Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 10:42   #21
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Interessant. Mijn grootvader zat bij het verzet in Antwerpen, en heeft meerdere nazis helpen wegjagen. Na de oorlog zat hij bij de inlichtingendienst en heeft hij gevluchte en ondergedoken collaborateurs opgespoord en gevonden.

Het verleden speelt blijkbaar inderdaad een belangrijke rol, over de generaties heen. Sommigen komen uit een familie waarin liefde, hartelijkheid, solidariteit, socialiteit, vrijmoedigheid allemaal centraal staan - hun grootvaders streden voor de bevrijding van hun land, tegen de dictatuur.

Anderen komen uit collabo-nesten waarin autoritarisme, rechtlijnigheid, hardheid, en angst voor de ander centraal staan - hun grootvaders zijn bekend.

Het lijkt erop alsof we op een interessant verklaringsspoor zitten dat veel van de karaktertrekken van huidige flaminganten belicht.
Hahahaha. Weer het verhaal van de 'goeden' en de 'slechten'.
Symptomatisch. Voortdurend bevestiging vragen en het dan nog dapper uitleggen dat men toch maar bij de 'goeden' hoort. Het is een pathetiek die alleen nog in kringen met een dubieus verzetverleden heerst. Echte verzetslui en hun families hebben alles wat er tijdens en na de WO II gebeurd is weten te relativeren. De anderen (die voor het overgrote deel uit het niets opdoken toen de geallieerde troepen binnentrokken) - en dan vooral hun nazaten - willen nog steeds de bevestiging dat ze toch bij de 'goeden' hoorden. Ze recupereren vooral de heldhaftigheid van hen die nu zwijgen en zich diep schamen over het geen in hun naam en met hun referentie allemaal achteraf gebeurd is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:46   #22
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want vlak voor zijn dood heeft hij ons allemaal gevraagd om overal waar we het tegen komen, uitingen van extreem-rechts te bestrijden, omdat dit het échte vergif is van de samenleving. Dat was zijn laatste wens. Wij zijn allemaal gelukkig dat we die hebben meegekregen. En we voeden onze kinderen ook in die traditie op.

Maar ik geef toe, het is moeilijk. Het is veel gemakkelijker om kinderen op te voeden door ze te controleren met angst, intolerantie, racisme, haat. Da's heel makkelijk. En de meeste luie mensen gebruiken die strategie.
Ik voed mijn kinderen op met respect voor westerse waarden zoals gelijkheid tussen man en vrouw , scheiding tussen kerk en staat enz... en leer ze een kritische houding aan te nemen tegenover alles wat voor deze waarden een bedreiging zou kunnen vormen.
Wat is daar verkeerd aan ?
Ik leer ze ook dat inzet en doorzettingsvermogen belangrijk zijn en dat niets doen en op het muurtje zitten niet veel gaat helpen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 augustus 2012 om 10:49.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:47   #23
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Mijn grootvader zaliger werd verklikt door gespuis omdat hij opzettelijk de weefgetouwen verkeerd instelde zodat de bezetting geen voordeel kon halen uit zijn fabriek.
Na de oorlog, uitgemergeld van het verblijf in Bergen Belsen, kwam hij tot de constatatie dat de verklikker getransformeerd was tot echte belgische verzetsheld. Hij had zogezegd heel Sint Niklaas "gered". ik heb de nodige reserves bij die zelfverklaarde "helden" die meestal de laatste minuten van de bezetting hun ware roeping vonden
Ja dat kwam wel vaker voor. Net zoals vele normale mensen plots flamingant werden toen de nazi sterk leek, om mee te doen met de rest hé. Zwakke geesten vindt men overal.

Mijn grootpa was lid van de KPB-PCB sinds begin jaren twintig. Heeft daar geleerd om veel in de clandestiniteit te werken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:48   #24
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Symptomatisch. Voortdurend bevestiging vragen en het dan nog dapper uitleggen dat men toch maar bij de 'goeden' hoort. Het is een pathetiek die alleen nog in kringen met een dubieus verzetverleden heerst. Echte verzetslui en hun families hebben alles wat er tijdens en na de WO II gebeurd is weten te relativeren. De anderen (die voor het overgrote deel uit het niets opdoken toen de geallieerde troepen binnentrokken) - en dan vooral hun nazaten - willen nog steeds de bevestiging dat ze toch bij de 'goeden' hoorden. Ze recupereren vooral de heldhaftigheid van hen die nu zwijgen en zich diep schamen over het geen in hun naam en met hun referentie allemaal achteraf gebeurd is.
Ja, want eigenlijk is het niet zo zwart wit.

