Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 15:56   #21
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De meeste mensen in Zweden zijn wel verschrikkelijk blank.
Maarja, geen enkel land is perfect zeker.
Mitgard, niet lullen hé.

Zweden en Noorwegen hebben per capita méér immigranten dan Frankrijk.

Wat nu?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:59   #22
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mitgard, niet lullen hé.

Wat nu?
En de gevolgen zijn er ook naar.
Wat nu?

Citaat:
Ik wil mijn land terug
Posted on 14 juli 2012 by E.J. Bron

(Door: Ingrid Carlqvist)

De toespraak van Ingrid Carlqvist, een Zweedse journaliste, die zij op 9 juli hield voor de “International Civil Liberties Alliance” in het Europees Parlement in Brussel.

Dames en heren, Mijn naam is Ingrid Carlqvist en ik ben in 1960 in Zweden geboren toen de sociaaldemocraten voor eeuwig en altijd zouden gaan regeren en toen ons land het mooiste en veiligste en meest vooruitstrevende land van de wereld was. Nu woon ik in Absurdistan – een land dat het hoogste percentage gerapporteerde verkrachtingen van de wereld heeft, honderden zogenaamde “No-Go-Areas” waar de mensen buiten de Zweedse maatschappij leven en met kranten die al deze gruwelijke feiten voor het volk verbergen.

Ik voel me net als Dorothy Gale in The Wizard of Oz – er kwam een tornado aan en die blies mij mijlen en mijlen ver van huis en dumpte me in een land dat ik niet ken.

“Toto, ik heb het gevoel dat we niet meer in Zweden zijn”.

Net als Dorothy ben ik op zoek naar een manier om mijn vaderland terug te vinden, maar ik kom op mijn weg alleen maar leeuwen zonder moed tegen, vogelverschrikkers zonder hersenen en tinnen figuren zonder een hart.

Toen ik opgroeide, was onze minister-president Tage Erlander, een sociaaldemocraat. In 1965 zei hij in het parlement, nadat er hevige rassenrellen in Amerika waren geweest:

“Wij Zweden wonen in zo’n oneindig gelukkiger situatie. De bevolking van ons land is homogeen, niet alleen op basis van ras, maar ook in veel andere aspecten”.

Nu woon ik in een land dat in geen enkel opzicht homogeen is. Olof Palme, die na hem kwam, besloot dat homogeen zijn een slechte zaak is en hij opende onze grenzen voor mensen uit de hele wereld. En van rechts tot links vertelden de politici ons dat er niet zoiets is als een Zweedse cultuur, dat er geen Zweedse tradities bestaan die het vermelden waard zijn en dat wij Zweden dankbaar zouden moeten zijn dat er zoveel mensen met een ECHTE cultuur en ECHTE tradities naar ons toe komen.

Mona Sahlin, een latere leider van de Zweedse sociaaldemocraten, zei in 2002 in een interview met het tijdschrift Euroturk op de vraag wat de Zweedse cultuur is:

“Die vraag is vaak aan mijn gesteld, maar ik kan niet iets bedenken wat met de Zweedse cultuur te maken heeft. Ik denk dat dit gemis ons afgunstig maakt op immigranten. Jullie hebben een cultuur, een identiteit, iets wat jullie met elkaar verbindt. Wat hebben wij? Wij hebben ‘Midzomeravond’ en dergelijke afgezaagde dingen”.

Zij zei ook:“De Zweedse bevolking moet integreren in het nieuwe Zweden. Het oude Zweden komt niet terug”.

In dit Nieuwe Zweden hebben wij, volgens een onderzoek van professor Liz Kelly uit Engeland, meer gerapporteerde verkrachtingen dan in enig ander land in de Europese Unie. In 2008 werden meer dan 5000 verkrachtingen of pogingen tot verkrachtingen gerapporteerd (het vorige jaar waren er meer dan 6000). In 2010 meldde een ander onderzoek dat slechts één land in de wereld meer verkrachtingen heeft dan Zweden en dat is Lesotho in Zuid Afrika. Op elke 100.000 inwoners heeft Lesotho 92 aangiften van verkrachting, Zweden heeft 53, de Verenigde Staten 29, Noorwegen 20 en Denemarken 7.

In 1990 telde de overheid drie “No-Go-Areas” in Zweden, wijken waar voornamelijk immigranten wonen, van wie slechts weinigen een baan hebben, waar bijna iedereen van een uitkering leeft en waar de kinderen geen diploma’s halen. In 2002 telde men 128 “No-Go-Areas”. In 2006 hadden we er 156 en toen werd er met tellen gestopt. In sommige steden zoals Malmö, waar ik woon, woont een derde deel van alle inwoners in een “No-Go-Area”.

Wat bedoelde Tage Erlander toen hij zei dat de Zweedse bevolking homogeen was, niet alleen op basis van ras maar ook in veel andere opzichten? Ik denk dat hij zaken als normen, waarden, cultuur en tradities bedoelde. Een gevoel van gemeenschappelijkheid. Dat we allemaal, in het Oude Zweden, een gelijksoortig beeld hadden van wat een goede maatschappij is en hoe we problemen oplossen. Hij WIST waar het in de Zweedse cultuur om draaide, in tegenstelling tot Mona Sahlin.

In het Nieuwe Zweden hebben wij gewapende politieagenten in onze ziekenhuizen nodig, omdat rivaliserende families met elkaar vechten in ziekenhuiskamers. Zij schieten elkaar op straat neer met een pistool en ze stelen en slaan oude mensen in elkaar. De criminaliteitscijfers stijgen met de minuut, maar de Zweedse politici en journalisten vertellen ons dat dit absoluut niets te maken heeft met immigratie. Het feit dat onze gevangenissen vol zitten met buitenlanders is alleen maar toevallig of wordt verklaard door sociaaleconomische factoren.

Jarenlang was ik een journalist in de mainstream media. Maar ik was altijd een beetje een onruststoker, altijd achterdochtig door mij af te vragen of datgene wat de mensen zeiden wel DE WAARHEID was. Als iedereen in dezelfde richting liep, ging ik de andere kant uit om te zien wat daar aan de hand was.

In januari 2011 gebeurde er iets wat mij mijn laatste hoop voor wat betreft de Zweedse journalisten deed verliezen. Ik was vicevoorzitter van Het Genootschap van Journalisten in Malmö en ik had de Deense journalist Mikael Jalving uitgenodigd om te komen spreken over zijn veelbelovende boek dat uit zou komen, “Absolute Sweden – a Journey in the Country of Silence”. (Volstrekt Zweden - een reis in het land van de stilte) Op een dag belde de voorzitter mij en zei: “We moeten Mikael Jalving afzeggen, omdat hij gaat spreken op een bijeenkomst die georganiseerd is door een krant die zich ‘National Today’ noemt”.

Het maakte voor hem of voor wie dan ook in het bestuur van het Genootschap niet uit dat Jalving over zijn boek zou gaan spreken. Als hij naar die bijeenkomst ging, zou hij beïnvloed worden door nationalistische ideeën en mogelijk zou hij een nazi worden. Weet u, iedereen in Zweden met een andere mening IS werkelijk een nazi! Zo functioneert het in het Nieuwe Zweden, het land dat ik Absurdistan noem. Het land van de stilte.

Ik was woedend en verliet het bestuur van dat Genootschap. Dat leidde ertoe dat ik werd uitgenodigd door “The Danish Free Press Society” om te komen praten over het vreemde land Zweden en dat opnieuw leidde ertoe dat ik de “Zweedse Free Press Society” oprichtte.

Zo vonden Lars Hedegaard en ik elkaar. Maar wij namen niet alleen genoegen met het leiden van elk een Free Press Society. Omdat wij beiden een solide achtergrond hebben als journalist besloten we om een krant op te richten. Een echte ouderwetse gedrukte krant. We besloten om die “Dispatch International” te noemen, omdat naar onze visie deze krant ooit wereldwijd zal worden. Maar eerst veroveren we Manhattan en dan Berlijn. Of liever – eerst Scandinavië en dan de wereld!

“Dispatch” zal in twee uitvoeringen worden gedrukt – één Deense en één Zweedse – maar alle verhalen zijn dezelfde. En op internet zult u de verhalen in het Engels en ook in het Duits kunnen lezen. We zullen over de politiek in onze landen en in de wereld schrijven. We zullen over al die zaken schrijven die de mainstream media nu zoveel jaar verborgen hebben gehouden. We zullen onderscheid maken tussen nieuwsberichten en commentaren en de toon zal gematigd zijn. We zullen de feiten laten spreken, de feiten die de mainstream media voor de mensen verborgen hebben gehouden.

De situatie in Zweden is veel slechter dan in Denemarken. In Zweden spreekt NIEMAND over immigratieproblemen, de mislukking van het multicultiproject of de islamisering/arabisering van Europa. Als u dat doet, dan zult u onmiddellijk een racist, een islamofoob of een nazi genoemd worden. Dat is wat men tegen mij heeft gezegd sinds ik de Free Press Society in Zweden oprichtte. Mijn naam is door de modder gehaald in grote kranten zoals Sydsvenskan, Svenska Dagbladet en zelfs in mijn eigen vakbondsblad, The Journalist.

Dus heb ik u allemaal nodig om mijn Glinda te zijn, de goede toverheks van het Noorden en mij helpen om mijn vaderland terug te vinden! Ik denk niet dat het zal helpen als ik de hakken van mijn robijnrode slippers driemaal aantik, zoals Dorothy deed om wakker te worden in haar slaapkamer in Kansas. Maar als u “Dispatch” steunt door een abonnement te nemen of door aandeelhouder te worden, dan zult u mij een stap dichter naar mijn vaderland brengen. Naar het Zweden dat er eens was, het Zweden dat ik terug wil hebben.

Bron:

http://www.sappho.dk/i-want-my-country-back.htm

Auteur: Ingrid Carlqvist
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 16:01   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
En de jaak maar naar een Ikea zoeken
Ik heb er wel veel Tonton Tapis gevonden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 16:04   #24
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mitgard, niet lullen hé.

Wat nu?
Dat nu.

http://majorityrights.com/weblog/com...ave_in_sweden/

http://theopinionator.typepad.com/my...-of-rapes.html
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 16:07   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon;

De PSA-groep maakt al een jaar lang,iedere maand,200 miljoen Euro verlies....Problemen van Dexia-+++++-omvang dus.

Ook de andere autofabrikanten van "gewone" auto's,met Volkswagen als uitzondering,zitten in een doodsval.Opel zal het vermoedelijk niet lang meer overleven....(Wir Leben Auto's zal Wir Starben Auto's mogen worden).

Protectionisme,een keus die politiek gemaakt kan worden inderdaad,zal op Europese schaal moeten gebeuren,en zal dan vrijwel alle Europese investeringen buiten het grondgebied van de EU vernietigen (men zal daar niet lijdzaam toekijken hoe de Europese grenzen dichtgaan...).Ik denk zelfs dat de toegang tot grondstoffen serieus beperkt zal worden,kwestie van ons tot enige inschikkelijkheid te bewegen...

Moeilijke oefening
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 16:23   #26
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We mogen Mitgard gerust als een domme kloot bestempelen.
We kunnen niet allemaal slim genoeg zijn voor het leger, Jack.
Oud 15 juli 2012, 16:25   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
We kunnen niet allemaal slim genoeg zijn voor het leger, Jack.
Ik hoop alleszins voor u dat er toch één werkgever is die u een kans wil geven.
Oud 15 juli 2012, 16:28   #28
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Mitgard, niet lullen hé.

Het grootste deel van die immigranten zijn trouwens Finnen.

Daar zou zelfs een land als Frankrijk wat aan hebben.
Oud 15 juli 2012, 16:30   #29
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik hoop alleszins voor u dat er toch één werkgever is die u een kans wil geven.
Da's zeer sympathiek, Jack.
Oud 15 juli 2012, 16:31   #30
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
En de gevolgen zijn er ook naar.
Wat nu?
Verschil is ALS er hier in onding belgie iemand zulk een tekst produceert hij onmiddellijk gebroodroofd wordt en de GEDAPO achter zich krijgt
Oud 15 juli 2012, 16:31   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's zeer sympathiek, Jack.
Ik ben dan ook een edelmoedig man, Mitgard.
Oud 15 juli 2012, 16:47   #32
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In dit geval valt er niks te denken. Het zijn gewoon de feiten.

Noorwegen, Zweden en Finland zijn de drie meest welvarende landen op de planeet (volgens de Inequality Adjusted HDI http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y-adjusted_HDI).

En wat blijkt, die hebben ook de hoogste belastingdruk op de planeet. ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...centage_of_GDP )

Er bestaat dus een correlatie tussen hoge belastingdruk en welvaart.

En bijgevolg valt er dus niks te discussiëren. De feiten zijn wat ze zijn.

Ingeval van Noorwegen denk ik dat het feitr dat die het saudi-arabië van Europa zijn wel wat meer impact heeft dan hun belastingen/staatsuitgaven, die overigens stukken lager liggen dan in Belgique.

Ook Finland zit lager dan Belgique. Blijft nog over van uw lijst: Zweden
- dat zich zo'n beetje tussen Belgique en Frankrijk situeert.

Bekijk onderstaande lijst eens.

Government spending as a % of GDP

Nummer 1: het welvarende Kiribati, 2 het luxueze Zimbabwe, 3...

Ik begrijp ook niet hoe iemand serieus kan denken dat een overheid beter dan de mensen zelf weet waaraan geld uit te geven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Governm...centage_of_GDP
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 16:50   #33
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Government spending as a % of GDP

Nummer 1: het welvarende Kiribati, 2 het luxueze Zimbabwe, 3...
Waarschijnlijk te weinig immigranten.
Oud 15 juli 2012, 17:16   #34
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

De Breivik-methode is al eens uitgeprobeerd. Ze heeft gewerkt.

Wilt ge zo voortwerken Mitgard?

Ik kan u nu al Leuven Centraal aanbevelen. Daar krijgt ge op woensdag frieten van bij De Luc.
Oud 15 juli 2012, 17:30   #35
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
De Breivik-methode is al eens uitgeprobeerd. Ze heeft gewerkt.
Ik begrijp niet goed wat Breivik met die verkrachtingsgolf door allochtonen te maken heeft.
Die vond namelijk al plaats voor de 'Breivik-methode'.
Maar dat zulke fenomenen mogelijke Breiviks voortbrengen, dat hoeft natuurlijk niet te verwonderen.
Oud 15 juli 2012, 17:33   #36
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Hollande is een mossel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 17:44   #37
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hollande is een mossel!
Akkoord. Maar men duike toch liever met een mossel in zee, dan met een bakske Sauerkraut. N'est-ce pas?
Oud 15 juli 2012, 17:50   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als de mensjes meer geld verdienen (zoals in Frankrijk), dan gaan de mensjes ook meer consumeren. En als de mensjes meer consumeren, dan bloeit de economie. Hollande heeft dus gelijk om de mensjes te verdedigen.

Twee: als de belastingetjes hoger zijn (zoals in Zweden), kan de staat meer investeren in onderwijs, ontwikkeling, infrastructuur (zoals Hollande wil). En als de staat dat doet, dan worden de mensjes beter (zoals in Zweden): hoger opgeleid, innovatiever, vrijer, gelukkiger. En worden ze welvarender.

De landjes met de hoogste belastingsdruk zijn de meest welvarende landjes ter wereld. Da's toch raar hé.

Hollande doet gewoon wat alle landjes binnenkort gaan doen: groei creëren en behouden. De landjes die willen concurreren tegen slaafjes of rommel uit China, moeten dat maar doen. Maar dat zijn dan geen landjes hé. Dat zijn dan slavenvuilbakjes.

Kortom: Hollande is het lichtende voorbeeld van Europa. Tegen de dictatuur van de goedkope competitiviteitswaan. Maak de mensjes rijker, slimmer en innovatiever -- in Zweden doen ze dat met belastingen en hoge loonkosten -- en je landje wordt nummer één (zoals de Scandinavische landjes).
Je stelt het veel te simpel/communistisch voor.

Het zou nog iets of wat gaan, mocht de staat efficiënt kunnen werken en het geld niet door deuren en vensters gooien .... wat de sossen meestal onmiddellijk doen.

Het terugplooien, zoals Hollande aan lijkt te kondigen met zijn peugeot-citroën verhaal: ik zal nogal lachen als ik moet kiezen welke auto ik zal kopen: een veel duurder geworden psa-product of een andere ...

Verder is er de staatsschuld: ik wens je veel succes als je bevolking de eigen staat niet meer betrouwt om geld aan te lenen ...

enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 17:51   #39
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar men duike toch liever met een mossel in zee, dan met een bakske Sauerkraut. N'est-ce pas?
Ik denk dat ik toch liever in zee ga met dat bakske dat weet wat er aan de hand is en van zich afsmaakt dan met de mossel die niet weet waar zij aan toe is en helemaal geen smaak heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:34   #40
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Als dat het beleid is van Hollande, maak dan je borst maar nat voor wat komen gaat!

Het probleem van de auto-industrie is overcapaciteit, als men nu overcapaciteit gaat subsidiëren dan kunnen we net zogoed nu al het falliet van onze Europese vrijhandelszone verklaren.

Want wie denkt er eigenlijk dat Italië en Duitsland zomaar mooi gaan staan kijken hoe de Franse staat aan concurentievervalsing doet (zoals reeds aangehaald in het artikel)? Misschien en zeer hopelijk wordt Hollande zijn agenda volledig onmogelijk omdat hij tegen de Europese verdragen in gaat

En als dit toch doorgaat heb ik mijn grootste bedenkingen voor de toekomst van onze Europese vrijhandelszone. Is het een zone waar Landen elkaar gaan bevechten om met gesubsidieerde bedrijven elkaar in de voet te schieten (waar de belastingsbetaler de klos van zal zijn) of waar alle bedrijven vrij kunnen concurreren?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 juli 2012 om 18:35.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be