![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het hele begrafenisritueel doorheen de eeuwen gebeurde uit piëteit naar de overledene. Het laatste wat men voor de dierbare kon doen. En ja in vroegere tijden waren bepaalde exclusievere en duurdere vormen van begraven een vorm van prestige. Ik vind vooral de 'bedenkingen'--> domme reactie's van: "ik heb liever dat we het goed hebben terwijl we leven". Wat is dat nu van reactie? Het ene sluit het andere niet uit hoor: het is niet omdat men een overledene een pompueuze begraving geeft, dat men elkaar tijdens het leven geen attentie's gegeven heeft. ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij men gelooft in een leven na de dood natuurlijk. Voor mensen die daar niet in geloven zijn het verloren kosten waar de dode niets aan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Dat de nabestaanden daar een beetje egoistische troost uit halen kan ik begrijpen . Maar dat de overledene daar iets aan heeft betwijfel is zeer .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind wel als iemand stervende is , en die heeft een bepaalde wens , om die ook trachten na te komen . Maar stel nu dat ik 200.000 € zou hebben als ik dood ga en ik vraag de nabestaanden om dat geld samen met mij te verbranden , zouden ze dat ook doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De bedoeling van een begrafenis is inderdaad niet om de overledene enig genot of plezier te verschaffen. Ik dacht dat dat voor de meeste mensen al duidelijk was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() De dag van vandaag lijkt me verassen en uitstrooien het meest redelijke
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar er zijn wel mensen die tijden Uw leven Uw levensstyl in vraag stellen en heel weinig hulp of afiniteit met U delen , en als je dood gaat de eerste zijn om de notaris te bellen hoeveel er over schiet . En ik denk dat deze laatste visie relevanter is dan de uwe . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 30 september 2012 om 21:38. Reden: Een woordje in het zinnetje werd verwijdert. Het woordje stond er teveel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EUUUHHHHHHHH onder voorbehoud . dat men zich op voorhand inschrijft voor de plechtigheid en een inschrijvingsgeld bijeen legt die de kosten dekken van het feestje . Niet op de kosten van de geliefden die Uw nalatenschap erven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er kunnen er even goed een paar honderd in de kerk zitten die komen kijken uit nieuwsgierigheid , uit traditie , uit morele verplichting voor de andere aanwezige , of gewoon omdat ze willen deelnemen aan een familie gesprek ,dat al te vaak uidraait op een gloeiende ruszie of wat jalloerse steken onder water . of andere enkel voor het gratis diner ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ok , ik ben ook duidelijk voor crematie , maar daarom hoeft het nog geen fotuin te kosten , en mij vb per vliegtuig naar de andere kant van de wereld brengen hoeft ook niet .
Just keep it simple |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dela...en je betaalt je (uitvaart/afscheids)feestje zèlf!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ja zo is dat .
Nu , als dat sereen blijft ok . Maar moesten de feestjes aan Dela meer kosten dan dat ze er inkomsten / premie's uit ontvingen , ze aouden ook niet blijven bestaan . alles hand af van hoelang je al lid bent voor je afscheid neemt . |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Mij mogen ze oplossen. Opgelost!
Kan dat ook via Dela? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |