Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 13 oktober 2012, 12:34   #21
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Zenit

Kan je eens aantonen waar Giserke "crapuleuze platte racisten" gebruikt ?

Wat je zegt over "mijn soort" ( = jouw woorden), daar voel ik me helemaal niet aangesproken.
In post 8.
Zenit is offline  
Oud 13 oktober 2012, 12:43   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
In post 8.
Ik zal de Giskerke eens citeren:

http://forum.politics.be/showpost.ph...29&postcount=8

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giserke
"De kiezer heeft U tot nu toe ongelijk.
Zonder de racisten van het VB en VNV bestond Belgie al lang niet meer.
Ze hebben er voor gezorgd dat de rechtmatige vraag naar Vlaamse autonomie vereenzelfdigt werd met platte racisme!
Naar de brandstapel met dat crapuul!"
Jij gaat hier op verder door te stellen dat je "crapuleuze platte racisten" bij de N-VA hebt waargenomen zonder ze echter bij naam te willen noemen. Dit ondanks dat jij meldt dat ze publiek op een lijst staan.

Nogal een achterbakse manier om de N-VA in een slecht daglicht te stellen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2012 om 12:43.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 oktober 2012, 12:54   #23
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Wat zouden de consequenties van een coalitie tussen NVA en VB in Antwerpen zijn?

Zowel voor Antwerpen als voor erbuiten.
Zowel voor de NVA als voor VB.
Maar ook voor de niet "Vlaams-nationale" partijen.

Of : de breuk van het cordon, wat zijn de gevolgen?

Organiseren Janssens en De Witte en Eyskens en De Croo etc... een moordaanslag op BDW en/of FDW zoals hun vriendjes in Holland met Pim deden, of zouden ze hem/hen laten leven?
Dat mogen ze nu nog niet doen in Antwerpen, enkel als het noodzakelijk is om België te splitsen op nationaal niveau. Het kruit niet te vroeg afschieten.
BonBon is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:01   #24
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, de media hebben het VB monddood gemaakt toen die de eerste samenlevingsproblemen signaliseerden. Hoe meer de media haar best deed om die signalen als niet politiek correct te duiden, om de realiteit te ontkennen, hoe harder het VB ging roepen. De beste manier om die vervelende boodschappers buiten spel te zetten en om de linkse mantra van de zaligmakende moeltikoelti in stand te houden, was de techniek om van de boodschapper platte racisten te maken. Alle focus daarop (met geënsceneerde politieke processen, muilkorfinstituten ed ), criminalisering ten top, als hun boodschap en de realiteit maar verdoezeld werd. Mission accomplit. De stemmingmakerij in Goebelsstijl was zo succesvol dat zelf de doorsnee Vlaming zijn mond niet meer durfde te openen, uit angst voor de bankvloeken van de politiek correcte kerk.

En toen kwam Bart De Wever, uitmuntend redenaar die dezelfde problematiek met mondjesmaat aankaartte, op een andere wijze en met een andere toon. Als de N-VA nu zoveel succes heeft dan is dat omdat velen nu hopen dat die partij de problematiek bespreekbaar zal maken zonder gecordoniseerd te geraken. De problematiek is er immers nog altijd, ondanks 30 jaar muilkorf-fascisme. Zijn partij is aan het vollopen met "crapuleuze platte racisten", alleen worden die zo nu niet meer genoemd, louter omdat ze N-VA-ers zijn.

In mijn vriendenkring komen verschillende mensen op voor de N-VA bij de verkiezingen. Als ik die bezig hoor klinken ze wat de vreemdelingenproblematiek betreft niet anders dan VB-ers.
Zelf hoorde ik BDW een jaar of twee geleden de draak steken met de hoofddoek, in een zal gevuld met 300 man. Iedereen lag plat van het lachen op de grond, niemand die hem voor platte racist uitschold.
Hij zal nu zijn tong wel 35 keren in zijn mond ronddraaien alvorens hij voor de camera's over die thema's begint, maar is zijn standpunt erover daarom ineens verdwenen?
Bij het besef dat het VB van de kaart is geveegd, zullen steeds meer van die "platte racisten" de rangen van de N-VA vullen en zij aan zij met u campaignen Giserke....
Probeer eens origineel te zijn... altijd dat gezever over de juistheid van de boodschap, en dat de anderen dat nu overnemen...

Het is niet omdat gewone burgers of politici van andere partijen beseffen dat er problemen zijn met bv de volgmigratie die ervoor zorgt dat er jaarlijks enkele tienduizenden nauwlijks geletterden binnenkomen, en dat er ernstig probleem is ontstaan op vlak van cohesie in de maatschappij doordat het straatbeeld is ingenomen door hoofddoeken dat je naar extreem racisme moet terug koppelen.

Ik ben een vlaams blok hater tot in de vierde macht. Maar dat neemt niet weg dat ik een absolute tegenstander ben van hoofddoeken. Het gewauwel van bv de groenen op dat vlak is echt om van over te geven. Maar dat is geen reden om zoals het blok vanaf zijn begindagen in een extreme vorm van racisme te vervallen. Je verkracht gewoon de realiteit, de waarheid en je neemt de mensen voor achterlijke idioten als je denkt dat jouw bovenstaande stelling dat het vlaams blok toen gewoon "de eerste samenlevingsproblemen signaleerden"... juist is. Vanaf het vroege begin gebruikte het vlaams blok de goorste racistische propaganda, er zijn voldoende beelden te vinden daarover. De beroemde woorden van Philip : "uw pensioen zit in de pocket van mohamed" zijn daar enkel een van de meer expressieve voorbeelden van.

Hier heb je er nog een paar :

Citaat:
Filip Dewinter
Ga naar: navigatie, zoeken

Filip Dewinter (* 1962) is de fractievoorzitter van het Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok):

"Het Vlaams Blok kiest voor het eigen volk eerst. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een Vlaams Vlaanderen. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa!"
Vlaams Blok-meeting, 1991

'Het verdrag voor de rechten van de mens, is ondergeschikt aan het principe 'eigen volk eerst.'
Bron: BRT, 1992.

"Ze gaan beter couscous eten in hun eigen land!"
Bron: http://nl.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse."
debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992

"Het ‘werk voor eigen volk eerst’-principe moet in Antwerpen meer dan ooit de leidraad vormen van het stedelijk werkgelegenheidsbeleid"
Werk in eigen stad, 1 mei 2005

"Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract"

"De Islam hoort op Europees grondgebied niet thuis"

"Ik geloof niet in een gematigde islam. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden"

"Ze (= de vreemdelingen) wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit"
Metro, 16 juni 2005

"Die Berlijnse Muur is misschien ook iets voor bij ons."

"Waar is de poen van uw pensioen? Het zit in de pocket van Mohammed."
Verkiezingscongres van Vlaams Belang op 30 mei 2009

"Illegalen zijn de nieuwe slaven."

"Ik ben blij als Justine wint, maar ik heb toch liever dat Kim Clijsters wint, eigen volk eerst, nietwaar?"

"Staf de Clercq is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)"
Ha'aretz, 31 augustus 2005

"De vraag is niet wie er met ons wil samenwerken, maar wel wie er met ons zal MOGEN samenwerken"
Het verkiezingsdebat voor de Vlaamse verkiezingen 09

"Laatst kwam ik nog een havenarbeider tegen die zijn beklag deed over de hoge loonlasten in ons land. Hebt u dan niemand ten laste, vroeg ik hem. Jawel zei de man, 4 miljoen Walen en 1 miljoen vreemdelingen."

