Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2012, 10:08   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@ diegenen die de moeite deden om de in bijdrage #9 van deze draad gestelde vraag te beantwoorden:

bedankt!

Het ziet er dus naar uit dat het zo goed als onmogelijk is gemaakt om een 'onafhankelijk en in eigen beheer functionerend communicatie- en mediacollectief' op te starten, laat staan rendabel te houden.

Ik hoef er wellicht niet bij te vertellen dat zulks mij bijzonder droevig stemt, én zéér pessimistisch betreffende de door allerlei wetten nu reeds niet langer 100% gewaarborgde vrijheid van meningsuiting.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:28   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@ diegenen die de moeite deden om de in bijdrage #9 van deze draad gestelde vraag te beantwoorden:

bedankt!

Het ziet er dus naar uit dat het zo goed als onmogelijk is gemaakt om een 'onafhankelijk en in eigen beheer functionerend communicatie- en mediacollectief' op te starten, laat staan rendabel te houden.

Ik hoef er wellicht niet bij te vertellen dat zulks mij bijzonder droevig stemt, én zéér pessimistisch betreffende de door allerlei wetten nu reeds niet langer 100% gewaarborgde vrijheid van meningsuiting.

In de beschaafde wereld word het je inderdaad onmogelijk gemaakt om een nieuw functionerend communicatie- en mediacollectief op te starten.
Maar niet enkel dit word je onmogelijk gemaakt.
Zo mag je ook je eigen energiedragers niet winnen of verkopen zonder toelating.
Je mag niet eens je woning bouwen zoals jij het wil, ook al bezit je meer dan 100ha grond en woont je dichtste buur meer dan 1000 meter van je vandaan.
Probeer maar eens een winkeltje te openen.
Het is tegenwoordig gemakkelijker om Vlaamse centen te bekomen voor een buitenlands bedrijf om haar filialen in het buitenland te laten ondersteunen om de Vmaalse bedrijven kapot te concurreren dan om als Vlaming een bedrijf in eigen regio op te starten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:37   #23
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ge hebt geen politici nodig. Die politici zijn het probleem.
Politici, macht en geld zijn het probleem.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:41   #24
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht je om dat te kopen. Smijt je TV buiten, het leven is beter zonder die beeldbuis.
Ja het is beter zonder, maar je huisgenoten tellen ook mee, gelukkig zijn ze nog tevreden met de schotelzenders, die nog niet versleuteld zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:49   #25
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is tegenwoordig gemakkelijker om Vlaamse centen te bekomen voor een buitenlands bedrijf om haar filialen in het buitenland te laten ondersteunen om de Vlaamse bedrijven kapot te concurreren dan om als Vlaming een bedrijf in eigen regio op te starten.
Ah ge weet het. 'Wat we zelf doen, doen we beter' ......en gij gelooft dat nog?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:10   #26
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
bedankt!

Vlaanderen doet alles beter?
ik vrees dat telenet het absolute tegendeel bewijst.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:15   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, je bent verplicht om steeds 1 van de 2 netwerkbezitters te verrijken.
Zijn er in Vlaanderen dan maar 2 providers? In Brussel heb je dan heel wat meer keuze.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:15   #28
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bedankt!

Ja & Nee. Je kan effectief een communicatie netwerk opzetten zonder al te grote kosten, maar je zal dit niet aan het internet kunnen koppelen zonder veel geld te hebben.

Mesh networks kan men opstarten zonder enige vergunningen nodig te hebben maar het 'bereik' van dit netwerk zal beperkt zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mesh_networking
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:20   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Vlaanderen doet alles beter?
ik vrees dat telenet het absolute tegendeel bewijst.
Het valt te vrezen dat hier gluiperds van Belgacom achter zitten
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:25   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zijn er in Vlaanderen dan maar 2 providers? In Brussel heb je dan heel wat meer keuze.
Er is een verschil tussen netwerkbezitters en providers Einstein.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:25   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten is telenet puur Vlaams. En zit dit in portefeuille van Gewestelijk InvesteringsMaatschappij Vlaanderen.

Voor mij toont dit eens te meer aan dat een onafhankelijk Vlaanderen brol is. Want veel te klein en machteloos: remember OPEL. Peeters ging ook eens rap zorgen dat die in Antwerpen bleven. Vlaams minister-president (en Vlanderen in het algemeen) is op het internationaal toneel een onbelangrijk broekventje. Eén privé persoon uit Amerika heeft meer macht. Dit brengt een aantal nationalistische dromers misschien met de voeten op de grond.
Telenet is een beursgenoteerd bedrijf dus iedereen kan (kon) er aandeelhouder van worden. De Amerikanen hadden al 50% van de aandelen opgekocht. En de rest is verdeeld onder banken, privé personen en misschien dat GIMV er ook nog wel aandelen in heeft maar dat zullen er zeker niet al te veel zijn.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 12:11   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:

bedankt!

Ik herinner me nog een discussie waarin België verweten werd dat alle bedrijven werden verkocht aan het buitenland. Men had het toen over 'uitverkoop'. Het ging toen over de electriciteitsproducenten en ander bedrijven. En wat zien we nu? Vlaanderen doet maar precies hetzelfde! Want als er nu één Vlaams bedrijf was, dan was het wel Telenet.

Wat we zelf doen doen we beter?? Vergeet het!

Laatst gewijzigd door system : 21 september 2012 om 12:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 12:36   #33
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@diegenen die vinden dat ik "wat we zelf doen, doen we beter" niet mag geloven of zelfs maar beter helemáál kan vergeten:

wat hebben 'we' dan al zélf mogen en kunnen doen, misschien?

Of anders geformuleerd:

wie zijn die 'we' die van zichzelf beweren dat ze het 'zélf' doen?

Zolang "Vlaanderen" niet 'onafhankelijk' is, kan het toch niets 'helemaal alleen zélf' doen, nietwaar?

En als in het eventueel alsnog 'onafhankelijk' geworden "Vlaanderen" die 'we' dezelfden zijn als diegenen die er nu al de dienst uitmaken, zal er ook niet veel veranderen, nietwaar?

En al helemaal niet als 'de burger' er geen initiatief tot Bindend Referendum kan/mag nemen, of wel misschien?

Als het poppenspel alleen maar in een ander decor maar wél met dezelfde poppen wordt gespeeld, zal het moeilijk blijven om het verhaal te veranderen, me dunkt.

Oud 21 september 2012, 12:44   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja & Nee. Je kan effectief een communicatie netwerk opzetten zonder al te grote kosten, maar je zal dit niet aan het internet kunnen koppelen zonder veel geld te hebben.

Mesh networks kan men opstarten zonder enige vergunningen nodig te hebben maar het 'bereik' van dit netwerk zal beperkt zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mesh_networking
Bijzondere dank voor deze bijdrage (en bijbehorende link).

Weet u toevallig ook of er alhier een politieke partij zich achter zo'n 'mesh networking'-initiatief schaart/met zo'n initiatief bezig houdt?

(Ik zou dat uiteraard ook zélf kunnen uitvissen, maar als u het antwoord al weet, zou dat toch maar verspilde energie en tijd zijn, nietwaar? )

Oud 21 september 2012, 12:52   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik herinner me nog een discussie waarin België verweten werd dat alle bedrijven werden verkocht aan het buitenland. Men had het toen over 'uitverkoop'. Het ging toen over de electriciteitsproducenten en ander bedrijven. En wat zien we nu? Vlaanderen doet maar precies hetzelfde! Want als er nu één Vlaams bedrijf was, dan was het wel Telenet.

Wat we zelf doen doen we beter?? Vergeet het!
Telenet is opgericht door enkele banken, de GIMV, de gemengde intercommunales en Liberty Global. Op geen enkel ogenblik is de Vlaamse regering eigenaar geweest van telenet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 12:58   #36
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bijzondere dank voor deze bijdrage (en bijbehorende link).

Weet u toevallig ook of er alhier een politieke partij zich achter zo'n 'mesh networking'-initiatief schaart/met zo'n initiatief bezig houdt?

(Ik zou dat uiteraard ook zélf kunnen uitvissen, maar als u het antwoord al weet, zou dat toch maar verspilde energie en tijd zijn, nietwaar? )
De enige die dit mogelijk zou kunnen steunen is de Piraten Partij. Of ze het effectief doen weet ik niet, maar dit soort dingen passen perfect in hun kraam
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 21 september 2012, 13:01   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige die dit mogelijk zou kunnen steunen is de Piraten Partij. Of ze het effectief doen weet ik niet, maar dit soort dingen passen perfect in hun kraam
OK, misschien weet ik nu toch op wie ik straks ga stemmen

Oud 21 september 2012, 13:08   #38
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@diegenen die vinden dat ik "wat we zelf doen, doen we beter" niet mag geloven of zelfs maar beter helemáál kan vergeten:

Ik ben nu zonder ooit van provider te veranderen telenet-klant. Mijn oorspronkelijk contract was met interlectra. Interelectra was een Limburgse intercommunale (gemeenschapasgeld).

Volgens deze sites was de Vlaamse overheid heel nauw betrokken bij Telenet en de opstart van een kabelmaatschappij: http://www.gimv.com/view/nl/12315070...sverhaal+.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telenet

Nu gaat gij mij toch niet vertellen dat de Vlaamse overheid hier niks mee te maken heeft, of geen verantwoordelijkheid draagt?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 13:10   #39
Amon_Re

Standaard

Citaat:
OK, misschien weet ik nu toch op wie ik straks ga stemmen
Arrrr
Oud 21 september 2012, 13:16   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Telenet is een schoolvoorbeeld van wat we zelf hebben mogen doen

we, als in Vlaanderen, hebben telenet opgericht
we hebben dat geprivatiseerd (omdat het moest)
we hebben toen maar het hele kabelnetwerk mee cadeau gedaan
we hebben dus eventuele concurrentie onmogelijk gemaakt (die moeten nu betalen aan telenet)
we hebben dus gezorgd dat telenet monopolist is
we hebben ervoor gezorgd dat telenet zich niets vd klant moet aantrekken qua prijs, service, modernisering of concurrentie
we hebben de AMerikanen nu een goudhaantje gegeven (monopolist telenet)

we hadden 15j geleden moeten kijken hoe ze het in het buitenland deden.
behoud kijk en luistergeld, behoud kabelnetwerk en laat providers met gelijke middelen strijden (betere service,moderner, klantvriendelijker en goedkoper)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be