Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2012, 14:21   #21
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Bedenk wat ze opbrengt voor de maatschappij...
" the needs of the many outweigh the needs of the few "
en ook "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Nogmaals: niemand zal jouw oplossing ooit implementeren. Dat zal niet gebeuren.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 14:21   #22
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Oplossing: harder forummen. Per bericht in I&I verdwijnt 1 bruine.
Een bruine wat?

Wil jij me nu zeggen dat ik mijn oplossing maar 'ns moet implementeren?

Laatst gewijzigd door Multipus : 8 augustus 2012 om 14:21.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 14:22   #23
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Een burgeroorlog is onafwendbaar in dat geval.
Oud 8 augustus 2012, 14:24   #24
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
In de Verenigde Staten zitten ze al jaren met veel erger, straatbendes ten grootte van Mechelen, maar daar is ook geen burgeroorlog.
Oud 8 augustus 2012, 14:25   #25
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 14:34   #26
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
In de Verenigde Staten zitten ze al jaren met veel erger, straatbendes ten grootte van Mechelen, maar daar is ook geen burgeroorlog.
daar heeft men privégevangenissen, politie die 1st schiet dan vragen stelt én vrije wapendracht.

Yihaaaaaaaaaaa

Laatst gewijzigd door Multipus : 8 augustus 2012 om 14:38.
Oud 8 augustus 2012, 14:47   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste forummers,

Heel de intelligentsia, de media en de politieke wereld is in rep en roer o.w.v. de lotgevallen van een studente uit de middenklasse die zich in de Anneessenswijk waagde. Niemand interesseert zich echter voor de vrouwen die uit die zogenaamde "moeilijke wijken" zelf voortkomen.

Op deze blog nemen ze zelf het woord:
http://mouvdf.blogspot.be/2012/08/fe...esquelles.html

Is men bereid naar hen te luisteren?

Met vriendelijke groet,
Kallikles

worden zij ook lastiggevallen op straat, zoals Sofie Peeters.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 14:52   #28
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
worden zij ook lastiggevallen op straat, zoals Sofie Peeters.
Natuurlijk niet, vrouwen van hun eigen soort laten ze gerust zolang ze maar een hoofddoek op hebben.
Oud 8 augustus 2012, 14:53   #29
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan maar de Griekse.
Je ziet, waar een wil is ...

http://forum.politics.be/showthread....26#post6268826
Oud 8 augustus 2012, 14:53   #30
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zaken hebben wel degelijk een verklaring. Ik weet niet of je het weet, maar buiten electromagnetische emissie en verval van onstabiele isotopen ken ik bitter weinig in de natuur wat min of meer spontaan gebeurt.

Als je dat hebt begrepen mag je nog eens proberen.
En wat stel je dan voor?

Wat het kan goed zijn dat dat gedrag een verklaring heeft, tuurlijk dat.. Dat die verklaring daarvoor altijd in eht sociaal economische gezocht moet worden is een veronderstelling die u maakt.

Maar bon, nogmaals , u verwijt de rest dat er geen oplossingen komen, dus wat stel je dan voor?

Laatst gewijzigd door Tafelpoot : 8 augustus 2012 om 15:00.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 15:03   #31
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
daar heeft men privégevangenissen, politie die 1st schiet dan vragen stelt én vrije wapendracht.

Yihaaaaaaaaaaa

Drie factoren die zouden moeten bijdragen bij het risico op burgeroorlog.
Oud 8 augustus 2012, 15:24   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet een wijk kennen alvorens je het recht hebt om dit wansmakelijke gedrag aan de kaak te stellen maar je hoeft je niet aan de wetten en gewoontes van je gastland te houden.

Is dat wat je wil zeggen?
Die vrouwen (met de bijhorende mannen) hebben de achterlijkheden en gewoontes van hun oorspronglanden naar hier medegebracht. Het is grotendeels daardoor dat ze in de situatie zitten waarin ze zitten!
De grote omwenteling voor hen moet in hun landen van oorsprong gebeuren, waarom moeten wij kunnen veranderen wat ze zelf niet kunnen (en velen ook niet willen) veranderen?
En deze veranderingen zouden dan nog moeten rekening houden met vele van de levensgewoontes uit hun landen van oorsprong?
Wij moeten niet wennen aan hoofddoekjes, boerka's, enz
Zij (en hun mannen) moeten zich aanpassen aan onze gewoontes en levenswijze! Eens ze daarin zullen lukken zullen ze meteen een grote stap verder staan! En zullen ze niet meer problemen meer hebben dan de vele andere "bevolkingsgroepen" waar we niet dagelijks de last en de miserie krijgen van uitgesmeerd!
De grootste zorg van sommigen is blijkbaar ook dat er mettertijd wat minder te rapen zou zijn, waar volgens hen de ganse wereld recht op heeft, zeker als ze tot in België zijn geraakt...Vanwaar dat geld moet blijven komen is ook niet hun zorg...
Laten we er ook nog aan toevoegen dat men niet steeds moet afkomen met "ze hebben geen werk (als ze al buiten mogen) en ze krijgen geen werk" zodat ze hun situatie niet kunnen verbeteren! We hebben echt al genoeg werklozen in ons landje zonder dat er wekelijks honderden moeten bijkomen uit alle wereldstreken die denken dat "het werk" en de inkomsten hier maar voor het rapen liggen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 15:33   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn oplossing brengt hier 8 punten op
Er zijn er hier die dat inderdaad een leuk spelletje vinden, dat rode driehoekje, nietwaar Bocxoa-1? Misschien moet men dat ook doen telkens bepaalde lieden iets hebben uitgespookt zodat ze negatief in de media komen. Op hun" rode driehoekje" duwen =8 maanden extra cel in de nog te bouwen gevangenissen! Spijtig dat men die niet rap genoeg kan bouwen om al de kandidaten op te vangen!
Oud 8 augustus 2012, 15:39   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan, eh. De immigratiepolitiek in dit land is rampzalig, dat moet je mij niet vragen.
Maar dat verklaart nog niet alles, en dat levert nog geen oplossingen.
"Gooi ze buiten" is geen oplossing, je weet even goed als mij dat het niet zal gebeuren, hoe graag wij het ook zouden hebben.
En waarom zou "gooi ze buiten" geen oplossing zijn? We hebben het over diegenen die het verdienen buiten gegooid te worden uiteraard.
Het is zelfs de enige oplossing! We zullen er anders op termijn in verzuipen en niet genoeg middelen meer hebben om ze op te vangen indien men ze niet kan weigeren of ze terug kan wegsturen!
Als zogezegd "rijk land" moeten we ons steentje bijdragen aan het oplossen van de wereldellende maar niet door ze allemaal hier op te vangen!
Een boot die aan het zinken is omdat er teveel passagiers op zitten probeer je niet te redden door middelen te zoeken om er nog steeds meer mensen aan toe te voegen. Men moet de draagkracht van die boot kennen en daar stopt het.

Laatst gewijzigd door andev : 8 augustus 2012 om 15:41.
Oud 8 augustus 2012, 15:40   #35
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Heel de intelligentsia, de media en de politieke wereld is in rep en roer o.w.v. de lotgevallen van een studente uit de middenklasse die zich in de Anneessenswijk waagde. Niemand interesseert zich echter voor de vrouwen die uit die zogenaamde "moeilijke wijken" zelf voortkomen.

Op deze blog nemen ze zelf het woord:
http://mouvdf.blogspot.be/2012/08/fe...esquelles.html

Is men bereid naar hen te luisteren?

Met vriendelijke groet,
Kallikles
Ik heb het met aandacht gelezen. Pseudo academisch Frans dat iets weg heeft van een Rousseau en een Diderot uit de 18de eeuw. Daar zullen we even over kijken.

De tactische blunder is om alles af te schuiven op Sophie Peeters die een film heeft gemaakt in beperkte duur en met een beperkt budget.

Meisjes op school worden gescimineerd vanwege hun kledingskeuze (choix vestimentaire) die ferm zou tegenvallen (qui déplaît), alsof het hier gaat om een tegenvallertje in de mode.

De halvering van de dob van vrouwen die samenwonen wordt aan de kaak gesteld. Tjien, ik wist niet dat vrouwen die getrouwd waren (de man is het gezinshoofd) en nooit een dag hebben gewerkt zelfs dop kregen. Het gaat hier dan toch over vrouwen die al gewerkt hebben, of niet? Dat is niet erg duidelijk.