"De kiezers van Vlaams Belang verwachten van hen (de artiesten) geen opgestoken vingertje, geen moralistische preek en zeker geen stemadvies naar de verkiezingen toe."
Naar aanleiding van de 0110-concerten voor verdraagzaamheid en tegen racisme in 2006

"Ik stel vast dat de islam een koekoek is die zijn ei legt in het Europese nest. In onze grote tolerantie koesteren we dat ei, en binnen een aantal decennia of jaren zal het ons verbazen dat we uit datzelfde nest zullen worden geduwd door die islamitische koekoek."

"In al deze preventiecampagnes moet men inzetten op het aanduiden van de werkelijke problemen en de werkelijke alternatieven en dat is niet enkel condoom gebruik en het verspreiden van condooms, maar vooral het herstellen van het huwelijk als instituut en het durven pleiten voor duurzame relaties tussen man en vrouw."
Op wereld-aids-dag 2010 na uitleg dat een meerderheid van HIV-patiënten homoseksueel is.
Bron: http://www.youtube.com/watch?v=U7fOE...eature=related
bron : http://nl.wikiquote.org/wiki/Filip_Dewinter

En dergelijke zwijnepan noem jij "samenlevingsproblemen signaleren" ? En dan, volgens klassiek vlaams blok recept is het natuuuurlijk de fout van de media ! Want die snoodaards beweren dat dit niet politiek correct is !

Net doordat die klootzak meer dan 20 jaar geleden dit hele thema via zijn bruine partij heeft gekaapt, maakt dat het nauwlijks enig voorwerp van beleid heeft gekregen gedurende al die jaren. Want al waar het VB zijn handen op legt, is automatisch onaanraakbaar voor de rest van de politieke scène.
Het is de verdienste van n-va dat zij vorig jaar in de luwte van de pers in goed en discreet overleg met de andere partijen een serieuze aanpassing van de wetgeving op volgmigratie hebben mogelijk gemaakt. Zonder fanfare, zonder schotschriften, zonder sloganeske taal. Maar MET resultaten.

Wat zijn de resultaten van Philip ? wat kan hij voorleggen sinds '91 ? Niets, noppes. Dikke wedde gekregen, voor aan zijn kont te zitten krabben.

Van mij mag BDW alle dagen van de week de draak steken met hoofddoeken, ik doe dat ook. Maar ik hoor hem niet zeggen dat migranten gelijk staan met criminaliteit, ik hoor hem niet zeggen dat islam geen plaats heeftin europa en weg moet, ik hoor hem niet spreken over deportaties, ik hoor hem niet het verdrag voor de rechten van de mens ondergeschikt maken aan zijn eigen opvatiing over eigen volk eerst, ik hoor hem niet misdadigers zoals Staf De Clercq verheerlijken.

Loop zeiken man, met je zielige pogingen om met het vlaams belang gelijk een hitsige hond tegen het been van de n-va te rijden.
peter1962 is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:11   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@peter1962

Ik heb je relaas gelezen. Als je daar racisme in opmerkt dan vraag ik mij af op welk hoger moraliteitsbesef jij jezelf beroept.

Je verwijt dat het Vlaams Belang niet deelgenomen heeft aan het beleid van ik wel terecht. Dat je nu pleit om niet met hen in zee te gaan staat hier dan weer haaks op.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:29   #26
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het einde van N-VA.
mkb is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:39   #27
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Probeer eens origineel te zijn... altijd dat gezever over de juistheid van de boodschap, en dat de anderen dat nu overnemen...

Het is niet omdat gewone burgers of politici van andere partijen beseffen dat er problemen zijn met bv de volgmigratie die ervoor zorgt dat er jaarlijks enkele tienduizenden nauwlijks geletterden binnenkomen, en dat er ernstig probleem is ontstaan op vlak van cohesie in de maatschappij doordat het straatbeeld is ingenomen door hoofddoeken dat je naar extreem racisme moet terug koppelen.

Ik ben een vlaams blok hater tot in de vierde macht. Maar dat neemt niet weg dat ik een absolute tegenstander ben van hoofddoeken. Het gewauwel van bv de groenen op dat vlak is echt om van over te geven. Maar dat is geen reden om zoals het blok vanaf zijn begindagen in een extreme vorm van racisme te vervallen. Je verkracht gewoon de realiteit, de waarheid en je neemt de mensen voor achterlijke idioten als je denkt dat jouw bovenstaande stelling dat het vlaams blok toen gewoon "de eerste samenlevingsproblemen signaleerden"... juist is. Vanaf het vroege begin gebruikte het vlaams blok de goorste racistische propaganda, er zijn voldoende beelden te vinden daarover. De beroemde woorden van Philip : "Czijn daar enkel een van de meer expressieve voorbeelden van.

En dergelijke zwijnepan noem jij "samenlevingsproblemen signaleren" ? En dan, volgens klassiek vlaams blok recept is het natuuuurlijk de fout van de media ! Want die snoodaards beweren dat dit niet politiek correct is !

Net doordat die klootzak meer dan 20 jaar geleden dit hele thema via zijn bruine partij heeft gekaapt, maakt dat het nauwlijks enig voorwerp van beleid heeft gekregen gedurende al die jaren. Want al waar het VB zijn handen op legt, is automatisch onaanraakbaar voor de rest van de politieke scène.
Het is de verdienste van n-va dat zij vorig jaar in de luwte van de pers in goed en discreet overleg met de andere partijen een serieuze aanpassing van de wetgeving op volgmigratie hebben mogelijk gemaakt. Zonder fanfare, zonder schotschriften, zonder sloganeske taal. Maar MET resultaten.

Wat zijn de resultaten van Philip ? wat kan hij voorleggen sinds '91 ? Niets, noppes. Dikke wedde gekregen, voor aan zijn kont te zitten krabben.

Van mij mag BDW alle dagen van de week de draak steken met hoofddoeken, ik doe dat ook. Maar ik hoor hem niet zeggen dat migranten gelijk staan met criminaliteit, ik hoor hem niet zeggen dat islam geen plaats heeftin europa en weg moet, ik hoor hem niet spreken over deportaties, ik hoor hem niet het verdrag voor de rechten van de mens ondergeschikt maken aan zijn eigen opvatiing over eigen volk eerst, ik hoor hem niet misdadigers zoals Staf De Clercq verheerlijken.

Loop zeiken man, met je zielige pogingen om met het vlaams belang gelijk een hitsige hond tegen het been van de n-va te rijden.
Wow zeg, de verzuurdheid heeft zijn gal geworpen.

Wat is er racistisch aan het 'het pensioen zit in de zak van Mohammed'?
En meer nog, wat is er onjuist aan?

Enig idee hoe belastend die verrijkers zijn voor onze SZ? Enig idee hoe miniem hun bijdragen zijn? Enig idee hoeveel Mohammedjes de gevangenissen en gesloten instellingen bevolken? Enig idee hoeveel Mohammedjes de OCMW budgetten belasten?

Hoofdthema in deze verkiezingen tot in kleinste uithoek ; mobiliteit en veiligheid. Sinds we "verrijkt" werden, is veiligheid een verkiezingsthema geworden. Het linkje met criminaliteit hoef ik niet te leggen, dat hebben alle politieke partijen in deze verkiezingscampagne zelf gedaan. Die onveiligheid wordt niet geschapen door vechtende oma's of plunderende opa's. Zelf dat weet jij.

En de aanpassing van de migratiewetgeving beoogt toch hetzelfde effect als de deportatieprojecten van het VB? : Ze buiten houden! (By the way, vandaag heeft Maggie De Block er 17 gedeporteerd naar hun heimweeland. Geen kat die er rouwig om is.
Zenit is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:52   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer eens origineel te zijn...
Dat zou je van de NVA ook kunnen zeggen...

Het verschil met de NVA en 't VB is dat het VB wordt aangepakt omdat ze de dingen bij naam noemen.
De NVA daarentegen laat veel dingen gewoon in het ongewisse.
Zo willen ze het aantal vreemdelingen in sociale woningen terugdringen, maar ze durven niet zeggen wat ze gaan doen met degenen die eruit moeten.
Het VB doet dat anders, zij spreken over een terugkeerbeleid en dergelijke. Veel eerlijker.
Zo is het met de meeste punten wel.
manta is offline  
Oud 13 oktober 2012, 14:08   #29
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben een vlaams blok hater tot in de vierde macht. Maar dat neemt niet weg dat ik een absolute tegenstander ben van hoofddoeken. Het gewauwel van bv de groenen op dat vlak is echt om van over te geven. Maar dat is geen reden om zoals het blok vanaf zijn begindagen in een extreme vorm van racisme te vervallen. Je verkracht gewoon de realiteit, de waarheid en je neemt de mensen voor achterlijke idioten als je denkt dat jouw bovenstaande stelling dat het vlaams blok toen gewoon "de eerste samenlevingsproblemen signaleerden"... juist is. Vanaf het vroege begin gebruikte het vlaams blok de goorste racistische propaganda, er zijn voldoende beelden te vinden daarover. De beroemde woorden van Philip : "uw pensioen zit in de pocket van mohamed" zijn daar enkel een van de meer expressieve voorbeelden van.

Qua inhoud ben ik het grotendeels (= niet met alles) eens met wat FDW daar allemaal uit zijn botten slaat. En zijn taalgebruik is rechtevenredig met de ernst van de situatie. Hoewel ik de stijl van Karel Dillen prefereerde, zie ik toch waar hij naartoe wil.

Maar voor mij is het kalf allang verdronken. Helaas door al die preutse en correcte figuren zoals u die Europa bevolken en die er mee de oorzaak van zijn dat we nu op een quasi verloren continent leven.

En tot slot wat taalgebruik betreft, kijk eens naar die laatste zin van je. Ik zie daar niet zoveel verschil met FDW hoor.
E. Migrant is offline  
Oud 13 oktober 2012, 14:09   #30
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net doordat die klootzak meer dan 20 jaar geleden dit hele thema via zijn bruine partij heeft gekaapt, maakt dat het nauwlijks enig voorwerp van beleid heeft gekregen gedurende al die jaren.
Maw, als een chauffeur van een firma al jaren klaagt dat zijne camion verdachte geluiden maakt en zijnen baas die klachten radicaal naast zich neerlegt - omdat ie niet tegen klachten kan - en dan op zekere dag die camion in panne valt, dan is dat de schuld van die chauffeur ?

Geloof me, zelfs de ploeg van Monthy Python bakte het nog niet zo bruin als jij dat doet.
Diego Raga is offline  
Oud 13 oktober 2012, 14:09   #31
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Het verschil met de NVA en 't VB is dat het VB wordt aangepakt omdat ze de dingen bij naam noemen.
Zo willen ze het aantal vreemdelingen in sociale woningen terugdringen, maar ze durven niet zeggen wat ze gaan doen met degenen die eruit moeten.
Het VB doet dat anders, zij spreken over een terugkeerbeleid en dergelijke. Veel eerlijker.
In het 70-punten programma stonden veel dingen die een Nobelprijs voor de Vrede verdienden.
E. Migrant is offline  
Oud 13 oktober 2012, 17:24   #32
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De kiezer heeft U tot nu toe ongelijk.
Zonder de racisten van het VB en VNV bestond Belgie al lang niet meer.
Ze hebben er voor gezorgd dat de rechtmatige vraag naar Vlaamse autonomie vereenzelfdigt werd met platte racisme!
Naar de brandstapel met dat crapuul!
Als ik dit lees moet ik Verhofstadt en de waalse politici gelijk gegven...wat een bende rechts-extremistische racisten daar bij de NVA....
Gelukkig is het aantal racisten zoals jij erg beperkt in die partij....dat geeft de burger moed...maar BDW moet zulke gore uitlatingen van sommige partijleden toch proberen in de kiem te smoren want dat gaat zich tegen hem keren...
Oud 13 oktober 2012, 17:26   #33
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Qua inhoud ben ik het grotendeels (= niet met alles) eens met wat FDW daar allemaal uit zijn botten slaat. En zijn taalgebruik is rechtevenredig met de ernst van de situatie. Hoewel ik de stijl van Karel Dillen prefereerde, zie ik toch waar hij naartoe wil.

