![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Vendor lock-in is a bitch; ver weg van blijven.
Het businessmodel van Apple steunt volledig op het isoleren van hun producten van de rest van de markt om zo een artificieel monopolie te creëren en torenhoge prijzen te kunnen aanrekenen. Bijgevolg werkt niets van Apple met andere producten (zelfs niet met essentiële software van andere producenten) en ben je verplicht om bij hen te blijven voor elk ander toestel dat je zou willen. Smells like a cult? Is het ook. Dat businessmodel kan alleen blijven bestaan zolang er fundamentele innovatie is. Sinds oppergod Jobs verdwenen is, heeft Apple geen enkele innovatie meer uitgebracht en maakt het enkel nog kleine updates voor bestaande producten. Dat ze voornamelijk andere producenten vervolgen en zelf niets nieuw doen, is een sterk teken aan de wand dat hun spel uitgespeeld is. Ze hebben die fout 20 jaar geleden ook gemaakt. Laatst gewijzigd door Lunokhod : 11 juli 2012 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een BBC docu over o.a. Apple fanboys: Secrets of Superbrands: Technology.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Wat hetzelfde is.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Je maakt de fout te denken dat iedereen dezelfde behoeftes heeft.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat was nu juist wat mijn oma nodig had.
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 11 juli 2012 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze vind het zelf veel handiger dan een computer omdat ze toch alleen maar haar mail checkt en een paar websites bezoekt.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een omatje is iets anders dan een hipster, he. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik al sinds (even denken...) eind 2007 een Powerbook G4 met 1,5Ghz processor (geen intel) en 1GB geheugen en dat ding wordt enkel opnieuw opgestart als er een update gebeurd is die een opstart vereist. Maw; mijn Apple is sinds 2007 nog niet 1 keer vastgelopen. Ook vermeldenswaardig vind ik het feit dat hij nooit (maar dan ook echt nooit) afgezet wordt. Wel loopt er ooit (en dan nog zelden) eens een programma vast maar dat wordt "gekilled" zonder dat OsX er last van heeft. Je kan zeggen van Apple wat je wil; vastlopen doen ze veeeel minder vaak dan Windows-bakken. Citaat:
Verder is het niet toevallig dat in bv de grafische sector men blijft zweren bij Apple. Op bepaalde punten zijn ze echt wel sneller hoor. Op andere punten zijn ze waarschijnlijk inderdaad ingelopen door Windows. Citaat:
Maar laat het een troost zijn dat er voor Windows nog steeds tientallen, nee hondertallen of zeg maar duizendtallen meer virussen te vinden zijn. Voor Apple blijven ze een uitzondering. Je hoort het trouwens elke keer in't nieuws als er eens eentje opduikt en dat is niet omdat dat elke dag gebeurt. Virussen voor Apple; ze zijn er maar voorlopig zijn de weinigen nog te catalogeren onder 'de uitzonderingen die de regel bevestigen'. Er zijn bovendien virusscanners voor Apple genoeg te vinden. Citaat:
En verder; stabiel. Nog? Degelijk. Kan tegen een stootje, keyboard blijft bv. als nieuw typen. En ook; makkelijker in gebruik dan Windows. Geen gedoe met drivers bv. Plug iets in en het werkt. Zo maar. En duur? Misschien wel ja, maar als ik in 2007 een vergelijkbare Windows-laptop had gekocht had ik die ondertussen waarschijnlijk al lang moeten vervangen wegens tergend traag of gewoon versleten. Die aankoop heb ik me uitgespaard. In feite is mijn Apple dus al even veel waard dan 2 windows laptops en dan kom ik helemaal nog niet zo duur uit. Toch voor alle duidelijkheid; ik ben helemaal geen "niks is beter dan Apple"-freak. Voor mijn part gebruikt ieder wat hem het beste lijkt. Voor mij persoonlijk is dat Apple. Veel tevredener over dan over de Windows en Linux-bakken die ik ooit had. Maar dat is waarschijnlijk persoonlijk. Doch geen obstakel om de voordelen van Apple even in het licht te zetten. Een nadeel dan nog? Er is veel meer software te vinden voor Windows dan voor Apple. Toch zeker voor mij omdat ik nog met een pre-intel Apple werk. Bruikbare freeware zoeken is voor mij niet evident meer. Gelukkig heb ik na 5 jaar wel ongeveer alle software bijeen die ik moet hebben.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2012 om 17:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Wat is je probleem precies, Koenraad?
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Komen die allemaal van dezelfde producent dan? Nochtans werken ze allemaal probleemloos zonder drivers oid. Inpluggen en hop!
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2012 om 18:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |