![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft die dikkerd dan wel gezegd?
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() De Franse cultuur is onvergelijkbaar superieur aan de Nederlandse in zijn boek Oser être Wallon, op pg. 132
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat juist het fundamentele probleem was en is dat er geen Nederlandstalige politici zijn die dat denken én zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen Vlaming en geen Nederlander vinden het nodig dergelijke tremolo verklaringen af te leggen. Dat ligt niet in de aard van het volk der Nederlanden.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De racistische reflex......daar is hij weer! Maar je mag gerust voor jezelf spreken, als jij niet trots bent op jouw taal. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is net jouw probleem, jij kunt, net zoals extreem-rechts, enkel denken in termen als superieur en inferieur. Een compleet verknipt wereldbeeld die je compleet denken verziekt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snel even een Godwin erbij? O ja, er had gewoon een Franstalige minister gezegd dat ze trots was op haar taal. Maar misschien mag dat niet van meneer de cultuurrelativist. Citaat:
Racisme. Ik wist dat het een rekbaar begrip was, maar... |
||
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als flamingant, voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen, vind ik het toch eigenaardig om te zeggen dat ik trots zou zijn op mijn taal. Ik ga ook nooit zeggen dat ik trots ben op mijn neus. Maar het is wel mijn neus. En ik wil die ongeschonden houden zoals ze is. Mijn neus is een vanzelfsprekendheid, maar tegelijk een stuk van mij. Nederlands of Vlaams is simpelweg mijn taal en de drager van mijn cultuur. En ik wil dat zo houden. Ik wil geen druk ondervinden om verfranst te worden; ik wil geen verplichting voelen om om mijn gemeentehuis tweetalig te moeten zijn om er te kunnen volgen hoe mijn gemeente bestuurd wordt ... bla bla ... (Jij mag van mij wel trots zijn op je taal. Natuurlijk mag dat. Maar je moet daar niemand anders mee schofferen. En draait of keert het: die geur krijg je mee als een Franstalige politieker, die mee moet beslissen over bhv, faciliteiten en dergelijke meer, gaat beweren dat de Franse taal en cultuur meerderwaardig zouden zijn ...) Overigens ben ik me natuurlijk wel bewust van het feit dat ik oorlogszuchtig en gevaarlijk ben. Volgens Verhofstadt natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 oktober 2012 om 06:25. |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, een zelfhatende Vlaming. Dat zijn de ergste natuurlijk. De man is ondertussen gelukkig wel afgezet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#33 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat ze zelf Vlaamse en Algerijnse roots heeft, toevallig twee volkeren die eeuwen hebben moeten strijden tegen het Franse imperialisme voor hun onafhankelijkheid. We hadden van haar dus een kritischere attitude mogen verwachten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij geen verassing dus van juist deze dame. Bij een partij als FDF en UNION wemelt het dan ook van de witte gezichten & Vlaamse achternamen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 oktober 2012 om 00:18. |
|
![]() |