![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een voorverwarmer voor koolzaadolie, bof, gewoon de tank op kamertemperatuur houden doet al veel. En als dat niet voldoet, een kleine "tussen"tank laten opwarmen met de koellucht van de motor. Desnoods gebruik je de grote koolzaadolietank als warmtewisselvat van de zonneboiler.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoeveel olie denk je te kunnen produceren op 1 ha? Voor zover ik weet haal je daar maximaal iets van een 1500l olie uit. Is dat voldoende om jouw energiebehoefte te dekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Dan ben je een zuinige jongen.
Best een interessant experiment, maar: Mijn vader zegt me dat koolzaad een veeleisende plant is die je niet zomaar op gelijk welke bodem kan winnen en nogal wat aan pesticiden vereist. Wat voor soort bodem heb jij? Bovendien kan je niet jaar na jaar koolzaad op hetzelfde perceel winnen. Om de 3 jaar moet je iets anders planten, of het perceel braak laten liggen. Hoe zie jij dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie hier in de buurt koolzaad staan, dus ik vermoed dat het wel kan. Eerst een klein stuk proberen en zien wat het geeft denk ik. En ja, wss inderdaad om de 3 jaar een jaartje laten braakliggen of op een ander perceel overschakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Ga je voor vergisbare biomassa (-> alcohol) dan zijn aardappelen het beste. Hoogste opbrengst per hectare.
Je kan ook voedermais laten planten en oogsten. Verkoop dat en je hebt geld om biodiesel te kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet nu niet wat de prijs per ton is van voedermais maar met een opbrengst van 50 ton voedermais per hectare en 50€ per ton brengt dat meer op dan die 1500l biodiesel uit koolzaad die je per ha kan oogsten. De moeite waard om te overwegen. Alhoewel als ik het op google opzoek zou de prijs van voedermais ergens rond 30€ schommelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Hebt U het over Bob Coolzaad ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet als je over landbouw grond beschikt dat je beperkingen hebt over je gewassen . als ze maar niet op een lijst met verboden gewassen staan en als er meer niet te veel distels tussen staan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Allemaal mooi bedoeld deze biobrandstof, maar heb er vanaf dag 1 nooit in geloofd.
Je zal geen maatschappellijk draagvlak kunnen creëren voor iemand die de auto moet nemen zodat die een partijtje golf kan spelen, en daarom iemand niet kan eten. Toch zeker niet onder de vorm 'olie'. Het rendement ten opzichte van de hoeveelheid grond die men nodig heeft, is naar mijn gevoel te laag. En ja, ik weet dat in bv Zuid-Amerika auto's rijden op alcohol (rietvelden). En bij alle vormen van biobrandstof, moet men steeds de factor 'het weer' niet vergeten. EN Hiervoor heeft men ook electriciteit nodig om uiteindelijk tot aan het eindproduct te komen. Ook weinig geloof voor enkel elektriciteit -> te vroeg hiervoor (capaciteit batterijen). Ik blijf eerder geloven in waterstof (en ja, ik weet dat men daarvoor ook electriciteit nodig heeft, net zoals voor de biobrandstof). Maar een tankwagen met H2 is gemakkellijker dan een electriciteitsnetwerk aanleggen, hetgeen nu al verouderd is. En er is geen directe impact op het milieu, en geen afhankelijkheid van 'het weer'. Of rechtstreeks op water (+ alcohol). De motor bestaat al. Er zal een overgangsperiode komen waarin alles zal worden gebruikt. En indien niet tijdig een alternatief wordt gevonden, zal de auto wederom een luxeproduct zijn. En het zal niet bij de auto blijven, maar alle vormen van mechanische verplaatsing.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 30 oktober 2012 om 02:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet geschikt als draagbare energiedrager. Dit omdat het te vluchtig is en men het dus niet kan opslagen voor lange tijd. Waterstof en zijn productie hebben trouwens wel een directe impact om het milieu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waterstof kan nog altijd gemaakt worden uit aardgas/aardolie. Het rendement ligt veel hoger dan via de normale verbranding van die brandstoffen doordat ze voor ca. 60-70 % in energie omgezet wordt. De resterende energie wordt bijvoorbeeld bij een fuel cell voor huishoudelijk gebruik omgezet in warm water. Dus er zit wel degelijk toekomst in, albeit niet voor vandaag. Voor mij woning moet ik tot dan over een 'goedkope' brandstof beschikken, die mij zoveel mogelijk los maakt van het openbaar net op alle vlakken. Laatst gewijzigd door Stingray : 30 oktober 2012 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb eens aandelen gekocht van een bio bedrijf. Ze gingen Amerika veroveren. Wat zeg ik. Half Amerika was al klant.
Een paar maand later waren mijn aandelen nog 0 dollar. Nu nog steeds. En we zijn al een paar jaar verder. Rommelen in de marge is dat allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |