![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar heb ik dat ooit beweerd, jacobus? Mij gaat het erom dat je de extremen over dezelfde kam moet scheren en daarin consequent zijn. Ofwel laat je hen toe ofwel verbied je ze beide.
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Extreem-links en extreem-rechts zijn beide termen die gebruikt worden om in hokjes te denken. Er is dus weinig verschil tussen beide, ook al zijn de mensen die in beide hokjes ingedeeld worden fundamenteel verschillend van diegenen in het andere hokje en ook van diegenen in hetzelfde hokje.
Bij dictators is het meest fundamentele kenmerk dat ze dictator zijn, niet of ze zich links of rechts noemen of zo door een ander genoemd worden. Noch de meeste (extreem-)linksen noch de meeste (extreem-)rechtsen hebben iets met een dictator te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Dat kan deze discussie eigenlijk afsluiten. Want het beantwoordt de vraag uit de openingspost.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, jij hebt niet te beslissen met wie partijen willen samenwerken. Het is trouwens een goede zaak dat ze al op voorhand duidelijk maken met wie ze niet willen samenwerken. De kiezer heeft dan meer informatie en dat komt de democratie ten goede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() 'Bound and gagged' either way.
What difference? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je vraagt wel degelijk meer voor de ene dan voor de andere. Niet met extreem-rechts samenwerken, of, juister, niet met Vlaams Belang, is de eigen keuze van de politici en de stemmers zijn van die keuze op de hoogte. Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 augustus 2012 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Wat een gezeik zeg, zijn er nog niet genoeg topics 'links is goed en rechts is slechts, nee jullie hebben meer doden gemaakt, nee jullie!' Bende kinderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Bekijk de draden die handelen over het cordon en je zult van mij nooit een standpunt tegenkomen dat zich uitspreekt voor een cordon tegen wie dan ook. Het tegendeel zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Links en rechts zijn eigenlijk restanten van de 20ste eeuw.
Ik beschouw mezelf bijvoorbeeld niet als links, maar ook niet als rechts. Ofwel heb ik het beste van de twee in mij, maar dat is dan ook weer vlees noch vis. Een tweedeling die meer aansluit bij deze tijdsgeest is de volgende: ideeën die gericht zijn op het behoud en voortbestaan van onze etniciteit, cultuur en beschaving en ideeën die gericht zijn op de vernietiging ervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je spoken ziet, Robke! Ik ben veeeeeel meer democraat dan jij.
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn er weinig forummers die achter de daden van één van deze dictators staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() voortbestaan van onze etniciteit, cultuur en beschaving "
Heb dat al ergens anders gehoord...dacht ik. Ergens in die 2oste eeuw... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het cordon is de drang van links om extreem rechts te beperken en niet anders. Maw net zoals bok zegt is dit redelijk inconsequent om niet te zeggen heel hypocriet en fundamenteel ondemocratisch. Het bij voorbaat duidelijk maken dat bepaalde coalities niet mogelijk zijn, daar is op zich niets mis mee, maar het cordon houdt veel meer in dan dat, en dat is net wat het ondemocratisch maakt. Linkiewinkies weten begot zelf niet wat het cordon zelf inhoudt, dat is wel duidelijk te zien aan onze jonge forummer hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling