Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2004, 10:42   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Het gaat hier niet om het aantal aangiftes he slumme!
Nee, maar het aantal zaken STIJGT ook door een GROTER aantal aangiftes, door redenen die ik hierboven heb opgesomd. Dus "slumme" houdt u het best voor uw beschrijving van uzelf.

Even bij vermelden dat je hierboven natuurlijk de voorwaardelijke wijs moet gebruiken, + "ook" mag weglaten, + dat elke reactie die op mij persoonlijk is en niet op wat ik zeg zal worden genegeerd.
Wat jij hier beweerd is dat er niet meer criminaliteit is dan vroeger maar dat er meer aangiften zijn! En dat is zever, inteleectueel verpakt, maar niet te min zever!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 10:43   #22
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, maar het aantal zaken STIJGT ook door een GROTER aantal aangiftes, door redenen die ik hierboven heb opgesomd. Dus "slumme" houdt u het best voor uw beschrijving van uzelf.

Even bij vermelden dat je hierboven natuurlijk de voorwaardelijke wijs moet gebruiken, + "ook" mag weglaten, + dat elke reactie die op mij persoonlijk is en niet op wat ik zeg zal worden genegeerd.
Wat jij hier beweerd is dat er niet meer criminaliteit is dan vroeger maar dat er meer aangiften zijn! En dat is zever, inteleectueel verpakt, maar niet te min zever!
En waar is je bewijs? Je argumentatie? Weerleg mijn stelling es?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 10:49   #23
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lees jij ooit eens een krant (een deftige wel te verstaan?) Ga jij ooit eens buiten?.... en waar zijn jouw bewijzen ivm die aangiftes?
Oud 6 juli 2004, 10:52   #24
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lees jij ooit eens een krant (een deftige wel te verstaan?) Ga jij ooit eens buiten?.... en waar zijn jouw bewijzen ivm die aangiftes?
Een krant... ja so what? Je bedoelt dat er meer melding wordt gemaakt van criminaliteit? Zelfde reden als hierboven, mensen klagen sneller, kranten berichten meer omdat de lezers dat willen lezen. Ik ga vaak genoeg buiten, ik heb nog nooit last van criminaliteit gehad.

Omdat jij niks kunt bewijzen ga je de vraag dan maar snel omkeren en hopen dat ik het opgeef. Ik zeg niet dat het zo is, zie mijn voorwaardelijke-wijs-opmerking. Ancapa negeert een stuk van het artikel waarin wordt beweert wat ik net zeg. En dat gebeurd dus niet door mij alleen maar ook door die rechters zelf.
En uw tegenargument is alleen maar: heb je daar bewijs voor?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 6 juli 2004, 11:07   #25
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een krant... ja so what? Je bedoelt dat er meer melding wordt gemaakt van criminaliteit? Zelfde reden als hierboven, mensen klagen sneller, kranten berichten meer omdat de lezers dat willen lezen. Ik ga vaak genoeg buiten, ik heb nog nooit last van criminaliteit gehad.

Omdat jij niks kunt bewijzen ga je de vraag dan maar snel omkeren en hopen dat ik het opgeef. Ik zeg niet dat het zo is, zie mijn voorwaardelijke-wijs-opmerking. Ancapa negeert een stuk van het artikel waarin wordt beweert wat ik net zeg. En dat gebeurd dus niet door mij alleen maar ook door die rechters zelf.
maw je kan het dus niet bewijzen! Wel ik heb geen concrete cijfers, maar iedereen die een beetje de actualiteit volgt weet dat op school, in jeugdclubs,... men steeds meer te maken krijgt met agressiviteit! Vraag het aan leraars, aan jeugdhuismedewerkers,... aan mensen die met de jeugd in aanraking komen, zij zullen indien ze eerlijk zijn je bewijzen dat de stijging van de jeugdcriminaliteit niet alleen aan het verhoogde aantal aangiftes ligt!
http://forum.politics.be/viewtopic.p...amp;highlight=
Oud 6 juli 2004, 11:15   #26
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

maw je kan het dus niet bewijzen! Wel ik heb geen concrete cijfers, maar iedereen die een beetje de actualiteit volgt weet dat op school, in jeugdclubs,... men steeds meer te maken krijgt met agressiviteit! Vraag het aan leraars, aan jeugdhuismedewerkers,... aan mensen die met de jeugd in aanraking komen, zij zullen indien ze eerlijk zijn je bewijzen dat de stijging van de jeugdcriminaliteit niet alleen aan het verhoogde aantal aangiftes ligt!
Citaat:
Voel ik u daar een bocht maken ofzo?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 6 juli 2004, 11:24   #27
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Voel ik u daar een bocht maken ofzo?
Nee, beweren dat de stijging van de jeugdcriminaliteit alleen te wijten is aan de stijgign van de aangiftes is bullshit! Nu duidelijk?
Oud 6 juli 2004, 11:26   #28
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

