Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 12:01   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Helaas gaat het chirurisch verwijderen van het "wapen des misdaads" bij verkrachters in bepaalde gevallen niet helpen.
Integendeel, dat gaat er alleen maar voor zorgen dat zulke zieke geesten bij een "volgende" keer.Hun lichamelijk gebrek om gaan zetten in nog hardere en gruwelijkere mishandelingen.
De sex is minder belangrijk dan het machtsgevoel.

Oftewel, in mijn strafvoorstel zit bij gerekend dat de verkrachter die uit pure lust, of door een of andere geestesveranderende substantie , of door groepsdift zulke dingen hebben uitgevreten geen eeuwige haat overhouden aan de samenleving.
Tuurlijk is de straf bij herhaling funest voor het libido, maar dat is helaas niet genoeg om geestelijk niet in de maatschappij passende idioten te stoppen.
Oud 5 juli 2004, 12:11   #22
boeha
Schepen

Standaard

Is er niemand geïnteresseerd naar de motieven van de daders?
Waarom dat gebeurt, en belangrijker: waarom dat geen alleenstaand geval is?

Volgens mij zitten jullie hier heel mooi repressieve straffen uit te dokteren, terwijl jullie niet eens proberen te achterhalen wat er aan de oorzaak ligt van die verkrachtingen.

Vervolgens: er zijn nog veeeeeel te veel verkrachtingen die niet eens aangegeven worden, (bijv. door sociale nabijheid) en dat los je met een castratie en een levenslange gevangenisstraf voor de dader niet op!

Maw jullie vissen achter het net; veel speculeren over wat te doen met de daders; maar niet vissen achter de oorzaken en mogelijke manieren om die fenomenen aan te pakken, of toch op zijn minst te voorkomen...

Anders gezegd: De afschrikfunctie van zware straffen is NOOIT een voldoende oplossing!
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:19   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boeha, zware straffen zijn maar een deeloplossing om het probleem aan te pakken.

Als iedereen weet dat een verkrachting financiële ruinatieveroorzaakt, gaan de wellustigen, zonder geestesziek te zijn iets minder geneigd zijn om dit te doen.

En diegenen die wel zoiets uitvreten, die zijn een tijdje uit de maatschappij, en mogen voor die maatschappij werken.Als het aan mij ligt.
Oud 5 juli 2004, 12:19   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Helaas gaat het chirurisch verwijderen van het "wapen des misdaads" bij verkrachters in bepaalde gevallen niet helpen.
Integendeel, dat gaat er alleen maar voor zorgen dat zulke zieke geesten bij een "volgende" keer.Hun lichamelijk gebrek om gaan zetten in nog hardere en gruwelijkere mishandelingen.

Oftewel, in mijn strafvoorstel zit bij gerekend dat de verkrachter die uit pure lust, of door een of andere geestesveranderende substantie , of door groepsdift zulke dingen hebben uitgevreten geen eeuwige haat overhouden aan de samenleving.
Tuurlijk is de straf bij herhaling funest voor het libido, maar dat is helaas niet genoeg om geestelijk niet in de maatschappij passende idioten te stoppen.
Geestelijk niet in de maatschappij passende idioten moeten zowiezo geuthanaseerd worden.

Is overigens nog een propere methode...

Neem nu die geflipten die die frituurmoord gepleegd heeft... ooit laten ze die waco terug vrij, en god weet wat gebeurd er dan...

Lelievre, Horion, Dutroux, ... niemand kan verzekeren dat die gasten effectief levenslang blijven zitten, ... als die vrij komen zijn da tijdbommen, die pipo die ze nu tot 7 jaar veroordeel hebben is just hetzelfde, laat die vrij en die begint nog maar.

Dus ballen eraf, zowiezo als straf, en dan om te voorkomen dat hij ooit vrijkomt, ofwel in een ondergronds gevang opsluiten, ofwel, hop een spuitje...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:24   #25
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:

Geestelijk niet in de maatschappij passende idioten moeten zowiezo geuthanaseerd worden.

Neem nu die geflipten die die frituurmoord gepleegd heeft... ooit laten ze die waco terug vrij, en god weet wat gebeurd er dan...

Lelievre, Horion, Dutroux, ... niemand kan verzekeren dat die gasten effectief levenslang blijven zitten, ... als die vrij komen zijn da tijdbommen, die pipo die ze nu tot 7 jaar veroordeel hebben is just hetzelfde, laat die vrij en die begint nog maar.

Dus ballen eraf, zowiezo als straf, en dan om te voorkomen dat hij ooit vrijkomt, ofwel in een ondergronds gevang opsluiten, ofwel, hop een spuitje...
Ik moet eerlijk toegeven dat de gedachte dat mensen zoals u WEL nog vrij rondlopen me veel angst aandoet.

@maddox: akkoord; maar nu speculeer je nog altijd naar de straffen; wat met de oorzaken?
Het enige wat jij gesteld hebt; is de controletheorie; de attachment-commitment van de individuen: hebben ze veel te verliezen of niet? (in het geval dat er geen sprake is van een geestelijke ziekte)

En waarom zijn die geestelijke zieken dan ontstaan? (wordt een seksuele afwijking aangeboren dan? )
Oud 5 juli 2004, 12:26   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha

Volgens mij zitten jullie hier heel mooi repressieve straffen uit te dokteren, terwijl jullie niet eens proberen te achterhalen wat er aan de oorzaak ligt van die verkrachtingen.

Vervolgens: er zijn nog veeeeeel te veel verkrachtingen die niet eens aangegeven worden, (bijv. door sociale nabijheid) en dat los je met een castratie en een levenslange gevangenisstraf voor de dader niet op!

Maw jullie vissen achter het net; veel speculeren over wat te doen met de daders; maar niet vissen achter de oorzaken en mogelijke manieren om die fenomenen aan te pakken, of toch op zijn minst te voorkomen...

Anders gezegd: De afschrikfunctie van zware straffen is NOOIT een voldoende oplossing!

De reden, ...

Wel het niet kunnen onderdrukken van dierlijke driften daar begint het al mee zeker...

Verder heb ik er eens een artikel gelezen en het zou hem vooral om een inwijdingsritueel gaan om bij de groep te horen, ...

Wat ook de reden mag zijn, in een westers beschaafd land kan dit niet.

De daders moeten zodanig gestraft worden, dat ze het niet meer kunnen doen.

Overigens kan ik u wel verzekeren dat als zo een groepje het ooit in zijn hoofd zou halen van zo iemand te pakken uit mijn omgeving, ze er zeker van mogen zijn dak hun ballen in een potteke formol naar hun moeder zal opsturen.
Oud 5 juli 2004, 12:31   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik moet eerlijk toegeven dat de gedachte dat mensen zoals u WEL nog vrij rondlopen me veel angst aandoet.

@maddox: akkoord; maar nu speculeer je nog altijd naar de straffen; wat met de oorzaken?
Het enige wat jij gesteld hebt; is de controletheorie; de attachment-commitment van de individuen: hebben ze veel te verliezen of niet? (in het geval dat er geen sprake is van een geestelijke ziekte)

En waarom zijn die geestelijke zieken dan ontstaan? (wordt een seksuele afwijking aangeboren dan? )
Vermeerder uw angst dan nog maar wat want er lopen er zo nog veel meer rond. Iedereen die logisch nadenkt komt overigens tot dezelfde conclusie. Het is algemeen geweten dat pedofiel gedrag en zedenfeiten plegers bijna altijd recidiveren.... De enige oplossing is dan ook levenslang opsluiten en niet in een standaard duiventil gevangenis, maar een echte gevangenis, maar mijn spuitjen is achteraf bezien veel humaner.

Ik hoop alleen maar voor u dat het uw dochter , moeder of vrouw niet zal zijn die dergelijke klootzaken na vrijlating toevallig tegenkomen.
Oud 5 juli 2004, 12:35   #28
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

De reden, ...

Wel het niet kunnen onderdrukken van dierlijke driften daar begint het al mee zeker...

Verder heb ik er eens een artikel gelezen en het zou hem vooral om een inwijdingsritueel gaan om bij de groep te horen, ...

Overigens kan ik u wel verzekeren dat als zo een groepje het ooit in zijn hoofd zou halen van zo iemand te pakken uit mijn omgeving, ze er zeker van mogen zijn dak hun ballen in een potteke formol naar hun moeder zal opsturen.
Voila; u hebt nog altijd geen oplossing voor het ontstaan van het fenomeen gegeven;
enkel een mogelijke methode die als straf kan dienen.

"Het kan niet in een westerse maatschappij" -> maar het gebeurt toch! En veel!
Maw die straffen alleen halen niks uit; ik vraag naar hoe de westerse maatschappij dit probleem in de oorzaak kan aanpakken.

U geeft aan dat dit komt door het niet kunnen onderdrukken van dierlijke driften. Die onderdrukkingsdrang is iets wat aangeleerd moet worden; hoe komt het dat sommigen dat niet aangeleerd krijgen dan??
Oud 5 juli 2004, 12:41   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

De reden, ...

Voila; u hebt nog altijd geen oplossing voor het ontstaan van het fenomeen gegeven;

Maw die straffen alleen halen niks uit; ik vraag naar hoe de westerse maatschappij dit probleem in de oorzaak kan aanpakken.

U geeft aan dat dit komt door het niet kunnen onderdrukken van dierlijke driften. Die onderdrukkingsdrang is iets wat aangeleerd moet worden; hoe komt het dat sommigen dat niet aangeleerd krijgen dan??

Ja hoe komt dat, ? geen deftige westerse opvoeding zeker, of een kompleet verkeerde kronkel in hun ziekelijke brains, maar wat ga jij eraandoen

ze straffen en ze terug lossen, ... ? Ze in "therapie" steken zeker, ... wel noem me maar eens 5 pedo's of sexueel gefrustreerden die in "therapie" gezeten hebben, en achteraf met hun fikken nooit meer aan kinderen gezeten hebben, of dus genezen waren.

Als ge het dus nie kunt genezen moete het isoleren en in quarantaine steken, maw daar waar het geen kwaad kan, en soms moet je inderdaad overwegen om het al dan niet te vernietigen.
Oud 5 juli 2004, 12:46   #30
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja hoe komt dat, ? geen deftige westerse opvoeding zeker, of een kompleet verkeerde kronkel in hun ziekelijke brains, maar wat ga jij eraandoen

ze straffen en ze terug lossen, ... ? Ze in "therapie" steken zeker, ... wel noem me maar eens 5 pedo's of sexueel gefrustreerden die in "therapie" gezeten hebben, en achteraf met hun fikken nooit meer aan kinderen gezeten hebben, of dus genezen waren.

Als ge het dus nie kunt genezen moete het isoleren en in quarantaine steken, maw daar waar het geen kwaad kan, en soms moet je inderdaad overwegen om het al dan niet te vernietigen.
Geen deftige westerse opvoeding? Is dat dan zijn schuld nog?

En een compleet verkeerde kronkel; beschouw dat maar als spreekwoordelijk gevolg van die verkeerde opvoeding...

Verder geeft u terug mogelijke straffen, ik heb het (allang) niet meer over de repressie zelf; maar ik wil dat jullie goed inzien dat een zware straf eropzetten niets afdoet aan de oorzaken van de criminele daden zelf!
Oud 5 juli 2004, 12:47   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom verkracht iemand?

Vele oorzaken. En evenveel redenen. Maar ik zie geen enkel excuus.

Een verkrachter verdient straf. En hij/zij mag blij zijn dat het maar een tijdelijke verwijdering uit de maatschappij is.

Een verkrachter, opgehitst door het -al dan niet fictief-gedrag van de verkrachte- is dat een misdaad? Jazeker, je moet je driften onder kontrole houden, anders pas je niet in deze overbevolkte maatschappij.

Een verkrachter, daartoe gedwongen door stemmetjes in het achterhoofd.Dat blijft een verkrachter.

Een verkrachter die de verkrachte ermee wil straffen voor -al dan niet fictieve -daden. Nog steeds een verkrachter.

Verkrachten omdat er geen compatibele/gewillige partner is, juist ja....

En dan aangeleerde niet onderdrukking van lust. Simpel, we hebben al millenialang voorbeelden daarvan. Als de vijand een wezenloos niet menselijk monster is, dan is alles goed om het kapot te krijgen.En verkrachting van de vrouwelijke vijanden is niet meer dan een manier om de vijand kapot te krijgen. Maar het blijft verkrachting. Al dan niet in de naam van een krijgsheer, koning, keizer of opperwezen.

Redenen wel ja. Die uit de menselijke instelling wegkrijgen,da's wat anders.Misschien is het wel mogelijk ja, pak nog maar een pilletje [size=2](Moebius-Hof van edana-)[/size],

[size=1]Om maar een ander voorbeeld te geven. Ook in de dierenwereld komt verkrachting voor. Met als duidelijkste voorbeeld, de groepsverkrachtingen onder eendenpopulaties waar de vrouwtjes in de minderheid zijn. Dit kan zover gaan dat de slachtoffers eraan sterven. En dit is zonder uitwendige geslachtsdelen... Zoek dat maar eens uit.[/size]
Oud 5 juli 2004, 12:50   #32
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Waarom verkracht iemand?

Vele oorzaken. En evenveel redenen. Maar ik zie geen enkel excuus.

Een verkrachter verdient straf. En hij/zij mag blij zijn dat het maar een tijdelijke verwijdering uit de maatschappij is.

Een verkrachter, opgehitst door het -al dan niet fictief-gedrag van de verkrachte- is dat een misdaad? Jazeker, je moet je driften onder kontrole houden, anders pas je niet in deze overbevolkte maatschappij.

Een verkrachter, daartoe gedwongen door stemmetjes in het achterhoofd.Dat blijft een verkrachter.

Een verkrachter die de verkrachte ermee wil straffen voor -al dan niet fictieve -daden. Nog steeds een verkrachter.

Verkrachten omdat er geen compatibele/gewillige partner is, juist ja....

En dan aangeleerde niet onderdrukking van lust. Simpel, we hebben al millenialang voorbeelden daarvan. Als de vijand een wezenloos niet menselijk monster is, dan is alles goed om het kapot te krijgen.En verkrachting van de vrouwelijke vijanden is niet meer dan een manier om de vijand kapot te krijgen. Maar het blijft verkrachting. Al dan niet in de naam van een krijgsheer, koning, keizer of opperwezen.

Redenen wel ja. Die uit de menselijke instelling wegkrijgen,da's wat anders.Misschien is het wel mogelijk ja, pak nog maar een pilletje [size=2](Moebius-Hof van edana-)[/size],

[size=1]Om maar een ander voorbeeld te geven. Ook in de dierenwereld komt verkrachting voor. Met als duidelijkste voorbeeld, de groepsverkrachtingen onder eendenpopulaties waar de vrouwtjes in de minderheid zijn. Dit kan zover gaan dat de slachtoffers eraan sterven. En dit is zonder uitwendige geslachtsdelen... Zoek dat maar eens uit.[/size]
Eum; hoe moedig uw poging ook is; ik zie nog altijd geen enkele verwijzing naar hoe de verkrachter ook effectief verkrachter geworden is.

U vermeldt niet eens de omgeving, de ouders, de maatschappij, de dader is vroeger mogelijk zelf een slachtoffer geweest van verkrachting...

U ziet de dader gewoon als een zonderling, die door een individuele ontwikkeling een verkrachter is geworden...

En dan de gebruikelijke speculaties over hoe de situatie kan opgelost worden NADAT de feiten al gebeurd zijn.
Verkrachting is uitzonderlijk; maar dat wil niet zeggen dat het niet tot een minimum herleid zou kunnen worden!
Oud 5 juli 2004, 12:56   #33
boeha
Schepen

Standaard

Nog eens uitdrukkelijk erbij vermelden dat ik verkrachting zelf ten stelligste afkeur;

Ik heb laatst een reportage gezien over verkrachting op Nederland 1, waarbij een meisje getuigde van haar vader die haar op 10jarige leeftijd systematisch verkrachtte...
Je wordt er stil van, echt waar!

Mogelijke straffen?
Volgens mij is therapie (maar dan niet 1uurtje per 2 weken) absoluut noodzakelijk, en helpt een gevangenisstraf niets...
(Naar Scandinavisch model: een crimineel opsluiten helpt eigenlijk niets aan de situatie; de dader wordt er niet beter van, het slachtoffer niet, en de maatschappij ook niet. De crimineel moet geen crimineel genoemd worden, maar moet behandeld worden als een patiënt; die psychologische begeleiding nodig heeft.)

En castratie? Ik betwijfel of dit echt veel helpt hoor.
Doodstraf (effectieve- ) ben ik resoluut tegen.

Maar toch vind ik dat we eerder de oorzaken moeten aanpakken ipv te speculeren of we nu een verkrachter de ballen moeten afsnijden of niet.
(maw hou de discussie wat constructief.)
Oud 5 juli 2004, 13:03   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boeha, je werkt op mijn zenuwen nu.
Citaat:
Eum; hoe moedig uw poging ook is; ik zie nog altijd geen enkele verwijzing naar hoe de verkrachter ook effectief verkrachter geworden is.

