Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2004, 10:28   #21
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
Maar je spreekt nog van solidariteit!!! Dit gebeurt gewoon achter de rug van het volk dat van niets weet. Dit is geen solidariteit meer maar gewoon geldroof. En Walonië dat weet dat het elk jaar zoveel geld krijgt kan ons geld naar hartelust over de toonbank smijten!

Vandaag weet het volk meer dan ooit hoe de realiteit is!!

Wallonië moet zijn geld dat het van ons krijgt uiteraard goed gebruiken! (Vlaanderen moet het geld van de belastingbetaler trouwens ook geod gebruiken...). Als dat niet het geval is moet daar iets aan worden gedaan!! Is het omdat een paar politiekers het geld slecht investeren dat de inwoners van het Waals gewest minder recht heeft op veilig verkeer, goed onderwijs, goede economie,...? Ik dacht het niet! Het bedrag van die transfer KAN naar beneden, en daar moet dan aan gewerkt worden!! Maar dat is en blijft GEEN reden om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 10:30   #22
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
't Is pruimentijd zeker, daar bij het Vlaams Blok? Affijn, op die ambassades mogen ze ook al eens lachen met die maffe vlaminkjes...
Zolang ze maar niet met homo's lachen zeker ... onnozelaar
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 10:31   #23
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dus Walonië is arm?

Kijk en lees de tekst tussen haakjes: twee RELATIEVE begrippen!
Oud 17 juli 2004, 10:33   #24
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants

Wallonië moet zijn geld dat het van ons krijgt uiteraard goed gebruiken! (Vlaanderen moet het geld van de belastingbetaler trouwens ook geod gebruiken...). Als dat niet het geval is moet daar iets aan worden gedaan!! Is het omdat een paar politiekers het geld slecht investeren dat de inwoners van het Waals gewest minder recht heeft op veilig verkeer, goed onderwijs, goede economie,...? Ik dacht het niet! Het bedrag van die transfer KAN naar beneden, en daar moet dan aan gewerkt worden!! Maar dat is en blijft GEEN reden om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen...
dat is wel degelijk een reden om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen, er wordt gewoon niets gedaan aan deze geldstroom! daarom moet het er mee gedaan zijn. Bovendien zouden de walen wel een beetje respect mogen tonen voor Vlaanderen. Zo'n toestanden als Brussel-Halle-Vilvoorde kunnen gewoon niet vind ik!
Oud 17 juli 2004, 10:34   #25
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

wat we krijgen is stank voor dank!
Oud 17 juli 2004, 10:36   #26
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Sorry, maar is het nu echt nodig om telkens weer te pas en te onpas op iemands seksuele geaardheid af te geven? Weet ik veel wat je voor persoonlijke vete met hem wil uitvechten maar doe dat met PBs dan als je wil.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 10:36   #27
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien is het de schuld van de Walen zelf want het zijn ZIJ die hun politiekers verkiezen hé.
Oud 17 juli 2004, 10:37   #28
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo'n toestanden als Brussel-Halle-Vilvoorde kunnen gewoon niet vind ik!
Leg misschien eens in je eigen woorden uit hoe jij daar persoonlijk last van hebt, dan kan ik volgen.
Oud 17 juli 2004, 10:38   #29
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
zéér geestig
een obsessie?
Oud 17 juli 2004, 10:38   #30
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Leg misschien eens in je eigen woorden uit hoe jij daar persoonlijk last van hebt, dan kan ik volgen.
Ikzelf heb daar nu geen last mee, maar dat Waalse partijen zich daar gaan opdringen terwijl zoiets onmogelijk is in andere Waalse steden/gemeenten vind ik te ver gaan.
Oud 17 juli 2004, 10:46   #31
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ikzelf heb daar nu geen last mee, maar dat Waalse partijen zich daar gaan opdringen terwijl zoiets onmogelijk is in andere Waalse steden/gemeenten vind ik te ver gaan.
Waarom gaat u niet vragen om een gelijkaardige arondissement te maken in Wallonië in plaats van altijd te willen splitsen.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 10:46   #32
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
dat is wel degelijk een reden om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen, er wordt gewoon niets gedaan aan deze geldstroom! daarom moet het er mee gedaan zijn. Bovendien zouden de walen wel een beetje respect mogen tonen voor Vlaanderen. Zo'n toestanden als Brussel-Halle-Vilvoorde kunnen gewoon niet vind ik!
Ok, vertel mij dan eens wat het probleem is van Brussel-Halle-vilvoorde...?

Struisvogelpolitiek: Als iets niet dadelijk presto subito lukt, dan steken we onze kop in het zand en denken we alleen nog aan onszelf...
Oud 17 juli 2004, 10:49   #33
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En het Blok dat in het Frans propaganda voert om Waalse kiezers te trekken, kan dat voor jou dan?
Oud 17 juli 2004, 10:49   #34
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

awel nu mag men dus in Brussel-Halle-Vlivoorde op waalse partijen stemmen. Nadat men hiertegen masaal had betoogt (was ik zelf nog bij) interviewden ze even Michel en Di Rupo, deze zeiden: Ons antwoord op Vlaamse eisen is ronduit NON! Dat is nu het probleem daar.
Oud 17 juli 2004, 10:50   #35
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
wat we krijgen is stank voor dank!

Dat België zo'n goeie sociale zekerheid heeft is mede dankzij Wallonië, dat België zo welvarend is is mede dankzij Wallonië, etc...

Problemen zijn er om opgelost te worden!!!

Hoe meer bevoegdheden je trouwens gaat splitsen, hoe meer elk gewest zelf mag beslissen hoe het vanalles invult... Dus op die manier is het ook de schuld van het separatisme dat enkele problemen ontstaan...
Oud 17 juli 2004, 10:51   #36
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
En het Blok dat in het Frans propaganda voert om Waalse kiezers te trekken, kan dat voor jou dan?
Dat kan indd omdat dit enkel gebeurde in Brussel en Brussel is naar ik weet tweetalig dus daar is het maar meer als logisch dat je op Vlaamse en waalse partijen kan stemmen!
Oud 17 juli 2004, 10:55   #37
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
awel nu mag men dus in Brussel-Halle-Vlivoorde op waalse partijen stemmen. Nadat men hiertegen masaal had betoogt (was ik zelf nog bij) interviewden ze even Michel en Di Rupo, deze zeiden: Ons antwoord op Vlaamse eisen is ronduit NON! Dat is nu het probleem daar.
Ik vind eveneens dat B-H-V mag gesplitst worden, maar is dat dan echt een reden om u zo druk in te maken???

Franstaligen die daar wonen kunnen op Franse lijsten stemmen... Dat is een fasciliteit die men die Franstaligen indertijd heeft gegeven...
Als ik Di Rupo was zou ik mij dat ook niet zomaar laten afpakken...

Anyway... Men maakt van een vlieg een olifant...
Oud 17 juli 2004, 10:56   #38
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Dus op die manier is het ook de schuld van het separatisme dat enkele problemen ontstaan...
vertel mij eens hoe het separatisme voor problemen zorgt...
Oud 17 juli 2004, 10:56   #39
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat kan indd omdat dit enkel gebeurde in Brussel en Brussel is naar ik weet tweetalig dus daar is het maar meer als logisch dat je op Vlaamse en waalse partijen kan stemmen!

Het Blok is echter wel VLAAMS nationalistisch!!! Bij hun verkiezingscampagne wordt daar in Brussel echter GEEN WOORD over gerept...
Oud 17 juli 2004, 10:57   #40
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook als de partijpunten tussen de verschillende taalversies verschillen? Of hebben ze Walen aangetrokken met hun gemem over de miljardenstroom denk je?

In ieder geval vind ik dat ze alweer niet heel consequent zijn, onze vrienden van het Blok. Beetje flauwtjes eigenlijk. Beetje kinderachtig ook. Niet dat ik vind dat die splitsing er niet door mag komen. Ze komt er trouwens. Nu nog een stuiptrekking van Vanhecke die daar duidelijk niet op had gerekend (zie post van Hyoens), in de hoop dat hij zijn kiezers die absoluut niks anders lezen dan zijn voddeke dat zegt wat ze denken, nog wat meer in zijn partij kan doen geloven. Zou jij van die mens een auto kopen???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be