? Tiens, de politiehervorming is een grote mislukking, het gerecht kampt met achterstand en toch is de stijging van de criminaliteit het gevolg van een efficiëntere opsporing? Die jeugdrechter is toevallig geen goede vriend van het schijnheilig paterke?
Toch een bocht dus (als u mijn posts aandachtig had gelezen dan had u bepaalde elementen gelezen die er op wijzen dat ik niet beweer dat er alleen maar meer zaken zijn door een stijging van aangiftes.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 6 juli 2004, 11:30   #29
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

? Tiens, de politiehervorming is een grote mislukking, het gerecht kampt met achterstand en toch is de stijging van de criminaliteit het gevolg van een efficiëntere opsporing? Die jeugdrechter is toevallig geen goede vriend van het schijnheilig paterke?
Toch een bocht dus (als u mijn posts aandachtig had gelezen dan had u bepaalde elementen gelezen die er op wijzen dat ik niet beweer dat er alleen maar meer zaken zijn door een stijging van aangiftes.
ja, natuurlijk! Braaf ventje! en ga nu maar met je legoblokjes spelen! Braaf!
Oud 6 juli 2004, 11:37   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

vroeger was er dus meer criminaliteit dan nu enkel de aangiftes van deze criminele feiten zijn gestegen...

het is dus de fout van de burger dat de criminaliteit is gestegen

je moet het filosofisch opnemen... het is maar om te lachen

sommige gevoelens zijn helemaal niet echt en totaal subjectief

straks zijn de Limburgers nog crimineler dan de rest van Vlaanderen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 11:43   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En waar haalt Griffin het BEWIJS dat er vooral meer aangiftes zijn en niet meer daden?

Waaruit besluit men dat er vroeger meer onaangeklaagde daden gebeurden dan nu? Over hoeveel niet-gemelde criminele daden heeft men het dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 11:56   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat er niet MEER AANGIFTES komen omdat de MENSEN de weg naar het gerecht SNELLER bewandelen of MAKKELIJKER vinden.
We laten even buiten beschouwing dat veel mensen geen aangifte meer doen, omdat het toch niets uithaalt. Zoals de politie trouwens zelf zegt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 17:40   #33
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Het aantal zaken voor de jeugdrechter in de arrondissementen Tongeren en Hasselt is de voorbije twee jaar met 30 procent gestegen. Dat staat te lezen in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

In het arrondissement Tongeren waren er in 2001 195 nieuwe zogenaamde protectionele zaken voor de jeugdrechter, strafbare feiten gepleegd door minderjarigen. In 2003 was dat aantal opgelopen tot 234. Het arrondissement Hasselt noteerde in diezelfde periode zelfs een stijging van 197 tot 290 nieuwe zaken.
goed zo, duidelijk dat de politie haar werk doet: die jeugdigen overleveren aan eht parket. Is dat neit wat het Vb wil?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 20:32   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Wanneer het om een Belg gaat dan vermeld men Paul VDB, bij een niet Belg M. R. Door niet te vermelden weet men dat het grotendeels om allochtonen gaat. Was dat niet zo dan zou men zeer snel met de cijfers naar buiten komen. Wil men het echt weten dan kan men de statistieken uit het buitenland ter vergelijking gebruiken. Door dit soort houding maakt men zich ongeloofwaardig en dan maar klagen dat de kiezer oliedom zou zijn.

Mvg. Rogier
Dit doet hier niet ter zake. Namen van minderjarige verdachten en veroordeelden worden nooit vrijgegeven (mogen niet vrijgegeven worden), noch van allochtonen, noch van autochtonen.
Je kunt daar iets op tegen hebben (bijvoorbeeld bij ernstige vergrijpen), maar in het algemeen vind ik dat een goede regel. Heel wat jongeren komen eens in hun jeugd in aanraking met de politie of het gerecht, en het zou meer kwaad dan goed berokkenen mocht dit allemaal openbaar gemaakt worden.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 20:37   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Ancapa is natuurlijk zo misdadig om niet het hele artikel te kopiëren...

BRUSSEL - Het aantal zaken voor de jeugdrechter in de arrondissementen Tongeren en Hasselt is de voorbije twee jaar met 30 procent gestegen. Dat staat te lezen in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

In 2001 kwamen in het arrondissement Tongeren 195 nieuwe protectionele zaken voor de jeugdrechter. Dat zijn strafbare feiten gepleegd door minderjarigen. In 2003 was dat aantal opgelopen tot 234. Het arrondissement Hasselt noteerde in diezelfde periode zelfs een stijging van 197 tot 290 nieuwe zaken.

