Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 27 september 2012, 11:41   #21
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Canvas gezien vandaag, woensdag ? Vader Morel die wil scoren op de lijst bij de N-VA met een folder waarin zijn dochter M.R. Morel Bart de Wever een duw in de rug geeft. Schaamte bestaat niet in de politiek.
Als buitenstaander heeft dit me een slechte smaak in de mond, maar dat is iets dat ze in Antwerpen moeten beslissen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 27 september 2012, 11:43   #22
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Politieke hoeren !
Breng jij de dode M-R Morel in deze categorie onder ?
Sterk !
Nee, volgens mij doelt hij op de ouders
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 27 september 2012, 11:55   #23
het vingertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als buitenstaander heeft dit me een slechte smaak in de mond, maar dat is iets dat ze in Antwerpen moeten beslissen.
Moest ik in de zelfde omstandigheden verkeren, ik zou gegarandeerd hetzelfde doen...
Als eerbetoon aan mijn zoon/dochter.

Maar iedereen oordeelt daar natuurlijk anders over (alhoewel ik dan niet graag zou uitgemaakt worden voor een politieke hoer)
het vingertje is offline  
Oud 27 september 2012, 15:42   #24
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter geen grote woorden gebruiken inderdaad. Ge kunt er wel niet naast kijken dat het zowel van de vader als van de N-VA er ver over is...
Nette mensen voelen zich hierbij ongemakkelijk. Maar dat is nu eenmaal politiek: vies en vulgair.
Iemand hoer noemen zou men ook kunnen opvatten als vies en vulgair...

Ik denk dat Chris Morell best in staat is om zelf te oordelen wanneer en waar hij de naam en het de politieke erfenis van zijn dochter mag gebruiken.
Le Téméraire is offline  
Oud 27 september 2012, 18:05   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Canvas gezien vandaag, woensdag ? Vader Morel die wil scoren op de lijst bij de N-VA met een folder waarin zijn dochter M.R. Morel Bart de Wever een duw in de rug geeft. Schaamte bestaat niet in de politiek.
"politieke hoeren", typische VB-praat. En dan maar klagen dat er niemand met hen wil samenwerken. Stelletje losers.
fonne is offline  
Oud 27 september 2012, 18:09   #26
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Iemand hoer noemen zou men ook kunnen opvatten als vies en vulgair...

Ik denk dat Chris Morell best in staat is om zelf te oordelen wanneer en waar hij de naam en het de politieke erfenis van zijn dochter mag gebruiken.

'Elk zijn meug' zei de boer, en hij kroop op zijn zeug. Ook vulgair, maar een betekenisvol West-Vlaams spreekwoord. Waarmee ik maar wil zeggen dat is afkeer heb van het misbruik maken van trieste omstandigheden. Paul Marchal om maar een voorbeeld te noemen is niet mijn meug, de uwe wel ?
Trouwens, ik hoorde ook Chris van Dijck in die zaak. De N-VA gaat ook niet vrijuit, alles is blijkbaar goed om stemmen binnen te rijven.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 27 september 2012, 18:59   #27
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen zal al wel gemerkt hebben dat VB sympathisanten bijna nooit over MR Morel spreken. Niet goed én niet slecht.
Dat behoort tot het staalharde décorum dat past als respect voor een afgestorvene, strijdkameraad en zijn/haar familie.

Daarom ook ziet u hier geen reactie van VB sympathisanten ivm de aktie van vader Morel.
Wat hij doet met de nagedachtenis van zijn dochter is zijn zaak.
Ik heb er mijn gedacht over maar uit respect wil ik daar niets over kwijt.

Toch even een paar feiten.
FEITEN hé jongens...geen analyses.
A/ 99% van het politieke leven van Marie Rose Morel speelde zich af binnen de gelederen van het VB. Ook zij leefde in een cordon sanitair dat ook in de feiten door Bart De Wever werd overeind gehouden
B/ Het was Bart De Wever die haar een politieke prostitué heeft genoemd.

Dit mijne heren zijn feiten...geen analyses...enkel feiten...ik ga mij dus noch laten verleiden tot een polemiek ivm de kiesheid van de aktie van vader Morel noch in de paradox van "bij het VB was zij een **** maar nu is het een heilige".

dixi

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 september 2012 om 19:12.
Fieseler is offline  
Oud 27 september 2012, 19:21   #28
het vingertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Iedereen zal al wel gemerkt hebben dat VB sympathisanten bijna nooit over MR Morel spreken. Niet goed én niet slecht.
Dat behoort tot het staalharde décorum dat past als respect voor een afgestorvene, strijdkameraad en zijn/haar familie.

Daarom ook ziet u hier geen reactie van VB sympathisanten ivm de aktie van vader Morel.
Wat hij doet met de nagedachtenis van zijn dochter is zijn zaak.
Ik heb er mijn gedacht over maar uit respect wil ik daar niets over kwijt.

Toch even een paar feiten.
FEITEN hé jongens...geen analyses.
A/ 99% van het politieke leven van Marie Rose Morel speelde zich af binnen de gelederen van het VB. Ook zij leefde in een cordon sanitair dat ook in de feiten door Bart De Wever werd overeind gehouden
B/ Het was Bart De Wever die haar een politieke prostitué heeft genoemd.

Dit mijne heren zijn feiten...geen analyses...enkel feiten...ik ga mij dus noch laten verleiden tot een polemiek ivm de kiesheid van de aktie van vader Morel noch in de paradox van "bij het VB was zij een **** maar nu is het een heilige".

dixi
Dan had Bredero toch gelijk...
het vingertje is offline  
Oud 27 september 2012, 19:35   #29
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik stem zelf N-VA maar ik heb ik toch een dubbel gevoel. Persoonlijk zou ik hetzelfde niet doen.
Oud 27 september 2012, 19:45   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Morel had tijdens haar leven nog gemiliteerd in de N-VA en is (wellicht te onbesuisd) later overgestapt naar het VB. Toch is er altijd een correcte verstandhouding gebleven tussen haar en BDW. Het getuigenis van BDW op haar begrafenis maakte dat duidelijk. Als vader Morel vindt dat hij daarmee posthuum voldoet aan de wens van zijn veel te jong gestorven dochter, waarom zouden wij hem dat niet gunnen.

Het geslijm van Karel De Gucht met zijn zoontje "JJ 2012" in Aalst ... Dat vind ik erg.
Oud 27 september 2012, 19:59   #31
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Morel had tijdens haar leven nog gemiliteerd in de N-VA en is (wellicht te onbesuisd) later overgestapt naar het VB. Toch is er altijd een correcte verstandhouding gebleven tussen haar en BDW. Het getuigenis van BDW op haar begrafenis maakte dat duidelijk. Als vader Morel vindt dat hij daarmee posthuum voldoet aan de wens van zijn veel te jong gestorven dochter, waarom zouden wij hem dat niet gunnen.

Het geslijm van Karel De Gucht met zijn zoontje "JJ 2012" in Aalst ... Dat vind ik erg.
De vergelijking met J J De Gucht is totaal van de pot gerukt. Die man leeft, en is zelf op een lijst gaan staan. Geen recuperatie van een door ziekte gestorven persoon door een politieke partij. Over de motieven van vader en moeder morel wil ik niet speculeren.
peter1962 is offline  
Oud 27 september 2012, 20:18   #32
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Elk zijn meug' zei de boer, en hij kroop op zijn zeug. Ook vulgair, maar een betekenisvol West-Vlaams spreekwoord. Waarmee ik maar wil zeggen dat is afkeer heb van het misbruik maken van trieste omstandigheden. Paul Marchal om maar een voorbeeld te noemen is niet mijn meug, de uwe wel ?
Nee, niet echt. Chris Morell ook niet, by the way.

Citaat:
Trouwens, ik hoorde ook Chris van Dijck in die zaak. De N-VA gaat ook niet vrijuit, alles is blijkbaar goed om stemmen binnen te rijven.
Alles is inderdaad goed om stemmen binnen te halen, dode dochters gebruiken in verkiezingsfolders, belachelijke filmpkes maken, in boerka's rondlopen op de markt, sossissen uitdelen in een café, het persoonlijk leven van een tegenstander breed uitsmeren in de pers, enz. Ga je nu N-VA beschuldigen omdat ze meehuilen met de wolven in het bos?

