![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() muziek mag in feite geen oorsprong zijn van twist. Het moet de grote natie naar ongekende hoogten stuwen door culturele ontplooiing van de kameraden, zoals bij ons in de CCCP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat ze algemeen al geen goeie reputatie hebben, en toch mogen ze zelf rechter spelen over anderen en is het haast onmogelijk om ze voor de rechter te dagen, zeker als je moet betalen. "Sabam moet voor strafrechter verschijnen" http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20120216_197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Illegaal downloaden liedje kost in Japan nu 2 jaar cel
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...jaar-cel.dhtml Als die wet er hier ook komt onder amerikaanse druk dan kom ik op straat, het wordt gewoon belachelijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat zij daarvoor moeten doen is de broodheren van de media te steunen in hun ideologische uniformiteit als het over la Belgique gaat. Wekelijks is er een "prijsuitdeling" in de media voor hun BV's die ze zelf hebben gemaakt. Per jaar heb je er zo'n vijftigtal van die "prijzen" die "artiest A" uitdeelt aan "artiestB" als hij "A" diezelfde "prijs" dan mag winnen de volgende week, uitgereikt door "B"...om dan samen op Villa politica de "prijsuitreiking" te komen analiseren...en hun geloof aan la Belgique en "de media" nog eens dunnetjes over te doen... Belachelijk gewoon... Je moet er niets voor kunnen, enkel ademen, links zijn en openbaar gedrogeerd zijn is voldoende...kijk maar naar die geretardeerde nederlandsonkundige debiel van een Arno...of hoe hij ook mmoge heten...man man man...hij kon van gedrogeerdheid op de anti-blok concerten nog geeneens zijn lesje opzeggen..met als gevolg "fuck de Belgicisten" ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Als ik het goed heb moet je sambam betalen naargelang het aantal beschikbare zitplaatsen. Ongeacht of de uitgevoerde werken in het te beheren bestand van SABAM zit. Jij moet als inrichter bewijzen dat zij geen rechten hebben op die inrichting. Dan zouden zij die onrechtvaardig geïnde rechten moeten terugbetalen. Het is net datgene wat zij weigeren te doen. Als dat geen diefstal is weet ik het ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De idee van intellectuele eigendom sluit nauw aan bij een individualistische maatschappij waar de creaties van een individu niet schatplichtig geacht worden aan het geheel van individuen, aan het leven in het algemeen. Getoond wordt hier een gelimiteerde mensvisie die het individu als uiteindelijke bron van de artistieke creatie ziet. Niet voldoende erkent wordt de limiterende invloed die deze mensvisie uiteindelijk heeft op de artistieke creatie zelf.
Ik ben er daarom helemaal niet zeker van dat een organisatie als SABAM wel kunstbevorderend werkt. Mij lijkt zo'n organisatie zelfs eerder kunstbelemmerend te werken. En het is jammer dat niet meer kunstenaars vragen bij stellen hierrond. Men dient verder te kijken dan de eigen portemonnee. Is dat niet wat een kunstenaar best doet, in het belang van de artistieke creatie zelf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jij bent toch zo slim
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Grote zeveraar, grotere zeveraar, uit mijn nek luller, wat ga je nog allemaal verzinnen? Ik ben een redelijk mens, maar ik verwittig je. Indien je nog éénmaal dergelijke taal hanteert klaag ik je aan bij de moderatie. Goed begrepen?
Indien je de statuten van Sabam gelezen zou hebben had je geweten dat een auteursmaatschappij géén commercieel bedrijf is. Cashflow is dus uitgesloten. Wél heeft de maatschappij nog niet uitgekeerde rechten in haar portefeuille, beheert ze een soort pensioenfonds voor de leden, bestaat er een Kas voor onderlinge hulp enz... Citaat:
Citaat:
Ik heb dat allemaal in andere draden uitgelegd. De materie, waarin ik 37 jaar ervaring heb, is uiterst complex. Wat kan jij daar tegenover stellen? O ja, je hebt in een groepje gespeeld waarvoor proficiat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
O ja, jij verdedigT een ander systeem. Ik vraag me af welk. Welk menig crimineel feit? Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2012 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar volgens sommigen is iedere illegaal gedownloade kopie een verloren verkoop. Dat is compleet achterlijk en zou ervoor zorgen dat er meer gedownload is dan dat er geld in de wereldeconomie steekt.
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ge moet dat direct doen. Ik heb eens een 4bp gekregen om iemand een zeveraar te noemen, die beweerde dat je bij een vakbond moest aangesloten zijn, om dopgeld te trekken. Ik had nog niet eens gezegd "grote zeveraar". Wat ook juist zou geweest zijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat snapt ge niet?
Dat illegaal downloaden kan leiden tot meer verkoop? Case in point -> Deus ex: human revolution. Een videogame dat een vervolg is op een klassieker, veel mensen waren er negatief over en zouden het niet kopen. Daarna is er een vroege build gelekt op het internet die massaal gedownload is, die heeft heel veel mensen overtuigd om het spel toch te kopen. Of dat als je iedere illegale download telt als een verloren verkoop je dan op een bedrag uitkomt dat groter is dan al het geld in de wereld. Over het algemeen zorgt extreme beveiliging tegen piraterij tot meer piraterij en lichte tot geen beveiliging zorgt voor minder piraterij (alhoewel die natuurlijk niet verdwijnt).
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hier niemand de noodzaak zal betwisten dat er een degelijke groepering bestaat die ervoor zorgt dat auteurs, componisten enz. een degelijke vergoeding krijgen. Maar, wat de vijandigheid t.a.v. Sabam veroorzaakt is hun inhaligheid (tot in kindercrèches toe) en hun werkwijze. Dat moet anders kunnen. Nu worden ze ervaren als een soort Stasi.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 oktober 2012 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je was zo onvoorzichtig boeken en games gelijk te schakelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De wet zegt zeer duidelijk auteursrechten zijn rechten die je betaald aan auteurs. Nergens in de wet staat dat je verplicht bent extras en fooien te betalen aan een organisatie die auteursrechten beheerd. Dat geld die daar staat, is geld die ofwel moest uitbetaald zijn aan auteurs ofwel moet terugbetaald worden aan de organisator. Want Sabam berekend het te betalen bedrag op basis van de gedetaileerde aangifte na het evenement. Citaat:
Je krijgt 2 formulieren, een dat binnen moet zijn voor het evenement met de aanvraag, en een gedetailleerde na het evenement. Daar moet de playlist ingevuld zijn. Citaat:
Citaat:
het foefje van "onkosten" voor Sabam klopt niet. Sabam heeft geen invorderbare rechten naar derden toe. De werkingskosten van Sabam, worden betaald door de auteurs die lid zijn van Sabam niet door organisatoren. Bij een aanvraag moet je altijd opgeven welk programma je speelt. Wij gaven altijd onze setlist door. Bij nog een ander geval, een festival op de Gentse Feesten moesten wij van iedere groep de setlijst doorgeven aan Sabam. Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 3 oktober 2012 om 13:47. |
|||||||
![]() |
![]() |