Maar voor mij is het kalf allang verdronken. Helaas door al die preutse en correcte figuren zoals u die Europa bevolken en die er mee de oorzaak van zijn dat we nu op een quasi verloren continent leven.
2

Citaat:
En tot slot wat taalgebruik betreft, kijk eens naar die laatste zin van je. Ik zie daar niet zoveel verschil met FDW hoor.
Toch wel hoor...zulk een drek zou FDW nooit openlijk bezigen...
Oud 13 oktober 2012, 17:29   #34
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:

Wat is er racistisch aan het 'het pensioen zit in de zak van Mohammed'?
En meer nog, wat is er onjuist aan?
Dat is veel minder racistisch dan het gaan afkappen van x aantal camions met vals geld bij Strépy.
Had BDW gelijk?
Natuurlijk had hij gelijk...maar door het feit dat sommigen het racistisch noemen om identiek hetzelfde te zeggen van een andere bevolkingsgroep maken zij zelf zich schuldig aan racisme...
Het ergste van dit alles is dat ze het geeneens snappen hoe racistisch die pocolinkies enerzijds en dsommige Niveanen anderzijds wel niet zijn met hun racistische stijlfiguren en name-calling
Oud 14 oktober 2012, 11:50   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;6364854]
Citaat:

Dat is veel minder racistisch dan het gaan afkappen van x aantal camions met vals geld bij Strépy.
Had BDW gelijk?
Natuurlijk had hij gelijk...maar door het feit dat sommigen het racistisch noemen om identiek hetzelfde te zeggen van een andere bevolkingsgroep maken zij zelf zich schuldig aan racisme...
Maar dat willen de niveanen hier niet toegeven.
daiwa is offline  
Oud 19 oktober 2012, 08:58   #36
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Of nieuwe verkiezingen in "A"?
Waarbij er weer nieuwe gevaren opduiken: bvb ex-VB-ers die zich bedrogen weten door BDW die niet met de Stad maar met zijn ambities om "België te laten verdampen" bezig is.

Uitslag:

NVA : 20 zetels (-3)
VB : 8 zetels (+3)
CD&V : 5 zetels
OVLD : 2 zetels
SP.a : 10 zetels (-2)
Groen : 5 zetels (+1)
PVDA+ : 5 zetels (+1)
't Kan overigens nog hopelozer dan die uitslag van hierboven:

NVA : 20 zetels (-3)
VB : 7 zetels (+2)
CD&V : 5 zetels
OVLD : 2 zetels
SP.a : 11 zetels (-1)
Groen : 5 zetels (+1)
PVDA+ : 5 zetels (+1)

NVA + VB = 27 zetels
NVA + CD&V + OVLD = 27 zetels

maarrr :

SP.a + CD&V + OVLD + Groen + PVDA+ = 28 zetels = het "Hoboken-scenario" !

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 19 oktober 2012 om 09:26.
E. Migrant is offline  
Oud 19 oktober 2012, 09:09   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, de media hebben het VB monddood gemaakt toen die de eerste samenlevingsproblemen signaliseerden. Hoe meer de media haar best deed om die signalen als niet politiek correct te duiden, om de realiteit te ontkennen, hoe harder het VB ging roepen. De beste manier om die vervelende boodschappers buiten spel te zetten en om de linkse mantra van de zaligmakende moeltikoelti in stand te houden, was de techniek om van de boodschapper platte racisten te maken. Alle focus daarop (met geënsceneerde politieke processen, muilkorfinstituten ed ), criminalisering ten top, als hun boodschap en de realiteit maar verdoezeld werd. Mission accomplit. De stemmingmakerij in Goebelsstijl was zo succesvol dat zelf de doorsnee Vlaming zijn mond niet meer durfde te openen, uit angst voor de bankvloeken van de politiek correcte kerk.

En toen kwam Bart De Wever, uitmuntend redenaar die dezelfde problematiek met mondjesmaat aankaartte, op een andere wijze en met een andere toon. Als de N-VA nu zoveel succes heeft dan is dat omdat velen nu hopen dat die partij de problematiek bespreekbaar zal maken zonder gecordoniseerd te geraken. De problematiek is er immers nog altijd, ondanks 30 jaar muilkorf-fascisme. Zijn partij is aan het vollopen met "crapuleuze platte racisten", alleen worden die zo nu niet meer genoemd, louter omdat ze N-VA-ers zijn.

In mijn vriendenkring komen verschillende mensen op voor de N-VA bij de verkiezingen. Als ik die bezig hoor klinken ze wat de vreemdelingenproblematiek betreft niet anders dan VB-ers.
Zelf hoorde ik BDW een jaar of twee geleden de draak steken met de hoofddoek, in een zal gevuld met 300 man. Iedereen lag plat van het lachen op de grond, niemand die hem voor platte racist uitschold.
Hij zal nu zijn tong wel 35 keren in zijn mond ronddraaien alvorens hij voor de camera's over die thema's begint, maar is zijn standpunt erover daarom ineens verdwenen?
Bij het besef dat het VB van de kaart is geveegd, zullen steeds meer van die "platte racisten" de rangen van de N-VA vullen en zij aan zij met u campaignen Giserke....
Kan u me enkele namen geven van die racisten? Gewoon voor als ik die mensen tegenkom, dan kan ik er in boogje omheen lopen.
reservespeler is offline  
Oud 6 november 2012, 21:14   #38
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
chaos, moeilijke start van een coaltie waarvan de winnaar BDW dan door alle andere partijen als een leugenaar zal worden te kijk gezet. Zeer waarschijnlijk laat hij dan de kelk aan zich voorbijgaan en krijt antwerpen een burgemeester waarop ze niet in grote getale stemden; Niemand valt om van verbazing als de partij Liesbeth Homans voordraagt als burgemeester.
Philip de winter zal schepen van integratie zijn, naast het departement cultuur & volklsvermaak. Ook jeugdzaken komt bij hem, en onderwijs. Toezicht op de moskeeën vinden de n-va'ers dan weer een brug te ver. Ludo van campenhout mag havenschepen worden, hij drinkt echt veel minder en vormt niet langer een veiligheidsrisico. (Annemans is razend dat hij dat niet kreeg maar met hun 12ù van de kiezers heeft het VB niet veel in de pap te brokken ) Bungeneers terug schepen van financiën, de surprise van de coalitie, recuperatie door de n-va, gewoon om de o-vld nog een extra kloot af te trekken, ook omdat hij eigenlijk de enige is in n-va die daar ervaring mee heeft en zo een departement geef je niet aan een vendelzwaaier. En moest hij zijn benoeming niet krijgen, kan de partij nog altijd Chris Morel voordragen.
Annemans krijgt Personeel met expliciet de bevoegdheid om nieuwe regels voor hoofdoekgebruik uit te vaardigen. Bij onenigheid in het schepencollege hierover is overeengekomen dat de schepen van integratie de beslissende stem heeft gezien zijn vermoeden van onpartijdigheid ter zake. Koen Kennis neemt openbare werken en stadsontwikkeling voor zich, Anke Vandermeersch krijgt na heeel lang aandringen door haar partijgenoten toch ook nog iets : ontwikkelingssamenwerking. (voor valkeniers is geen plaats, zijn partijgenoten dringen niet aan overigens). Nabilla Ait Daoud krijgt sociale zaken, diversiteit en loketten.

