Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 18:07   #21
Roodkapje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Gelijk hebben ze. Ze hebben die 12 % gevraagd voor werkzekerheid en nu denken ze ze met een habbekrats de laan uit te sturen. Als ze die lijnen willen, dat ze er dan ook maar voor bloeden. We hebben toch niets meer aan Ford verloren.
Zou het kunnen dat de werknemers slechts 3% hebben ingeleverd?

Zij hebben inderdaad niets meer aan Ford verloren. Zeker niet als ze een vette ontslagpremie én brugpensioen bekomen (wat, veronderstel ik, voor de meeste meer zal opbrengen dan enkele jaren gegarandeerde arbeid... zonder te werken).

Dat hun houding er maar niet toeleidt dat de overige Limburgers Lamburgers worden.

Laatst gewijzigd door Roodkapje : 25 oktober 2012 om 18:09.
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:20   #22
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
De directe toeleveranciers en de verwachte ontslagen:

IAC (dashboards en middenconsoles): 298 werknemers (298 verwachte ontslagen)
SML (assemblage motoren): 450 werknemers (450 verwachte ontslagen)
Zender (trekhaken/spoilers): 95 werknemers (95 verwachte ontslagen)
TI Group (brandstoftanks): 200 werknemers (20 verwachte ontslagen)
Terberg Specials (ombouw bestelwagens): 40 (0 verwachte ontslagen)
CSG (levering onderdelen): 11 werknemers
Autoneum (binnenbekleding): 150 werknemers
Imes (hulpmaterialen): 5 werknemers
Decoma Belplas (bumpers): 414 werknemers
Facil (bevestigingsmaterialen): 40 werknemers
Lear Genk (autozetels): 271 werknemers
Staalmagazijn (stockage metaal): 70 werknemers
Syncreon (dakhemels, uitlaten en spiegels): 313 werknemers
Transport Service (transportwagens): 50 werknemers
Amai amai Shanghai, dat is niet van de poes!!!! chiwawa zeg!

Maar die mensen zullen wel geen zo'n schoon ontslagpremie hebben als die van Ford.

Eigenlijk vind ik het erg dat een maatschappij zo afhankelijk kan zijn van een autofrabriek.

Het is dus blijkbaar een grote drama dat er zoveel werklozen bijgekomen zijn. Maar waarom schreeuwt de werkgeversbond al generatie's lang naar méér manschappen? Waarom moet telkens mensen van buitenland naar hier gehaald worden?

Het antwoord is simpel: deze situatie zoals ze nu is, is goed voor grote ondernemingen. Zo kunnen ze het werkvolk onder druk zetten.

Ben ik blij dat ik met die lelijke wereld niets te maken heb.
Oud 25 oktober 2012, 18:23   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
10.000 arbeidsplaatsen, dat betekent ongeveer 10.000 gezinnen of 40.000 mensen in de problemen.
Dat is naar het oude Vlaamse spreekwoord, "wie niet horen wil die zal voelen."

Wie weet zullen die mensen tegen volgende kiezing iets bewuster stemmen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:34   #24
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Toch mijn complimenten voor de directie van Ford. Ze hadden het nieuws ook vlak voor de verkiezingen naar buiten kunnen brengen. Dat zou , zo lijkt mij, best wel invloed op het kiezersgedrag gehad hebben.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:41   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Toch mijn complimenten voor de directie van Ford. Ze hadden het nieuws ook vlak voor de verkiezingen naar buiten kunnen brengen. Dat zou , zo lijkt mij, best wel invloed op het kiezersgedrag gehad hebben.
Ik vind het ook fantastisch dat een CEO een belofte,met handtekening en al,kan doen,en die in hetzelfde kalenderjaar nog kompleet intrekken....

Onze vakbonden zijn geen rechtspersoon,dat is nu een nadeel,want dan hadden ze de Europese directie van Ford Europa GmbH voor de rechter kunnen dagen wegens woordbreuk,en met de bewijzen ter hand.....
DAT zou nog eens een nuttig gebruik van vakbondsgeld geweest zijn,zelfs indien dat proces verloren zou worden,zou het een waarschuwing van formaat geweest zijn,LIEG NIET...lijkt me belangrijk in een beschaafde maatschappij...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 oktober 2012 om 18:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:42   #26
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de werknemers slechts 3% hebben ingeleverd?

Zij hebben inderdaad niets meer aan Ford verloren. Zeker niet als ze een vette ontslagpremie én brugpensioen bekomen (wat, veronderstel ik, voor de meeste meer zal opbrengen dan enkele jaren gegarandeerde arbeid... zonder te werken).

Dat hun houding er maar niet toeleidt dat de overige Limburgers Lamburgers worden.
Ik hoop dat die brugpensioenen toch beperkt worden zene! Als ze iedereen van 50 op brugpensioen sturen... Die mensen zouden begot nog 30 jaar kunnen leven: wie blijft dat betalen?! De zot die gaat werken zeker...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:43   #27
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
een magazijnier verdiende 2000 brut bij sabena in 2001

Wat heeft dat met de dikke nek van de Fordarbeiders te maken??

Limburgers hebben de minst dikke nek van Vlaanderen ( die uit Hasselt, Maaseik en Bree niet meegerekend )
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:45   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik vind het ook fantastisch dat een CEO een belofte,met handtekening en al,kan doen,en die in hetzelfde kalenderjaar nog kompleet intrekken....

Onze vakbonden zijn geen rechtspersoon,dat is nu een nadeel,want dan hadden ze de Europese directie van Ford Europa GmbH voor de rechter kunnen dagen wegens woordbreuk,en met de bewijzen ter hand.....
DAT zou nog eens een nuttig gebruik van vakbondsgeld geweest zijn,zelfs indien dat proces verloren zou worden,zou het een waarschuwing van formaat geweest zijn,LIEG NIET...lijkt me belangrijk in een beschaafde maatschappij...
De europese directie kan beloven wat het wil.... ze hebben toch niets te veranderen aan de beslissingen vanuit Amerika. Dus woordbreuk? Helemaal niet.... Contractbreuk? Zeker en vast niet! (de vakbonden vangen daarom bij voorbaat al bot met hun proces, net zoals de overheid dat zal doen tijdens de consultatie fase). Vervelend, en een teken van onmacht van de lokale directies.... ja dat wel.

Hetzelfde wat o.a. met BNP Paribas Fortis aan de hand is... onlangs hebben ze beloofd tot 2014 geen werknemers te ontslaan als het personeel 3% inleverde... raad eens wie vanaf 2013 z'n IT gaat outsourcen aan de joint venture BP2I, waardoor ten minste 200 IT jobs verloren gaan, en nog eens 200 vanaf 2014.

Same shit, de belofte is gemaakt door de Belgische directie, maar dat weerhoudt de Franse bazen niet om jobs te schrappen.

Laatst gewijzigd door Raven : 25 oktober 2012 om 18:46.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 21:00   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De europese directie kan beloven wat het wil.... ze hebben toch niets te veranderen aan de beslissingen vanuit Amerika. Dus woordbreuk? Helemaal niet.... Contractbreuk? Zeker en vast niet! (de vakbonden vangen daarom bij voorbaat al bot met hun proces, net zoals de overheid dat zal doen tijdens de consultatie fase). Vervelend, en een teken van onmacht van de lokale directies.... ja dat wel.

Hetzelfde wat o.a. met BNP Paribas Fortis aan de hand is... onlangs hebben ze beloofd tot 2014 geen werknemers te ontslaan als het personeel 3% inleverde... raad eens wie vanaf 2013 z'n IT gaat outsourcen aan de joint venture BP2I, waardoor ten minste 200 IT jobs verloren gaan, en nog eens 200 vanaf 2014.

Same shit, de belofte is gemaakt door de Belgische directie, maar dat weerhoudt de Franse bazen niet om jobs te schrappen.
Besluit na dit alles: géén multinationals meer aantrekken. Zélf onze industrie organiseren. We hebben daarvoor (bijna) alle troeven in handen:
Men, machines, money + materials (dat is die "bijna").
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be