![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt dat jij je met alles kan identificeren omdat je er van uitgaat dat alles een gunstige of minder gunstige invloed kan uitoefenen. Op wie? Op de evolutie? In dat geval is de evolutie ondergeschikt aan de invloeden van jou en ben jij God en niet de evolutie. Natuurlijk kan je beweren dat dingen niet bestaan, of geloof je soms nog in sprookjes? Natuurlijk heeft alles zijn invloed, maar dat is onafhankelijk van het feit of God nu iets if iemand zou zijn, ik zie daarin geen tegenargument. Ik heb nergens gezegd dat ik God als mens wil zien. Volgens mij is God juist veel meer dan mensen. Een golfje is de oceaan niet. Ze vertelt wel iets over de oceaan, maar is daar niet aan gelijk. En net zoals het schilderij iets vertelt over de schilder, is het de schilder niet, de schilder is veel groter. Groter dan het schilderij kan bevatten, groter dan het golfje in zich kan bergen. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijft natuurlijk de vraag waar alles vandaan komt en wat de zin van dit alles is in jou redenering.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[size=2]'k was geïnspireerd door uw quote ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar komt die bic dan vandaan?
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]euh... en een bic ook niet.[/size]
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang het niet echt bewezen is dat het geen zin heeft heeft het zin...... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
God en de Evolutie. Een Eenheid? zowel als Boebeke in poepke bijten, baaske in de cel. Een Eenheid! ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zolang het niet echt bewezen is dat het zin heeft, heeft het géén zin..... ![]() Niet dat ik het leven zinloos vind, maar dat ene zinnetje overtuigt mij niet dat ik mezelf bijvoorbeeld geen blazen aan 't wijsmaken ben en 't allemaal eigenlijk misschien toch zinloos is, ondanks mijn positivisme ![]() [size=1]just poking a little, for the sake of the arguement ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Böhme had dus toch gelijk.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En deze redenering baat misschien niet maar schaadt ook niet.... En ik vind nog dat een gigantische positieve en negatieve energie die door onze samengebundelde krachten in beweging wordt gezet even verdedigbaar is als Iemand die zijn zoon laat kruisigen voor het welzijn van de mensheid. Omdat ik heel wat lijden en misbruik gezien heb in het Christendom, Jodendom en de Islam, die elkaar altijd maar bestrijden, en ook geen zinvol bestaan vond in het totaal ongelovig zijn heb ik via de filosofie maar mijn eigen zin gegeven aan dit alles. We leven toch in het kerntijdperk? Als de atoombom het slechtste is is de essentie misschien het beste ![]() Wie weet?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Jacob Boehme) Persoonlijk denk ik dat positief en negatief complementair zijn. Het belangrijkste is ze in balans te houden.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij doelt op het niet bestaan van een god of althans het niet kunnen bewijzen van zo een eventueel bestaan. Je countert de idee dat we geschapen zouden zijn door een pen door te vragen waar die pen dan vandaan komt, maar vergeet aldus dat we exact dezelfde vraag kunnen stellen over God wanneer zou blijken dat deze bestaat.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de beleving via meditatie zou gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |