![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kwam daar aan als frisse jonge gast en kwam buiten als kettingrokende zatlap.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om als kanonnenvlees te fungeren is een opleiding van 2 �* 3 jaar zwaar overdreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, in maak in mijn poging tot leutig antwoord allusie op de nva-slogan "voor wie werkt, onderneemt, spaart en bijdraagt .." Dus toch een ernstig antwoord op je vraag: ik zou beginnen met het nva-programma .... en er ook mee stoppen. Dat zal voldoende mensen mobiliseren om ook te gaan werken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat goed dat jongeren eens een tijd zich als millitair mogen gaan uitleven.
Ze hebben op onze kosten mogen studeren, het is tijd dat ze iets terug doen. Hun dienst afkopen mag van mij ook hoor. En voor de werklozen, 2x daags stempel controle. De eerste zeker om 7 uur s'morgens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee gewoon eens 12 maanden hun dienst gaan doen, al doen ze dan niks voor mijn part ze zijn er toch mee bezig. En voor de rest dat ze met de trein naar hun dienst gaan zoals wij destijds, of met de autostop voor mijn part. Hoe meer miserie hoe beter hun dienst zal geweest zijn als hij voorbij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De legerdienst is net afgeschaft voor men een hoop paspoorts aan nieuwe Belgen heeft uitgedeeld.Ik denk dat men zich in de kazernes bewust was van de integratie problemen van die nieuwe Belgen.Zoals er zijn;hallal voeding invoeren,gebedsruimtes en gebedstijden,niet willen luisteren naar koufaar bevelen,de taal niet verstaan.En dan nog het grootste probleem;in het leger leerde je met wapens omgaan,kreeg je gevechtstechnieken aangeleerd en werd je verantwoordelijk voor het bewaken van luchthavens,kernwapens.Twas dus veiliger om de dienstplicht af te schaffen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
......maar ook met het idee "een jaar" tijd verloren te hebben... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijs naar het Britse leger waar recrutering uit de moslim-gemeenschap bijzonder laag blijft,eigenlijk ver onder het potentieel.(en bemerken we dat een meerderheid van de Britse militairen nooit in Afghanistan moet zijn).... Er is in een leger principieel maar één kleur "olijfgroen",en één "godsdienst";de bevelsstruktuur.Reeds ten tijde van het "blank" leger waren er jaarlijks meer problemen met dienstplichtigen die niet WILDEN passen(en bijgevolg aanvaardden maanden "achter hun tap" te moeten doen)......het zou er tegenwoordig niet makkelijker en vlotter op worden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |