Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 11:36   #21
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Ik vind dat de SP.A ook een bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseerd. Moeten zijn dan ook veroordeeld worden 8)
Zo dit uit hun geschriften, pamfletten en programma blijkt en bewezen kan worden?
Ja, wanneer het gerecht konsekwent oordeelt.
Ik vind dat ze de laaggeschoolde arbeiders en weklozen elke dag voortrekken.
Oud 2 juli 2004, 12:14   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Superstaaf is toch lekker consequent in zijn 'vrije meningsuiting' he.
Ja, wat hem blijkbaar niet aanstaat mag verboden worden...
Deze pure stemmingmakerij moet dienen om de grond van de zaak te ontwijken, waar u blijkbaart niet graag op ingaat.

Ik verwijs dan ook naar hetzelfde antwoord aan Vlaaderen Boven:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Schrijf ik ergens dat de N-VA haar Waals-racistische afzeik niet mag proberen slijten?

Neen

Ik wijs er enkel op dat ALS het VB veroordeeld wordt voor..... , de N-VA, mits konsekwente rechtsspraak, evenzeer dient veroordeeld te worden voor.....

Ik was in het VB-proces noch aanklager noch rechter.
Ik heb het gerecht niet nodig om jullie racistische onzin te overschoeffelen.
Geef eens eenduidig je mening?
Of wil je je brothers-in-arms jullie eigen droeve lot alsnog besparen?
Toch geen last van stille heimwee naar de unitaire Volksunie
Oud 2 juli 2004, 21:27   #23
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Buiten de nogal hypocriete reacties (dat vortig ventje smijt ermee naar je hoofd) van een opgeblazen kikker, eentje die het lef heeft om "vrijheid" te accentueren in zijn sig, heb ik hier nog GEEN reactie gehoord van onze geliefde vrienden, onze trouwe gezellen: de BUB'ers. Bij mijn weten was het vandaag géén feestdag van een van hun royalistische voorbeelden, dus ik vraag me ten zeerste af waar deze selectieve doofheid uit voorkomt.

Daarom stel ik de vraag nogmaals: Quid met de klacht tegen de NVA?
Stubaf. is offline  
Oud 2 juli 2004, 21:30   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Buiten de nogal hypocriete reacties (dat vortig ventje smijt ermee naar je hoofd) van een opgeblazen kikker, eentje die het lef heeft om "vrijheid" te accentueren in zijn sig, heb ik hier nog GEEN reactie gehoord van onze geliefde vrienden, onze trouwe gezellen: de BUB'ers.
Na de persoonlijke aanval nu nog de (tegen)argumenten?
Oud 2 juli 2004, 21:31   #25
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Buiten de nogal hypocriete reacties (dat vortig ventje smijt ermee naar je hoofd) van een opgeblazen kikker, eentje die het lef heeft om "vrijheid" te accentueren in zijn sig, heb ik hier nog GEEN reactie gehoord van onze geliefde vrienden, onze trouwe gezellen: de BUB'ers. Bij mijn weten was het vandaag géén feestdag van een van hun royalistische voorbeelden, dus ik vraag me ten zeerste af waar deze selectieve doofheid uit voorkomt.

Daarom stel ik de vraag nogmaals: Quid met de klacht tegen de NVA?
Je kan het zoveel draaien en keren als je wil, het is gewoon weer een manouvre om vlaams-nationalisme uit te schakelen.
Cyperken is offline  
Oud 3 juli 2004, 16:02   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Je kan het zoveel draaien en keren als je wil, het is gewoon weer een manouvre om vlaams-nationalisme uit te schakelen.
Het hele politieke ageren van N-VA en Vlaamsblok is er op gericht om België uit te schakelen.
Normaal toch dat we ons land verdedigen.
Oud 3 juli 2004, 18:29   #27
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is het VB veroordeelt omdat ze uitvaren tegen de Walen? Wist ik nog niet 8)
Ze varen inderdaad eveneens uit tegen de Walen zoals N-VA, maar nadrukkelijker tegen de allochtonen.

Beiden stigmatiseren herhaaldelijk 'een bepaalde bevolkingsgroep'
Daar zit de overeenkomst.
Ik maak hierbij dus geen onderscheid (waarom zou ik) tussen Waalse, Maghrebijnse of Oost-Europese geviseerde bevolkingsgroepen.....
Het grote verschil, is mij dunkt, dat de racistische praat van het Blok gestoeld is op haatgevoelens, roddels, leugens en valsheid.

De kwestie N-VA is helemaal anders. N-VA heeft het niet gemunt op de Walen, maar op het Waalse staatsapparaat en de Waalse politiek. Dat is al een wereld van verschil. Bovendien voert N-VA actie met concrete, onbetwistbare gegevens.
Het zou voor het belgicistisch establishment een zéér slechte zaak zijn mocht er een proces worden gevoerd tegen N-VA. Want dan zou de hele kwestie van het geldverslindende transfertsysteem op tafel worden gelegd. Dat is de nachtmerrie voor PS en het Belgicistisch systeem! Zij willen net die gegevens zoveel mogelijk onder de tafel vegen. N-VA heeft een sterk dossier en men weet dat.
Het feit dat er geen proces zou komen tegen de N-VA is alleszins ingegeven door het feit dat er van racisme geen sprake is, omdat er niet wordt geageerd tegen een volk, maar tegen een systeem.

Bovendien zullen de intelligente belgicisten zeer tevreden zijn dat er geen proces komt, wat voor N-VA een prachtig forum zou geweest zijn om de waarheid op tafel te leggen.

Voor N-VA is het een spijtige zaak dat het niet tot een proces komt.

Dit toont nogmaals de waanzinnige naïviteit en wereldvreemdheid van de Bubbels. Een proces beginnen dat hun eigen doos van pandora zou geopend hebben. Of zouden ze net op tijd een telefoontje hebben gekregen van Elio en zijn vriendjes?
Oud 3 juli 2004, 20:13   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zijn jullie nu nog over ons bezig?

Nu, fijn dat jullie je dagen daarmee vullen: de BUB heeft vandaag alvast een schitterend congres achter de rug; nieuwe mensen hebben onze rangen vervoegd, het vertrouwen in de partij is nog maar eens bevestigd en ambitieuze nieuwe projecten nemen een aanvang. Wij gaan resoluut voor een Unitair België, hoeveel jullie ook klagen en zagen.

Als jullie er plezier in vinden om over ons te zeuren, dan doen jullie dat maar fijn: wij gaan ondertussen onverstoorbaar verder!

Leve België & Leve de BUB 8)
Patriot! is offline  
Oud 3 juli 2004, 20:38   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zijn jullie nu nog over ons bezig?

Nu, fijn dat jullie je dagen daarmee vullen: de BUB heeft vandaag alvast een schitterend congres achter de rug; nieuwe mensen hebben onze rangen vervoegd, het vertrouwen in de partij is nog maar eens bevestigd en ambitieuze nieuwe projecten nemen een aanvang. Wij gaan resoluut voor een Unitair België, hoeveel jullie ook klagen en zagen.

Als jullie er plezier in vinden om over ons te zeuren, dan doen jullie dat maar fijn: wij gaan ondertussen onverstoorbaar verder!

Leve België & Leve de BUB 8)
Dit heeft u wel al ergens elders geplaatst. Blijkbaar chronisch gebrek aan inspiratie...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 juli 2004, 20:53   #30
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Gisteren exaam, vandaag congres, morgen vertrekken op vakantie... Ciao, and keep this topic up mensen zolang ik in't buitenland zit (en neen, het is nergens Franssprekend).
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 3 juli 2004, 21:11   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is het VB veroordeelt omdat ze uitvaren tegen de Walen? Wist ik nog niet 8)
Ze varen inderdaad eveneens uit tegen de Walen zoals N-VA, maar nadrukkelijker tegen de allochtonen.

Beiden stigmatiseren herhaaldelijk 'een bepaalde bevolkingsgroep'
Daar zit de overeenkomst.
Ik maak hierbij dus geen onderscheid (waarom zou ik) tussen Waalse, Maghrebijnse of Oost-Europese geviseerde bevolkingsgroepen.....
De N-VA vaart niet uit tegen "de Walen", wel tegen de Waalse politiek en tegen het kunstmatig bijeenhouden van wat eigenlijk al lang twee aparte landen geworden zijn.

