![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
...dit even terzijde. En als de kerk zich niet kan aanpassen aan de huidige maatschappij dan zal hij blijven volgelingen verliezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Het ging hier ergens over dat de RKK achterlijk is... Daaromtrend heb ik nog een leuk weetje...
Wel... Het Vaticaan heeft in 1983 (!) pas toegegeven dat de aarde rond is... Dat verklaart veel over de mentaliteit daar... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of "veel" geestelijken dat doen, betwijfeld ik sterk. Of heeft u misschien statistieken in de hand om uw stelling te bewijzen. Ik ken heel veel goede, traditionele priester die hun geloof en celibaat getrouw werken. Maar natuurlijk daarvoor met een priester nog kunnen steunen op zijn geloof; heel wat moderne priester hebben aan het geloof verzaakt en geraken zelf in de problemen. Homoseksualiteit is volgens de geboden (dus de christelijke en ook joodse leer) een zonde. De godsdienstvrijheid laat me toe dit oordeel uit te spreken, zelfs al zint dat u niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Laten we god en zijn kerk er nu eens buiten.
Gewoon vanuit het standpunt van de maatschappij. De enige essentiële natuurwet is het instandhouden van de soort. Men kan de holebi's moeilijk aanrekenen dat ze daar hun best voor doen. Gevolg is zeer simpel: hun houding is tegennatuurlijk en an sich gevaarlijk voor het voortbestaan van die maatschappij. De vraag is nu of een maatschappij het zich kan veroorloven haar jeugd ter opvoeding toe te vertrouwen aan lieden die in een tegennatuurlijke situatie leven, deze, actief of passief, promoten als natuurlijk en door hun voorbeeldfunctie regelrecht invloed uitoefenen op het toekomstig gedrag van de jongelingen. Het is toch gewoon pure zelfmoord voor een samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Jezus zelf zei: "Men kan geen twee heren dienen". Ofwel is men van de wereld, ofwel van de Kerk. Mocht de Kerk de wereld achterna hollen, dan zal ze roemloos ondergaan net zoals zovele beschavingen, rijken en vorstendommen zijn geëindigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schijnheiligheid is helemaal niet christelijk; het is van alle tijden, van alle culturen en van alle volkeren. In het Evangelie vaart Jezus meerdere malen uit tegen de "witgekalkte graven" (= de hypocrieten) en heeft niet veel goeds voor hen over. Zo zal het de schijnheilige christenen ook vergaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat de geschiedenisboeken dan verkeerd zullen zijn... :s In mijn opleiding geschiedenis vond ik uitreksels van het Vaticaan. En jawel hoor, dat stond er weldegelijk tussen... Kmoet dat dringend nog eens van onder t stof halen, dan kan ik u letterlijk citeren, MET bronvermelding en alles... |
||
![]() |
![]() |