Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 16:43   #21
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Na hun BHV-succes zijn de flamingantjes naartsig op zoek naar een nieuw belachelijk themaatje.
Oud 18 juli 2012, 16:57   #22
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Na hun BHV-succes zijn de flamingantjes naartsig op zoek naar een nieuw belachelijk themaatje.
Succes? Welk succes?
Oud 18 juli 2012, 17:14   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je zou toch denken dat iedere vrije mens zijn eigen keuze mag maken over welke taal hij/zij spreekt of ervoor kiest in zijn eigen etalage teksten in meerdere talen te etaleren ?

In Liège is dat allang zo.
Neem als voorbeeld Cora Rocourt. Mogen die geen folder aanbiedingen in het Nederlands meer drukken en verspreiden ?
U zou er een rare wereld van maken.......
Absoluut!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:17   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en is het doel van de traditionele partijen, de communautaire pacificatie, bereikt?
Maar de pacificatie bestaat er al jaren!! Het zijn al die groeperingen �* la TAK die uit diep Vlaanderen komen, die de problemen komen zoeken.
Oud 18 juli 2012, 17:21   #25
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Succes? Welk succes?
Doe normaal. Wij hebben uw spelletje al lang door. Maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat jullie het goed spelen.
Oud 18 juli 2012, 17:28   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik merk daar eerlijk gezegd niet veel van. Dat Engels wordt immers in gans Vlaanderen veelvuldig gebruikt. Ik heb nog nooit een actie van het TAK hier in mijn streek gezien daartegen.

Het enige wat ik gezien heb zijn acties tegen het frans: in vlaams-brabant, in de grensstreek met frankrijk, ...
Hun acties hebben zowiezo geen zin. TAK zegt henzelf dat hun acties ludiek zijn. Ludiek, dus niet au sérieux te nemen.
Oud 18 juli 2012, 18:18   #27
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar de pacificatie bestaat er al jaren!! Het zijn al die groeperingen �* la TAK die uit diep Vlaanderen komen, die de problemen komen zoeken.
... die misstanden aan de kaak stellen en ertegen optreden, omdat de Belgische bestuurders verzaken dit te doen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 18:24   #28
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hun acties hebben zowiezo geen zin. TAK zegt henzelf dat hun acties ludiek zijn. Ludiek, dus niet au sérieux te nemen.
Ludieke acties die de aandacht van het publiek trekken, vormen het beste wapen van de leden van het TAK. In ieder geval hebben zij ook úw aandacht getrokken.

Vooruit, geef maar toe dat deze strategie succesvoller is dan die van de zuurpruimen van het FDF.
Oud 18 juli 2012, 18:28   #29
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Doe normaal. Wij hebben uw spelletje al lang door. Maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat jullie het goed spelen.
Wij spelen geen spelletjes - en dat wat wij doen, is erop gericht onze doelstellingen met alle middelen te bereiken. En ja, dat doen wij góéd!
Oud 18 juli 2012, 18:33   #30
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Na hun BHV-succes
Dank ...

Citaat:
zijn de flamingantjes naartsig op zoek naar een nieuw belachelijk themaatje.
De 'flamingantjes', zoals u hen pleegt te noemen, zijn de frontsoldaten van onze Lage Landen. En ja, wij hebben haast om om het even welk thema aan te pakken en in ons voordeel te beslechten. Wij maken daarbij geen onderscheid.
Oud 18 juli 2012, 19:13   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dank ...

De 'flamingantjes', zoals u hen pleegt te noemen, zijn de frontsoldaten van onze Lage Landen. En ja, wij hebben haast om om het even welk thema aan te pakken en in ons voordeel te beslechten. Wij maken daarbij geen onderscheid.
Ach man, zwets niet. Brussel is een (internationale...)grootstad. En die breidt zich uit. Een wereldwijd fenomeen van alle grootsteden. De druk op de rand is dan ook immens groot (het fenomeen van de randstad, welgekend bij u in Holland of Nederland). En het is nog maar de vraag of eender welke spitsing dit gaat tegenhouden. Maar goed, een taalwetgeving in die zin is een poging tot.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 19:31   #32
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ach man, zwets niet. Brussel is een (internationale...)grootstad. En die breidt zich uit. Een wereldwijd fenomeen van alle grootsteden. De druk op de rand is dan ook immens groot (het fenomeen van de randstad, welgekend bij u in Holland of Nederland). En het is nog maar de vraag of eender welke spitsing dit gaat tegenhouden. Maar goed, een taalwetgeving in die zin is een poging tot.
Ik vraag me af welk fenomeen van de randstad je bedoelt....

Ik woon zelf midden in de randstad, in een stedelijk gebied met 7 miljoen inwoners dus, en loop binnen 100 meter de einde(r)loze natuur in. En men spreekt daar ook gewoon Nederlands.

De brusselse problematiek is helemaal niet specifiek voor alle 'groot'steden, maar specifiek brussels omdat daar racisten aan de macht zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 20:14   #33
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Ik woon zelf midden in de randstad, in een stedelijk gebied met 7 miljoen inwoners dus, en loop binnen 100 meter de einde(r)loze natuur in. En men spreekt daar ook gewoon Nederlands.

De brusselse problematiek is helemaal niet specifiek voor alle 'groot'steden, maar specifiek brussels omdat daar racisten aan de macht zijn.
Ik zou bijna kunnen zeggen: "Franse crypto taal fascisten".

Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 juli 2012 om 20:15.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 20:30   #34
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je helemaal hebt begrepen waar de naam Randstad vandaan komt:

Citaat:
De Randstad of Randstad Holland is een metropoolregio in Nederland, bestaande uit een ring van verstedelijking rondom een meer landelijk gebied, het Groene Hart.

De naam Randstad is niet historisch en werd pas in de tweede helft van de twintigste eeuw achter het bureau bedacht en is dus geen van oorsprong gebiedseigen toponiem. De naam Randstad zou bedacht zijn door KLM-oprichter Albert Plesman en ernaar verwijzen dat de steden in de Randstad als een soort rand om het Groene Hart heen liggen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Randstad_%28gebied%29
Oud 18 juli 2012, 20:35   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Hollanders gebruiken nogal lichtvaardig de term 'racist'. Ze zouden beter moeten weten. Zeker als ze hun geschiedenis nakijken, zouden ze weten dan ze niet eens met het vingertje horen te zwaaien op dit punt.

Maar soit. Franstalige Brusselaars zijn zeker geen racisten. De meerderheid van de Brusselaars zijn gewoon Franstaligen. En Franstaligen hebben de kwalijke neiging te denken dat wanneer ze elders gaan wonen, de mensen aldaar maar ook Frans moeten praten. Dat is dus niet zo. En dat niet zo is, brengen we hun aan het verstand. Of ze nu willen of niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 20:38.
Oud 18 juli 2012, 20:53   #36
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spelletjes? Welke spelletjes?
Oud 18 juli 2012, 21:06   #37
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hollanders gebruiken nogal lichtvaardig de term 'racist'. Ze zouden beter moeten weten. Zeker als ze hun geschiedenis nakijken, zouden ze weten dan ze niet eens met het vingertje horen te zwaaien op dit punt.
ja, dat is vast waar de discussie over gaat.

U mag een hekel hebben aan Hollanders, maar wij zijn hier om onze geliefde Nederlandstalige buren van haarscherpe analyses te voorzien en hen een hart onder de riem te steken zolang wij nog geen fysieke bijdrage kunnen leveren. Wen er maar aan.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 21:37   #38
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet komen zeveren. BHV is gesplitst. Zowel het gerechterlijk arrondissement als het kiesarrondissement. Dat is wat wij vroegen. En BHV werd gesplitst zonder Brusselse corridor en zonder de benoeming van de Franstalige burgemeesters. Dat is ook hetgeen wij vroegen. Het is m.a.w. een zuivere splitsing. En het is een splitsing gerealiseerd door verantwoordelijke partijen, dus zonder de Vlaams-nationalisten die steeds weer aan de kant bleven staan. And that's all there is.
Zij die aan de kant stonden hadden natuurlijk gelijk want de betaalde prijs is ONAANVAARDBAAR:
1 Een bom geld voor BXL en dat jaarlijks.
2. Franstalige rechters in VL.
3. De splitsing geldt niet voor de 6.
4. De niet benoemde burgemeesters kunnen nu in beroep gaan voor een tweetalig kollege.
5. De BMG hetgeen mij nog het meeste van al zorgen baart.

Konklusie: Liever de oude situatie! Ophangen die Vlaamse verraders!
Ze zijn te vergelijken met diegenen die in 1305 het verdrag van Athis-sur Orge tekenden!
Destijds was er ene Jacob Van Artevelde die de nietigverklaring van dat verdrag gedaan kreeg. Wanneer staat diegene op die komaf maakt met het Vlinderakkoord!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 juli 2012 om 21:44.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 21:42   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Zij die aan de kant stonden hadden natuurlijk gelijk want de betaalde prijs is ONAANVAARDBAAR:
1 Een bom geld voor BXL en dat jaarlijks.
2. Franstalige rechters in VL.
3. De splitsing geldt niet voor de 6.
4. De niet benoemde burgemeesters kunnen nu in beroep gaan voor een tweetalig kollege.
5. De BMG hetgeen mij nog het meeste van al zorgen baart.

Konklusie: Liever de oude situatie! Ophangen die Vlaamse verraders!
Ze zijn te vergelijken met diegenen die in 1305 het verdrag van Athis-sur Orge tekenden! De geschiedenis herhaalt zich!
Allemaal prietpraat. De splitsing die De Wever voorstelde was ongeveer dezelfde. Behalve voor de subsidie van Brussel. Maar dat komt ook de Vlamingen ten goede. Want het meeste geld zal besteed worden aan de mobiliteit in Brussel.
Oud 18 juli 2012, 21:47   #40
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal prietpraat. De splitsing die De Wever voorstelde was ongeveer dezelfde. Behalve voor de subsidie van Brussel. Maar dat komt ook de Vlamingen ten goede. Want het meeste geld zal besteed worden aan de mobiliteit in Brussel.
Aan het fransdolle Beliris ja!

Overigens:
http://forum.politics.be/showthread....12#post6202312

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=448

En om op de draadtitel in te gaan: Waren de Nederlanden niet tot tweemaal toe uit mekaar gerukt, dan was er nu geen taalkwestie in Linkebeek!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 juli 2012 om 21:54.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be