Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2012, 13:38   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Goeie cover, filosoof.
Zo'n beetje de simpele uithangen maar wel systematisch gaan storen in draden van je favoriete medeforummers.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 13:39   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik noteer dat je, niet geheel onverwacht, niks zinnigs te melden hebt, en dat je het antwoord op mijn vragen schuldig blijft.

Of misschien gaat het wel lukken als ik de vraag nog eens herhaal:
Als de kleur van iemand irrelevant is, waarom dan een "ebbenhouten schoen" speciaal voor ZWARTE voetballers?
Waarom vind jij het ene (blanke) niet kunnen, en het andere (zwarte) wel?
Waar zeg ik dat een ebbenhouten schoen speciaal voor zwarte voetballers is gemaakt? Van mij mogen blanke voetballers daar ook mee voetballen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 13:41   #23
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat Mitgard gelijk heeft met zijn analyse.
Oud 29 juli 2012, 13:56   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waar zeg ik dat een ebbenhouten schoen speciaal voor zwarte voetballers is gemaakt? Van mij mogen blanke voetballers daar ook mee voetballen.
Ik vond Ray Bingo wel grappiger eigenlijk.
Oud 29 juli 2012, 14:04   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Goeie cover, filosoof.
Zo'n beetje de simpele uithangen maar wel systematisch gaan storen in draden van je favoriete medeforummers.
denk je? Filo was toch nog een maatje erger dacht ik. Meer dan telkens een one-liner kwam er nooit uit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 16:51   #26
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als zelfs een firma als L'Oreal al veroordeeld wordt omdat ze voor hun blonde haarproducten blonde modellen zoeken, dan twijfel ik toch wel of zoiets zou lukken.
(In een vorige forum-era kreeg ik trouwens ooit vijf strafpunten wegens racisme omdat ik dit een ridicule veroordeling vond).

Een afrikaanse die crèmes voor donkerhuidigen aanprijst is dan weer geen enkel probleem als men die via advertenties wil aanwerven.
Ach, ik ga niet ontkennen dat het anti-racisme soms wat doorslaat maar dat doet het racisme nog meer. Het is niet altijd even makkelijk om alles te nuanceren en te hopen dat de polarisatie niet zo hoog oploopt dat het weer verkeerd uitdraait.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 18:27   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ach, ik ga niet ontkennen dat het anti-racisme soms wat doorslaat maar dat doet het racisme nog meer. Het is niet altijd even makkelijk om alles te nuanceren en te hopen dat de polarisatie niet zo hoog oploopt dat het weer verkeerd uitdraait.
blijft nog steeds de discrepantie tussen het verbod op een "for whites only"prijs, terwijl er jaarlijks een "ebbenhouten schoen" wordt uitgedeeld. Gaat een blanke Zuid-afrikaanse speler daar ook voor in aanmerking komen? of is het toch enkel om het kleurtje te doen? Kompany heeft weinig Afrikaans in zich, tenzij dat zijne pa waarschijnlijk van ginds komt, maar verder is het zuiver het tintje van bruin dat ze blijkbaar gemeten hebben (niet dat ik een bezwaar heb om Kompany van prijzen te voorzien).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 juli 2012, 18:54   #28
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
blijft nog steeds de discrepantie tussen het verbod op een "for whites only"prijs, terwijl er jaarlijks een "ebbenhouten schoen" wordt uitgedeeld. Gaat een blanke Zuid-afrikaanse speler daar ook voor in aanmerking komen? of is het toch enkel om het kleurtje te doen? Kompany heeft weinig Afrikaans in zich, tenzij dat zijne pa waarschijnlijk van ginds komt, maar verder is het zuiver het tintje van bruin dat ze blijkbaar gemeten hebben (niet dat ik een bezwaar heb om Kompany van prijzen te voorzien).
Eigenlijk is die ebbenhouten schoen racisme. Moest ik Kompany zijn ik weigerde die. Die schoen getuigt namelijk van onnodige positieve discriminatie die impliciet uitgaat van een soort minderwaardigheid van Afrikanen (ze hebben een duwtje in de rug nodig - wat niet klopt in het voetbal). Positieve discriminatie moet daar gebeuren waar negatieve discriminatie heerst of een achterstand zoals bvb op de werkvloer maar toch niet in de sport. Want daardoor, inderdaad, heeft het wat weg van discriminatie tov blanken.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 juli 2012 om 18:56.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 18:56   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is die ebbenhouten schoen racisme. Moest ik Kompany zijn ik weigerde die. Die schoen getuigt namelijk van onnodige positieve discriminatie die impliciet uitgaat van een soort minderwaardigheid van Afrikanen (ze hebben een duwtje in de rug nodig - wat niet klopt in het voetbal). Positieve discriminatie moet daar gebeuren waar negatieve discriminatie heerst zoals bvb op de werkvloer maar toch niet in de sport. Want daardoor, inderdaad, heeft het wat weg van discriminatie tov blanken.
voil�*. Toch ENE die begrijpt waarom ik dit draadje opstartte.

Oud 29 juli 2012, 19:45   #30
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is die ebbenhouten schoen racisme. Moest ik Kompany zijn ik weigerde die. Die schoen getuigt namelijk van onnodige positieve discriminatie die impliciet uitgaat van een soort minderwaardigheid van Afrikanen (ze hebben een duwtje in de rug nodig - wat niet klopt in het voetbal).
Citaat:
voil�*. Toch ENE die begrijpt waarom ik dit draadje opstartte.
Geldt trouwens voor alle "minderheidsgroepen". De strijd om gelijkheid uit zich in het bij creëren van nieuwe uitsluitingsmechanisme die de andere alleen maar bevestigen, en zelfs onderstrepen.

Citaat:
Positieve discriminatie moet daar gebeuren waar negatieve discriminatie heerst of een achterstand zoals bvb op de werkvloer maar toch niet in de sport. Want daardoor, inderdaad, heeft het wat weg van discriminatie tov blanken.
Het is net daar waar het niet mag gebeuren. Die gouden schoen zal mij een worst wezen. Maar als mensen werk of een sociale woning krijgen vanwegen hun afkomst,...
Maar ik zou zeggen, doe maar voort met dit soort positief racisme.. Omdat het de aversie, bij de bevolking, t.o.v. het "gelijken kansen" verhaal en massaimmigratie alleen maar groter maakt. (-> net daarom)

Laatst gewijzigd door F.B. : 29 juli 2012 om 20:00.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be