Laatst gewijzigd door Le Téméraire : 27 september 2012 om 20:18.
Le Téméraire is offline  
Oud 27 september 2012, 21:06   #33
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik stem zelf N-VA maar ik heb ik toch een dubbel gevoel. Persoonlijk zou ik hetzelfde niet doen.
Dat is een eerlijk antwoord, niet iedereen is daar blijkbaar toe in staat.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 27 september 2012, 21:48   #34
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaamte bestaat niet in de politiek.
Bestaat wel wanneer het een meerwaarde binnen een bepaalde politiek kadert.
porpo is offline  
Oud 27 september 2012, 23:11   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
"politieke hoeren", typische VB-praat. .
Het was nochtans BDW die Morel openlijk op tv daarvan beschuldigde.
Aanvankelijk was het nog erger en gebruikte hij alleen het woordje hoer maar toen hij inzag wat zijn uitspraak zou kunnen aanrichten voegde hij gauw het woordje ''politieke'' er aan toe.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 september 2012 om 23:17.
daiwa is offline  
Oud 28 september 2012, 00:45   #36
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Patje Janssens doet in Antwerpen is al een slagske erger: foto's met z'n baby op gebruiken. Walgelijk!

Partijpolitiek slaagt er altijd in steeds weer het laagste uit een mens te halen, maar is nooit verheffend.
-Jo- is offline  
Oud 28 september 2012, 13:24   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over West-Vlaanderen gesproken: vader Morel is afkomstig uit hetzelfde stadje als Dirk Frimout. De bewoners hebben de bijnaam "keikoppen".
Vader Morel is ook een doorbijter, een overtuigde Vlaming. Hij is heel pragmatisch. Als hij z'n doel niet kan breiken via een bepaalde weg, dan kiest hij een andere weg.
Niet meer dan dat.
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 16:50   #38
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...iet-zijn.dhtml

Hier de tekst voor als het linkje niet meer zou werken ( klink ik nu gelijk schoof ? ) :
Citaat:
De Antwerpse N-VA-lijst wordt geduwd door een dode. Kouder kan politiek niet zijn
OPINIE − 28/09/12, 06u34

dm column

Gezinstafereeltjes in verkiezingsfolders zijn een plaag. Ineens hangen politici vol met baby's en kleuters. Of lopen in prefabgeluk, hand in hand met vrouwtje, door herfstdreven. Nog erger: politicus met boodschappentas, op zoek naar prei.

Ik ben geen liefhebber van idyllische plaatjes die vaak abject haaks staan op het echte privéleven van kandidaten. Maar ja, er is Dag Allemaal, en daar kan het charter van Quaregnon niet tegenop. Klimaatriedel ook niet. Verzopen amerikanisme, ten onzent.

Er is een verkiezingsfolder met Marie-Rose Morel op de affiche tussen Bart De Wever en vader Chris. De hand van de overledene ligt liefdevol op de schouders van Bart. Vader glimlacht.

Hoe ver wil je gaan in ronselmoraal? Over het graf heen? Een bevriend schrijver belde: lijkenpikkers! Dat was mij nog even iets te rectaal. Maar natuurlijk dacht ik ook: laat de doden rusten. Later zag ik vader Morel in Terzake. Hij zei openhartig dat de geafficheerde nagedachtenis van Marie-Rose bedoeld was voor stemmenwinst. Dat kon hij, politieke nobody, wel gebruiken.

Wat heet: oude man verzonken in droevige nietszeggendheid.

De Antwerpse N-VA-lijst wordt geduwd door een dode. Kouder kan politiek niet zijn. Postume huurlingenpraktijken: het lijkt wel wanhoop.

Is het ook misbruik van verdriet? Dat oordeel hoort alleen Chris Morel toe.

Hugo Camps

Laatst gewijzigd door peter1962 : 28 september 2012 om 16:52.
peter1962 is offline  
Oud 28 september 2012, 16:53   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

ik was geen fan van M-R Morel, maar ik denk dat ze het héél goed voorhad met de partij(en) waarin ze vertoefde. Die vrouw had tenminste nog een ideologie en wist waarom ze vocht.....
Opperhoofd Dewinter was een andere mening toegedaan.
Henri1 is offline  
Oud 28 september 2012, 17:31   #40
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...iet-zijn.dhtml

Hier de tekst voor als het linkje niet meer zou werken ( klink ik nu gelijk schoof ? ) :
Citaat:
Hugo Camps

Een ganse antiperistaltische Campsreflex over een dode...dat onderwerp is hem op het afzichtelijke oude corpus geschreven....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 28 september 2012 om 17:33.
Fieseler is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be