Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2004, 01:21   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Ik denk dat gewoon het kapen zelf niet meer zal lukken omwille van de passagiers.

als ze als groep reageren wel, maar dat zal volgens mij in de praktijk zelden of nooit gebeuren: iedereen is sowieso in paniek, iemand moet onvermijdelijk "de eerste stap" zetten, en de hele overmeestering moet dan nog eens simultaan gebeuren...
Misschien wel, misschien niet. Ik zou het in alle geval proberen, en ik denk dat er veel mensen zoals mij zijn tegenwoordig.
Oud 7 juli 2004, 01:24   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

als ze als groep reageren wel, maar dat zal volgens mij in de praktijk zelden of nooit gebeuren: iedereen is sowieso in paniek, iemand moet onvermijdelijk "de eerste stap" zetten, en de hele overmeestering moet dan nog eens simultaan gebeuren...
Misschien wel, misschien niet. Ik zou het in alle geval proberen, en ik denk dat er veel mensen zoals mij zijn tegenwoordig.
als er zone kerel met ne mitrailleur in uw gangeske staat, gaade gij dan ineens opspringen en iets proberen met uw blote vuisten????
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 05:51   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In het geval van 9 11 was het een stel bruine apen met een cuttermes.

Met wat ik nu weet, dan hebben dat soort eikels een grote kans mijn opgeofferde 100 kg in hun nek te krijgen. Ik ga liever in de strijd ten onder dan als een zak patatten tegen een flatgebouw aan te knallen.

En 5 man met machinegeweren in een vliegend vliegtuig, snuggere jongens als ze schieten, komen ze waarschijnlijk ook niet meer op hun doel aan.

En blote vuisten. Bof, met wat geluk heb je net hete koffie staan, of een tableau met opgewarmde vliegtuigprak.Of de sjakosh van je vriendin. Wapens vind je overal, je moet ze alleen zien.

Maar ja, het hangt allemaal van de situatie af. Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe ik ga reageren.
Oud 7 juli 2004, 09:06   #24
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jordi
In New York is op de plaats waar oorspronkelijk het WTC zich bevond(Ground Zero dus) de eerste steen gelegd van de vrijheidstoren.
Dit gebouw zal het grootste gebouw in de wereld worden en zal zo'n 12 miljoen Dollar kosten.
Nu denk ik dat dit gewoon erom vragen is.
De Twin Towers waren al eens het doelwit en nu gaat men een nog groter gebouw in de plaats zetten.
Ik denk dat het beter zou zijn als ze deden wat sommige familieleden van slachtoffers gevraagd hadden, namenlijk een bescheiden monument voor de nabestaanden.
Zolang er niet eerst gedacht wordt aan een 'Vrijheids'-Toren in Palestina , Tchechenië , Irak enz...vrees ik dat het einde van het terrorisme niet nabij is...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 09:52   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Zo ver zullen ze het niet meer laten komen denk ik...

Ik weet niet hoe de luchtverkeersleiders in de VS tegenwoordig handelen, maar ik denk dat zodra er een vliegtuig ook maar enkele kilometers van zijn route afwijkt en niet meer reageerd, er al een paar straaljagers aan zijn kont plakken...

Had de Amerikaanse regering vlak na 9/11 ook geen wetsvoorstel aangenomen die hoge militairen in de VS het recht geven om te beslissen over het al dan niet neerhalen van een vliegtuig? Een voorrecht dat, ik dacht, tot nog toe voorbehouden was voor de president?
Ik denk dat gewoon het kapen zelf niet meer zal lukken omwille van de passagiers.
Zolang ze geen vuurwapens of handgranaten bijhebben misschien, ...

langs nen andere kant, het geeft een geweldige shok aan de meesten om te zien hoe iemand de strot wordt afgesneden... de meeste mensen hebben dan nog weinig zin om dan de held uit te gaan hangen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 10:12   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik zou het ook proberen als ik de kans had, zeker als ze enkel me een mes bewapend zijn.

en je kan van allerlei zaken een geweldig wapen maken, ... de meeste mensen staan nie direct terug recht als ze net 6 kilo handbagage tegen hun smoel gekregen hebben.

Goeie stevige schoenveters zijn ook altijd bruikbaar, ... (het soort da ge gebruikt voor stevige botienen, ... ) draait die maar ies rond nen terrorist zijne nek, ... en ge geraakt er mee door de metaaldetector,
Oud 7 juli 2004, 10:15   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
In het geval van 9 11 was het een stel bruine apen met een cuttermes.

Met wat ik nu weet, dan hebben dat soort eikels een grote kans mijn opgeofferde 100 kg in hun nek te krijgen. Ik ga liever in de strijd ten onder dan als een zak patatten tegen een flatgebouw aan te knallen.

En 5 man met machinegeweren in een vliegend vliegtuig, snuggere jongens als ze schieten, komen ze waarschijnlijk ook niet meer op hun doel aan.

En blote vuisten. Bof, met wat geluk heb je net hete koffie staan, of een tableau met opgewarmde vliegtuigprak.Of de sjakosh van je vriendin. Wapens vind je overal, je moet ze alleen zien.

Maar ja, het hangt allemaal van de situatie af. Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe ik ga reageren.

Dat vind ik er persoonlijk ook van, als ze mij willen overvallen hebben ze echt de verkeerde voor.

120 kilo bruut geweld en ne meter 90 groot, de meeste gaan zo al opzij voor de echte helden heb ik altijd ne stevige sleutelhanger paraat, als ge daar nen doef van krijgt en ge blijft staan, dan zijde zelf nen hele stevige jongen.
Oud 7 juli 2004, 10:16   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
als er zone kerel met ne mitrailleur in uw gangeske staat, gaade gij dan ineens opspringen en iets proberen met uw blote vuisten????
Geloof me maar, een mitrailleur of eender welk vuurwapen zal nooit op het vliegtuig komen! Je moet eerder oppassen met geïmproviseerde wapens en bommen. Veiligheidsdiensten op een luchthaven zijn getraind op zulke situaties en de screeningstoestellen zijn tegenwoordig zo gesofisticeerd dat je bijna de lettertjes op de harde schijf van een laptop kan lezen... :wnk:

Vliegtuigkapingen zullen, als gevolg van 9/11 zelden of nooit meer gebeuren. Door de gebeurtenissen in NY en WDC is de veiligheid zodanig versterkt dat er niemand zich nog permiteerd om iets te laten passeren.

En natuurlijk, zoals Tomb zegt, de passagiers zelf niet vergeten. Al staan ze met een bazooka voor je neus, als je weet dat je toch maar één kans hebt, zal je die grijpen. Kijk maar naar wat er op vlucht UA93 op 9/11 gebeurde. Toen de passagiers hoorden van NY en WDC hebben ze geprobeerd de kapers te overmeesteren...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be