Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2012, 11:03   #21
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Geachte Heer Bokkenreyder, mag ik van jou mijn reeds levenslange linkse standpunten aub behouden, want ik ben een echt gevaar voor jou en de samenleving???
Waar heb ik dat ooit beweerd, jacobus? Mij gaat het erom dat je de extremen over dezelfde kam moet scheren en daarin consequent zijn. Ofwel laat je hen toe ofwel verbied je ze beide.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:07   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Extreem-links en extreem-rechts zijn beide termen die gebruikt worden om in hokjes te denken. Er is dus weinig verschil tussen beide, ook al zijn de mensen die in beide hokjes ingedeeld worden fundamenteel verschillend van diegenen in het andere hokje en ook van diegenen in hetzelfde hokje.

Bij dictators is het meest fundamentele kenmerk dat ze dictator zijn, niet of ze zich links of rechts noemen of zo door een ander genoemd worden.

Noch de meeste (extreem-)linksen noch de meeste (extreem-)rechtsen hebben iets met een dictator te maken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:07   #23
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er zijn geen extreem rechtse partijen in België , want de uiting van extreem rechts gedachtengoed is verboden , er zijn wel extreem linkse partijen , want de uiting van extreem links gedachtengoed is niet verboden.
Inderdaad, zoals ook ik boven zei. Het rechtse gedachtengoed is gewoon illegaal.

Dat kan deze discussie eigenlijk afsluiten. Want het beantwoordt de vraag uit de openingspost.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:12   #24
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Waar heb ik dat ooit beweerd, jacobus? Mij gaat het erom dat je de extremen over dezelfde kam moet scheren en daarin consequent zijn. Ofwel laat je hen toe ofwel verbied je ze beide.
Hier komt de drang tot het beperken van de democratie van een extreem-rechts individu boven.

Neen, jij hebt niet te beslissen met wie partijen willen samenwerken. Het is trouwens een goede zaak dat ze al op voorhand duidelijk maken met wie ze niet willen samenwerken. De kiezer heeft dan meer informatie en dat komt de democratie ten goede.
Oud 15 augustus 2012, 11:13   #25
Creed
Banneling

Standaard

'Bound and gagged' either way.
What difference?
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:16   #26
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Hier komt de drang tot het beperken van de democratie van een extreem-rechts individu boven.

Neen, jij hebt niet te beslissen met wie partijen willen samenwerken. Het is trouwens een goede zaak dat ze al op voorhand duidelijk maken met wie ze niet willen samenwerken. De kiezer heeft dan meer informatie en dat komt de democratie ten goede.
Dayt moet je miij eens uitleggen. Ik vraag vor het ene niet meer of minder dan voor het andere. Wat is daar in godsnaam extreem-rechts en democratie beperkend aan?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 15 augustus 2012, 11:22   #27
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Dayt moet je miij eens uitleggen. Ik vraag vor het ene niet meer of minder dan voor het andere. Wat is daar in godsnaam extreem-rechts en democratie beperkend aan?
En dan nog in "Godsnaam" ?
Oud 15 augustus 2012, 11:23   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ja soms zijn de dingen simpel.
Stel u voor dat ge op de VN afkomt met "jamaar artikel 1 van de Universele Verklaring van de Mensenrechten wil ik toch wat nuanceren...".
Ge zoudt nogal voor idioot staan.
Goed en slecht zijn gelukkig hier en daar gecodificeerd. Nog niet genoeg. Maar toch al een beetje.
En wie heeft eigenlijk "goed" en "slecht" vastgelegd? Is daar een wereldwijd referendum over geweest, of heeft een of andere Allah, God of Jahweh dat gedecreteerd? Ik zie echt niet in waarom mensen niet zouden mogen discussiëren over wat mensen vastgelegd hebben. Laat staan waarom ik zou aanvaarden dat een of ander zelfbenoemd clubje voor eeuwig en altijd gaat vastleggen wat goed en slecht is. Voor mij is er maar één norm en dat zijn de tien geboden, die zijn niet links en die zijn niet rechts. De rest is des mensen en daarom veranderbaar naargelang de noodzaak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zij die zich graag verbergen achter overdreven nuance en geveinsde complexiteit zijn dikwijls zeer gevaarlijk.
Extreem-rechts is altijd en per definitie en door allerlei verdragen als slecht gecodificeerd, omdat het het slechte tot zijn essentie verheft. Extreem-links niet.
Nochtans is extreem-links veel gevaarlijker dan extreem-rechts. Zou het misschien niet gewoon kunnen zijn dat extreem-links de oorlog gewonnen heeft en extreem-rechts niet, en dat onze hedendaagse normen daarom extreem-links zijn?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:23   #29
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij roept op om niet met extreem-linksen samen te werken. Dat kan jouw democratische keuze zijn –niet met hen willen samenwerken– maar als democraat leg je dat niet op aan de rest.

Je vraagt wel degelijk meer voor de ene dan voor de andere. Niet met extreem-rechts samenwerken, of, juister, niet met Vlaams Belang, is de eigen keuze van de politici en de stemmers zijn van die keuze op de hoogte.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 augustus 2012 om 11:24.
Oud 15 augustus 2012, 11:24   #30
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Wat een gezeik zeg, zijn er nog niet genoeg topics 'links is goed en rechts is slechts, nee jullie hebben meer doden gemaakt, nee jullie!' Bende kinderen
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:24   #31
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar de PvdA, zit al van bij zijn ontstaan in een media cordon sanitair, zonder enige rechterlijke veroordeling.
Bekijk de draden die handelen over het cordon en je zult van mij nooit een standpunt tegenkomen dat zich uitspreekt voor een cordon tegen wie dan ook.
Het tegendeel zelfs.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:25   #32
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Links en rechts zijn eigenlijk restanten van de 20ste eeuw.
Ik beschouw mezelf bijvoorbeeld niet als links, maar ook niet als rechts.
Ofwel heb ik het beste van de twee in mij, maar dat is dan ook weer vlees noch vis.

Een tweedeling die meer aansluit bij deze tijdsgeest is de volgende: ideeën die gericht zijn op het behoud en voortbestaan van onze etniciteit, cultuur en beschaving en ideeën die gericht zijn op de vernietiging ervan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:27   #33
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Jij roept op om niet met extreem-linksen samen te werken. Dat kan jouw democratische keuze zijn –niet met hen willen samenwerken– maar als democraat leg je dat niet op aan de rest.

Je vraagt wel degelijk meer voor de ene dan voor de andere. Niet met extreem-rechts samenwerken, of, juister, niet met Vlaams Belang, is de eigen keuze van de politici en de stemmers zijn van die keuze op de hoogte.
Bewijs dat eens! Kom, een linkje: dat kan toch niet zo moeilijk zijn!
Ik denk dat je spoken ziet, Robke! Ik ben veeeeeel meer democraat dan jij.

Citaat:
Oud 15 augustus 2012, 11:27   #34
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat een gezeik zeg, zijn er nog niet genoeg topics 'links is goed en rechts is slechts, nee jullie hebben meer doden gemaakt, nee jullie!' Bende kinderen
Inderdaad. In plaats van over standpunten te discussiëren, de incompetenten die draden als deze opstarten.

Volgens mij zijn er weinig forummers die achter de daden van één van deze dictators staan.
Oud 15 augustus 2012, 11:28   #35
Creed
Banneling

Standaard

voortbestaan van onze etniciteit, cultuur en beschaving "

Heb dat al ergens anders gehoord...dacht ik. Ergens in die 2oste eeuw...
Oud 15 augustus 2012, 11:28   #36
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

of hoe je koud en warm tegelijk kan blazen.
Het cordon is de drang van links om extreem rechts te beperken en niet anders. Maw net zoals bok zegt is dit redelijk inconsequent om niet te zeggen heel hypocriet en fundamenteel ondemocratisch.
Het bij voorbaat duidelijk maken dat bepaalde coalities niet mogelijk zijn, daar is op zich niets mis mee, maar het cordon houdt veel meer in dan dat, en dat is net wat het ondemocratisch maakt.
Linkiewinkies weten begot zelf niet wat het cordon zelf inhoudt, dat is wel duidelijk te zien aan onze jonge forummer hier.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:28   #37
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar de PvdA, zit al van bij zijn ontstaan in een media cordon sanitair, zonder enige rechterlijke veroordeling.
Bekijk de draden die handelen over het cordon en je zult van mij nooit een standpunt tegenkomen dat zich uitspreekt voor een cordon tegen wie dan ook.
Het tegendeel zelfs.
Prima, jacobus. Dat is dan consequent, maar je linkse vrienden hier denken daar blijkbaar heel anders over.

Citaat:
Oud 15 augustus 2012, 11:29   #38
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

nog meer koud en warm.
Man toch je gaat vreselijk af hier.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:30   #39
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
voortbestaan van onze etniciteit, cultuur en beschaving "

Heb dat al ergens anders gehoord...dacht ik. Ergens in die 2oste eeuw...
De drang tot voortbestaan is zo oud als de mensheid zelf.
Kan dus best zijn dat dat al eens eerder geopperd is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:30   #40
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Links en rechts zijn eigenlijk restanten van de 20ste eeuw.
Ik beschouw mezelf bijvoorbeeld niet als links, maar ook niet als rechts.
Ofwel heb ik het beste van de twee in mij, maar dat is dan ook weer vlees noch vis.

Een tweedeling die meer aansluit bij deze tijdsgeest is de volgende: ideeën die gericht zijn op het behoud en voortbestaan van onze etniciteit, cultuur en beschaving en ideeën die gericht zijn op de vernietiging ervan.
Wie een dergelijke tweedeling maakt is extreem-rechts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be