![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Is de fenomenale overwinning van de N-VA - de snelste opgang van een partij sinds de tweede wereldoorlog - niet het definitieve bewijs van de ondergang van de zuilen als politieke machtsfactoren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang was ooit een volkspartij. Maar het is net de focus op de marginale stadskiezer vanwege FdW die de partij fataal is geworden. De partij verloor snel de steun in de burgerlijke middens (de meerderheid in Vlaanderen) die er ooit wel was. Het laatste ideologische congres ("handen af van de index" en "geen vermindering in tijd van de werkloosheidsvergoedingen") was een pijnlijke illustratie van deze totaal foute strategische keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In mijn beroep kom ik duizenden lokale mensen tegen...velen laten aan mij het achterste van hun tong zien... Ongelooflijk hoezeer de mensen stemmen op een partij "die iets voor hun, hun kinderen, hun broers of zussen, neven of nichten, heeft kunnen doen". Niet langer dan tien minuten geleden nog iemand gehad die blauw heeft gestemd op belofte van benoeming in de groendienst van de stad...nu spreek ik over minstens 10 mensen hé (broes, schoonbroers, zussen, kinderen en nonkels)... Bart De Wever heeft het de afgelopen maanden herhaaldelijk gezegd: in een stad is het belangrijk dat er iemand van gewicht in Brussel de deals gaat sluiten voor die stad...dat is inderdaad zo...maar veel belangrijker is de man/vrouw in een bepalde kleur die uw ziekenkosten terugbetaalt, die uw dopgeld regelt; die uw pensioen uittelt; uw belastingen invult, uw papieren voor verbouwing door het subsidiedoolhof loodst, enz enz... The keyword is: "DIENSTBETOON" Waarom denk je heeft de CD&V en de VLD zo relatief goed standgehouden denkt u? Jawel hoor... Dat de NVA zich vooral niet laat vangen door de euforie en nu gaat denken dat zijn electoraat enkel en alleen op de NVA zal blijven stemmen wegens ideologische redenen. Fout!: De helft van hun elecoraat zijn VB'ers die al wegens ideologische redenen twintig jaar eerder van de zuilpartijen zijn afgehaakt. Nu komt het er op aan om de tjeven en sossen bij de strot te pakken, en ontdaan van enig cordon sanitair resoluut de strijd voor "het middenveld" aan te vangen...die strijd begint vandaag... Hallo NVA...hoe zit het? Gaan jullie nu zes jaar lang dezelfde slabbekakkers uithangen als graf Bourgois heeft gedaan toen hij minister van media was? Quid NVA?
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Evenmin heb ik gezegd dat er geen aandacht meer moet zijn voor de "arbeidersklasse" (een voorbijgestreefd woord eigenlijk, want arbeiders vormen helemaal geen aparte sociale klasse meer). Mijn stelling is dat het discours van het VB de laatste jaren alleen nog richting marginale stadskiezers ging. Als u het moeilijk hebt met dat begrip wil ik ze dan best "gemarginaliseerde stadskiezers" noemen. Ik heb daar ook geen enkele minachting voor: deze mensen verdienen ook hun verdedigers in de politiek. Maar de exclusieve focus op deze groep behoort helemaal niet tot de traditie van het VB. Dat is een nieuw gegeven van de laatste jaren en paste in de hoogstpersoonlijke strategie van FdW die (ten onrechte) meende dat zijn burgemeesterambities alleen via de verleiding van Seefhoekkiezer konden gerealiseerd worden. Hij sleurde de partij mee in een simplistisch en vulgair discours dat nog slechts een zeer beperkt deel van het globale electoraat van Vlaanderen kon aanspreken. De andere kiezers werden rijp voor de pluk door N-VA. Mijn argument is dan ook dat het niet alleen een strategisch foute keuze was, maar ook een breuk met verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Eén opmerking: die brave arbeider, is die wel gediend met het ethisch conservatisme van het VB? Tegen euthanasie Tegen abortus enz? Als het VB moet herbronnen is het daar te doen... voor de rest ben ik het voor 100% eens. Geen enkele partij neemt het op voor de arme blanke Vlaamse arbeider zoals het VB....daarom ook zullen ze altijd mijn steun genieten...
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Zou ik Filip geen brief schrijven om hem daar eens over te interpelleren?
Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 oktober 2012 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Fieseler, het heeft absoluut geen nut meer, want buiten confederalisme heeft de N-VA het volledige programma van Dehaene en Martens letterlijk overgeschreven en er nog wat liberale slogans aan toegevoegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de NVA het schitterend heeft gedaan. Maar even ter informatie: FDewinter is boegbeeld van het VB hé, niet van de NVA... ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
De ware democraten leveren burgemeesters bij verlies lokaal en lopen achter een federale post als ze een overduidelijk mandaat krijgen voor burgemeestersjerp. Liberalisme zeker? "Vrije" interpretatie? Jij wil blijven ontkennen dat alle verkiezingen altijd aan elkaar gelinkt zijn. En veel kiezers maken nu eenmaal ook die link. Maar je hoeft de kiezer niet te bekijken, steek het maar allemaal op de winnaar.
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() buiten confederalisme ... ja dat is een detail he, twee of drie staten?