Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 16 oktober 2012, 12:55   #21
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat de partij(macht) gecentraliseerd werd in antwerpen met de nodige broedermoorden en interne oorlogen....
Dat de partij zich volop storte op de FDW anti-islam ideologie...
Dat was allemaal de 'verdienste' van FDW en de 'voorzitter' stond erbij en zag dat het goed was...
Lijkt mij een correcte analyse.

Het VB is ten onder gegaan aan de machstwellust van één persoon die niemand naast zich gunde. En aan de strategisch volstrekt verkeerde keuzes van één persoon. Het gaat in beide gevallen over dezelfde persoon.

Het is een bizar gegeven, bijna van psychologische aard, dat vele trouwe VB-aanhangers dat niet willen inzien.
Helias is offline  
Oud 16 oktober 2012, 12:56   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wie zou Philip dan naarvoor schuiven als sprekende pop, als Valkeniers weg moet ? Annemans niet, die lijkt me te sterk en geen zin om buikspreker te worden. Anke Vandermeersch ? Het moet iemand zijn die ofwel 100% loyaal is aan Philip, ofwel opofferbaar is bij de volgende slechte verkiezingsresultaten (2014 dus)
peter1962 is offline  
Oud 16 oktober 2012, 12:57   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wie zou Philip dan naarvoor schuiven als sprekende pop, als Valkeniers weg moet ? Annemans niet, die lijkt me te sterk en geen zin om buikspreker te worden. Anke Vandermeersch ? Het moet iemand zijn die ofwel 100% loyaal is aan Philip, ofwel opofferbaar is bij de volgende slechte verkiezingsresultaten (2014 dus)
hmm, Anke stond toch weer mooi (?) te blinken naast de Filip bij diens toespraak in Antwerpen.
Oud 16 oktober 2012, 13:04   #24
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet iemand nieuw zijn met voorheen een leidinggevende job. Het is geweten dat nieuwe mensen gemakkelijker mee te krijgen zijn.

Annemans en Anke zijn voor Filip risicogevallen. Wie weet gaat ze wel ECHT voorzitter ZIJN, en dat kan Filip niet meer aan de touwtjes trekken als het hem uitkomt.
Oud 16 oktober 2012, 13:08   #25
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hmm, Anke stond toch weer mooi (?) te blinken naast de Filip bij diens toespraak in Antwerpen.
Die staat daar gewoon als versiering bij. Domme blondjes trekken geilaards aan die twijfelen aan wie ze hun stem moeten geven.

Ik heb die een paar keer horen spreken. Die probeert met kracht te spreken, maar het lukt haar na al die jaren niet. Het publiek doet ALSOF ze helemaal voor haar gaan, maar in hun hoofd denken ze "Opzouten, trut!".
Bij Filip is het totaal anders, het racistisch publiek juicht omdat ze het menen.
Oud 16 oktober 2012, 13:16   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Die staat daar gewoon als versiering bij. Domme blondjes trekken geilaards aan die twijfelen aan wie ze hun stem moeten geven.

Ik heb die een paar keer horen spreken. Die probeert met kracht te spreken, maar het lukt haar na al die jaren niet. Het publiek doet ALSOF ze helemaal voor haar gaan, maar in hun hoofd denken ze "Opzouten, trut!".
Bij Filip is het totaal anders, het racistisch publiek juicht omdat ze het menen.
Ik denk als je wat moeite zou doen dan zou dit best een grappige post kunnen zijn in plaats van een zure en neerbuigende.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 oktober 2012 om 13:17.
Xenophon is offline  
Oud 16 oktober 2012, 13:27   #27
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk als je wat moeite zou doen dan zou dit best een grappige post kunnen zijn in plaats van een zure en neerbuigende.
Zuur en neerbuigend omschrijft eerder het gedrag van VB-leden.

Na een zware nederlaag moet men durven maatregelen te nemen. Anke is ook niet gemaakt voor de politiek. Ze kan achter de schermen meehelpen.
Annemans kan ook het publiek meekrijgen, dus die zou ik wel behouden.

Een partij als het Vlaams Belang die overeind blijft dankzij het eeuwig beloven van iets (wetend dat ze toch nooit gaan regeren) moet het van erg krachtige sprekers hebben. Mensen moeten het idee krijgen dat het ook écht gaat gebeuren.

Komt daar een blonde ex-model aan en die belooft Vlaanderen onafhankelijk te maken...
Oud 16 oktober 2012, 14:38   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
.

Komt daar een blonde ex-model aan en die belooft Vlaanderen onafhankelijk te maken...
Van dermeersch is wel wat meer dan enkel 'n blond ex-model.
SDX is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:40   #29
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wie nog tot de VB behoort , is de harde kern met de bokshandschoenen, die inderdaad racistisch is. Dat is mijn mening voor het ogenbklik.

Veel mensen hebben in het verleden op het VB gestemd enkel en alleen omdat ze binnen de traditionele partijen niemand meer vonden die hun belangen kon / wilde verdedigen.

Nu ze in het N-VA iemand gevonden hebben die dit wel kan, lopen ze over.
Niets abnormaals dus, enkel voor die personen die het N-VA geen warm hart toedragen en zeer bang zijn dat hun partij in de verdringing komt/is.

Verstandige mensen moeten dit toegeven en hebben er begrip voor.

