Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 13:00   #21
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

muziek mag in feite geen oorsprong zijn van twist. Het moet de grote natie naar ongekende hoogten stuwen door culturele ontplooiing van de kameraden, zoals bij ons in de CCCP
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 13:00   #22
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
0nzin. Sabam betaalt de ontvangsten, na aftrek van de algemene onkosten, zoals personeel, onderhoud van de hoofdzetel enz.. aan de rechthebbenden. De werkingskosten bedragen ongeveer 20 % van het totaalbedrag van de ontvangsten. Jij maakt daar 200 miljoen euro van. Pure waanzin!
Ik blijf erbij dat je absoluut niks kent van auteursrechten. Het feit dat je slechts 200 bef. per jaar kreeg is daarvan het beste bewijs. Om auteursrechten te krijgen moet je namelijk je werken declareren én per optreden een lijst invullen met vermelding van de gespeelde werken, tenzij je succesvol bent en je optredens vermeldt via een voorgedrukt cahier.

Het is duidelijk dat je géén programma's ingevuld hebt. Je eigen stomme fout. Nu komen janken zijn vijgen na Pasen.
En het feit dat Sabam zo'n ondoorzichtig bureaucratisch kluwen is heeft daar natuurlijk niets mee te maken?

En dat ze algemeen al geen goeie reputatie hebben, en toch mogen ze zelf rechter spelen over anderen en is het haast onmogelijk om ze voor de rechter te dagen, zeker als je moet betalen.

"Sabam moet voor strafrechter verschijnen"
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20120216_197
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 13:02   #23
BonBon
Banneling

Standaard

Illegaal downloaden liedje kost in Japan nu 2 jaar cel
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...jaar-cel.dhtml

Als die wet er hier ook komt onder amerikaanse druk dan kom ik op straat, het wordt gewoon belachelijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 14:15   #24
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jaja, Sabam die menig crimineel feit niet schuwt wordt verdedigd door een aantal artiesten.
Niet toevallig het soort dat ook België verdedigd. Buikspreekpoppen van het systeem.

http://www.standaard.be/artikel/deta...20930_00317548
Geen enkele van deze onnozelaars zou ook maar enige bekendheid hebben gegenereerd zonder de media.
Het enige wat zij daarvoor moeten doen is de broodheren van de media te steunen in hun ideologische uniformiteit als het over la Belgique gaat.
Wekelijks is er een "prijsuitdeling" in de media voor hun BV's die ze zelf hebben gemaakt.
Per jaar heb je er zo'n vijftigtal van die "prijzen" die "artiest A" uitdeelt aan "artiestB" als hij "A" diezelfde "prijs" dan mag winnen de volgende week, uitgereikt door "B"...om dan samen op Villa politica de "prijsuitreiking" te komen analiseren...en hun geloof aan la Belgique en "de media" nog eens dunnetjes over te doen...
Belachelijk gewoon...

Je moet er niets voor kunnen, enkel ademen, links zijn en openbaar gedrogeerd zijn is voldoende...kijk maar naar die geretardeerde nederlandsonkundige debiel van een Arno...of hoe hij ook mmoge heten...man man man...hij kon van gedrogeerdheid op de anti-blok concerten nog geeneens zijn lesje opzeggen..met als gevolg "fuck de Belgicisten" ...ik vond dat trouwens zijn artistiek hoogtepunt...
Oud 1 oktober 2012, 14:29   #25
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
0nzin. Sabam betaalt de ontvangsten, na aftrek van de algemene onkosten, zoals personeel, onderhoud van de hoofdzetel enz.. aan de rechthebbenden. De werkingskosten bedragen ongeveer 20 % van het totaalbedrag van de ontvangsten. Jij maakt daar 200 miljoen euro van. Pure waanzin!
Ik blijf erbij dat je absoluut niks kent van auteursrechten. Het feit dat je slechts 200 bef. per jaar kreeg is daarvan het beste bewijs. Om auteursrechten te krijgen moet je namelijk je werken declareren én per optreden een lijst invullen met vermelding van de gespeelde werken, tenzij je succesvol bent en je optredens vermeldt via een voorgedrukt cahier.

Het is duidelijk dat je géén programma's ingevuld hebt. Je eigen stomme fout. Nu komen janken zijn vijgen na Pasen.
Nochtans is dat een klacht die ik ook hoorde van een jonge Belgische componist. dat hij jaren na datum nog geen vergoeding gekregen had van concertwerken waarvan hij pertinent zeker wist dat ze uitgevoerd waren.
Als ik het goed heb moet je sambam betalen naargelang het aantal beschikbare zitplaatsen. Ongeacht of de uitgevoerde werken in het te beheren bestand van SABAM zit. Jij moet als inrichter bewijzen dat zij geen rechten hebben op die inrichting. Dan zouden zij die onrechtvaardig geïnde rechten moeten terugbetalen. Het is net datgene wat zij weigeren te doen. Als dat geen diefstal is weet ik het ook niet.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 15:22   #26
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Als die wet er hier ook komt onder amerikaanse druk dan kom ik op straat, het wordt gewoon belachelijk.
Koop je al gereed maar wandelschoenen dan
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 15:34   #27
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij dat je absoluut niks kent van auteursrechten..
Zou Sabam de makro artiesten al uitbetaald hebben
geld eisen voor groepen die niet eens bestaan en dan verbaast opkijken dat men je als crimineel beschouwt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 15:44   #28
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Ze heffen Sabam onmiddellijk op, als je de straat op gaat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 15:52   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De idee van intellectuele eigendom sluit nauw aan bij een individualistische maatschappij waar de creaties van een individu niet schatplichtig geacht worden aan het geheel van individuen, aan het leven in het algemeen. Getoond wordt hier een gelimiteerde mensvisie die het individu als uiteindelijke bron van de artistieke creatie ziet. Niet voldoende erkent wordt de limiterende invloed die deze mensvisie uiteindelijk heeft op de artistieke creatie zelf.

Ik ben er daarom helemaal niet zeker van dat een organisatie als SABAM wel kunstbevorderend werkt. Mij lijkt zo'n organisatie zelfs eerder kunstbelemmerend te werken. En het is jammer dat niet meer kunstenaars vragen bij stellen hierrond. Men dient verder te kijken dan de eigen portemonnee. Is dat niet wat een kunstenaar best doet, in het belang van de artistieke creatie zelf?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:13   #30
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dat face soldier Bekijk bericht
Ik deel je verontwaardiging. Let gewoon in het vervolg wel wat op je spelling, tegenwoordige tijd 3e persoon enkelvoud = stam + t. Altijd, overal.
Jij bent toch zo slim
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 10:50   #31
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
robert t je bent een grote zeveraar!
Grote zeveraar, grotere zeveraar, uit mijn nek luller, wat ga je nog allemaal verzinnen? Ik ben een redelijk mens, maar ik verwittig je. Indien je nog éénmaal dergelijke taal hanteert klaag ik je aan bij de moderatie. Goed begrepen?
Indien je de statuten van Sabam gelezen zou hebben had je geweten dat een auteursmaatschappij géén commercieel bedrijf is. Cashflow is dus uitgesloten. Wél heeft de maatschappij nog niet uitgekeerde rechten in haar portefeuille, beheert ze een soort pensioenfonds voor de leden, bestaat er een Kas voor onderlinge hulp enz...
Citaat:
Nog grotere zever, Ik heb zwart op wit de aangiftes van alle organisatoren bij ons, met de playlist. Alles werd zeer zeker correct ingevuld.
Hoe zouden zij anders 1500 bef betalen aan Sabam?
1500bef was toen der tijd het standaardbedrag.
Jij moet deze gegevens niet hebben. De organisatoren moeten betalen en het toenmalige Sabam-agentschap had de playlist moeten doorsturen. Ik kan het niet meer achterhalen maar er is vanalles misgelopen met jouw auteursrechten. Waarom heb je trouwens geen klacht neergelegd na het eerste jaar toen je peanuts gekregen hebt? Je bent gewoon nalatig geweest.

Citaat:
Robert, je lult uit je nek! je kunt geen aangifte indienen zonder playlist in te vullen, en all onze nummers zijn geregistreerd bij Sabam.

Er zijn zo honderden groepjes slachtoffer van Sabam.
Prietpraat. Bij heel wat publieke optredens komt er gewoon geen programma aan te pas en kunnen dus geen rechten uitgekeerd worden. Verdwijnen deze gelden in de zakken van Sabam? Helemaal niet. Ze worden verdeeld over de rechthebbenden die wél hun job gedaan hebben.

Ik heb dat allemaal in andere draden uitgelegd. De materie, waarin ik 37 jaar ervaring heb, is uiterst complex. Wat kan jij daar tegenover stellen? O ja, je hebt in een groepje gespeeld waarvoor proficiat.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 11:25   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze zelfverklaarde "artistieke" elite verdedigd SABAM
O ja, jij verdedigT een ander systeem. Ik vraag me af welk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 11:27   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, Sabam die menig crimineel feit niet schuwt wordt verdedigd door een aantal artiesten.
Niet toevallig het soort dat ook België verdedigd. Buikspreekpoppen van het systeem.

http://www.standaard.be/artikel/deta...20930_00317548

O ja, jij verdedigT een ander systeem. Ik vraag me af welk.

Welk menig crimineel feit?

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2012 om 11:37.
Oud 3 oktober 2012, 11:36   #34
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Velen van hen kunnen niet overleven zonder Sabam, maar blijkbaar moet je auteur zijn om dat te begrijpen.'
Dikke BS, zeker de helft van de boeken/games in mijn kast staan er omdat ik ze eerst 'uitgeprobeerd' heb.

Maar volgens sommigen is iedere illegaal gedownloade kopie een verloren verkoop. Dat is compleet achterlijk en zou ervoor zorgen dat er meer gedownload is dan dat er geld in de wereldeconomie steekt.
Oud 3 oktober 2012, 11:41   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Grote zeveraar, grotere zeveraar, uit mijn nek luller, wat ga je nog allemaal verzinnen? Ik ben een redelijk mens, maar ik verwittig je. Indien je nog éénmaal dergelijke taal hanteert klaag ik je aan bij de moderatie. Goed begrepen?
Ge moet dat direct doen. Ik heb eens een 4bp gekregen om iemand een zeveraar te noemen, die beweerde dat je bij een vakbond moest aangesloten zijn, om dopgeld te trekken. Ik had nog niet eens gezegd "grote zeveraar". Wat ook juist zou geweest zijn....
Oud 3 oktober 2012, 11:42   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Dikke BS, zeker de helft van de boeken/games in mijn kast staan er omdat ik ze eerst 'uitgeprobeerd' heb.

Maar volgens sommigen is iedere illegaal gedownloade kopie een verloren verkoop. Dat is compleet achterlijk en zou ervoor zorgen dat er meer gedownload is dan dat er geld in de wereldeconomie steekt.
snapnie
Oud 3 oktober 2012, 11:53   #37
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
snapnie
Wat snapt ge niet?

Dat illegaal downloaden kan leiden tot meer verkoop? Case in point -> Deus ex: human revolution. Een videogame dat een vervolg is op een klassieker, veel mensen waren er negatief over en zouden het niet kopen. Daarna is er een vroege build gelekt op het internet die massaal gedownload is, die heeft heel veel mensen overtuigd om het spel toch te kopen.

Of dat als je iedere illegale download telt als een verloren verkoop je dan op een bedrag uitkomt dat groter is dan al het geld in de wereld.

Over het algemeen zorgt extreme beveiliging tegen piraterij tot meer piraterij en lichte tot geen beveiliging zorgt voor minder piraterij (alhoewel die natuurlijk niet verdwijnt).
Oud 3 oktober 2012, 11:56   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat hier niemand de noodzaak zal betwisten dat er een degelijke groepering bestaat die ervoor zorgt dat auteurs, componisten enz. een degelijke vergoeding krijgen. Maar, wat de vijandigheid t.a.v. Sabam veroorzaakt is hun inhaligheid (tot in kindercrèches toe) en hun werkwijze. Dat moet anders kunnen. Nu worden ze ervaren als een soort Stasi.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 oktober 2012 om 11:57.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 13:29   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat snapt ge niet?

Dat illegaal downloaden kan leiden tot meer verkoop? Case in point -> Deus ex: human revolution. Een videogame dat een vervolg is op een klassieker, veel mensen waren er negatief over en zouden het niet kopen. Daarna is er een vroege build gelekt op het internet die massaal gedownload is, die heeft heel veel mensen overtuigd om het spel toch te kopen.

Of dat als je iedere illegale download telt als een verloren verkoop je dan op een bedrag uitkomt dat groter is dan al het geld in de wereld.

Over het algemeen zorgt extreme beveiliging tegen piraterij tot meer piraterij en lichte tot geen beveiliging zorgt voor minder piraterij (alhoewel die natuurlijk niet verdwijnt).
Moot points. Deels zal je wel gelijk hebben. IK weet overigens niets over games.

Maar je was zo onvoorzichtig boeken en games gelijk te schakelen...
Oud 3 oktober 2012, 13:41   #40
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij komt hier anderen verwijten onzin te verkopen, en zeggen dat ze er niks van kennen. Wel dan zeg ik dat jij een zeveraar bent, begrepen!

Citaat:
Indien je de statuten van Sabam gelezen zou hebben had je geweten dat een auteursmaatschappij géén commercieel bedrijf is. Cashflow is dus uitgesloten.
Hier verkoop je dus ook onzin, Cashflow is het geld al of niet liquide, die in en uitgaat van een organisatie. of dit nu een bedrijf of VZW is maakt niet uit.

Citaat:
Wél heeft de maatschappij nog niet uitgekeerde rechten in haar portefeuille, beheert ze een soort pensioenfonds voor de leden, bestaat er een Kas voor onderlinge hulp enz...
Dit klopt niet, dit is niet waarvoor je als organisatie moet betalen. je betaald de auteursrechten van de gene waarvan je de werken uitvoert. Al de rest als pensioenfondsen of verdelen onder dit of dat is onzin.

De wet zegt zeer duidelijk auteursrechten zijn rechten die je betaald aan auteurs. Nergens in de wet staat dat je verplicht bent extras en fooien te betalen aan een organisatie die auteursrechten beheerd.
Dat geld die daar staat, is geld die ofwel moest uitbetaald zijn aan auteurs ofwel moet terugbetaald worden aan de organisator.
Want Sabam berekend het te betalen bedrag op basis van de gedetaileerde aangifte na het evenement.

Citaat:
Jij moet deze gegevens niet hebben. De organisatoren moeten betalen en het toenmalige Sabam-agentschap had de playlist moeten doorsturen.
Onzin, Als organisator moet je een playlist invullen op het aanvraagformulier.
Je krijgt 2 formulieren, een dat binnen moet zijn voor het evenement met de aanvraag, en een gedetailleerde na het evenement. Daar moet de playlist ingevuld zijn.

Citaat:
Ik kan het niet meer achterhalen maar er is van alles misgelopen met jouw auteursrechten. Waarom heb je trouwens geen klacht neergelegd na het eerste jaar toen je peanuts gekregen hebt? Je bent gewoon nalatig geweest.
Ook onzin, dit ontslaat Sabam niet om zijn plichten te voldoen.

Citaat:
Prietpraat. Bij heel wat publieke optredens komt er gewoon geen programma aan te pas en kunnen dus geen rechten uitgekeerd worden. Verdwijnen deze gelden in de zakken van Sabam? Helemaal niet. Ze worden verdeeld over de rechthebbenden die wél hun job gedaan hebben.
Jij vertelt prietpraat, Sabam moet betaald geld van organisatoren die niet thuis te wijzen is bij auteurs die zij vertegenwoordigen, terug betalen aan de organisatie! Zij heeft niks te verdelen naar derden toe of zichzelf. Dit is diefstal.
het foefje van "onkosten" voor Sabam klopt niet. Sabam heeft geen invorderbare rechten naar derden toe.
De werkingskosten van Sabam, worden betaald door de auteurs die lid zijn van Sabam niet door organisatoren.
Bij een aanvraag moet je altijd opgeven welk programma je speelt. Wij gaven altijd onze setlist door.
Bij nog een ander geval, een festival op de Gentse Feesten moesten wij van iedere groep de setlijst doorgeven aan Sabam.
Citaat:
Ik heb dat allemaal in andere draden uitgelegd. De materie, waarin ik 37 jaar ervaring heb, is uiterst complex. Wat kan jij daar tegenover stellen? O ja, je hebt in een groepje gespeeld waarvoor proficiat.
Na 2 rechtszaken tegen sabam te hebben gewonnen, en organisator te zijn van een festival denk ik wel te weten hoe Sabam ineen steekt.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 oktober 2012 om 13:47.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be