U vermeldt niet eens de omgeving, de ouders, de maatschappij, de dader is vroeger mogelijk zelf een slachtoffer geweest van verkrachting...

U ziet de dader gewoon als een zonderling, die door een individuele ontwikkeling een verkrachter is geworden...

En dan de gebruikelijke speculaties over hoe de situatie kan opgelost worden NADAT de feiten al gebeurd zijn.
Verkrachting is uitzonderlijk; maar dat wil niet zeggen dat het niet tot een minimum herleid zou kunnen worden!

Citaat:
de dader is vroeger mogelijk zelf een slachtoffer geweest van verkrachting...
Ik ga het proberen ander uit te leggen.
Als ik bestolen word, wil dat zeggen dat ik ook mag stelen?

Zelfs als een verkrachter zelf verkracht is geweest, dan zou die net beter moeten weten dan zelf te gaan verkrachten. Het is niet goed of toegelaten.

Citaat:
Hoe ga je bepalen dat de opvoeding,gedrag of de afkomst van iemand een verkrachter maakt?Als je dan op voorhand wil uitsluiten dat iemand een verkrachter zou kunnen worden?

Als ik morgen een fantasie heb over het verkrachten van dat passerende mooie blondje in topje en hotpants, ben ik dan een verkrachter?

Een misdaad is pas een misdaad als die uitgevoerd is, en de dader betrapt.

Mijn poging is niet moedig, ze is realistisch. En eerlijker dan wat nu gedaan word in naam van menselijkheid. excuses zoeken om de redenen minder onaangenaam te maken. Een gevoel van meerwaarde te kweken bij de niet verkrachters in dit geval "kijk eens hoeveel inzicht en meedogen we hebben."
Bah, een mierenkolonie heeft meer meedogen dan een groep mensen.

Scandinavisch model. Prima. Zij kunnen dat doen, omdat ze geen mierenhoop zijn. En een redelijk homogene bevolking hebben.
Oftewel, menselijkheid hangt af van bevolkingsdruk. En bevolkingsdruk is niet alleen de (on)mogelijkheid om de mensen te voeden en te kleden.
Oud 5 juli 2004, 13:14   #35
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Boeha, je werkt op mijn zenuwen nu.
Dat is mijn bedoeling nochtans niet

Citaat:
Ik ga het proberen ander uit te leggen.
Als ik bestolen word, wil dat zeggen dat ik ook mag stelen?

Zelfs als een verkrachter zelf verkracht is geweest, dan zou die net beter moeten weten dan zelf te gaan verkrachten. Het is niet goed of toegelaten.
Ik gebruik niet graag het spreekwoord, maar dat is appelen met peren vergelijken.
Een diefstal waarbij je portefeuille gestolen wordt, is niet te vergelijken met seksueel misbruik.
Als je het daarover niet eens bent, betwijfel ik of u weet hoe indringend een verkrachting kan zijn voor het slachtoffer.

Citaat:
Hoe ga je bepalen dat de opvoeding,gedrag of de afkomst van iemand een verkrachter maakt?Als je dan op voorhand wil uitsluiten dat iemand een verkrachter zou kunnen worden?
Ik heb niet gezegd dat dat van ieder individu moet bepaald worden, maar dat de maatschappij duidelijk nog tekort komt als het op waarden aankomt.
Let op, misschien heeft u gelijk; dat verkrachting gewoon overal voorkomt, zelfs in het dierenrijk, en bijgevolg niet kan uitgesloten worden.

Maar toch is het het proberen waard; om vanuit de maatschappij zelf meer respect aan te leren voor de medemens. (wat volgens mij een belangrijke oorzaak is van verkrachting; een ontbreken van solidariteit, ontbreken van respect voor de medemens.)

Citaat:
Als ik morgen een fantasie heb over het verkrachten van dat passerende mooie blondje in topje en hotpants, ben ik dan een verkrachter?
Als u morgen die gedachte krijgt, dan zou ik mij in uw plaats stevig zorgen maken.
Want als er een blondje voorbijloopt waarmee ik graag het bed zou delen, zou ik toch liever hebben dat het blondje meegeniet; ipv verkracht wordt!

Citaat:
Een misdaad is pas een misdaad als die uitgevoerd is, en de dader betrapt.
Natuurlijk; maar dit wil niet zeggen dat er niks kan gedaan worden aan de oorzaken zelf.

Citaat:
Mijn poging is niet moedig, ze is realistisch. En eerlijker dan wat nu gedaan word in naam van menselijkheid. excuses zoeken om de redenen minder onaangenaam te maken. Een gevoel van meerwaarde te kweken bij de niet verkrachters in dit geval "kijk eens hoeveel inzicht en meedogen we hebben."
Bah, een mierenkolonie heeft meer meedogen dan een groep mensen.
Ik heb nergens gesteld dat u niet realistisch zou zijn;
want het IS moeilijk een fenomeen als verkrachting aan te pakken/te begrijpen.

Een mierenkolonie heeft in deze discussie niks te zoeken volgens mij...
Oud 5 juli 2004, 13:28   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik schreef
Citaat:
Boeha orakeld
Citaat:
Als u morgen die gedachte krijgt, dan zou ik mij in uw plaats stevig zorgen maken.
Want als er een blondje voorbijloopt waarmee ik graag het bed zou delen, zou ik toch liever hebben dat het blondje meegeniet; ipv verkracht wordt!
Je hebt gelijk, ik heb mijn partners veel liever gewillig.En die fantasie die ik zou kunnen krijgen. Als ik die zou krijgen, ga ik eens effe aan zelfanalyze doen, en kijken waar ik met mijn eigen normen en waarden in de knoop geraak.Als ik er dan nog niet aan uit geraak zal ik mijn huidige partner effe vragen waar ik de mist in ga. Maar een psychiater komt niet in mijn buurt.

Citaat:
Ik gebruik niet graag het spreekwoord, maar dat is appelen met peren vergelijken.
Een diefstal waarbij je portefeuille gestolen wordt, is niet te vergelijken met seksueel misbruik.
Als je het daarover niet eens bent, betwijfel ik of u weet hoe indringend een verkrachting kan zijn voor het slachtoffer
Het is net dezelfde vergelijking waarom een verkrachte een verkrachter kan worden. Trauma is een goeie reden, maar nog steeds geen excuus. Wel iets waar in het verleden aan gewerkt had kunnen worden, indien het geweten was.Zoals je al vermeld is, veel verkrachtingen worden nog niet eens aangegeven.Waarom, da's een ander maatschappelijk verhaal in deze contreien.

Ik vraag
Citaat:
Hoe ga je bepalen dat de opvoeding,gedrag of de afkomst van iemand een verkrachter maakt?Als je dan op voorhand wil uitsluiten dat iemand een verkrachter zou kunnen worden,
Boeha schrijft:
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat dat van ieder individu moet bepaald worden, maar dat de maatschappij duidelijk nog tekort komt als het op waarden aankomt.
Let op, misschien heeft u gelijk; dat verkrachting gewoon overal voorkomt, zelfs in het dierenrijk, en bijgevolg niet kan uitgesloten worden.

Maar toch is het het proberen waard; om vanuit de maatschappij zelf meer respect aan te leren voor de medemens. (wat volgens mij een belangrijke oorzaak is van verkrachting; een ontbreken van solidariteit, ontbreken van respect voor de medemens.)
Ergens in het nabije verleden hebben een hoop mensen beslist dat alles kan en mag, en dat vrije opvoeding hier de manier was om de kinderen het best laten op te groeien. Men heeft daar gebruik van gemaakt. En met men bedoel ik de grootindustrie, en onze toenmalige en huidige leiders.

Maar verkrachting is nog steeds een even groot(of klein) probleem in onze maatschappij sinds men de eerste dorpen heeft gebouwd.
Verschil "Dutroux" en "St-Omer" Ingeval A is het een sociopaat die voor eigen genot en winst gruwelijke dingen deed. in geval 2 was het een kleine groep in een dorp die zulke soortgelijke daden stelde,maar dan zonder doden.Maar nog steeds voor eigen genot.
Het is helaas menselijk. En je zal dit pas kunnen uitbannen door een stukje menselijkheid weg te halen.
Oud 5 juli 2004, 13:34   #37
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Maar verkrachting is nog steeds een even groot(of klein) probleem in onze maatschappij sinds men de eerste dorpen heeft gebouwd.
Verschil "Dutroux" en "St-Omer" Ingeval A is het een sociopaat die voor eigen genot en winst gruwelijke dingen deed. in geval 2 was het een kleine groep in een dorp die zulke soortgelijke daden stelde,maar dan zonder doden.Maar nog steeds voor eigen genot.
Het is helaas menselijk. En je zal dit pas kunnen uitbannen door een stukje menselijkheid weg te halen.
Natuurlijk is het menselijk;
maar met dat laatste ben ik niet akkoord.

"Een stukje menselijkheid weg te halen?" -> Ik weet niet eens wat je daarmee bedoelt.

Maar om effe verder te gaan: die sociopaat; waarom is hij een sociopaat geworden? (denkt u nu echt dat Dutroux een keuze had om een gehate kindermoordenaar/verkrachter te worden?)

Ik geloof persoonlijk dat dergelijke verkrachters niet meer zijn dan personen met een (ernstig) psychisch probleem.
Veroorzaakt door een samenloop van factoren...
Ofwel isolatie, slechte opvoeding, trauma uit kindertijd (bijv. incest), geen hulp kunnen vinden, slechte invloeden ...

[ randopmerking: veel verkrachtingen worden gesteld door getrouwde mannen... ]
Oud 5 juli 2004, 13:36   #38
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Misschien zouden we ons allemaal een beetje meer bewust moeten zijn en worden gemaakt van onze plichten tov van onze medemensen.
Misschien zouden we allemaal een beetje beter moeten opgevoed worden. In onze alles kan en alles mag maatschappij telt alleen maar het eigen genot.
Genot dat op allerlei slinkse manieren gepromoot wordt.
Ge moet en ge zult en als we het nie krijgen dan nemen we het gewoon.

Misschien zijn sommige wat ouwerwets aandoende begrippen zoals geduld, eer, beheersing toe aan een revival ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 13:40   #39
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Misschien zouden we ons allemaal een beetje meer bewust moeten zijn en worden gemaakt van onze plichten tov van onze medemensen.
Misschien zouden we allemaal een beetje beter moeten opgevoed worden. In onze alles kan en alles mag maatschappij telt alleen maar het eigen genot.
Genot dat op allerlei slinkse manieren gepromoot wordt.
Ge moet en ge zult en als we het nie krijgen dan nemen we het gewoon.

Misschien zijn sommige wat ouwerwets aandoende begrippen zoals geduld, eer, beheersing toe aan een revival ?
Ik ben hier niet mee akkoord;

we moeten meer respect hebben voor onze medemens; maar om dit plichten te noemen? Zoiets moet automatisch gebeuren, een soort solidariteit voor de medemens, iets wat in dezer dagen hier niet zo gauw terug te vinden is...

Het is niet zo dat alles kan en alles mag; en de reden hiervoor is dat we nog geen adequaet gedrag hebben ontwikkeld om hiermee om te gaan; sommigen vinden dat alles kan en mag; anderen vinden van niet...

Volgens mij zijn uw ouderwetse waarden van beheersing, geduld en eer hier totaal niet relevant;
volgens mij zijn waarden van solidariteit, liefde en respect hier meer aan de orde.
Oud 5 juli 2004, 13:41   #40
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens uitdrukkelijk erbij vermelden dat ik verkrachting zelf ten stelligste afkeur;

Ik heb laatst een reportage gezien over verkrachting op Nederland 1, waarbij een meisje getuigde van haar vader die haar op 10jarige leeftijd systematisch verkrachtte...
Je wordt er stil van, echt waar!

Mogelijke straffen?
Volgens mij is therapie (maar dan niet 1uurtje per 2 weken) absoluut noodzakelijk, en helpt een gevangenisstraf niets...
(Naar Scandinavisch model: een crimineel opsluiten helpt eigenlijk niets aan de situatie; de dader wordt er niet beter van, het slachtoffer niet, en de maatschappij ook niet. De crimineel moet geen crimineel genoemd worden, maar moet behandeld worden als een patiënt; die psychologische begeleiding nodig heeft.)

En castratie? Ik betwijfel of dit echt veel helpt hoor.
Doodstraf (effectieve- ) ben ik resoluut tegen.

Maar toch vind ik dat we eerder de oorzaken moeten aanpakken ipv te speculeren of we nu een verkrachter de ballen moeten afsnijden of niet.
(maw hou de discussie wat constructief.)
inderdaad, de meeste criminelen zijn eigenlijk 'zieken' die een genetische afwijking hebben waardoor ze een grotere neiging hebben tot crimineel gedrag dan anderen.
een structurele oplossing zou zijn om criminelen (en desgevallend hun nakomelingen) te steriliseren.
u zult zien, er zal minder criminaliteit zijn in de toekomst.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be