(Waarmee ik de anderen het tegenovergestelde verwijt)

Wie die overlopers als lepralijders beschouwt, vertelt meer over zichzelf dan over die kiezers.

Denk je nu echt dat de drie traditionele partijen niet blij zouden zijn met die overlopers???
zouden ze dan dezelfde maatstaf hanteren??

Natuurlijk hadden ze van het VB door het cordon weinig te vrezen, wat nu wel het geval is en wat hen zo nijdig maakt. Als ze al konden of durfden zouden ze liefst van al ook de N-VA in een cordon steken , dan konden ze lustig verder doen.
Ze zijn dit voorlopig in de praktijk nog wel aan het proberen, maar ze zullen toch het onderspit moeten delven.

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 oktober 2012 om 14:45.
omaplop is offline  
Oud 16 oktober 2012, 19:21   #30
Faun
Vreemdeling

Faun's schermafbeelding

Standaard

http://www.solidarisme.be/blog/media...rsverkiezingen

Laatst gewijzigd door Faun : 16 oktober 2012 om 19:25.
Faun is offline  
Oud 16 oktober 2012, 19:33   #31
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wie nog tot de VB behoort , is de harde kern met de bokshandschoenen, die inderdaad racistisch is. Dat is mijn mening voor het ogenbklik.

Veel mensen hebben in het verleden op het VB gestemd enkel en alleen omdat ze binnen de traditionele partijen niemand meer vonden die hun belangen kon / wilde verdedigen.

Niets abnormaals dus, enkel voor die personen die het N-VA geen warm hart toedragen en zeer bang zijn dat hun partij in de verdringing komt/is.

Wie die overlopers als lepralijders beschouwt, vertelt meer over zichzelf dan over die kiezers.

Denk je nu echt dat de drie traditionele partijen niet blij zouden zijn met die overlopers???

Natuurlijk hadden ze van het VB door het cordon weinig te vrezen, wat nu wel het geval is en wat hen zo nijdig maakt. Als ze al konden of durfden zouden ze liefst van al ook de N-VA in een cordon steken , dan konden ze lustig verder doen.
Ze zijn dit voorlopig in de praktijk nog wel aan het proberen, maar ze zullen toch het onderspit moeten delven.

Oorzaak en gevolg niet omdraaien. Niemand wil n-va in een cordon steken, om de simpele reden dat ze nooit zwijnepan hebben als ideologie willen verspreiden zoals het vlaams blok wel heeft gedaan en nu nog doet onder een softere en meer juridisch opgekuiste versie.
peter1962 is offline  
Oud 16 oktober 2012, 19:44   #32
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Bedankt Bruno...
Hallo Anke; welkom ...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 oktober 2012 om 19:44.
Fieseler is offline  
Oud 16 oktober 2012, 19:51   #33
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Ik zou liever hebben dat Annemans de voorzitter wordt en de verkiezingen trekt.Terug naar de core business Vlaamse Onafhankelijkheid
Oud 16 oktober 2012, 20:48   #34
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bedankt Bruno...
Hallo Anke; welkom ...
Anke Vandermeersch, wil je dat het Vlaams Belang de VLD achterna loopt met Truttelboom misschien ?

Een vrouw is totaal niet geschikt om een radicale nationalistische partij te leiden. Begin niet over Marine Le Pen want ik vind haar ook niet goed. Een man is veel geschikter voor die functie.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 oktober 2012 om 20:49.
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 oktober 2012, 23:24   #35
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Vandermeersch kan het vb misschien gematigder laten overkomen, en in tegenstelling tot Turtelboom heeft vandermeersch wel hersenen en is ze vrij knap (wat misschien kan helpen)
Oud 16 oktober 2012, 23:47   #36
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

De stemmers voor VB zijn al jaren buiten spel gezet geweest. Het is meer dan normaal dat ze dan voor N-VA gestemd hebben.

Maar mensen uit CDNV en SP en VLD hebben ook voor N-VA gestemd.

Ik denk dat ik dat nog ga herhalen. Het blijkt namelijk een taboe-zinnetje te zijn. En ik hou niet van taboes.
parsprototem is offline  
Oud 21 oktober 2012, 14:22   #37
Vlanin
Banneling

Standaard

gemeentepolitiek ?
Vlanin is offline  
Oud 21 oktober 2012, 14:30   #38
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Vandermeersch kan het vb misschien gematigder laten overkomen, en in tegenstelling tot Turtelboom heeft vandermeersch wel hersenen en is ze vrij knap (wat misschien kan helpen)
Anke Van dermeersch is geen kandidaat voor het voorzitterschap.
Herr Oberst is offline  
Oud 21 oktober 2012, 14:40   #39
Vlanin
Banneling

Standaard

annemans
Vlanin is offline  
Oud 21 oktober 2012, 14:49   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het er om gaat iemand op het offerblok te leggen bij de volgende verkiezingen dan kiest men meestal een vrouw. Bij CD&V was dat Marianne Thyssen, bij Ø-VLD moet dat Gwendolyn Kakelkip-Rutten worden, en bij VB zoekt men nog iemand, want Anke Vandermeersch speelt op dit moment "hard to get", Alexandra komt ook niet in aanmerking. Rest nog jonkie Barbara Pas en Rita De Bont.
Maar die laatste behoort niet tot de kern van VB.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be