![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kiest tenslotte in de eerste plaats om ofwel pa, ofwel ma ofwel beiden om te leggen. Ik hoef zijn morele oordeel en daden niet te sturen. Ik ben geen handelend voorwerp in die kwestie. Hij moet met de (dubbele) moord kunnen leven, of de keuze maken wie hij laat leven. Met mijn kloten gaat zo een stom stuk soldaat niet spelen. Hij zit zwaar in de rats als ik 5 minuutjes met hem babbel. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Net als in die thread met de keuze tussen Hitler en Stalin ook hier weer een hoop mensen die er de kantjes van willen aflopen en geen moeilijke beslissingen kunnen nemen. Bekijk het zo, Staaf : je krijgt de kans één van je ouders te redden en zegt eigenlijk "foert, ik kies niet, mol ze maar allebei" in de hoop dat die soldaat daar later goed van gaat afzien. Goe bezig!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Leren lezen Spelev. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Met 15 Mio € zou ik een fabriekske beginnen, en iets uitvinden, maar ik weet nog niet wat; dat hoeft ook niet, want anders breng anderen op slechte ideeën, en dan weet ik niet meer wat met die sollen doen, dan moet ik ze misschien wel in brand steken.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Snapt ge het NVA'er?
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is om te beginnen een fictieve beslissing, maar soit. De voorstelling van zaken, alsof de beslissing bij mij ligt is totaal vals. De uiteindelijke keuze-beslissing, onafgezien van mijn voorkeur, ligt steeds bij de fusillerende overheid. Citaat:
Ik bekijk het dilemma niet als een keuze voor mij. Potentieel zijn ze beiden verloren en in handen van een andere dan mezelf. Mijn inspraak is slechts schijn. Ik hoef me die niet te laten opdringen. Ik draag geen verantwoordelijkheid. Door het zo te bekijken heb je een uitweg. Mijn keuze bestaat eruit buiten het dilemma om de keuze af te schuiven naar de echte verantwoordelijke. Dat is mijn mogelijkheid om aan het dilemma te ontsnappen. In feite komt de 'keuze' wat mij betreft zowizo op het conto van de schutter. Of ik hem van die zienswijze nu kan overtuigen of niet. Ten aanzien van Pa en Ma dan: ze moeten het appreciëren dat ik hen gelijke kans geef. Ongeacht de keuze van de schutter, hebben geen van beiden dan nadien ooit reden om pissed op mij te zijn (misschien ligt daar de oorzaak van dit schijnbare dilemma: de angst om de goedkeuring van ouders te verliezen)
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() ik denk nl. niet dat ik 15 miljoen euro wil winnen, oprecht niet. ik denk dat ik er heel ongelukkig van zal worden omdat alles dan ineens te koop is. Hoe moet dat zijn als je alles kan kopen? Dan is er toch niets meer aan?
En hoe gaat mijn omgeving reageren? Ga maar eens een avondje naar t cafe als alle mensen in de wetenschap zijn van jouw 15 miljoen euro... ik weet het niet. Volgens mij maakt extreme rijkdom de mens in se niet gelukkig, mij niet i..i.g. Ik zou wel 100.000 euro qwillen winnen: een bedrag wat te overzien is, wat opkan, waar je niet je leven lang mee kan doen. Zodat je ook nog gewoon moet werken (ja, mensen, ik vind werken echt echt heerlijk) en waar je wel even iets heel speciaals mee kan doen.. dat was mijn morele kwestie |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik vind niet dat we hierop moeten verder gaan. Verdwijn!
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ja maar weet je wat het is? Als ik in geldnood zou zitten en dat gebeurt nog wel eens, en ik weet dat er iemand in de buurt is met zoveel geld dat je er niet goed van wordt, dan zou ik er denk ik -ongewild- vanuitgaan dat hij of zij mij zou helpen. Heel simpel: ik moet een nieuwe wasmachine want de mijne is stuk en ik weet dat iemand dat zo kan betalen en ik niet. volgens mij ga je er of je wil of niet op hopen dat iemand je helpen gaat. Ik weet het niet hoor, misschien ook niet, maar dat heeft denk ik niks met vriendschap te maken. Dat is niet van iemand geen geld gunnen of een deel willen opeisen als wel dat je zelf niet in de shit wilt zitten. Denk ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Later ga ik dan de rest van mijn leven naar de hoeren met die 15 miljoen euro die ik heb gewonnen om toch nog een beetje leute te hebben.[/size] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Is heel dit topic eigenlijk niet te serieus en emotioneel geladen voor K&K? Persoonlijk zou ik graag dit forum vriendelijk en amicaal willen houden, ondanks mijn eigen kleine uitschuiver in de "forumidioot" thread.
Om dus in het karakter van K&K verder te gaan... U werkt als olifantenkotuitkuisertussenvierenvijfuursnachtsind edierentuinvanantwerpen en u hebt net te horen gekregen dat de olifant aan diarree lijdt. Wat doet u?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |