Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 15:43   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Die Afrikaan heeft anders wel gelijk.
Dat is de Afrikaanse mentaliteit die er zeer diep ingebakken zitten.

Grote families, hechte sociale banden en relaties: geen grond op een economie op te bouwen...
Weggeven, leningen aangaan voor de ander daar die een dringende operatie of whatever moet ondergaan, zijn communie moet gaan doen of een auto nodig heeft voor het werk (fietsen is er te min), ...
Daardoor kan er niets groeien.
Geld wordt in 1000 stukjes versnipperd en er is zoveel loyaliteit en vrijgevigheid tov de anderen (die niet altijd even betrouwbaar zijn en terwijl men dit zelf ook niet altijd is) dat er niks meer overblijft...

Ook in Zuid-Europa is men al een pak minder economisch ingesteld dan aan deze kanten van de wereld (België- Nederland - Duitsland - Luxemburg - ...) waar time inderdaad money is en efficiëntie en effectiviteit alsook kosten-baten analyses voorop staan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 augustus 2012 om 15:44.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 19:03   #22
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik had dus gelijk.
Aha.
Oud 13 augustus 2012, 23:44   #23
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik ken enkel Congo en Kameroen vrij goed, dus laat me uit die twee landen slechts één voorbeeld geven.

Laatst zocht de SONEL in Kameroen electrotechnici voor een grote vernieuwing van de infrastructuur van de hydropower-installatie in Edea. Zeer goed betaalde buitenlandse werkkrachten werden daarvoor aangenomen.

Je kan ook zelf een dienstverlenend bedrijfje oprichten dat electrische backupsystemen aanlegt voor bedrijven in Kinshasa, bijvoorbeeld. Da's een grote en lucratieve sector aan 't worden. Niet vergeten, Kinshasa is een stad van 10 miljoen inwoners, die grote investeringen begint aan te trekken.

Voor de rest ken ik die branche niet echt. Maar hier liggen de kansen echt letterlijk voor het grijpen.

Voor het overige kan ik enkel dit kwijt: Afrika is de snelst groeiende bestemming voor directe buitenlandse investeringen - zie recent BBC-artikeltje:

Afrika strijkt dus een kwart van alle wereldwijde investeringen op. Onwaarschijnlijk, maar waar.

Het is duidelijk dat het nú het moment is om op die snelle groeigolf te springen.
Ik heb een bescheiden investering in Ghana lopen... ben es benieuwd

En aansluitend een vraagje: zijn de lonen in Gabon (voor de Gabonezen) momenteel niet vergelijkbaar met die in Griekenland?

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 13 augustus 2012 om 23:47.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be