Ik kan me ook levendig herinneren dat diezelfde mens voortduren zei: "als het oorlog wordt pakt dan uw biezen en vlucht zo snel mogelijk naar Ijsland."

Contradicties alom.
Oud 12 augustus 2012, 10:49   #25
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Mijn grootpa was lid van de KPB-PCB sinds begin jaren twintig. Heeft daar geleerd om veel in de clandestiniteit te werken.
Dus dan heeft hij ook meegewerkt met de bezetting TOT Hitler Rusland binnenviel
Oud 12 augustus 2012, 10:49   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik voed mijn kinderen op met respect voor westerse waarden zoals gelijkheid tussen man en vrouw , scheiding tussen kerk en staat enz... en leer ze een kritische houding aan te nemen tegenover alles wat voor deze waarden een bedreiging zou kunnen vormen.
Waarom die laatste smiley? Jij verteld hier hoe jij je kinderen opvoedt, en dan zet je een smiley alsof je dit gedaan hebt: http://www.youtube.com/watch?v=eG5s6q9XhvU
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:49   #27
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee neen hij is links jij bent rechts, jij zit in het verkeerde hoekje.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:49   #28
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want vlak voor zijn dood heeft hij ons allemaal gevraagd om overal waar we het tegen komen, uitingen van extreem-rechts te bestrijden
Ah dus gij beweert dat elke Vlaming die opkomt voor de rechten van Vlamingen en Vlaanderen per definitie tot extreem-rechts behoort?

Bedankt dat ge uw geloofwaardigheid - lol- zover die bestond volledig onderuithaalt.

Citaat:
omdat dit het échte vergif is van de samenleving.
Ja de Vlaming is vergif, de FRs zijn het antigif blah blah blah gezever linkse masturbatie sessie blah blah.

Citaat:
Dat was zijn laatste wens. Wij zijn allemaal gelukkig dat we die hebben meegekregen. En we voeden onze kinderen ook in die traditie op.
De Noord Koreaanse traditie???

Hoe dan ook - als gij uw kinder vanaf de geboorte uw nonsens inlepelt - het zal niet baten hoor. Bullshit blijft bullshit - en eerder vroeger dan later beseft een mens dat het stinkt.

Uw kinderen zullen uw bullshit rieken en ze zullen u het kwalijk nemen. Verder zijn het mijn zaken niet. Maar een gewaarschuwde man is er twee waard hé.

Citaat:
Maar ik geef toe, het is moeilijk. Het is veel gemakkelijker om kinderen op te voeden door ze te controleren met angst, intolerantie, racisme, haat. Da's heel makkelijk. En de meeste luie mensen gebruiken die strategie.
Blah blah blah linkse bullshit punt blah blah blah nonsens, linkie die winkie aftrekt blah blah...
Oud 12 augustus 2012, 10:50   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom die laatste smiley? Jij verteld hier hoe jij je kinderen opvoedt, en dan zet je een smiley alsof je dit gedaan hebt: http://www.youtube.com/watch?v=eG5s6q9XhvU
Bwa , ik "smiley" graag.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:50   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa , ik "smiley" graag.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:51   #31
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks, da's heel goed. Het Westen met zijn mengelmoes van invloeden, religies, culturen. De kern dus van wat het betekent Europeaan en Westerling te zijn. Een denken beïnvloed door de Grieken, de Romeinen, de Joden, de Christenen, de Araben, de Islamieten, de Russen, de atheïsten, etc...

Zolang we maar niet al te selectief in onze huiskamer de geschiedenis herschrijven zoals we ze zelf zien. Huis-, tuin- en keukenrevisionisme is gevaarlijk.

Je balanceert dus op een fijn koordje.
Oud 12 augustus 2012, 10:51   #32
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt op sommige punten gelijk, maar volledig omkeren is ook ver van de werkelijkheid.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:52   #33
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Dus dan heeft hij ook meegewerkt met de bezetting TOT Hitler Rusland binnenviel
Hoe bedoel je? Molotov-Ribbentrop? Zoiets?

Ach, flaminganten hebben dat nooit begrepen. Blijkbaar nog altijd niet.

Laatst gewijzigd door C2C : 12 augustus 2012 om 10:53.
Oud 12 augustus 2012, 10:54   #34
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je? Molotov-Ribbentrop? Zoiets?

Ach, flaminganten hebben dat nooit begrepen. Blijkbaar nog altijd niet.
We begrijpen maar al te goed dat er na de bezetting plots duizenden verzetstrijders meer waren dan tijdens de oorlog. (foutje rechtgezet)

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 12 augustus 2012 om 11:04.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:55   #35
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ah dus gij beweert dat elke Vlaming die opkomt voor de rechten van Vlamingen en Vlaanderen per definitie tot extreem-rechts behoort?

Bedankt dat ge uw geloofwaardigheid - lol- zover die bestond volledig onderuithaalt.

Ja de Vlaming is vergif, de FRs zijn het antigif blah blah blah gezever linkse masturbatie sessie blah blah.

De Noord Koreaanse traditie???

Hoe dan ook - als gij uw kinder vanaf de geboorte uw nonsens inlepelt - het zal niet baten hoor. Bullshit blijft bullshit - en eerder vroeger dan later beseft een mens dat het stinkt.

Uw kinderen zullen uw bullshit rieken en ze zullen u het kwalijk nemen. Verder zijn het mijn zaken niet. Maar een gewaarschuwde man is er twee waard hé.

Blah blah blah linkse bullshit punt blah blah blah nonsens, linkie die winkie aftrekt blah blah...
Toch snel de DSM-IV effe opengeslagen.
Oud 12 augustus 2012, 10:55   #36
Bokkenreyder

Standaard

Klein opmerkingske in verband met de topictitel: de topicopener vergeet dat er ook linkse flaminganten zijn en meer dan hij waarschijnlijk vermoedt. Alleen staat het niet bij de uitgelezen belgicistische linkse elite om zich als gauchist tot het flamingantisme te bekennen. Daar maakt de topicopener dus een bijzonder ernstige foutieve inschatting, tenzij hij dat bewust gedaan heeft natuurlijk!!!!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 12 augustus 2012, 10:55   #37
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor de meeste mensen is het duidelijk dat die gast gewoon bezig is met ego-strelende zelf-bevrediging.

OK, 1,5% of zo zijn ook zo of te dom om te beseffen dat ze beter zijn.
Maar het is goed dat jochie zijn ware gelaat toont.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 augustus 2012 om 11:03.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 10:58   #38
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je hebt op sommige punten gelijk, maar volledig omkeren is ook ver van de werkelijkheid.
Ik keer niets om, ik zeg zoals het geweest is: een echte verzetsman (en die waren echt niet met zo enorm veel) zwijgt zo veel mogelijk over wat er in die jaren is voorgevallen. Hij schaamt er zich verder over dat zijn ideaal door een massa opportunisten na de oorlog misbruikt is om ook beestigheden uit te halen.

Citaat:
Oud 12 augustus 2012, 10:58   #39
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klein opmerkingske in verband met de topictitel: de topicopener vergeet dat er ook linkse flaminganten zijn en meer dan hij waarschijnlijk vermoedt. Alleen staat het niet bij de uitgelezen belgicistische linkse elite om zich als gauchist tot het flamingantisme te bekennen. Daar maakt de topicopener dus een bijzonder ernstige foutieve inschatting, tenzij hij dat bewust gedaan heeft natuurlijk!!!!
Linkse flaminganten? Maar natuurlijk. Ik ken er zelfs een: Willy Kuijpers. Die vocht nog mee met de Basken en de Koerden enzo. Heeft zelfs negerkindjes geadopteerd.

We spreken hier enkel over rechtse flaminganten. Linkse flaminganten hebben liefde genoeg gekregen. Da's duidelijk.
Oud 12 augustus 2012, 11:01   #40
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch snel de DSM-IV effe opengeslagen.
Is dat een boekje vol met schijnheilige porn?

Nu ik zou zeggen dat gij wanhoopig opzoek zijt naar intellectueel klaarkomen... Maar intellectueel hoort niet thuis in die zin.

Gij beseft dat niet, uiteraard, maar de uitzondering bevestigt de regel niet waar.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 augustus 2012 om 11:04.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be