Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2012, 21:36   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Vulkaanuitbarsting op Io

Oud 6 september 2012, 21:45   #22
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Best mogelijk dat het ding binnen 100.000 jaar ofzo terug in ons zonnestelsel beland.
Surpriiise !!
Met een paar superkiller-ruimtebacteriën aan boord. Wellcome !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 21:52   #23
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Met een paar superkiller-ruimtebacteriën aan boord. Wellcome !
No problem, wie weet wat is er tegen die tijd hier zoal geevolueerd ?
Dan is een handvol van die superspacekillers mss gewoon een snakske tussendoor, voor de sci-fi levensvormen die dan hier de dienst uitmaken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 21:54   #24
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Even een visuele voorstelling:

Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 22:02   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Best mogelijk dat het ding binnen 100.000 jaar ofzo terug in ons zonnestelsel beland.
Surpriiise !!
Misschien reist hij door de tijd en komt hij terug op de aarde terecht in het jaar 1302, waar hij als een meteoriet inslaat op het slagveld van de Guldensporenslag.
Maar wacht eens.
Die 'goddelijke tussenkomst'...
Het zal toch niet hé...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 22:04   #26
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Even een visuele voorstelling:

Als ik u begrijp dan moet de Voyager stilaan de zeilen gaan hijsen en in zigzag gaan varen ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 22:11   #27
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Misschien reist hij door de tijd en komt hij terug op de aarde terecht in het jaar 1302, waar hij als een meteoriet inslaat op het slagveld van de Guldensporenslag.
Maar wacht eens.
Die 'goddelijke tussenkomst'...
Het zal toch niet hé...
Wie weet ? En vanaf dan verovert Vlaanderen de rest van de wereld en spreekt elke aardbewoner Nederlands als tweede taal.
Oud 6 september 2012, 22:53   #28
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
In het beste geval eindigt de voyager als een grote, heldere vallende ster aan de hemel van een verre planeet.

En wat dan?
De Voyager valt bvb op het paleis van de dictator van een andere planeet, en deze verklaart ons dan de oorlog.
Star Wars !!
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 11:58   #29
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zullen de afzender ervan toch wel een zekere intelligentie toeschrijven, gezien er een gegraveerde plaat aan bevestigd is met schematische voorstellingen van ons zonnestelsel (een Google-maps avant la lettre) en van een waterstofatoom, niet direct dingen die spontaan verschijnen op een stuk rondvliegend titanium.
Als ik een intelligent ruimtewezen was en ik kreeg dit onder ogen:

Dan zou ik denken met holbewoners te doen te hebben...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 12:41   #30
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

'k Weet ni zenne, als men morgen zulke grottekeningen van pakweg 30.000 jaar oud zou ontdekken, dan denk ik dat we ons concept over holbewoners toch wat dienen bij te stellen.
Maar kom, voor een alien met een IQ van 80.000 of zoiets, is dit idd een kindertekening.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 september 2012 om 12:42.
Oud 7 september 2012, 13:02   #31
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Allemaal verkeerd!
Voyager stort niet neer op een planeet met superintelligente wezens en reist niet terug naar de aarde door de tijd.
Die komt gewoon terecht op een planeet waar ze zo ongeveer op het peil staan van onze Middeleeuwers. Die gaan dat ding aanbidden en in een tempel plaatsen en er later theorieën rond verzinnen zoals wij rond de piramiden, de Maya-tempels, Loch Ness of Stonehenge.
Op een gegeven moment gaan ze er natuurlijk om vechten. Hun technologie is dan ook al wat geëvolueerd en ze gaan elkaar bommen op het hoofd gooien en tenslotte een atoombom, een waterstofbom, ze gaan chemische wapens ontwikkelen en na 5 jaar is die planeet in een radioactieve woestenij met wat mutanten herschapen.
Allemaal de schuld van NASA!
Oud 7 september 2012, 17:04   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Is dat de schijf die aan eventuele aliëns gaat uitleggen wat een mens nu is???
Arme mensen
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 18:16   #33
Diego Raga

Standaard

De Pioneersonde was de eerste om ons zonnestelsel te verlaten:

"De boodschap is bedoeld om wetenschappelijk geschoolde buitenaardse wezens te laten weten wat voor soort wezens (wij dus!) de ruimtesonde hebben gemaakt en waar deze wezens wonen.

(1) De twee horizontale streepjes links van de vrouw laten zien hoe groot zij is ten opzichte van de afmeting van het ruimtevoertuig.
(2) De twee cirkels linksboven representeren de twee tegengestelde spin toestanden van het elektron dat rond een waterstofatoom draait, en
die in elkaar over kunnen gaan onder uitzending/absorptie van een foton met een golflengte van 21 centimeter. Dit is tevens de lengtemaat die verder op de plaquette gebruikt wordt.
(3) De kleine verticale streepjes midden tussen de twee horizontale streepjes die in (1) zijn besproken, representeren het binaire getal 8, waarmee de lengte van de vrouw 8 x 21 cm = 168 cm is.
(4) De twee menselijke afbeeldingen stellen de wezens voor die Pioneer gebouwd hebben. De man steekt zijn hand op ten teken van goede wil.
(5) Het stervormige patroon links van de man moet buitenaardse wetenschappers helpen om de positie van ons zonnestelsel te bepalen. De lengte van de strepen geven richting en afstanden aan tot een aantal zogeheten pulsars in de zonsomgeving. De stipjes op de strepen geven de te meten pulsperiode van deze pulsars in binaire eenheden. Van pulsars weten we dat de pulsperiode langzaam toeneemt, en als de wezens die Pioneer vinden die pulsperiodes zelf kunnen meten, kunnen ze zo uitrekenen hoe lang geleden het ruimtevaartuig gelanceerd is.
(6) De tekening aan de onderkant geeft een overzicht van ons zonnestelsel. De streepjes bij elke planeet geven de relatieve afstand (in binaire eenheden) tot de zon. De baan van Pioneer is ook getekend, beginnend bij de derde planeet vanaf de zon: de aarde.

Bron: NASA, Pioneer 10 en 11 mission"

http://www.astronomie.nl/beeldbank/1..._de_aarde.html
Oud 7 september 2012, 20:49   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Pioneersonde was de eerste om ons zonnestelsel te verlaten:

"De boodschap is bedoeld om wetenschappelijk geschoolde buitenaardse wezens te laten weten wat voor soort wezens (wij dus!) de ruimtesonde hebben gemaakt en waar deze wezens wonen.

(1) De twee horizontale streepjes links van de vrouw laten zien hoe groot zij is ten opzichte van de afmeting van het ruimtevoertuig.
(2) De twee cirkels linksboven representeren de twee tegengestelde spin toestanden van het elektron dat rond een waterstofatoom draait, en
die in elkaar over kunnen gaan onder uitzending/absorptie van een foton met een golflengte van 21 centimeter. Dit is tevens de lengtemaat die verder op de plaquette gebruikt wordt.
(3) De kleine verticale streepjes midden tussen de twee horizontale streepjes die in (1) zijn besproken, representeren het binaire getal 8, waarmee de lengte van de vrouw 8 x 21 cm = 168 cm is.
(4) De twee menselijke afbeeldingen stellen de wezens voor die Pioneer gebouwd hebben. De man steekt zijn hand op ten teken van goede wil.
(5) Het stervormige patroon links van de man moet buitenaardse wetenschappers helpen om de positie van ons zonnestelsel te bepalen. De lengte van de strepen geven richting en afstanden aan tot een aantal zogeheten pulsars in de zonsomgeving. De stipjes op de strepen geven de te meten pulsperiode van deze pulsars in binaire eenheden. Van pulsars weten we dat de pulsperiode langzaam toeneemt, en als de wezens die Pioneer vinden die pulsperiodes zelf kunnen meten, kunnen ze zo uitrekenen hoe lang geleden het ruimtevaartuig gelanceerd is.
(6) De tekening aan de onderkant geeft een overzicht van ons zonnestelsel. De streepjes bij elke planeet geven de relatieve afstand (in binaire eenheden) tot de zon. De baan van Pioneer is ook getekend, beginnend bij de derde planeet vanaf de zon: de aarde.

Bron: NASA, Pioneer 10 en 11 mission"

http://www.astronomie.nl/beeldbank/1..._de_aarde.html
Die éne lange lijn in dat stervormige patroon wijst wel net naar de man zijn flieter. Ik denk dat aliens dit meer gaan interpreteren als een lading die uit de penis zou kunnen komen en op afstand als een vuurwerk losbarsten.
Oud 7 september 2012, 21:23   #35
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die éne lange lijn in dat stervormige patroon wijst wel net naar de man zijn flieter. Ik denk dat aliens dit meer gaan interpreteren als een lading die uit de penis zou kunnen komen en op afstand als een vuurwerk losbarsten.
Dat gaan ze dan "De Toorn Der Goden" noemen en er boeken en filmen over maken, om er kinderen en goedgelovigen de stuipen mee op het puntkoppige lijf te jagen, al zal dit scenario nog wel even op zich laten wachten, gezien de afstand en de relatieve snelheid van zo'n sonde.

Hier alvast een mooie presentatie, over de wijdsheid van het ons (bekend) universum waarin we leven:

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Op 2.40 zien we hoe ver de eerste tv-uitzending van 1935 'nog maar' gevorderd is en dat is dan nog aan 300.000 km/sec tov de 30.000 km/per uur van die blikken doos.
Wees gerust, Marie, het zal nog even duren voor dat ding op ene zennen puntkop valt en een hele beschaving ontredderd.
Oud 7 september 2012, 21:28   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Deze post kan meetellen voor de top 10 posts van 't jaar 2012....
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 21:48   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is iets aan dat licht dat ik niet versta, maar het zal aan mij liggen natuurlijk.
Als ik mijn licht uitdoe is dat weg. Als ze met hun telescopen naar boven kijken zien ze licht van over een miljoen jaar nog altijd branden.
Ik zou eens willen snappen hoe dat in elkander zit zodat ik mijn licht ook nog zie als ik het uitdoe.
Het zou een pak schelen in mijn factuur.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2012 om 21:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:44   #38
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is iets aan dat licht dat ik niet versta, maar het zal aan mij liggen natuurlijk.
Als ik mijn licht uitdoe is dat weg. Als ze met hun telescopen naar boven kijken zien ze licht van over een miljoen jaar nog altijd branden.
Ik zou eens willen snappen hoe dat in elkander zit zodat ik mijn licht ook nog zie als ik het uitdoe.
Het zou een pak schelen in mijn factuur.
Als je genoeg hebt aan het licht der sterren s'avonds is uw factuurprobleem opgelost. Je moet daarvoor enkel glazen dakpannen op uw dak leggen. Als metser kunt ge zoiets wel goed flikken zeker ?
Oud 7 september 2012, 23:02   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Als je genoeg hebt aan het licht der sterren s'avonds is uw factuurprobleem opgelost. Je moet daarvoor enkel glazen dakpannen op uw dak leggen. Als metser kunt ge zoiets wel goed flikken zeker ?

Ha ja mocht ik metser zijn dan zou ik dat kunnen ja, maar ik ben geen metser.

Maar toch vind ik reizend licht verbluffend.
Dat wil zeggen als ik in een lange buis in cirkelvorm eens met mijn zaklamp flits en ik kijk in het andere gat dat het in mijn ogen flitst. Ook al is die buis 100 km lang.
Ik verwed er een baksteen op dat dit niet het geval zal zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 23:08   #40
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ha ja mocht ik metser zijn dan zou ik dat kunnen ja, maar ik ben geen metser.

Maar toch vind ik reizend licht verbluffend.
Dat wil zeggen als ik in een lange buis in cirkelvorm eens met mijn zaklamp flits en ik kijk in het andere gat dat het in mijn ogen flitst. Ook al is die buis 100 km lang.
Ik verwed er een baksteen op dat dit niet het geval zal zijn.
Wel, breek gewoon je dak af, dat kan iedereen, zelfs die dat niet kunnen metsen, en slaap gezond in de frisse buitenlucht. D�*n doe je pas besparingen : licht vanaf de zon opgaat, en s'nachts de sterren en de maan. Gratis water als het regent, voor uw douche en den afwas. Geen ijskast meer nodig, uw voedselvoorraad blijft lekker fris en vers in de winter. In de zomer enkel vers voedsel eten, niets bijhouden.
Energiefactuur : 0 euro.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be