De jeugdrechters gaan ervan uit dat de jeugdcriminaliteit en de problematische opvoedingssituaties niet stijgen, maar dat ze beter opgespoord en gesignaleerd worden.
Er staat jeugdrechterS. Meervoud. Meer dan één dus.
Wat die achterstand betreft: de meeste jongeren die opgepakt worden verschijnen binnen de week voor de jeugdrechter.
Dit even terzijde.

M'n vraag aan u: welke bewijzen hebt u dat de jeugdrechterS hier ONGELIJK hebben. Dat zou ik graag eens weten. Niet waarom u denkt te weten dat Griffin ongelijk heeft, maar waarom u denkt te weten dat de experts ter zake ongelijk hebben.
Oud 6 juli 2004, 20:41   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Het aantal zaken voor de jeugdrechter in de arrondissementen Tongeren en Hasselt is de voorbije twee jaar met 30 procent gestegen. Dat staat te lezen in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

In het arrondissement Tongeren waren er in 2001 195 nieuwe zogenaamde protectionele zaken voor de jeugdrechter, strafbare feiten gepleegd door minderjarigen. In 2003 was dat aantal opgelopen tot 234. Het arrondissement Hasselt noteerde in diezelfde periode zelfs een stijging van 197 tot 290 nieuwe zaken.
goed zo, duidelijk dat de politie haar werk doet: die jeugdigen overleveren aan eht parket. Is dat neit wat het Vb wil?
Tja, het VB wil dat er meer criminelen opgepakt worden. Als dat dan ook gebeurt, dan schreeuwen een aantal VB'ers moord en brand dat de criminaliteit duidelijk weer is gestegen, uitgaande van dat aantal zaken dat voor de rechtbank komt. Dubbele maten hanteren, daar zijn velen onder hen zeer in gedreven.
Stel dat het VB aan de macht komt, en het aantal rechtbankzaken stijgt ook, net zoals nu, dan zullen diezelfden beweren 'dat het gerecht nu eindelijk hun werk doet'.
Oud 6 juli 2004, 22:15   #37
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Tja, het VB wil dat er meer criminelen opgepakt worden. Als dat dan ook gebeurt, dan schreeuwen een aantal VB'ers moord en brand dat de criminaliteit duidelijk weer is gestegen, uitgaande van dat aantal zaken dat voor de rechtbank komt. Dubbele maten hanteren, daar zijn velen onder hen zeer in gedreven.
Stel dat het VB aan de macht komt, en het aantal rechtbankzaken stijgt ook, net zoals nu, dan zullen diezelfden beweren 'dat het gerecht nu eindelijk hun werk doet'.
heel goed gezien, dat wou ik hier vorige week ook al aankaarten. Zulke berichten dienen dan ook enkel en alleen voor pure verzuring....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 07:58   #38
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:

Er staat jeugdrechterS. Meervoud. Meer dan één dus.
Wat die achterstand betreft: de meeste jongeren die opgepakt worden verschijnen binnen de week voor de jeugdrechter.
Dit even terzijde.

M'n vraag aan u: welke bewijzen hebt u dat de jeugdrechterS hier ONGELIJK hebben. Dat zou ik graag eens weten. Niet waarom u denkt te weten dat Griffin ongelijk heeft, maar waarom u denkt te weten dat de experts ter zake ongelijk hebben.
1. Het is niet omdat iemand rechter is dat hij ook onfeilbaar is bv 1 jaar bak voor een paar zieke kiekens af te maken remember!
2. Het gerechterlijk apparaat is groetendeels gepolitiseerd! Hier gaat het over de regio Tongeren-Hasselt , moet ik u er een tekeningtje bij maken?
3. Ze verschijnen binnen de week voor de jeugdrechter die dan beslist om al dan niet te vervolgen! Dus hierover gaat het niet!
Oud 7 juli 2004, 08:02   #39
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En waar haalt Griffin het BEWIJS dat er vooral meer aangiftes zijn en niet meer daden?

Waaruit besluit men dat er vroeger meer onaangeklaagde daden gebeurden dan nu? Over hoeveel niet-gemelde criminele daden heeft men het dan?
Ik baseer me op het artikel dat ancapa hier gepost heeft.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 7 juli 2004, 08:04   #40
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

1. Het is niet omdat iemand rechter is dat hij ook onfeilbaar is bv 1 jaar bak voor een paar zieke kiekens af te maken remember!
2. Het gerechterlijk apparaat is groetendeels gepolitiseerd! Hier gaat het over de regio Tongeren-Hasselt , moet ik u er een tekeningtje bij maken?
3. Ze verschijnen binnen de week voor de jeugdrechter die dan beslist om al dan niet te vervolgen! Dus hierover gaat het niet!
En de link met wat die jeugdrechters zeggen? Dat er vooral meer aangiftes zijn? Die negeert u in bovenstaand betoog volledig volgens mij... Het gaat niet over de onfeilbaarheid van de rechters, of over de "politisering" van het gerecht?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be