![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen probleem als die man verkozen wordt.
Het is een CD&V-probleem om die man dan - vooral praktisch - te laten functioneren.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb mijn handtekening aangepast:
liever een wag op de lijst dan een IQ40 als je al politiek lijsten begint te vullen met mensen die verstandelijk niet in staat zijn om dossiers te vreten vlot te communiceren, vergaderingen bij te wonen, en een positieve intellectuele bijdrage te geven aan de vergadering. Dan wil dit zeggen ofwel dat politiek iets is voor debielen, ofwel dat uw lijst preferentieel gevuld wordt met 'lakijen'
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 juli 2012 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk lacht de CD&V 2 keer met mentaal gehandicapten.
1 keer door hem politiek te gebruiken, en 1 keer door hem op een onverkiesbare plaats te zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag zelfs of er zich iemand geroepen voelt om de criteria op te stellen, wat wel kan en wat niet. Waar ik het lastig mee heb, is dat er zelfs met die man gelachen wordt, zonder hem te kennen, met zijn diploma's, zonder te weten wat die echt voorstellen, met zijn sociaal engagement, zonder te weten wat dat echt betekent. Waar ik het nog moeilijker mee heb is het "belerend" toontje dat aangeslagen wordt, over wat zou kunnen en wat niet, over welke mensen "aanvaardbaar" zijn in de politiek. De absolute afknapper is het gebrek aan respect voor die man en zijn eventuele kiezers. Een hoop leeghoofden van BV's aantrekken puur voor de stemmen mag blijkbaar wel. Een gehandicapte op de lijst zetten is dan weer een electoraal not done. Blijkbaar is in het eerste geval het oordeel van de eventuele kiezer belangrijk, en in het tweede geval dan weer niet. Wie heeft er het recht om de democratische rechten van die man en zijn eventuele kiezers in te perken? Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juli 2012 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
luister een keer, al wie verder dan 2de plaats op een kieslijst staat, staat op een onverkiesbare plaats en dient in feite om stemmen te ronselen PUNT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik heb de foto eens bekeken van de kandidaten voor de kieslijst in Gent.
Staat Didier Peleman er tussen? Ze lijken me eerlijk gezegd allemaal mentaal gehandicapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen die voldoende stemmen haalt is ten andere verkiesbaar. ik zie dus uw probleem niet echt. Bovendien heb ik geen weet van enige dwang tov die man. Hij is dus naar alle waarschijnlijkheid akkoord gegaan met die plaats op de lijst. Waar er een gebrek aan respect kan liggen in het aanbieden en het aanvaarden van een bepaalde plaats op een kieslijst is me dus volkomen onduidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb hier niet zoveel moeite mee. Indien de de "mentale" handicap van de man er enkel in bestaat dat hij moeilijk spreekt en schrijft is er geen probleem. Iemand die achterlijk of echt geestesgestoord is, dat zou iets anders zijn.
Het zou echter mooier zijn geweest indien de CD&V deze man op de lijst had gezet zonder meer, zonder er de aandacht op te vestigen. Maa als ik hen hoor spreken over "een primeur", dan is de stunt niet ver weg, uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze man kan op vele manieren iets betekenen voor zijn lotgenoten, maar niet door op een onverkiesbare plaats te gaan staan. CD&V maakt misbruik van zijn sociaal engagement. Je beseft dat zelf ook zeer goed, maar je hebt de ballen niet om het toe te geven. Mij niet gelaten, doe maar verder hypocriet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tschoon verdiep : 9 juli 2012 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dan heb je de draad niet gelezen, of weet je niet wat gevoelig ligt bij mensen die ondanks hun handicap toch iets bereikt hebben.
Citaat:
Ik noteer dat u de democratische rechten van (mentaal) gehandicapten en analfabeten wil inperken, evenals het democratisch recht van de kiezer om zelf te beslissen wie hem vertegenwoordigt, door vooraf de lijsten te zuiveren van elke onvoklomenheid. Niets geleerd uit de geschiedenislessen? Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juli 2012 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 juli 2012 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik wist niet dat Wouterke Beke in Gent opkwam!
![]()
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik lees nu net, voorzover we de krant mogen geloven, maar dat is hier blijkbaar evangelie, dat de man zich zelf gaan aanbieden is om op de lijst te gaan staan.
Tot zover dan het "gemakkelijk overtuigen" van een mentaal gehandicapte |
![]() |
![]() |