steeds.

Na de val van de muur hebben de Wessies kapitalen gestoken in de opbouw van de voormalige DDR. Heeft dat Duitsland armoe gebracht? Nee, integendeel. De Duitse economie, inclusief die in de oostelijk Länder, floreert.

Wil Duitsland zijn welvaart behouden, dan zal het moeten investeren in Zuid-Europa, zodat het kan blijven exporteren. Natuurlijk zal er in het Zuiden bestuurlijk ook het een en ander moeten verbeteren. Maar dat lukt niet wanneer een bevolking steeds armer wordt en er steeds minder middelen overblijven om de noodzakelijke hervormingen gestalte te geven. Besparingen alleen leiden tot slechtere voorzieningen zonder dat er structurele hervormingen plaatsvinden.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 7 juli 2012 om 12:04.
Oud 7 juli 2012, 12:43   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
“De cost gaet voor de baet uyt”, was het motto van de Nederlandse gouden eeuw. Het geldt nog steeds.

Na de val van de muur hebben de Wessies kapitalen gestoken in de opbouw van de voormalige DDR. Heeft dat Duitsland armoe gebracht? Nee, integendeel. De Duitse economie, inclusief die in de oostelijk Länder, floreert.
Er is wel een klaain verschilleke he. De voormalige DDR is deel van Duitsland. Maw, de betalers (westduitsers) hadden volledig toezicht over wat er met hun investeringen gebeurde in het oude DDR deel.

Als de Duitsers geld aan de Grieken (of voor mijn part, aan de Fransen) geven, is het niet heel duidelijk wat daarmee gebeurt, he. Misschien wordt daar in het Elysee wel kaviaar mee gekocht bij Putin, wie zal het zeggen. Ik weet niet of de Duitsers echt veel beter worden door de kaviaarrekening van Hollande aan Putin te betalen.

Citaat:
Wil Duitsland zijn welvaart behouden, dan zal het moeten investeren in Zuid-Europa, zodat het kan blijven exporteren.
Awel zie, ik ben van hetzelfde idee. Ik ben gisteren bij mijn buur geweest, en ik heb hem gezegd dat als hij in rijkdom wil leven, hij mij beter geld geeft zodat ik hem kan betalen om mijn tuin komen te maaien. Die gast die niks van economie begrijpt, heeft mij wandelen gestuurd. Ik heb geprobeerd van hem rijk te maken, maar hij snapte het dus niet. Als hij mij veel geld geeft, dan kan hij heel veel mijn tuin komen maaien, en dan wordt hij daar rijk van. (of niet ? euh...)
Oud 7 juli 2012, 20:19   #31
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel een klaain verschilleke he. De voormalige DDR is deel van Duitsland. Maw, de betalers (westduitsers) hadden volledig toezicht over wat er met hun investeringen gebeurde in het oude DDR deel.

Als de Duitsers geld aan de Grieken (of voor mijn part, aan de Fransen) geven, is het niet heel duidelijk wat daarmee gebeurt, he. Misschien wordt daar in het Elysee wel kaviaar mee gekocht bij Putin, wie zal het zeggen. Ik weet niet of de Duitsers echt veel beter worden door de kaviaarrekening van Hollande aan Putin te betalen.
Een goede reden om de EU te federaliseren dus, maar dit terzijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Awel zie, ik ben van hetzelfde idee. Ik ben gisteren bij mijn buur geweest, en ik heb hem gezegd dat als hij in rijkdom wil leven, hij mij beter geld geeft zodat ik hem kan betalen om mijn tuin komen te maaien. Die gast die niks van economie begrijpt, heeft mij wandelen gestuurd. Ik heb geprobeerd van hem rijk te maken, maar hij snapte het dus niet. Als hij mij veel geld geeft, dan kan hij heel veel mijn tuin komen maaien, en dan wordt hij daar rijk van. (of niet ? euh...)
Investeren ≠ geven.
Oud 8 juli 2012, 10:14   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goede reden om de EU te federaliseren dus, maar dit terzijde.
In tegendeel. Dan krijg je belgische toestanden op Europees vlak. Je krijgt dan Hollandes die Di Rupooke spelen, en Merkels die als nazi worden afgeschilderd omdat ze niet eeuwig en drie dagen "solidair" willen zijn.

Ieder zijn potje, dat is veel beter. En samen doen waar de partners het over eens zijn, zonder verplichtingen. Dan is het wederzijds voordelig. Niks bestuur van bovenaf en dwingelandij. Dat dient enkel maar om de nuttigen uit te persen ten voordele van de onproductieven.

Citaat:
Investeren ≠ geven.
Inderdaad. De enige manier om zeker te zijn dat het investeringen zijn, is degene die investeert, het initiatief laten te nemen en de controle te geven. Die zal er wel voor zorgen dat hij enkel met goeie RoI investeert. Maw, je moet nooit beslissen dat iemand anders moet investeren. Die zal dat zelf wel doen. En als hij het niet doet, is dat het hem niks opbrengt, of te groot risico inhoudt.

Er is, maw, geen enkel "bestuur" nodig. De goeie dingen gebeuren vanzelf. Enkel de nadelige dingen moeten van bovenaf opgelegd worden. Men heeft dus enkel maar bestuur nodig om nadelige dingen te doen. Dat zien we ook.
Oud 8 juli 2012, 18:47   #33
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Je vergeet een ander deel van de mee betalers, alle Europeanen.

Citaat:
Poetin heeft geen kaviaar nodig, hij deelt die uit aan de top van de "Europese Unie". Hij geeft de ene wat meer dan de andere, zodat ze kunnen blijven ruzie maken, over wie het meeste heeft gekregen.

Citaat:
Volgens mij begrijp jij niets van economie en je tuinman wel, want jij geeft het geld wel aan je baas, wil nog meer geven en gaat er dan nog voor werken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be