Meisjes worden in het onderwijs gediscrimineerd omdat ze een hoofddoek dragen. Heel raar.

'Sait-elle (arme Sofie) le nombre de jeunes filles qui, après avoir fait leurs études, seront renvoyées �* leur cuisine malgré tous leurs efforts pour intégrer le marché de l'emploi?'

Ik denk dat het moslims zelf zijn die hun dochters een vroeg huwelijk induwen en terug naar de keuken met een volle buik.
De maatschappij doet dat niet.

Ik kan zo nog verder gaan.

Dit is een pleidooi dat alle tegenvallertjes op een beroepsloopbaan in de schoenen schuift van de maatschappij. Discriminatie op school vanwege 'un choix vestimentaire' De dop is te laag voor vrouwen die getrouwd zijn, zwanger zijn en kinderen kweken... De maatschappij stuurt die vrouwen terug naar de keuken. En die maatschappij is 'machiste' (macho). Alsof hun familiestructuur niet 'machiste' is.

'Les femmes actives' de ce quartier (Anneessens) sont, tenez-vous bien, �* pres de 60% chômeuzes?'
Dat verwondert me niet als ik zie hoe die mannen zich gedragen. Misschien kunnen die vrouwen eerst eens die mannen bijbrengen dat ze geen reclame zijn voor het vinden van werk?

En slaat 'actives' niet op veel energie en tijd steken in het absoluut willen afdwingen van die hoofddoek?

Zo schattig: 'évolution professionnelle'!

En zo hartbrekend in de slotparagraaf ; 'de discréditer encore un peu plus les personnes qui se situent tout en bas de l'échelle sociale!'

Ik zit ook op dat sportje van de ladder maar ik zou niet durven om een foulard of wat dan ook aan te brengen om kritiek uit te oefenen op het systeem.

Als alleenstaande moeder, Vlaamse, met gekleurde kinderen distancieer ik me 300 % van dit door mannen ingegeven 'feminisme'.

Die brief had korter gekund: 'Geef ons aub subsidies en privileges want die hoofddoek die is primordiaal. En als we die niet mogen dragen, ja, dan hoef je van ons niets te verwachten.

In de VDAB is er een speciaal begeleidings traject uitgestippeld voor:

50-plus
Arbeidshandicap
Werkzoekende
Werknemer
Zelfstandige
Anderstalig
Gedetineerd

Misschien eraan toevoegen: moslim vrouwen met een foulard.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 15:48   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb het met aandacht gelezen. Pseudo academisch Frans dat iets weg heeft van een Rousseau en een Diderot uit de 18de eeuw. Daar zullen we even over kijken.

De tactische blunder is om alles af te schuiven op Sophie Peeters die een film heeft gemaakt in beperkte duur en met een beperkt budget.

Meisjes op school worden gescimineerd vanwege hun kledingskeuze (choix vestimentaire) die ferm zou tegenvallen (qui déplaît), alsof het hier gaat om een tegenvallertje in de mode.

De halvering van de dob van vrouwen die samenwonen wordt aan de kaak gesteld. Tjien, ik wist niet dat vrouwen die getrouwd waren (de man is het gezinshoofd) en nooit een dag hebben gewerkt zelfs dop kregen. Het gaat hier dan toch over vrouwen die al gewerkt hebben, of niet? Dat is niet erg duidelijk.

Meisjes worden in het onderwijs gediscrimineerd omdat ze een hoofddoek dragen. Heel raar.

'Sait-elle (arme Sofie) le nombre de jeunes filles qui, après avoir fait leurs études, seront renvoyées �* leur cuisine malgré tous leurs efforts pour intégrer le marché de l'emploi?'

Ik denk dat het moslims zelf zijn die hun dochters een vroeg huwelijk induwen en terug naar de keuken met een volle buik.
De maatschappij doet dat niet.

Ik kan zo nog verder gaan.

Dit is een pleidooi dat alle tegenvallertjes op een beroepsloopbaan in de schoenen schuift van de maatschappij. Discriminatie op school vanwege 'un choix vestimentaire' De dop is te laag voor vrouwen die getrouwd zijn, zwanger zijn en kinderen kweken... De maatschappij stuurt die vrouwen terug naar de keuken. En die maatschappij is 'machiste' (macho). Alsof hun familiestructuur niet 'machiste' is.

'Les femmes actives' de ce quartier (Anneessens) sont, tenez-vous bien, �* pres de 60% chômeuzes?'
Dat verwondert me niet als ik zie hoe die mannen zich gedragen. Misschien kunnen die vrouwen eerst eens die mannen bijbrengen dat ze geen reclame zijn voor het vinden van werk?

En slaat 'actives' niet op veel energie en tijd steken in het absoluut willen afdwingen van die hoofddoek?

Zo schattig: 'évolution professionnelle'!

En zo hartbrekend in de slotparagraaf ; 'de discréditer encore un peu plus les personnes qui se situent tout en bas de l'échelle sociale!'

Ik zit ook op dat sportje van de ladder maar ik zou niet durven om een foulard of wat dan ook aan te brengen om kritiek uit te oefenen op het systeem.

Als alleenstaande moeder, Vlaamse, met gekleurde kinderen distancieer ik me 300 % van dit door mannen ingegeven 'feminisme'.

Die brief had korter gekund: 'Geef ons aub subsidies en privileges want die hoofddoek die is primordiaal. En als we die niet mogen dragen, ja, dan hoef je van ons niets te verwachten.

In de VDAB is er een speciaal begeleidings traject uitgestippeld voor:

50-plus
Arbeidshandicap
Werkzoekende
Werknemer
Zelfstandige
Anderstalig
Gedetineerd
Misschien eraan toevoegen: moslim vrouwen met een foulard.
Dat zijn de juiste opmerkingen, inderdaad.
Alleen vervelend dat dat allemaal reeds in zovele toonaarden werd weergegeven, maar wat niet past in hun kraam blijft bij hen geen 2 seconden hangen!
Wij zijn de schuldigen voor al hun ellende. Wij hebben hen geen opmerkingen te maken en geen eisen te stellen. Wij moeten ze enkel opvangen en aan hun eisen en verlangens voldoen.
Voor de problemen waarmee ze kampen hebben ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid op te nemen noch de minste aanpassing en inspanning te leveren.
Dat een "bepaalde bevolkingsgroep" niets dan problemen heeft en schept, en andere "bevolkingsgroepen" zonder noemenswaardige problemen hun plan trekken en zich inpassen in onze maatschappij is ...onze schuld.

Laatst gewijzigd door andev : 8 augustus 2012 om 15:51.
Oud 8 augustus 2012, 15:56   #37
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
De vrouwen die deze tekst ondertekenden worden, i.t.t. Sofie Peeters, niet uitgenodigd door Belgische en buitenlandse tv-stations, ondanks het feit dat zij hun wijk veel beter kennen dan Sofie Peeters, die er slechts een korte tijd heeft gewoond en dan nog voor haar studies.
Waarom parasiteren ze op het in tijd en budget beperkt eindwerk van een jonge vrouw over een onderwerp dat uiteindelijk niet aansluit bij het onderwerp dat ze aandragen? Ik begrijp die reactie wel maar het is en blijft amateuristisch. En vooral contraproductief vanuit hun standpunt gezien. Ze weten zelf niet goed wat ze willen.

Wie weerhoudt hen om zelf een filmke te draaien?

Het eindwerk van Sofie Peeters gaat trouwens niet alleen om de Anneessenswijk.
Mijn donker gekleurde dochter kijgt ook opmerkingen op straat en ze heeft dat al meer dan één keer te berde gebracht. Gisteren vroeg ik haar nog - in de Humo stond er iets over een Afrikaanse jonge vrouw die opmerkingen kreeg van blanke mannen- of er ook blanke mannen waren die keken, opmerkingen maakten, toenaderingen zochten. 'Neen,' zei ze onmiddellijk, 'blanke mannen doen dat niet. Het zijn zwarte Afrikanen en al de rest.'
Oud 8 augustus 2012, 15:59   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Deze uitspraakt toont je totale wereldvreemdheid aan. Voor de 90% van de vrouwen in die wijken is dat namelijk het probleem, dat men hen weigert in het onderwijs en op de arbeidsmarkt omdat ze kledij dragen die de racisten niet zint. Als je echt voor vrouwenrechten stond, dan zou je het daarover hebben. Ons land schendt fundamentele mensenrechten, verankerd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 16:00   #39
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn in die wijken grote problemen, waarvan de gedrochten die door Sofie Peeters getoond zijn een van de symptomen zijn.

Praten aan den toog over "die allochtonen die het verpesten" is leuk. Men kan zo tonen hoe politiek incorrect en meevoelend men is, zeker aan de vrouwen die in de groep zitten. Eventuele pantoffelhelden kunnen ook vertellen dat zij de vrouwen gaan verdedigen met hun diepgaande kennis van de Oosterse gevechtskunsten.
Eventueel worden ook wetsvoorstellen gedaan om het geweld te beperken, zoals het inzetten van zware artillerie of het al dan niet meestappen in het F-35-programma om de hangjongeren te bestrijden. Nadat een consensus van 3 man wordt voorgelegd als zijnde de maximale groep die op straat mag komen zonder dat er wordt geschoten, komen wij bij de conclusie. Nadat de conclusie dat "wij zijn geen racisten maar die allochtonen maken het toch zuur" zitten wij alweer een viertal pintjes verder en kan men beginnen praten over Grey's Anatomy.

...dit alles terwijl eentje of twee van de leuke groep al eens na een tentfeestje een meisje de bosjes in heeft gesleurd die nu zelfmoord heeft gepleegd.

Over grotere problemen, zoals het aanpakken van seksueel misbruik in het algemeen, en het aanpakken van de oorzaken van het seksueel geweld door allochtoon plebs, wordt niet gesproken, behalve misschien dat het aan de islam ligt.
En zo gingen wij weer verder. De zelfmoordcijfers blijven constant of stijgen, de armoede en agressie in de sloppenwijken neemt toe, en het sociaal weefsel brokkelt rustig af. De grootste lichten van het land gaan mais in Congo verbouwen omdat hier niets te doen is, wetenschappers zijn nerds tenzij ze een trendy consultingfunctie aangaan, China koopt alle autofabrieken op, er leven minder mensen die op de Maan zijn geweest dan 30 jaar geleden, en onze kinderen krijgen Cola en antidepressiva om mee te draaien.

Waarmee ik niet bedoel dat er geen aandacht aan Sofies reportage moet worden gegeven, dat Sofie iets mis deed, dat enig gehoor aan de daders moet worden gegeven inzake hun daden, of dat het probleem beschreven door het reportage niet moet worden aangepakt.
Maar het reportage moet worden gezien als een katalysator voor het openen van een maatschappelijk debat over een aantal zaken, en niet als aangenaam gespreksonderwerp waarmee mensen kunnen tonen dat ze niet enkel kunnen feesten maar ook een Mening hebben.
Ik ben het eens met wat je schrijft, met de opzet ervan, maar hoe kan iemand rustig zaken analyseren en oplossingen zoeken of ertoe bijdragen als je als mens niet eens ongestoord over straat kan lopen van punt A naar punt B?
Oud 8 augustus 2012, 16:27   #40
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze uitspraakt toont je totale wereldvreemdheid aan. Voor de 90% van de vrouwen in die wijken is dat namelijk het probleem, dat men hen weigert in het onderwijs en op de arbeidsmarkt omdat ze kledij dragen die de racisten niet zint. Als je echt voor vrouwenrechten stond, dan zou je het daarover hebben. Ons land schendt fundamentele mensenrechten, verankerd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Jij parasiteert op de Universele Rechten van de Mens. En als vrouw zeg ik je meteen dat die Universele Rechten van de Mens dringend aan herziening toe zijn. En verder bepaal ik voor mezelf mijn vrouwenrechten en hoef ik in tegenstelling tot van 's morgens vroeg tot's avonds laat kakelende vrouwen geen achterban te zoeken bij één of andere vrouwenbeweging of comiteetje.

Mijn tante droeg een hoofddoek als ze met de hand tien koeien molk twee keer per dag. Ze leunde haar hoofd tegen de flank van de koe. 'Psstt, psstt klonk de echo uit de emmer. En de staart van de koe mepte af en toe op haar hoofd.

Daar dient een hoofddoek voor in mijn cultuur. En daar houd ik me aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be