Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2012, 20:01   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Duidelijk inderdaad. Men rijdt in Vlaanderen teveel met de wagen en dat veroorzaakt in een dichtbevolkt gebied als Vlaanderen onvermijdelijk tot overal verkeersopstoppingen en files met zware gevolgen.

Best kan men er dus voor zorgen dat mensen gaan nadenken vooraleer ze weer in hun auto hoppen om naar de bakker om de hoek te gaan. En dat kan men het beste bereiken door de gebruiksafhankelijk kost flink te verhogen. De brandstofprijs opslaan in het ideale geval. Gelukkig is dat iets wat automatisch zal gebeuren in de komende jaren zodra de economie terug wat begint aan te trekken. Door de stijgende vraag naar olie van de BRIC landen zal de brandstofprijs hier de hoogte inknallen en dat zal zich meteen vertalen in een meer realistisch (verminderd) autogebruik zoals we reeds effectief hebben kunnen zien bij de vorige periode van prijsstijgingen aan de pomp.
Kwestie van de Vlaming te laten ontwaken uit zijn droom en terug met zijn voetjes op de grond doen landen zodat hij inziet dat het niet kan dat iedereen zich alleen met zijn 1.5 ton zwaar en 8 m² groot ding verplaatst.

Dit heeft natuurlijk vooral betrekking op stedelijk gebied, maar geldt eveneens voor woon-werk verkeer.

Future looks bright!
Het eerste dat u gaat bereiken is de grootst mogelijke armoede voor het meerendeel van de mensen. Brandstof = ook stookolieprijs, gas en uiteraard gaat u alle van olie afgeleide produkten superduur maken...
Er is helemaal niets mis met het hebben en gebruiken van een auto.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:22   #22
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het eerste dat u gaat bereiken is de grootst mogelijke armoede voor het meerendeel van de mensen. Brandstof = ook stookolieprijs, gas en uiteraard gaat u alle van olie afgeleide produkten superduur maken...

Er is helemaal niets mis met het hebben en gebruiken van een auto.
Wat het eerste deel betreft, die evolutie gaat zich sowieso voltrekken, met of zonder taksen. I.p.v. mensen in sprookjes te doen geloven en de mensen verslaafd te maken aan hun auto zoals in de US, is het verstandiger de mensen daarop al voor te bereiden en erop te wijzen dat ze onrealistisch bezig zijn. Ze zullen zich dan vanzelf aanpassen en zijn gewapend tegen hoge olieprijzen.

Wat het tweede deel betreft; met het hebben van een auto is inderdaad helemaal niets mis. Met het gebruik is eveneens niets mis mee - in de veronderstelling dat men de auto ietwat rationeel gebruikt en niet zoals het nu het geval is waarbij de auto een vergiftigd geschenk is voor de gebruiker zelf en vooral ook voor andere mensen in de maatschappij.
Aan het autogebruik zijn namelijk tal van nadelige gevolgen verbonden, vandaar dat het te pas en te onpas gebruik ervan een evidentie is.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 september 2012 om 20:22.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:33   #23
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dit is dus duidelijk geen antwoord op mijn vraag, maar ik geef toe dat ik misschien wat duidelijker had moeten zijn : veronderstel dat iedereen verplicht met te voet of met de fiets moet gaan werken, wat zal daarvan de impact zijn op het bedrijfsleven, de economie ?
Niemand spreekt hier van verplichten. Economie is maar één facet dat meespeelt en deze past zich, net als de mensen zelf, aan de nieuwe realiteiten aan. Misschien kan u eens nagaan welke desastreuze gevolgen het fietsbeleid in Kopenhagen heeft gehad op de economie aldaar.
Oud 17 september 2012, 20:38   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat het eerste deel betreft, die evolutie gaat zich sowieso voltrekken, met of zonder taksen. I.p.v. mensen in sprookjes te doen geloven en de mensen verslaafd te maken aan hun auto zoals in de US, is het verstandiger de mensen daarop al voor te bereiden en erop te wijzen dat ze onrealistisch bezig zijn. Ze zullen zich dan vanzelf aanpassen en zijn gewapend tegen hoge olieprijzen.

Wat het tweede deel betreft; met het hebben van een auto is inderdaad helemaal niets mis. Met het gebruik is eveneens niets mis mee - in de veronderstelling dat men de auto ietwat rationeel gebruikt en niet zoals het nu het geval is waarbij de auto een vergiftigd geschenk is voor de gebruiker zelf en vooral ook voor andere mensen in de maatschappij.
Aan het autogebruik zijn namelijk tal van nadelige gevolgen verbonden, vandaar dat het te pas en te onpas gebruik ervan een evidentie is.
$
Mij lijkt het dat men al 50 jaar roept dat olie opraakt en dat men roept dat olieprodukten en oliemotoren o zo slecht zijn . Maar waar blijft na 50 jaar dan eigenlijk het alternatief? Waarom heeft er dan niet ene slimmerik een milieu- en portemonaivriendelijk produkt gemaakt? Het lijkt wel of er langs groene zijde enkel protest tegen vanalles komt, maar geen betaalbaar en werkend iets...

Een auto rationeel gebruiken is afhankelijk van wie het bekijkt. De ene zal het doodnormaal vinden om alles in een straal van 10 km met de fiets te doen, een ander zal het niet meer dan normaal vinden om 500 meter verder te gaan winkelen met de auto.
Oud 17 september 2012, 20:48   #25
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
$
Mij lijkt het dat men al 50 jaar roept dat olie opraakt en dat men roept dat olieprodukten en oliemotoren o zo slecht zijn . Maar waar blijft na 50 jaar dan eigenlijk het alternatief? Waarom heeft er dan niet ene slimmerik een milieu- en portemonaivriendelijk produkt gemaakt? Het lijkt wel of er langs groene zijde enkel protest tegen vanalles komt, maar geen betaalbaar en werkend iets...

Een auto rationeel gebruiken is afhankelijk van wie het bekijkt. De ene zal het doodnormaal vinden om alles in een straal van 10 km met de fiets te doen, een ander zal het niet meer dan normaal vinden om 500 meter verder te gaan winkelen met de auto.
Wat het eerste deel betreft, wonderen bestaan niet. Of dacht u dat men 1.5 ton wegende auto's met de adem van God kan voortbewegen?

Wat het tweede betreft; het is wel duidelijk dat de tweede optie hier absoluut geen rationele keuze is en wie het bekijkt is hierbij irrelevant.
Oud 17 september 2012, 20:52   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
$
Inderdaad. De groentjes kunnen alleen maar afbreken maar vooruitgang steunen, ho maar.

Citaat:
Ik gebruik mijn auto naar eigen goeddunken, wars van wat de Wetstraat (of in casu de Koning Albert II-laan) erover denkt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:53   #27
Doa
Banneling

Standaard

ah blue sky eens je geliefde toekomst realiteit is zal ik eens mooi lachen vanuit mijn mercedes terwijl jij op je fiets zittend geen auto of verwarming meer kan betalen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:56   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Inderdaad. De groentjes kunnen alleen maar afbreken maar vooruitgang steunen, ho maar.
Pas op , hij heeft een punt hoor, 't Is niet goed voor de planeet, en 't is zeker dat binnenkort de olie niet meer te betalen is... Maar na al die decenia nog steeds genen ene die clever genoeg is om een vervangmiddel te maken...
Bezie die tijdslijn, zie hoe ver alles is gekomen in die tijd, van dna tot een tripje naar mars. Maar geen broembroemwater voor de auto....
Oud 17 september 2012, 21:05   #29
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik gebruik mijn auto naar eigen goeddunken, wars van wat de Wetstraat (of in casu de Koning Albert II-laan) erover denkt.
De allesomvattende oplossing voor uw soort: taksen.
Blijkt bijzonder goed te werken.
Oud 17 september 2012, 21:11   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op , hij heeft een punt hoor, 't Is niet goed voor de planeet, en 't is zeker dat binnenkort de olie niet meer te betalen is... Maar na al die decenia nog steeds genen ene die clever genoeg is om een vervangmiddel te maken...
Bezie die tijdslijn, zie hoe ver alles is gekomen in die tijd, van dna tot een tripje naar mars. Maar geen broembroemwater voor de auto....
Alternatieven genoeg maar men moet ze willen gebruiken.
Oud 17 september 2012, 21:12   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de oplossing voor uw soort: onderkant van de kiesdrempel. En trouwens, weet jij hoe ik mijn auto gebruik? Nee, dus denk eerst ff na alvorens te reageren (maar da's misschien teveel gevraagd voor een groene).

