Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2012, 09:56   #21
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Geen probleem als die man verkozen wordt.
Het is een CD&V-probleem om die man dan - vooral praktisch - te laten functioneren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:04   #22
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als jij het verschil niet wenst te zien tussen het functioneren met een verstandelijke handicap en een fysieke handicap dan houdt het natuurlijk op. Het lijkt me dan ook niet nodig om nog verder tijd te steken in een discussie met u, want u bent overduidelijk van slecht wil.
²
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:04   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

heb mijn handtekening aangepast:
liever een wag op de lijst dan een IQ40

als je al politiek lijsten begint te vullen met mensen die verstandelijk niet in staat zijn om dossiers te vreten vlot te communiceren, vergaderingen bij te wonen, en een positieve intellectuele bijdrage te geven aan de vergadering. Dan wil dit zeggen ofwel dat politiek iets is voor debielen, ofwel dat uw lijst preferentieel gevuld wordt met 'lakijen'

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 juli 2012 om 10:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:06   #24
giserke
Banneling

Standaard

Eigenlijk lacht de CD&V 2 keer met mentaal gehandicapten.
1 keer door hem politiek te gebruiken, en 1 keer door hem op een onverkiesbare plaats te zetten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:11   #25
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als jij het verschil niet wenst te zien tussen het functioneren met een verstandelijke handicap en een fysieke handicap dan houdt het natuurlijk op. Het lijkt me dan ook niet nodig om nog verder tijd te steken in een discussie met u, want u bent overduidelijk van slecht wil.
Waar lees jij dat?
Ik vraag zelfs of er zich iemand geroepen voelt om de criteria op te stellen, wat wel kan en wat niet.

Waar ik het lastig mee heb, is dat er zelfs met die man gelachen wordt, zonder hem te kennen, met zijn diploma's, zonder te weten wat die echt voorstellen, met zijn sociaal engagement, zonder te weten wat dat echt betekent.

Waar ik het nog moeilijker mee heb is het "belerend" toontje dat aangeslagen wordt, over wat zou kunnen en wat niet, over welke mensen "aanvaardbaar" zijn in de politiek.

De absolute afknapper is het gebrek aan respect voor die man en zijn eventuele kiezers. Een hoop leeghoofden van BV's aantrekken puur voor de stemmen mag blijkbaar wel. Een gehandicapte op de lijst zetten is dan weer een electoraal not done.

Blijkbaar is in het eerste geval het oordeel van de eventuele kiezer belangrijk, en in het tweede geval dan weer niet. Wie heeft er het recht om de democratische rechten van die man en zijn eventuele kiezers in te perken?

Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juli 2012 om 10:17.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:15   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waar lees jij dat?
Ik vraag zelfs of er zich iemand geroepen voelt om de criteria op te stellen, wat wel kan en wat niet.

Waar ik het lastig mee heb, is dat er zelfs met die man gelachen wordt, zonder hem te kennen, met zijn diploma's, zonder te weten wat die echt voorstellen, met zijn sociaal engagement, zonder te weten wat dat echt betekent.

Waar ik het nog moeilijker mee heb is het "belerend" toontje dat aangeslagen wordt, over wat zou kunnen en wat niet, over welke mensen "aanvaardbaar" zijn in de politiek.

De absolute afknapper is het gebrek aan respest voor die man en zijn eventuele kiezers. Een hoop leeghoofden van BV's aantrekken puur voor de stemmen mag blijkbaar wel. Een gehandicapte op de lijst zetten is dan weer een electoraal not done.

Blijkbaar is in het eerste geval het oordeel van de eventuele kiezer belangrijk, en in het tweede geval dan weer niet. Wie heeft er het recht om de democratische rechten van die man en zijn eventuele kiezers in te perken?

luister een keer, al wie verder dan 2de plaats op een kieslijst staat, staat op een onverkiesbare plaats en dient in feite om stemmen te ronselen PUNT
Oud 9 juli 2012, 10:28   #27
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
De absolute afknapper is het gebrek aan respect voor die man en zijn eventuele kiezers.
Heeft de CD&V dan wél respect voor die man door hem op een quasi onverkiesbare plaats te zetten?
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:32   #28
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Ik heb de foto eens bekeken van de kandidaten voor de kieslijst in Gent.
Staat Didier Peleman er tussen? Ze lijken me eerlijk gezegd allemaal mentaal gehandicapt.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Kandidaten-CDV-Gent.jpg.h380.jpg.568.jpg
Bekeken: 97
Grootte:  76,5 KB
ID: 86593
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:34   #29
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Heeft de CD&V dan wél respect voor die man door hem op een quasi onverkiesbare plaats te zetten?
zoveel of zo weinig als om het even welke partij die mensen op zogezegd onverkiesbare plaatsen zetten, voor zover dit maanden voor de verkiezing al kan bepaald worden, wat een verkiesbare plaats is.
Iedereen die voldoende stemmen haalt is ten andere verkiesbaar. ik zie dus uw probleem niet echt.
Bovendien heb ik geen weet van enige dwang tov die man. Hij is dus naar alle waarschijnlijkheid akkoord gegaan met die plaats op de lijst.
Waar er een gebrek aan respect kan liggen in het aanbieden en het aanvaarden van een bepaalde plaats op een kieslijst is me dus volkomen onduidelijk.
Oud 9 juli 2012, 10:40   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat?

De absolute afknapper is het gebrek aan respect voor die man en zijn eventuele kiezers. Een hoop leeghoofden van BV's aantrekken puur voor de stemmen mag blijkbaar wel. Een gehandicapte op de lijst zetten is dan weer een electoraal not done.

Er wordt niet met die man gelachen. Het is net de CD&V die met die man lacht. En aan reacties zoals de uwe had ik me eigenlijk wel verwacht. Tuurlijk is een mentaal gehandicapte die amper kan lezen en schrijven op een lijst zetten not done, want dan ontbreekt het hem aan verstandelijke capaciteiten om de burger te vertegenwoordigen in dossiers die de inwoners aanbelangen. Dat is voor iedereen zo klaar als een klontje. Behalve uiteraard voor mensen die er geen problemen mee hebben dat zo een mensen voor de kar van poilitieke partijen gespannen worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:42   #31
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier niet zoveel moeite mee. Indien de de "mentale" handicap van de man er enkel in bestaat dat hij moeilijk spreekt en schrijft is er geen probleem. Iemand die achterlijk of echt geestesgestoord is, dat zou iets anders zijn.

Het zou echter mooier zijn geweest indien de CD&V deze man op de lijst had gezet zonder meer, zonder er de aandacht op te vestigen. Maa als ik hen hoor spreken over "een primeur", dan is de stunt niet ver weg, uiteraard.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:43   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoveel of zo weinig als om het even welke partij die mensen op zogezegd onverkiesbare plaatsen zetten, voor zover dit maanden voor de verkiezing al kan bepaald worden, wat een verkiesbare plaats is.
Iedereen die voldoende stemmen haalt is ten andere verkiesbaar. ik zie dus uw probleem niet echt.
Bovendien heb ik geen weet van enige dwang tov die man. Hij is dus naar alle waarschijnlijkheid akkoord gegaan met die plaats op de lijst.Waar er een gebrek aan respect kan liggen in het aanbieden en het aanvaarden van een bepaalde plaats op een kieslijst is me dus volkomen onduidelijk.
Het is uiteraard ook niet echt moeilijk om verstandelijk beperkte mensen te overtuigen om op een bepaalde plaats op de lijst te gaan staan. De meeste mensen weten wat de gevolgen van die plaats zullen zijn. Ze zijn plaatsvullen en stemmenronselaars voor hun familie en kennissen. De man in kwestie weet dat echter niet, want uit het interview kan je afleiding dat hij daadwerkelijk hoopt om verkozen te worden om iets te kunnen betekenen voor anderen.

Deze man kan op vele manieren iets betekenen voor zijn lotgenoten, maar niet door op een onverkiesbare plaats te gaan staan. CD&V maakt misbruik van zijn sociaal engagement. Je beseft dat zelf ook zeer goed, maar je hebt de ballen niet om het toe te geven. Mij niet gelaten, doe maar verder hypocriet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 juli 2012, 10:48   #33
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik heb hier niet zoveel moeite mee. Indien de de "mentale" handicap van de man er enkel in bestaat dat hij moeilijk spreekt en schrijft is er geen probleem. Iemand die achterlijk of echt geestesgestoord is, dat zou iets anders zijn.

Het zou echter mooier zijn geweest indien de CD&V deze man op de lijst had gezet zonder meer, zonder er de aandacht op te vestigen. Maa als ik hen hoor spreken over "een primeur", dan is de stunt niet ver weg, uiteraard.
Inderdaad en dit ruikt naar opportunisme.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 9 juli 2012, 10:53   #34
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Ik heb de foto eens bekeken van de kandidaten voor de kieslijst in Gent.
Staat Didier Peleman er tussen? Ze lijken me eerlijk gezegd allemaal mentaal gehandicapt.

Bijlage 86593
Ik dacht dat heel die partij mentaal gehandicapt was, over heel het land

Laatst gewijzigd door tschoon verdiep : 9 juli 2012 om 10:53.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 10:53   #35
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er wordt niet met die man gelachen.
Dan heb je de draad niet gelezen, of weet je niet wat gevoelig ligt bij mensen die ondanks hun handicap toch iets bereikt hebben.
Citaat:
Het is net de CD&V die met die man lacht. En aan reacties zoals de uwe had ik me eigenlijk wel verwacht. Tuurlijk is een mentaal gehandicapte die amper kan lezen en schrijven op een lijst zetten not done, want dan ontbreekt het hem aan verstandelijke capaciteiten om de burger te vertegenwoordigen in dossiers die de inwoners aanbelangen. Dat is voor iedereen zo klaar als een klontje. Behalve uiteraard voor mensen die er geen problemen mee hebben dat zo een mensen voor de kar van poilitieke partijen gespannen worden.
Zoals hierboven al gezegd heeft hij de plaats op de lijst aangenomen die hem door de partij aangeboden werd, tenzij jij weet hebt van dwang. Een wederzijds aanvaarden, waar ik van uitga, kan nooit een gebrek aan respect inhouden. ook het begrip "voor de kar spannen" is dan minstens in onderling akkoord. Of ga je er van uit dat de man wilsonbekwaam is ondanks het feit dat hij blijkbaar nog over zijn politieke rechten beschikt?
Ik noteer dat u de democratische rechten van (mentaal) gehandicapten en analfabeten wil inperken, evenals het democratisch recht van de kiezer om zelf te beslissen wie hem vertegenwoordigt, door vooraf de lijsten te zuiveren van elke onvoklomenheid.
Niets geleerd uit de geschiedenislessen?

Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juli 2012 om 11:01.
Oud 9 juli 2012, 10:54   #36
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Geen grap: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120709_008

Wat moeten we daarvan denken? Iedere goede kandidaat is overgelopen naar N-VA (CD&V-light?) dus beginnen ze maar aan de meest ironische witte konijnen: een mentaal gehandicapte om de brain drain bij CD&V te symboliseren.
Wat maakt dat nu uit? Heel die particratie is mentaal gehandicapt.
Oud 9 juli 2012, 10:56   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je de draad niet gelezen, of weet je niet wat gevoelig ligt bij mensen die ondanks hun handicap toch iets bereikt hebben.

Citaat:
Het is net de CD&V die met die man lacht. En aan reacties zoals de uwe had ik me eigenlijk wel verwacht. Tuurlijk is een mentaal gehandicapte die amper kan lezen en schrijven op een lijst zetten not done, want dan ontbreekt het hem aan verstandelijke capaciteiten om de burger te vertegenwoordigen in dossiers die de inwoners aanbelangen. Dat is voor iedereen zo klaar als een klontje. Behalve uiteraard voor mensen die er geen problemen mee hebben dat zo een mensen voor de kar van poilitieke partijen gespannen worden.
Zoals hierboven al gezegd heeft hij de plaats op de lijst aangenomen die hem door de partij aangeboden werd, tenzij jij weet hebt van dwang. Een wederzijds aanvaarden, waar ik van uitga, kan nooit een gebrek aan respect inhouden. ook het begrip "voor de kar spannen" is dan minstens in onderling akkoord. Of ga je er van uit dat de man wilsonbekwaam is ondanks het feit dat hij blijkbaar nog over zijn politieke rechten beschikt?
Ik noteer dat u de democratische rechten van (mentaal) gehandicapten en analfabeten wil inperken, evenals het democratisch recht van de kiezer om zelf te beslissen wie hem vertegenwoordigt, door vooraf de lijsten te zuiveren van elke onvoklomenheid.
Niets geleerd uit de geschiedenislessen?
Noteer wat je wel en huichel gerust verder.

Laatst gewijzigd door fox : 9 juli 2012 om 10:57.
Oud 9 juli 2012, 11:01   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien heb ik geen weet van enige dwang tov die man. Hij is dus naar alle waarschijnlijkheid akkoord gegaan met die plaats op de lijst.
Waar er een gebrek aan respect kan liggen in het aanbieden en het aanvaarden van een bepaalde plaats op een kieslijst is me dus volkomen onduidelijk.
laat mij lachen, verkiezingen zijn hier echt op lokaal niveau nog meer 'ondemocratisch' dan wat op federaal niveau gebeurt. van de laatste keer was het een van unizo, nu is het de toer aan 'acv'... type kromme redeneringen
Oud 9 juli 2012, 11:03   #39
Bokkenreyder

Standaard

Ik wist niet dat Wouterke Beke in Gent opkwam!

Citaat:
Oud 9 juli 2012, 11:06   #40
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Noteer wat je wel en huichel gerust verder.
Ik lees nu net, voorzover we de krant mogen geloven, maar dat is hier blijkbaar evangelie, dat de man zich zelf gaan aanbieden is om op de lijst te gaan staan.
Tot zover dan het "gemakkelijk overtuigen" van een mentaal gehandicapte
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be