Maar goed, misschien betekent net d�*t dat de N-VA ook moet veroordeeld worden als men consequent wilt blijven...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 3 juli 2004, 21:11   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Citaat:
De BuB heeft dus weldegelijk een punt: er bestaat een merkwaardige parallel.
Zo justitie niet met twee maten en gewichten oordeelt, verdient de N-VA eveneens een fiks gerechtelijk pak voor de broek.
Dan wachten we met spanning het moment af waarop de BUB de klacht indient. En dat was de vraag: wat is er uiteindelijk terechtgekomen van die stoere, aanvallende taal. "Na de verkiezingen", werd gezegd. Maar nu blijft het verrassend stil. Nu, sedert de verkiezingen is het verrassend stil... Zelfs de Grote Roerganger waagt zich nog nauwelijks op dit forum.
Jullie geduld zal beloond worden. 8)
Kim is offline  
Oud 3 juli 2004, 21:14   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:

Dan wachten we met spanning het moment af waarop de BUB de klacht indient. En dat was de vraag: wat is er uiteindelijk terechtgekomen van die stoere, aanvallende taal. "Na de verkiezingen", werd gezegd. Maar nu blijft het verrassend stil. Nu, sedert de verkiezingen is het verrassend stil... Zelfs de Grote Roerganger waagt zich nog nauwelijks op dit forum.
Jullie geduld zal beloond worden. 8)
Kijk eens aan, alweer een dure eed. Ik zou toch maar oppassen hoor. Indertijd kondigden jullie ook al glunderend aan dat er "binnenkort" een Duitse vertaling van jullie webstek zou komen. Eerst werkte KevinLux aan de vertaling. Maanden later evenwel nog niets. Dan zou iemand de klus klaren uit de "Oostkantons" (de Bubbels werken nog met dergelijke verouderde woorden). Maar nu... nog altijd niets.

Op een bepaald moment zou er een verslag worden gepubliceerd van een van jullie roemrijke congressen. Maanden later... nog steeds niet.

Er zouden foto's gepubliceerd worden van de eerste alweer "succesrijk" bijeenkomst van Jonge Belgen. Maanden later... nog steeds niet.
Oud 3 juli 2004, 21:16   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Onze congressen gaan u niks aan, als we u nodig hebben, dan nodigen we u wel uit. (dus wacht er niet op)

Wij beslissen zelf of onze foto's al dan niet online komen. Uw wil is onze wet niet.
Kim is offline  
Oud 3 juli 2004, 21:18   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze congressen gaan u niks aan, als we u nodig hebben, dan nodigen we u wel uit. (dus wacht er niet op)
Juist daarom heb ik via via een uitnodiging (verstuurd door de Cedric) binnengekregen
Oud 3 juli 2004, 21:19   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Fijn, uw informant zal u dus wel alles vertellen over onze succesvolle ledenbijeenkomst vandaag.
Kim is offline  
Oud 3 juli 2004, 21:20   #37
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Onze congressen gaan u niks aan
Kunt u dat misschien even doorgeven aan uw partijgenoten die hier tegen iedereen pochen over jullie "congres"?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 3 juli 2004, 21:20   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij beslissen zelf of onze foto's al dan niet online komen. Uw wil is onze wet niet.
Bij mijn weten waren wij het niet die plechtig aankondigden dat er foto's gepubliceerd zouden worden. Niet wij zeiden dat er een verslag zou worden gepubliceerd. Niet wij beweerden dat de Duitse vertaling er snel zou komen.

Jullie wel.

Blijkbaar gaat het een beetje zoals jullie klacht tegen de N-VA: eerst iets beweren en dan met de staart tussen de benen verdwijnen... uit eerlijke schaamte.
Oud 3 juli 2004, 21:21   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn, uw informant zal u dus wel alles vertellen over onze succesvolle ledenbijeenkomst vandaag.
Jammer, maar mijn informant kon niet, daar die naar een familiefeest moest. Natuurlijk kon ik wel gaan, maar dat zou dan moeten gebeuren onder een valse naam. Ik dacht aan Jean Dumont, wat bij jullie voorzitter ongetwijfeld beter in de smaak zou vallen dan mijn ware naam.
Oud 3 juli 2004, 21:22   #40
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
... uit eerlijke schaamte.
Dat zou hier inderdaad op zijn plaats zijn.
Jozef Ostyn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be