Laatst gewijzigd door Libro : 17 september 2012 om 21:16.
Oud 17 september 2012, 21:19   #32
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En de oplossing voor uw soort: onderkant van de kiesdrempel.
En ik was ook nog ingrepen in de infrastructuur vergeten te vermelden zodat automobilisten gewoonweg niet meer door bepaalde straten kunnen rijden. Ik denk daarbij vb ook aan verkeersvrije centra.

En helaas moet ik u ook mededelen dat dit het toekomstbeeld is naar voorbeeld van reeds bestaande wereldsteden. Dit is overigens onafhankelijk van welke partij dan ook.

Het is me overigens niet te doen om automobilisten te kloten, wel om een rationeel autogebruik aan te moedigen waarbij men naast enkel zijn eigen gemakzucht ook de nadelen voor de anderen beschouwt.
Oud 17 september 2012, 21:19   #33
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand spreekt hier van verplichten. Economie is maar één facet dat meespeelt en deze past zich, net als de mensen zelf, aan de nieuwe realiteiten aan. Misschien kan u eens nagaan welke desastreuze gevolgen het fietsbeleid in Kopenhagen heeft gehad op de economie aldaar.
Ah ja en Kopenhagen = België nietwaar ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 21:21   #34
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals het gewerkt heeft met de firmawagens ? Een bijkomend gat in de begroting en nog meer ellende.

Bovendien zou het eens verhelderend zijn moest je met een degelijk alternatief komen in plaats van jouw dogma 'belastingen'. Denk je nu echt dat belastingen alternatieven in de hand gaan werken ?

Denk je nu echt dat een overheid een alternatief überhaupt in gang kan zetten ? Dan heb je wel echt niets geleerd van het afgelopen zonnepanelendébacle.

Laatst gewijzigd door Stingray : 17 september 2012 om 21:23.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 21:36   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik was ook nog ingrepen in de infrastructuur vergeten te vermelden zodat automobilisten gewoonweg niet meer door bepaalde straten kunnen rijden. Ik denk daarbij vb ook aan verkeersvrije centra.

En helaas moet ik u ook mededelen dat dit het toekomstbeeld is naar voorbeeld van reeds bestaande wereldsteden. Dit is overigens onafhankelijk van welke partij dan ook.

Het is me overigens niet te doen om automobilisten te kloten, wel om een rationeel autogebruik aan te moedigen waarbij men naast enkel zijn eigen gemakzucht ook de nadelen voor de anderen beschouwt.
"Rationeel autogebruik aanmoedigen"=automobilist uit de auto kloten. BTW, af en toe de trein nemen vind zelfs ik wel leuk hoor.
Oud 19 september 2012, 15:28   #36
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

De auto wordt hoe dan ook duurder, met of zonder medewerking van de groenen. Een beetje vooruitziendheid kan dan geen kwaad bij de beleidsmakers. Als ik las dat minister Crevits meedeelt dat zelfs voor afstanden van 500 m een derde (!) nog steeds de auto neemt, dan vrees ik dat voor velen de hoge brandstofprijs nog steeds alleen maar goed genoeg is om over te kankeren, niet om even hun gewoontes en gedragingen in vraag te stellen. En dan komt de ontnuchtering des te harder...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:12   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Plezier in de file:

http://www.youtube.com/watch?v=JEncc...eature=related
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:32   #38
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Heel leuk. Ik heb ook al gezongen op mijn fiets, hoor, maar ik ben wel heel erg blij dat daar geen filmpjes van zijn. Overigens, ik ben niet Jeroen Boone, ik wil die kerel geen slechte naam geven
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be