![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is alleen opkomstplicht, kiezen moet je niet. Dus daar heeft Trutteboom eigenlijk wel gelijk in.
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ik heb toch wel problemen met een minister van justitie die zelf gaat oordelen ofdat bepaalde door de wet vervolgbare feiten moeten vervolgd worden of niet. Dat is nu toch echt de wereld op zijn kop. Zeg dat toch niet openlijk in de pers aub !!! Beseft die wel dat ze minister van justitie is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is irrelevant. Wat relevent is, is hoe onze politici dat inschatten. Gezien de manier waarop het VB werd aangepakt, en nu de N-VA, kunnen we besluiten dat politici gemiddeld niet bepaald goed zijn in dergelijke inschattingen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er kan wel vervolgd worden al naargelang het resultaat van de uitslagen. Is die positief voor de traditionele partijen : zeker geen vervolging want in hun voordeel. In het negatief geval kan men raden hoe er dan gereageerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() M'n zoon heeft nog nooit gestemd sinds 2005, nooit iets van gezien of gehoord. Er is effectief geen stemplicht meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het weghouden van armere kiezers is iets wat de Republikeinen in de USA vandaag de dag nog steeds proberen te doen d.m.v. restrictieve wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal mij waarschijnlijk willen antwoorden dat het toen, in 2003, tegen het VB gericht was en dat Turtelboom gewoon van doelwit is veranderd gezien de evolutie. Ik zou dan kunnen repliceren dat de traditionele partijen dan toch wel lang hebben gewacht om deze techniek in te voeren. Zij hadden het al veel eerder kunnen doen. En jij gaat dan zeggen dat zij het VB veel te lang hebben onderschat en pas dan zware middelen hebben ingezet. Of eenvoudiger: wij kunnen ons de moeite besparen en het volgende doen : welles-nietes! ![]() Allemaal zoooo voorspelbaar. ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 oktober 2012 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is voor mij een verrassing !
De lopende poll bij het Laatste Nieuws op HLN.BE geeft momenteel aan dat liefst 54% niet zou gaan stemmen als het niet verplicht was ! Na de verklaring van Turtelboom worden waarschijnlijk de afwezigen een element in het resultaat van de verkiezingen. Het worden drukke tijden voor die militanten, die als opdracht hebben de bejaarden-gehandicapten-tehuisbewoners e.d. naar de stembureau's te zeulen om hun "stem" uit te brengen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Mensen die ontgoocheld zijn door het beleid van de laatste paar decennia hebben een defaitistische houding, die gaan niet gaan stemmen als ze niet moeten want 'het geeft toch geen zin'. Hoeveel van die mensen stemmen nu ongeldig of op VB/N-VA/Ongeldig?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga zeker wel stemmen.
Als alle luiaards ,debielen en andere kiesonwaardigen gewoon thuisblijven, dat we misschien in dit door en door corrupte kleptocratie verziekt politiek landschap wat verfraaiing kunnen brengen.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben sowieso niet van plan te stemmen, maar wél een brief met de motivering van mijn beslissing aan de voorzitter van het stembureau af te geven.
Ik wil namelijk de 'stemcomputer' niet 'legitimeren' door er gebruik van te maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Ik denk wel dat iedereen op dit forum zal stemmen (als ze mogen).
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een machien: mij niet gezien!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Die brief wordt verticaal geklasseerd nog voor je het bureau buiten bent vrees ik.
|
|
![]() |
![]() |