Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2012, 22:05   #21
BonBon
Banneling

Standaard

'Nieuwe Belgen' voor zij die hier nog niet zo lang wonen?

Gheto wijk bewoners?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:06   #22
F.B.
Parlementslid

Standaard

Is er eigenlijk ooit een definitie van het woord allochtoon geweest? Mijn vorige onderbuur was een Ier. is dat ook een allo... eeuh... jongere.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:11   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Prutsactie van een prutsgazet.
Oud 19 september 2012, 22:20   #24
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Is er eigenlijk ooit een definitie van het woord allochtoon geweest? Mijn vorige onderbuur was een Ier. is dat ook een allo... eeuh... jongere.
Vroeger wel maar nu niet meer, eigenlijk is het nu een verzamelwoord voor niet europese buitenlanders, of deze met een andere cultuur die niet willen mixen met de autochtonen. Moslims dus.
Oud 19 september 2012, 22:23   #25
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dus er zijn partijen die zich voor 100% tegen jongeren keren?

Het Vlaams Belang keert zich tegen allochtonen en dat is een probleem geworden voor mensen als ik. Als het Vlaams Belang "allochtoon" zegt, dan denken de mensen dat ik daar ook onder val, want ze weten niet beter.
Ik voel me geen allochtoon, en het Vlaams Belang moet ophouden om dat woord langer te gebruiken in haar vuile campagnes.

Het afschaffen van dat woord doet meer goed dan kwaad. Het Vlaams Belang kan dan eerlijkere krantjes rondbrengen.
Alsof er vanuit de moslimwereld geen vuile campagnes gevoerd worden.... Begin eerst daar eens de grote kuis te houden in plaats van uw neus in onze zaken te komen steken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:38   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus er zijn partijen die zich voor 100% tegen jongeren keren?

Het Vlaams Belang keert zich tegen allochtonen en dat is een probleem geworden voor mensen als ik. Als het Vlaams Belang "allochtoon" zegt, dan denken de mensen dat ik daar ook onder val, want ze weten niet beter.
Ik voel me geen allochtoon, en het Vlaams Belang moet ophouden om dat woord langer te gebruiken in haar vuile campagnes.

Het afschaffen van dat woord doet meer goed dan kwaad. Het Vlaams Belang kan dan eerlijkere krantjes rondbrengen.
Het VB keert zich niet tegen allochtonen, alleen tegen de islam waar een groot deel van de ideologische principes als een tang op een varken op die van ons staan .
Verder ook tegen elke "allochtoon" die hier zijn kas komt volvreten zonder bij te dragen.
Zelfs Dewever geeft nu al toe dat 80 procent naar hier komt om niet te werken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:38   #27
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wat een onnozelaars bij De Morgen...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:50   #28
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier ben ik dus erg blij mee!

Het is toch te gek voor woorden dat ik na meer dan 30 jaar nog steeds "allochtoon" genoemd wordt. Ik vind het een vies woord, en wil daarvan af.
Laten we kutmarokkanen meteen kutmarokkanen noemen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:50   #29
高贵的
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het VB keert zich niet tegen allochtonen, alleen tegen de islam waar een groot deel van de ideologische principes als een tang op een varken op die van ons staan .
Op de populistische islam kar zijn ze pas recentelijk gaan springen eigenlijk. Afgekeken vanuit het buitenland.

Laatst gewijzigd door 高贵的 : 19 september 2012 om 22:51.
高贵的 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 23:57   #30
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon BELG, en de rest is bijzaak. Dat mijn ouders Marokkanen zijn betekent niet dat ik me ook zo voel. Ik ga om de 2-4 jaar 3 weken op vakantie in Marokko, that's it. Trek je de lijn door, dan zijn de meeste Belgen Benidormers zeker?

Als men hier in België nu eens begint met bepaalde woorden zoals "allochtoon" weg te laten, dan gaat iedereen zich Belg voelen.

Ik spreek hier namens de inwoners die hier al heel lang verblijven. Er zijn ook nog de nieuwkomers, maar die hebben niet hetzelfde gevoel als wat ik omschrijf.
Ach maak je geen zorgen. Binnenkort heeft jullie soort het hier helemaal voor het zeggen. Dan mogen jullie je eigen wetten maken voor Belgistan.

Tegen dan ben ik hier gelukkig allang verdwenen.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 00:27   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon BELG, en de rest is bijzaak. Dat mijn ouders Marokkanen zijn betekent niet dat ik me ook zo voel. Ik ga om de 2-4 jaar 3 weken op vakantie in Marokko, that's it. Trek je de lijn door, dan zijn de meeste Belgen Benidormers zeker?

Als men hier in België nu eens begint met bepaalde woorden zoals "allochtoon" weg te laten, dan gaat iedereen zich Belg voelen.

Ik spreek hier namens de inwoners die hier al heel lang verblijven. Er zijn ook nog de nieuwkomers, maar die hebben niet hetzelfde gevoel als wat ik omschrijf.
voil�* het nieuwe woord is gevonden. "nieuwkomers".

en inderdaad: als men zich belg voelt en zich als belg en vlaming gedraagt dan hoeft er geen speciale naam worden gevonden. Nu nog wachten tot de "nieuwkomers" zichzelf weer stigmatizeren, dan vinden we wel iets anders.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 00:35   #32
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Krantje is goed om de kachel mee aan te doen.
Oud 20 september 2012, 01:37   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij bent gewoon slachtoffer van leden uit een bepaalde bevolkingsgroep die ervoor zorgen dat "allochtoon" een negatief woord is geworden?
Met daar een ander woord voor te gebruiken verandert er niets.

Laatst gewijzigd door andev : 20 september 2012 om 01:37.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 06:26   #34
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voil�* het nieuwe woord is gevonden. "nieuwkomers".

en inderdaad: als men zich belg voelt en zich als belg en vlaming gedraagt dan hoeft er geen speciale naam worden gevonden. Nu nog wachten tot de "nieuwkomers" zichzelf weer stigmatizeren, dan vinden we wel iets anders.
Allochtonen voelen zich doorgaans beter dan nieuwkomers (zoals je al uit de post van nikb kan afleiden). Van mijn vriendin (die in één van de concentratiescholen in noord-Antwerpen staat) al een paar keer gehoord dat de allochtonen liever hebben dat die nieuwkomers terug naar hun eigen land gaan.

Laatst gewijzigd door F.B. : 20 september 2012 om 06:32.
Oud 20 september 2012, 06:29   #35
BonBon
Banneling

Standaard

Zopas hadden ze in het nieuws over de Ghanese Belg, zo doen dan?

Turkse Belg, Marokkaanse Belg, Vlaamse Belg, Waalse Belg ...
Oud 20 september 2012, 06:35   #36
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zopas hadden ze in het nieuws over de Ghanese Belg, zo doen dan?

Turkse Belg, Marokkaanse Belg, Vlaamse Belg, Waalse Belg ...
Een marokkaanse Belg.. Da's zoiets als een vierkante cirkel.
Oud 20 september 2012, 07:03   #37
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Engeland en Frankrijk gebruiken ze evenmin het woord "allochtoon".

Klopt. In Engeland noemen ze het meestal "asians";
In Frankrijk noemen ze hen 'les maghrebiens'.
In Engeland noemen ze hen 'them fucking immigrants'

Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 07:05   #38
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Een marokkaanse Belg.. Da's zoiets als een vierkante cirkel.
Inderdaad en daar zijn ze heel fier op ook.

Ik zal nooit het beeld uit m'n geheugen kunnen wissen toen één van die vierkante cirkels in een atletiekwedstrijd een podiumplaats liep en zijn vreugdedansje uitvoerde met de marokkaanse vlag over zijn schouders. Walgelijk.

Laatst gewijzigd door Maori : 20 september 2012 om 07:05.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 07:20   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en je hebt groot gelijk, behalve dat ik niet snap dat je je Belg kunt voelen, ik voel me eerder Vlaming

maar het is een ingewikkelde discussie.

je hebt een grote groep die zich effectief gewoon Vlaming of Belg voelt en dan pas Marokkaan, Turk, Iranees, Syriër. maar je hebt ook een groepje die zich helemaal niet Belg of Vlaming wilt noemen, ze spuwen daarop en op anderen die zich wel Belg of Vlaming willen noemen maar het in hun ogen niet zijn.

Identiteit heeft verschillende laagjes, dat is bij iedereen zo.

Bij de Turkse Zelenaars die ik ken, zie je dat veel. Het zijn allemaal voetbalsupporters en bijna allemaal van Gallataray, vraag me niet waarom maar het is zo. En als de Turkse nationale ploeg gewonnen heeft, gaan ze met een stoet door Zele.
maar ze supporteren ook voor de Rode Duivels, zelf harder dan de meeste Belgen, ook op moeilijke momenten. maar als ze tegen elkaar spelen, gaat er een deel toch voor Turkije supporteren en een ander deel supportert in feite voor België maar durft het niet te hard te zeggen in het bijzijn van die andere groep.

maar bijna al diegene die ik ken, voelen zich in de eerste plaats Zelenaar. Ik ben niet van Zele en ik ben voor hun in feite een buitenstaander.

Boeiende materie hoor, maar het past niet in het wit/zwart-discours van velen, zowel aan de ene kant als aan de andere kant.
Oud 20 september 2012, 07:55   #40
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Nochtans druipt de allochtoonsheid van uw posts af, en kan je je afvragen waarom je in het defensief gaat als het over allochtonen gaat.
Vergeet het maar hoor, je bent wel degelijk een allochtoon.

Het woord allochtoon is in der tijd uitgevonden om net niet stigatiserend te zijn. Het feit dat dit nu wel is, daar hebben de allochtonen zelf voor gezorgd.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be