Gevolg voor de rest ? In alle kranten, alle tv journaals, radio, niks dan geschimp op BDW dat hij zijn staart heeft ingetrokken en de bruinen toch aan boord heeft gehesen. Meest gebruikte krantenkoppen : "le nouveau cvp est arrivé", "kazakkendraaierij als kracht van verandering" , "ik kon niet anders..." , "luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden"

Op de turnhoutsebaan ontstaan rellen, de politie beslist om het hoofdkwartier van het VB preventief te beschermen, idem zo voor de redactie van het Pallieterke. Duizenden mensen scholen samen voor het stadhuis en scanderen tegen dat bochtenwerk. Enkele jongeen werpen rollen wc-papier naar het schoon verdiep, waarna dit viraal begint te worden en de reinigingsdienst tegen 's avonds minstens een container vol wc papier mag afvoeren. Via intenet gaat een formulier rond dat verontruste burgers kunnen invullen als ze willen politiek asiel aanvragen in nederland. Immobiliënmakelaars melden dat hun telefoon roodgloeiend staat van de kandidaat verkopers die antwerpen snel willen verlaten.

In de vlaamse regering zegt Kris Peeters dat dit een spijtig voorval is, maar dat zijn regering krachtig zal voortwerken. Hij kan zijn monkellachje nauwlijks verbergen. BDW kijkt naar zijn blad, en zwijgt. Ministers Muyters en Bourgeois kijken stoicijns naar het plafond. Spot en hoonlach zijn hun deel vanuit het halfrond. Journalisten maken de mooiste tijd van hun leven mee. De fractieleider van n-va stottert, en wijst erop dat dit lokale verkiezingen waren. Na een lachsalvo besluit hij het kort te houden.

In het federale parlement mag n-va zo mogelijk nog meer spitsroeden lopen. Jan Jambon zwijgt, het hoofd in schaamte naar beneden gericht.

Een week na de verkiezingen laat VRT in samenwerking met De Standaard een peiling bij 1000 mensen afnemen, rechtstreekse bevraging of ze dit goedkeuren (75% neen) en wat hun kiesintenties zijn voor 2014 (-10% voor n-va, status quo voor het blok, +5% voor o-vld en +5% voor cd&v )

De partijwoordvoerder ontkent, maar er is een crisisberaad in het partijbestuur nadat Jan Peumans beslist om zijn ontslag aan te bieden en verder als onafhankelijke het parlement te zullen blijven voorzitten tot 2014. Ook beweert hij dat het niet waar is dat er in één week 4.000 leden hun kaart hebben teruggezonden. Het partijsecretariaat krijgt preventief spreekverbod. Minstens 30 lokale voorzitters melden dat in weerwil van akkoorden in hun gemeentes, zij nu toch uit de coalities worden gehouden omdat de andere partijen laten weten dat zij liever niet met kazakkendraaiers willen samenwerken en daarom kiezen voor partners die wel bij hun beslissingen blijven. De lokale voorzitters zijn razend, en zeggen dat ze gezjost zijn door de antwerpse aspiraties van hun partij.

Verder blijft alles kalm en rustig.
Dit scenario begint weer zijn kop op te steken, daarom deze thread weer eens wat nieuw leven ingeblazen.
E. Migrant is offline  
Oud 6 november 2012, 23:15   #39
E. Migrant
Banneling

Standaard

Btw, weet er iemand nog waarom dat cordon rond VB nog altijd "gehandhaafd" wordt?

Vlaams Belang is een partij waar je wettelijk kan op kiezen en is niet buiten de wet gesteld.
E. Migrant is offline  
Oud 6 november 2012, 23:21   #40
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ze durven niet eens expliciet zeggen dat ze Vlaanderen onafhankelijk willen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be