![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn in staking: Knack wordt gepubliceerd zonder voorwoord en zonder bladspiegel!
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21001_00318780 Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Trends hebben ze de afgelopen jaren ook meer hoofdredacteurs versleten dan jaarkalenders. Sinds Johan Van Overpelt daar de eindredactie doet is het niveau daar omhoog gegaan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De censuur krijgt stilletjes aan vorm
Knack.be verandert de spelregels: reageren voortaan enkel in eigen naam Laatst gewijzigd door Yous : 2 oktober 2012 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat mijn naam Patrick Janssens is, gaan ze mij dan geloven?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gedegen,ietwat conservatieve imago van de Knack verkoopt blijkbaar niet meer zoals vroeger,en er is naar het schijnt een wisseling van de (familie-)wacht aan het hoofd van de Roulartagroep bezig...
Te vrezen valt dat men Knack een "flitsender" imago wil meegegeven,terwijl de feitelijke vraag zou moeten zijn hoe men de inkomsten kan verhogen,desnoods zonder papieren versie...."flitsend" en "papier" gaan niet samen,"winstgevend" en "website" ook niet in de mediawereld."commercieel" en "ruggengraat" ook al niet.Het kraken van uw imago in het kader van "modernisering" riskeert bovendien overeen te komen met het kraken van de ruggengraat! Een moeilijke oefening. En ondertussen gaat men wat spelen met een ander type hoofdredacteur,Tsja,dat de heren Van Cauwelaert en Meulenaere,en mogelijk nog wel wat andere personen daar moeilijkheden mee hebben is begrijpelijk. Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2012 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knack oude stijl vond ik prima.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het mee eens. Wat was er zo verkeerd aan Knack dat ze die Pol-en Soccer "Oosterwaal" zonodig moesten binnenhalen. De kerel was bij Humo ondermeer diegene die de degoutante "Gat van de wereld" pagina heeft verzorgd. Een mooi voorbeeld van een echte kleutermentaliteit waarbij een grof en vuil bekje aanleiding geeft tot kinderachtig gegniffel. O wat is het toch leuk "alternatief en links" te zijn.
![]()
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tijd is voorbij. Internet en kwaliteitskranten bieden dagdagelijks meer dan een ondertussen duur weekblad. Het weekblad Knack heeft geen meerwaarde meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Knack was een VERRE van rechts blad. Maar de redactionelen van Van Cauwelaert en de satirische beeldenstormerij van De Meulenaere waren een verademing in de saaie linkse en voorspelbare Vlaamse media. Dat hier nu hier ook nog een linkse jongen aan het hoofd wordt gezet is intriest en zelfs een beetje beangstigend. Want met Oosterwaal, eerder in betaalde redactionele dienst van Vandelanotte en Patrick Janssens, wordt zelfs geen poging meer ondernomen om enige gêne of schijn van onpartijdigheid op te brengen. Het gaat hier over een brutale machtsgreep door uitgeefdirecteur Jos Grobben (Limburgse SP.A'er) in samenspraak met Katrien De Nolf (dochter van Rik De Nolf), die haar vader reeds eerder opzij zette in het uitgeversbedrijf.
Deze strijd is een afbeelding van de globale politieke strijd in Vlaanderen. Van Cauwelaert kwam immers steeds dichtbij bij de N-VA te staan en De Meulenaere stond bekend voor zijn onbevreesde satires op de SP.A-machthebbers. In de linkse armoede en het gebrek aan pluralisme en de Vlaamse mediawereld werd zoveel onafhankelijkheid al een tijdje met lede ogen aangezien. En dus werd er ingegrepen. En hebben we er weer het zoveelste gezagsgetrouwe blaadje bij. De opkomst van de N-VA maakt blijkbaar héél wat gevestigde mensen nerveus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Twee weken geleden heb ik me nog eens gewaagd aan de kruiswoordpuzzle. Het was een makkie. Eerlijk gezegd lag dat niet aan mij, maar de kwaliteit van dat ding is gewoon naar beneden gegaan. Als dat gebeurt, is het om zeep. Welke krant of welk weekblad is nu nog deftig informatief? Ik raap maar wat samen van binnen-en buitenland en dan trek ik er een fusie van. Dat is misschien nog wel het beste om te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Knack is vandaag niet on line leesbaar
|
![]() |
![]() |
![]() |