![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat vind je eigenlijk van comazuipen als trend? Ongewenst of niet? En als je geen voorstander bent van een verbod, wat zou je dan voorstellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Hier overdrijf je wat, comazuipen is geen trend. Meer iets dat automatisch zo gaat, je neemt bier, en nog een, en nog een, en dat gaat dan al snel over naar sterke drank. En dan heb je mensen die als ze dronken zijn geen zin meer hebben in drank omdat ze nauwelijks meer recht op kunnen staat, laat staan drank halen. Maar je hebt ook mensen, die door blijven zuipen alsof ze het gehad hebben met het leven. En dan krijg je al snel comazuipen. Het is dus irrelevant, of ik het goed vind ja of nee. Het gebeurd gewoon. 3: Ik stel helemaal niets voor, het is goed zoals het is/was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1) ik zie niet in waarom een 18 plusser die minderjarigen van drank voorzien niet extreem zwaar bestraft zou kunnen worden. Nu ja, daar staat tegenover dat er mankracht moet ingezet worden, en er moet politieke wil voor bestaan. Aangezien een politicus zijn bolletje gekleurd wilt krijgen, moet hij iedereen te vriend houden, nietwaar? 2. Eerlijk gezegd, ik denk niet dat de gemiddelde 18-jarige twintig, dertig jaar geleden evenveel zoop als nu het geval is. Ik heb daar uiteraard geen statistieken van, maar reken wel op oudere medeforummers om hier hun licht over te laten schijnen. 3. Nog steeds niet voor niets 'Nietzsche' merk ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Jongeren drinken inderdaad meer dan vroeger, alleen daarom is comazuipen nog geen trend. Jongeren zeggen tegen elkaar, kom we gaan lekker zuipen. Niet kom, we gaan onszelf in coma zuipen. 3: Mijn nickname is Nietzsche, maar eigenlijk ben ik op veel gebieden een nihilist. Als ik nihilistisch moet zijn, om de waarheid te zeggen. Dan maar eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En eigenlijk is dat hetgene waarmee ik een probleem heb: er wordt amper opgetreden tegen inbreuken, en als het wel gebeurt wordt er amper bestraft. En ik zie eigenlijk helemaal niet in waarom jonge mensen het nodig vinden zich te bezatten (het gezellige sociale drinken, met eventuele overmoed laat ik hier buiten beschouwing). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat jij niet inziet waarom jongeren zich bezatten, is irrelevant. Jongeren doet het nu eenmaal. Je kan dan heel gefrustreerd met je voeten stampen, en zeggen: Waarom doen die domme gasten dat toch !!! . Of je kan accepteren dat het nu eenmaal gebeurd, en zoeken naar realistische oplossingen/conclusies. Ik kies voor het tweede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn grosso modo twee manieren: 1) men gaat uit met vrienden om een gezellige avond te hebben en drinkt alcohol, waardoor het al eens gezelliger wordt. 2) men gaat uit om zich te bezatten. Het - niet zo subtiele - verschil met de voorgaande mogelijkheid is dat alcohol hier niet op de tweede plaats komt. Ik ken in mijn directe werkomgeving mensen uit die tot de laatste categorie behoren. Dan gaat het over alcohol én wiet. Voor hen zijn die producten geen smeermiddelen tot aangenaam sociaal gedrag, maar een doel op zich. Ik heb de indruk dat het niet zozeer gaat om een lichamelijke verslaving (hoewel dat waarschijnlijk meespeelt), maar dat zeer echt nood aan hebben om hun verstand uit te schakelen. Los van het feit dat ik dat triestig vind, snap ik het écht niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals, het is irrelevant of jij het snapt ja of nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat klopt wel, maar daartegenover staan de facbars (die ik niet echt als cafés meereken), de nachtwinkels (zich al op kot bezatten), en het feit dat er binnen de ring misschien gewoon een teveel aan cafés was/is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was goed zoals het was, alleen de politiek moest perse de leeftijd naar 18 jaar brengen. De politiek redeneert nu op de volgende manier: Wij hebben er iets aan gedaan, dus het is opgelost. Maar het tegendeel is waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat meer mensen een roes opzoeken duidt op fundamentelere problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar misschien heb ik daar uit mijn studententijd een vertekend beeld van overgehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie ook niet zo goed, wat de problemen zijn?
Wat zijn precies de problemen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongeren hebben gewoon zin om te experimenteren, en vinden het gewoonweg leuk om met een groep vrienden te drinken of een jonko te roken. En bij sommige groepen jongeren, wordt een jonko al snel de wat hardere drugs. En bier wordt als snel whiskey. |
|
![]() |
![]() |