Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 14:21   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eergisteren was er homofoob zwaar geweld in Aalst.
Gisteren kwam het wetsontwerp voor zwaardere bestraffing op de ministerraad.
Vandaag zegt Torfs dat hij niet houdt van dergelijke steekvlampolitiek.

Nu weet iedere Vlaamse politiek-geïnteresseerde dat het bedoelde wetsontwerp al een tijdje in de schuif zit.
En ook weet iederepolitiek-geïnteresseerde dat zaken die op de ministerraad komen, al redelijk voorbereid en afgesproken zijn.
Steekvlampolitiek gebeurt op andere momenten en op andere plaatsen.

Dan vraag ik me af:
weet Torfs daar dan allemaal niet van ?
En waarom zegt Torfs dat nu, zonder zich eerst in te lichten, als hij het dan godbetert al niet wist ? Om zijn eigen partijgenoten federale ministers een pee te stoven?

Daar stinkt iets bij de tsjeven. Er schort iets aan de verstandhouding.
Daar gaat nog ruzie van komen, en dat met de verkiezingen van oktober in het vooruitzicht !!

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120720_023

titel: Rik Torfs: 'Dit is steekvlampolitiek

tekst voor als links later niet meer zou werken:
Citaat:
Vanackere beklemtoonde ook dat de nieuwe en zwaardere maximumstraffen (dertig jaar in plaats van vijf jaar voor slagen en verwondingen) niet van toepassing kunnen zijn voor de criminele feiten van eerder deze week in Aalst. De nieuwe straffen worden niet met terugwerkende kracht toegepast.
Als je dan in een café in een vechtpartij verzijld raakt met gewonden, dan ben je beter dat je zegt, ik heb geprobeert van die mens te vermoorden. Dan is de maximumstraf veel lichter.

Dertig jaar bak potentieel om iemand een blauw oog te slaan... Is er niemand die dat wat vreemd vindt?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 juli 2012 om 14:23.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:25   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je dan in een café in een vechtpartij verzijld raakt met gewonden, dan ben je beter dat je zegt, ik heb geprobeert van die mens te vermoorden. Dan is de maximumstraf veel lichter.

Dertig jaar bak potentieel om iemand een blauw oog te slaan... Is er niemand die dat wat vreemd vindt?
Als Demper ooit in een vechtpartij verzeild raakt zal deze zin ooit zijn leven redden:
"Niet slaan, ik ben homo!!"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:28   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als Demper ooit in een vechtpartij verzeild raakt zal deze zin ooit zijn leven redden:
Jaja, dat is grappig, maar dertig jaar bak voor een blauw oog Jack, je vindt daar niets verkeerd mee?

Dat is ook de maximumstraf geloof ik voor moord met voorbedachte rade.

Een zatte caféruzie staat dan op dezelfde hoogte als moord met voorbedachte rade?

Is het hele land nu debiel of wat?

twee chauffeurs die wat trekken en duwen over een parkeerplaats, dertig jaar bak. - lol -

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 juli 2012 om 14:29.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:28   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klinkt grappig, maar je weet bijgod niet hoe dicht je bij de realiteit zit. Stel dat je ergens in een vechtpartij betrokken raakt en je tegenstander blijkt nadien homo te zijn...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 20 juli 2012 om 14:28.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:35   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het klinkt grappig, maar je weet bijgod niet hoe dicht je bij de realiteit zit. Stel dat je ergens in een vechtpartij betrokken raakt en je tegenstander blijkt nadien homo te zijn...
Ik heb mijn mening terzake hier al uitvoerig gegeven.
Als ik elke forummer alles minstens 5x moet uitleggen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:36   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kunnen we het forum beter sluiten want alles is al gezegd.
Oud 20 juli 2012, 14:39   #27
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg je daar niet naar een mening Jack. Relax
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 16:07   #28
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ja, de enigen die openlijk mogen homo's bashen, zijn de kazuifeldragers van kaloten. En een paar van de hevigste fans van die kazuifeldragende mentaliteit zitten .... in het Blok inderdaad.

.
Oei oei oei...doe nooit een uitspraak die je niet kan steunen met sluitend bewijs.

Kan u mij bewijzen dat er bij de NVA minder kazuifelmentaliteit aanwezig is dan bij het Blok?
Mag ik ook eens verwijzen naar dhr Bourgois?....over kazuifelmentaliteit gesproken...

Kijk...ik zou zo kunnen alluderen naar ene Gandman die nu op de NVA lijst staat...is dat geen Joods equivalent van de kazuifeldragende kaloot?

I don't think so Schooffie...

edit: U verwijs ongetwijfeld naar Alexandra. Vergeet niet dat zij in openlijke onmin leeft met de kazuifeldragende kaloten hé...ze heeft zelfs geweigerd haar kinderen in een college te laten opvoeden...maar dat wist u uiteraard....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 juli 2012 om 16:08.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 16:10   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Oei oei oei...doe nooit een uitspraak die je niet kan steunen met sluitend bewijs.

Kan u mij bewijzen dat er bij de NVA minder kazuifelmentaliteit aanwezig is dan bij het Blok?
Mag ik ook eens verwijzen naar dhr Bourgois?....over kazuifelmentaliteit gesproken...

Kijk...ik zou zo kunnen alluderen naar ene Gandman die nu op de NVA lijst staat...is dat geen Joods equivalent van de kazuifeldragende kaloot?

I don't think so Schooffie...

edit: U verwijs ongetwijfeld naar Alexandra. Vergeet niet dat zij in openlijke onmin leeft met de kazuifeldragende kaloten hé...ze heeft zelfs geweigerd haar kinderen in een college te laten opvoeden...maar dat wist u uiteraard....
Inderdaad, A Colen, diegene die zot verklaard werd omdat ze de pedofilie in de kerk wou aanpakken.
Oud 20 juli 2012, 16:47   #30
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nu? Nu uit Torfs zich als grootste dommekloot?

Hallo... dat was toch al een (zeer lange) tijd duidelijk, zonder op dat homofoob-geweld in Aalst te moeten ingaan.

Nu homos, of vrouwen of joden of n'importe qui intimideren, slagen, vermoorden etc is slecht - heel slecht. En van zulke daden profiteren om inde kijker te komen is nauwelijks beter. Maar de Kwal zijn ego-centrische bullshit was toch al jaar en dag duidelijk. Ergens moet er in de archieven een post van mij zij: Rik Torfs de Kwal, of toch zoiets...
Bij de NVA mogen ze niks zeggen vooraleer het goedgekeurd is door de Kleine Leider met zijn mooi kostuum. D�*t weten we.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 17:14   #31
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bij de NVA mogen ze niks zeggen vooraleer het goedgekeurd is door de Kleine Leider met zijn mooi kostuum. D�*t weten we.
Tiens en verder zit je altijd erover te kankeren dat ze bij N-VA niet altijd op dezelfde lijn zitten!!!!
Blijf nu eens consequent in hetgeen je over die partij uitbraakt. Het zou je al iets geloofwaardiger maken, hoewel iedereen hier weet welk vlees ze met jou in de kuip hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 17:30   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tiens en verder zit je altijd erover te kankeren dat ze bij N-VA niet altijd op dezelfde lijn zitten!!!!
Blijf nu eens consequent in hetgeen je over die partij uitbraakt. Het zou je al iets geloofwaardiger maken, hoewel iedereen hier weet welk vlees ze met jou in de kuip hebben.
Ik? Hoe komt u daar nu bij. Ik heb een keer gezegd dat de Kleine Leider met zijn schoon kostuum zijn mond opendeed over het onderwijs, maar dat NVA-coryfee daar niet zo gelukkig mee was omdat de Kleine Leider eigenlijk onzin uitkraamde .

Maar de Kleine Leider met zijn schoon kostuum mag onzin uitkramen. Daarom is het de Kleine Leider. Dat vergat ze effe.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 17:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 17:49   #33
Don Quichote
Banneling

Standaard

Bij de CDV worden ze aan de top steeds grappiger .

Dehaene...Leterme...onderpaster Beke...Verherstraeten...Torfs...

Dat zijn toch figuurtjes die zo uit een stripverhaal gestapt zijn.

Onze Vlaamse leiders dus.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 18:07   #34
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu weet iedere Vlaamse politiek-geïnteresseerde dat het bedoelde wetsontwerp al een tijdje in de schuif zit.
En ook weet iederepolitiek-geïnteresseerde dat zaken die op de ministerraad komen, al redelijk voorbereid en afgesproken zijn.

Dan vraag ik me af:
En waarom zegt Torfs dat nu, zonder zich eerst in te lichten, als hij het dan godbetert al niet wist ? Om zijn eigen partijgenoten federale ministers een pee te stoven?

Daar gaat nog ruzie van komen, en dat met de verkiezingen van oktober in het vooruitzicht !!

weloverwogen analyse en zorgvuldig overleg kan alleen maar tot de slotsom komen dat diegene een carrière te maken in het kerkelijk recht ambieert, ofwel een postjespakkeuh is; ofwel een dommekloot moet zijn. het spreekt vanzelf dat ik meneer Torfs in deze het voordeel van de twijfel gun

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 20:02   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik? Hoe komt u daar nu bij. Ik heb een keer gezegd dat de Kleine Leider met zijn schoon kostuum zijn mond opendeed over het onderwijs, maar dat NVA-coryfee daar niet zo gelukkig mee was omdat de Kleine Leider eigenlijk onzin uitkraamde .

Maar de Kleine Leider met zijn schoon kostuum mag onzin uitkramen. Daarom is het de Kleine Leider. Dat vergat ze effe.
Degene die jij kleine leider noemt, is toch teruggefloten bij het toepassen van het kristelijk principe dat er meer vreugde is voor de terugkeer van de verloren zoon, dan voor de kudde van 100 schapen. Of zoiets.
Ik bedoel: het binnen pakken van oud-blokkers.

Dat vergat jij effe ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 20:45   #36
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Veel liever Rik Torfs die tenminste nog iets te zeggen heeft, dan de grootste Vlaamse volksverrader na Guy Verhofstadt: de heer Wouter Beke.

Die wet trekt ook op niets, je ziet dat een homo-fundamentalistische regering die wet gemaakt heeft.

Sla je iemand inéén voor zijn geld, kom je slechts met 5 jaar er vanaf, sla je iemand inéén omdat hij homo is, dan krijg je maar liefst 25 jaar bij.

DRIEDUBBELE FACEPALM !!!!

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juli 2012 om 20:46.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 20:57   #37
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je dan in een café in een vechtpartij verzeilt raakt met gewonden, dan ben je beter dat je zegt, ik heb geprobeerd van die mens te vermoorden. Dan is de maximumstraf veel lichter.

60 voor 2? Het liedje, 2 ogen zo blauw, krijgt dan toch wat meer diepgang.
En dan nog zelf bekennen dat je hem wou vermoorden, nog 20 jaar extra?
Je zit bijna aan het Amerikaanse 2 x levenslang.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 21:00   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
60 voor 2? Het liedje, 2 ogen zo blauw, krijgt dan toch wat meer diepgang.
En dan nog zelf bekennen dat je hem wou vermoorden, nog 20 jaar extra?
Je zit bijna aan het Amerikaanse 2 x levenslang.
Je schijnt het Belgische rechtssysteem niet te begrijpen, moord is assisen, dan vallen de correctionele straffen (de dertig jaar) weg.

30 jaar of 20 jaar = tien jaar minder.
Oud 20 juli 2012, 21:09   #39
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Met een streepjeskostuum zit je niet altijd op dezelfde lijn, als het kostuum maar een streep heeft is het een streepkostuum en is het mogelijk dat je op dezelfde lijn zit, en nu jij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 21:21   #40
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dan vraag ik me af:

Wat heeft dat met vlaamse politiek te maken ? Strafwetgeving is toch nationaal ?

En ietske minder serieus nu : opletten met termen als "godbetert" als je over pastoor-professor Torfs spreekt hee. Die man is de perfekte illustratie om aan jonge mensen die de cvp-staat niet meegemaakt hebben uit te leggen wat een "tsjeef" is.
We moeten hem koesteren, om zijn educatieve rol. Eyskens is stillaan goed voor de geriatrie, maar Torfs heeft hem naadloos vervangen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be