Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 29 september 2012, 09:11   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tuurlijk, heel goed! Maar niet de 40 % die ze zouden halen bij de federale verkiezingen... Dus nog eens, wat is het probleem dat je hebt met de VRT?
De VRT is te Belgisch denk ik.
Henri1 is offline  
Oud 29 september 2012, 09:11   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het zijn gemeenteraadsverkiezingen, je moet dus vergelijken met de resultaten van 2006.
Dan gaat N-VA zeker vooruit ja.
Henri1 is offline  
Oud 29 september 2012, 09:12   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Niet naar de radio geluisterd neem ik aan? De vreugde over de "goede" resultaten van zittende burgemeesters kon niet op.
Dat is die zittende Burgemeesters hun goed recht.
Henri1 is offline  
Oud 29 september 2012, 09:15   #24
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Die paar steden die ze op tv gaven lijken me toch wat magertjes. Ik dacht dat je na een peiling alle resultaten diende te geven en het niet de bedoeling zou mogen zijn om er enkel selectief een paar uit te kiezen. Ik vermoed dat ze die resultaten toonden van steden waar de n-va het nog relatief zwak deed, alsook steden waar rood er niet te veel op achteruit ging. Misschien wil men zo trachten de kiezers te beïnvloeden ? Zwevende kiezers stemmen graag op winnaars ( dus nva scores wat minimaliseren ) en niet op losers ( dus rood niet te slecht laten scoren ). Men denkt echt dat ze een self fulfilling prophecy kunnen opzetten tegen de nva.

Waarom nog "een week wachten" met ( een deel van ? ) de rest van de resultaten ? Moeten die over een week dienen om een bepaalde perceptie te creëren ? Wil men die wel tonen ? Misschien zijn ze over een week hun belofte om de rest te laten zien al vergeten ? Wat ik bijvoorbeeld na de HAZODI affaires wel eens zou willen weten is hoe goed mevrouw Hilde Claes van de Spa het nog doet, of misschien waarom er op het nieuws met geen woord gerept werd over de persconferentie die de klokkenluiders vandaag gaven. Nog een leuk weetje uit de peiling zou kunnen zijn wat mevrouw Pira-ik-pest-de-auto's-mijn-stad-uit van groen! uit Mortsel nog aan persoonlijke score haalt ?

Het lijkt me wel te kloppen dat er een spin aan gegeven is geworden. De vraag is vooral wat men NIET getoond heeft, welke realiteit men omwille van de perceptie heeft achtergehouden vandaag.

mvg. Sint Ignacius
Het is een complot meneer
Oud 29 september 2012, 09:16   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag es een onderzoek zien wat het verband is tussen vrt believers en nva stemmers.
Oud 29 september 2012, 09:17   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tuurlijk, heel goed! Maar niet de 40 % die ze zouden halen bij de federale verkiezingen... Dus nog eens, wat is het probleem dat je hebt met de VRT?
Oh! Zijn er dan op 14 oktober federale verkiezingen?
Oud 29 september 2012, 09:21   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het zijn gemeenteraadsverkiezingen, je moet dus vergelijken met de resultaten van 2006.
Zijn deze verkiezingen voor NVA dan plots geen anti Di Rupo verkiezingen meer?
speurneus is offline  
Oud 29 september 2012, 09:26   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zijn deze verkiezingen voor NVA dan plots geen anti Di Rupo verkiezingen meer?
Voor mij alleszins zijn het ook anti-Di-Rupo-verkiezingen op gemeentelijk vlak, (en niet anti-Di-Rupo-verkiezingen op federaal vlak).

Voor mij alleszins zijn het verkiezingen om lokale fundamenten voor de partij te installeren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 september 2012, 09:32   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mij alleszins zijn het ook anti-Di-Rupo-verkiezingen op gemeentelijk vlak, (en niet anti-Di-Rupo-verkiezingen op federaal vlak).

Voor mij alleszins zijn het verkiezingen om lokale fundamenten voor de partij te installeren.

.
Ik zou wel eens willen weten wat verkiezingen op gemeentelijk vlak in bijvoorbeeld Scheldewindeke met die in Mons te maken hebben.
Henri1 is offline  
Oud 29 september 2012, 12:01   #30
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oh! Zijn er dan op 14 oktober federale verkiezingen?
In de feiten niet, maar als ik de campagne van Bart (sorry : van de n-va... ) bekijk zou ik toch denken dat het inderdaad federale verkiezingen zijn.
peter1962 is offline  
Oud 29 september 2012, 12:06   #31
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Eens kijken binnen twee weken... Dan is de echte peiling...
Vito is offline  
Oud 29 september 2012, 12:06   #32
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
In de feiten niet, maar als ik de campagne van Bart (sorry : van de n-va... ) bekijk zou ik toch denken dat het inderdaad federale verkiezingen zijn.
Hoezo?
Vito is offline  
Oud 29 september 2012, 13:02   #33
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Hoezo?
In een campagne voor gemeenteraadsverkiezingen elk dorp volplakken met de foto van BDW past enkel bij federale verkiezingen. Zijn functie is voorzitter van de partij, hij is het nationale gezicht van die partij.
peter1962 is offline  
Oud 29 september 2012, 13:25   #34
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
In een campagne voor gemeenteraadsverkiezingen elk dorp volplakken met de foto van BDW past enkel bij federale verkiezingen. Zijn functie is voorzitter van de partij, hij is het nationale gezicht van die partij.
Hier in ZO-Limburg heb ik nog geen enkele affiche van BDW gezien moet ik zeggen...

Dus laat eens weten welke "dorpen" je het dan over hebt ? In Ronse e.o. wel dan ?

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 29 september 2012 om 13:26.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 29 september 2012, 15:55   #35
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het ontwerp van de affiches is wel overal hetzelfde - maar als je denkt dat er overal BDW op staat, moet je toch eens beter kijken.
gertc is offline  
Oud 29 september 2012, 16:15   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons in het dorp hangt geen enkele affiche van BDW. waar dan wel?
Oud 29 september 2012, 16:17   #37
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hier in ZO-Limburg heb ik nog geen enkele affiche van BDW gezien moet ik zeggen...

Dus laat eens weten welke "dorpen" je het dan over hebt ? In Ronse e.o. wel dan ?
Luister mensen, we gaan toch niet onnozel doen ? Het is slechts heel recent dat er gezichten zijn geplakt op de n-va op lokaal vlak. Jullie weten even goed als ik dat tot heel kort geleden de kop van BDW het enige was dat er te zien was. N-VA heeft trouwens als enige een pré-campagne gehouden. We hebben over dit topic nog heelder draadjes vol zitten schrijven waar de n-va afficionados dit trouwens met verve verdedigden.
Nu zien we inderdaad, ook bij ons trouwens, posters met daarop de echte lokale ploeg.
peter1962 is offline  
Oud 29 september 2012, 16:21   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister mensen, we gaan toch niet onnozel doen ? Het is slechts heel recent dat er gezichten zijn geplakt op de n-va op lokaal vlak. Jullie weten even goed als ik dat tot heel kort geleden de kop van BDW het enige was dat er te zien was. N-VA heeft trouwens als enige een pré-campagne gehouden. We hebben over dit topic nog heelder draadjes vol zitten schrijven waar de n-va afficionados dit trouwens met verve verdedigden.
Nu zien we inderdaad, ook bij ons trouwens, posters met daarop de echte lokale ploeg.
Hier heeft BDW misschien voor mei wat gehangen, maar nadien toch niet meer hoor.
Oud 29 september 2012, 16:37   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier, in de regio Aalst, zie ik, wat N-VA betreft, voor 95 % affiches van lokale N-VA-mensen.

Zou het dan bij u in Ronse helemaal anders zijn?
Oud 29 september 2012, 16:45   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hier, in de regio Aalst, zie ik, wat N-VA betreft, voor 95 % affiches van lokale N-VA-mensen.

Zou het dan bij u in Ronse helemaal anders zijn?
Nu "hier" ook. Tot vorige week was het enkel BDW.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be