Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2012, 10:43   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Op mensen kappen die door ziekte langer studeren, maar toch niet de moed verliezen om een (en liefst twee) goede diploma's te behalen zodat ze serieuze meerwaarde creëren als ze werken.
En dit op volledig eigen kosten, zonder dat ik ook maar een cent van de gemeenschap krijg ter ondersteuning. Een menswaardig leven voor iedereen?
Kom dan hier maar eens kijken en naar mijn bankrekening.
Ik vrees dat ik binnenkort nog serieuze stoten mag gaan uithalen om die te vullen zeker gezien ik moeilijk op twee plaatsen tegelijk kan zijn.
Maar ach, ik moet mijn plaats maar kennen zeker: als niet gezond mens heb ik geen recht op een diploma, maar moet ik gaan poetsen (= voorstel ocmw). Dat ik brains heb is mijn probleem, als ik het OCMW mag geloven wordt dat plots niet meer als een mindere job beschouwt die trouwens ook nog moeilijk uitvoerbaar is indien je al met fysieke klachten kampt... Want poetsvrouwen dragen zoveel meer af (terwijl ze met dienstencheques ook over het miljard kosten) en het is ook zo normaal dat je gaat poetsen als je pakweg chirurg kan worden zeker? En het is niet zo dat onderwijs in onze samenleving net is om ervoor te zorgen dat mensen niet moeten vastzitten in de ellende waarin ze geboren worden en studeren een mogelijkheid is, en een recht voor iedereen, waarvoor gevochten is geworden en dat beschermt dient te worden.
En als poetsvrouw betaal ik in het beste geval een 100-tal euro aan je geliefde sociale zekerheid dat zo goed is in bepaalde groepen volledig te onderhouden. Met een univ diploma mag je daar een nul meer achter schrijven en zijn alle inspanningen die ik jarenlang heb gedaan tot nu toe voor niets geweest zijn.
Wat kies je?

Slimme keuze die blijk geeft van een lange-termijn visie alvast hoor!

Draag jij maar verder af om de gezonden die kunnen gaan werken van een inkomen te voorzien, ze moeten toch op hun playstation kunnen zitten zeker? Een job zoeken? Of gaan studeren om de kans op een job te verhogen? Ben je gek?
En als ze al wel gaan studeren dan zal jij dat mogen betalen. Want dat is dan zogenaamd onderwijs op de arbeidskansen te verhogen, terwijl mijn arbeidskansen daarentegen (nu ook geen diploma) dan blijkbaar weer wel hoog genoeg zijn zonder diploma en ik het daarom niet mag behalen?

Leg mij de logica hierachter uit, ik ben één en al oor.

En geen zorgen hoor. Ik zal al lang ontbonden zijn tegen dat ik aan de pensioengerechtigde leeftijd kom. (Al zal dat tegen die tijd sowieso al niet moeilijk zijn gezien die dan vermoedelijk een jaar of 90 moet zijn, maar daar heb ik het dus niet over.)

Leuk trouwens dat je weer onder de zoveelste nick moet posten.
Chirurg worden? Met een zwakke gezondheid?
Twee diploma's?? Mij lijkt dat je met één goed diploma ook kunt werken.
En waarom heb je geen recht op een studiebeurs?
Wie tewerkgestelt wordt met dienstencheques doet inderdaad volwaardig werk, en " dat kost geen miljard" want al die mensen verdienen nu zelf, wat de staat anders zou kwijt zijn aan een uitkering.
Maar ik vraag me toch af, waarom u geen studiebeurs hebt zoals andere studenten?En waarom u twee goede diploma's nodig hebt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 15:03   #22
vlaams realist
Banneling

Standaard

De kostprijs van migratie is onberekenbaar.De kostprijs van OCMWers en werklozen is wel te berekenen.Vooral de prijs van mensen die weigeren om aan de slag te gaan is véél te hoog.Sommige mensen weigeren elke job,ondertussen denken ze dat ze gratis wielen en remmen moeten krijgen.Ze hadden ook hun eigen wiel kunnen rechtzetten of hun eigen kabel kunnen leggen.Tenzij ze daar niet toe in staat zijn.Misschien moet ik na het afstellen van een fiets de afwas en kuis van die mensen gaan doen.
Uit dankbaarheid????
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 20:29   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De kostprijs van migratie is onberekenbaar.De kostprijs van OCMWers en werklozen is wel te berekenen.Vooral de prijs van mensen die weigeren om aan de slag te gaan is véél te hoog.Sommige mensen weigeren elke job,ondertussen denken ze dat ze gratis wielen en remmen moeten krijgen.Ze hadden ook hun eigen wiel kunnen rechtzetten of hun eigen kabel kunnen leggen.Tenzij ze daar niet toe in staat zijn.Misschien moet ik na het afstellen van een fiets de afwas en kuis van die mensen gaan doen.
Uit dankbaarheid????
Als ik nu aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 500 euro aan vadertje staat (dwz het voor mij zichtbare verschil tussen bruto en netto, in werkelijkheid ligt dat veel hoger.) Maar word ik waarschijnlijk depressief omdat ik een job moet doen waarin ik me niet goed voel. Moet ik bovendien een fysieke job uitvoeren terwijl ik hier ongeschikt voor ben maar dit toch probeer om het hoofd boven water te houden, verdwijn ik op de ziekenkas.

Als ik met een diploma aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 800 euro aan de staat en dat zal snel oplopen tot een 1500 euro.

Wat kies je?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 november 2012 om 20:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 20:37   #24
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik nu aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 500 euro aan vadertje staat (dwz het voor mij zichtbare verschil tussen bruto en netto, in werkelijkheid ligt dat veel hoger.)
Als ik met een diploma aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 800 euro aan de staat en dat zal snel oplopen tot een 1500 euro.

Wat kies je?
Nog nooit heeft een hoer me een factuur gegeven.En ik heb er ook niet om gevraagd.
Oud 10 november 2012, 06:17   #25
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Iets meer dan een derde van de niet-begeleide minderjarige asielzoekers die dit jaar onderzocht werden, is in werkelijkheid meerderjarig. Dat is een opmerkelijke stijging in vergelijking met vorig jaar. Zo blijkt uit cijfers van De Morgen.

Tijdens de eerste vijf maanden van dit jaar verklaarden 727 asielzoekers bij de Dienst Vreemdelingenzaken een niet-begeleide minderjarige vreemdeling te zijn. Na onderzoek via een driedelige botscan werd duidelijk dat 36,5 procent van hen meerderjarig was, zo blijkt uit cijfers van de Dienst Vreemdelingenzaken.

Minderjarige asielzoekers op hotel
"Vorig jaar gaf 21,63 procent van alle asielzoekers een verkeerde leeftijd op, vandaag is dat al 36,5 procent", zegt federaal volksvertegenwoordiger Sarah Smeyers (N-VA). "Deze vorm van fraude, die dus blijft toenemen, moet bij de bron aangepakt worden."

Er wordt over de leeftijd gelogen omdat een niet-begeleide minderjarige asielzoeker tot zijn achttiende niet mag worden uitgewezen. Op dit moment worden zij vaak op hotel gehuisvest, zegt Smeyers. "De aanslepende hotelopvang zorgt voor een aanzuigeffect, bij meerderjarige asielzoekers, maar ook bij minderjarige."

Kostprijs: 1,3 miljoen euro
Volgens de meest recente gegevens verblijven er nog 48 jongeren op hotel, wat dit jaar iets meer dan 1,3 miljoen euro kost. Uit cijfers van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open Vld) blijkt dat vorig jaar dertien minderjarigen terugkeerden naar hun land van herkomst.
En we hebben één cijfer!

- iets meer dan 1.3 miljoen euro voor hotelkosten aan 48 zogenaamd minderjarige asielzoekers, voor 2012

- de kosten van botscans (apparatuur, medisch personeel, ...) en fedasil medewerkers belast met het uitpluizen van die dossiers worden niet vermeld
Oud 10 november 2012, 06:20   #26
Groentje-18

Standaard

Terugkeervluchten voor zij die hier aankwamen maar geen recht hebben:

- één vlucht naar Albanië voor negen man (!)
- één vlucht naar Groot Brittannië (aantal=?)

--> + 5000 euro.

Waarom kan men ze niet ergens laten wachten tot men bv 300 man kan terugvliegen en een contract tekenen met een vliegtuigmaatschappij die dat kan doen?
In ruil kan die vliegtuigmaatschappij ook meer rechten krijgen of een grotere duw in de rug om met de Ford-fabrieken en velden iets nuttigs te doen.
Ik ruik hier een zeer sterk samenwerkingsakkoord?
Oud 10 november 2012, 06:30   #27
Groentje-18

Standaard

- Asielaanvragen voor oktober: een dikke 2000. Dit is een daling tov vorig jaar.
Er zitten dus al minimum zoveel mensen in de asielcentra of andere opvangcentra of onderkomens, die allen moeten worden voorzien van gratis medische zorg, hygiëne, voedsel, elektriciteit, sport, ontspanning, taallessen, ...
Kostenplaatje, iemand?

Iemand een idee hoeveel asielzoekers er momenteel in totaal in België zijn?
Oud 10 november 2012, 14:28   #28
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Terugkeervluchten voor zij die hier aankwamen maar geen recht hebben:

- één vlucht naar Albanië voor negen man (!)
- één vlucht naar Groot Brittannië (aantal=?)

--> + 5000 euro.

Waarom kan men ze niet ergens laten wachten tot men bv 300 man kan terugvliegen en een contract tekenen met een vliegtuigmaatschappij die dat kan doen?
In ruil kan die vliegtuigmaatschappij ook meer rechten krijgen of een grotere duw in de rug om met de Ford-fabrieken en velden iets nuttigs te doen.
Ik ruik hier een zeer sterk samenwerkingsakkoord?
Het leger heeft al voldoende airbussen,privéjets en C-130s.Zelfs een kant van de nationale luchthaven is voorbehouden voor die familie in Laken.Materiaal,piloten en onderhoudsmensen zijn er voldoende.Als de koning nu bedenkt dat hij binnen 4 uur in Italie wil zijn ,dan kan dat.
Oud 10 november 2012, 18:26   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Asielaanvragen voor oktober: een dikke 2000. Dit is een daling tov vorig jaar.
Er zitten dus al minimum zoveel mensen in de asielcentra of andere opvangcentra of onderkomens, die allen moeten worden voorzien van gratis medische zorg, hygiëne, voedsel, elektriciteit, sport, ontspanning, taallessen, ...
Kostenplaatje, iemand?

Iemand een idee hoeveel asielzoekers er momenteel in totaal in België zijn?
Niet zo heel veel , ze regulariseren regelmatig.

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 november 2012 om 18:27.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 19:24   #30
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Word het niet de hoogste tijd dat we al die asiel en zgz. verrijking laten betalen door hen die er voor gezorgd hebben. Met andere woorden groen en rood en VLD. Want ze halen wel al dat gespuis hier binnen en geeft het alle faciliteiten die het maar wil, maar draait zelf niet op voor de kosten. Ongehoord !
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 20:21   #31
Xpendable7
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
70% van de totale criminaliteit in Belgie heeft te maken met allochtonen

60% van de sociale woningen zijn bezet door allochtonen

1,2 Miljard kosten de allochtonen aan werkloosheidsuitkeringen

het totale kostenplaatje van immigratie kost Belgie jaarlijks 7,67 Miljard Euro

dit is mss wel niet volledig juist... maar, deze persoon zal der min of meer nie ver naast zitten.
de echte belgen zijn echt vergeten dat belgie ons land is, en dat land word, sorry dat ik het zo cru zal zeggen, maar het word overspoeld met vreemdelingen, en wij maar belastingen betalen. jullie mogen het gerust weten, ik betaal al 3 jaar aan een stuk 3000euro aan de belastingen.
die vreemden komen naar hier omdat ze in hun eigen land hun verstand nie kunnen gebruiken en elkaar liever afmaken dan een mooie wereld opbouwen. ze komen hier aan , ze kennen hier niks, enkel en alleen 1 iets, en das het o.c.m.w. ze krijgen een huis, ze moeten achter niks kijken. ze krijgen een leefloon. en dan nog komen ze hier ook de boel op stelten zetten, hebben de belgen dan geen haar op hun tanden meer...? zijn we hier dan zulke slappelingen geworden? en het ergste van al is dat de regering zegt dat er geen geld meer is om ze terug te sturen met vliegtuigen, maar der is wel geld om een leefloon te geven. LOGICA MENSEN, LOGICA... dat is soms ver te zoeken hier in belgie.
maar ja, jullie betalen waarschijnlijk graag voor nen ander zijn kost en inwoon. nen belg en een vreemdeling gaan naar het ocmw, raad eens wie der geholpen word en wie der terug zogezegd me lege handen weg gestuurd word. en deze heb ik met eigen ogen gezien, al passerend bij een ocmw, een dikke vette mercedes, die van de parking kwam gereden bij het ocmw, en je mag 1 keer raden wie der in zit... een familie vreemdelingen.
dus mensen , BELGEN, ECHTE BELGEN bedoel ik, denk nog maar eens goed na want het zal der nie beter op worden. dit zijn mss allemaal harde woorden, maar de logica zit er echt niet in. we zijn bezig met heel ons mooi belgen land kapot aan het maken. bv : Brussel, dat is geen brussel meer in mijn ogen, dat is klein turkije. marokko en nog zoveel meer... het is gewoonweg zoals een ratten plaag... en natuurlijk is dat leuk, je komt hier aan in belgie als vreemdeling, je hebt niks... en word je vanalles in je schoot gesmeten... en ja, jullie mogen het allemaal weten, VLAAMS BELANGER!!!!!!!!!!!!! in hart en ziel!!!
Xpendable7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 20:21   #32
Xpendable7
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
70% van de totale criminaliteit in Belgie heeft te maken met allochtonen

60% van de sociale woningen zijn bezet door allochtonen

1,2 Miljard kosten de allochtonen aan werkloosheidsuitkeringen

het totale kostenplaatje van immigratie kost Belgie jaarlijks 7,67 Miljard Euro

dit is mss wel niet volledig juist... maar, deze persoon zal der min of meer nie ver naast zitten.
de echte belgen zijn echt vergeten dat belgie ons land is, en dat land word, sorry dat ik het zo cru zal zeggen, maar het word overspoeld met vreemdelingen, en wij maar belastingen betalen. jullie mogen het gerust weten, ik betaal al 3 jaar aan een stuk 3000euro aan de belastingen.
die vreemden komen naar hier omdat ze in hun eigen land hun verstand nie kunnen gebruiken en elkaar liever afmaken dan een mooie wereld opbouwen. ze komen hier aan , ze kennen hier niks, enkel en alleen 1 iets, en das het o.c.m.w. ze krijgen een huis, ze moeten achter niks kijken. ze krijgen een leefloon. en dan nog komen ze hier ook de boel op stelten zetten, hebben de belgen dan geen haar op hun tanden meer...? zijn we hier dan zulke slappelingen geworden? en het ergste van al is dat de regering zegt dat er geen geld meer is om ze terug te sturen met vliegtuigen, maar der is wel geld om een leefloon te geven. LOGICA MENSEN, LOGICA... dat is soms ver te zoeken hier in belgie.
maar ja, jullie betalen waarschijnlijk graag voor nen ander zijn kost en inwoon. nen belg en een vreemdeling gaan naar het ocmw, raad eens wie der geholpen word en wie der terug zogezegd me lege handen weg gestuurd word. en deze heb ik met eigen ogen gezien, al passerend bij een ocmw, een dikke vette mercedes, die van de parking kwam gereden bij het ocmw, en je mag 1 keer raden wie der in zit... een familie vreemdelingen.
dus mensen , BELGEN, ECHTE BELGEN bedoel ik, denk nog maar eens goed na want het zal der nie beter op worden. dit zijn mss allemaal harde woorden, maar de logica zit er echt niet in. we zijn bezig met heel ons mooi belgen land kapot aan het maken. bv : Brussel, dat is geen brussel meer in mijn ogen, dat is klein turkije. marokko en nog zoveel meer... het is gewoonweg zoals een ratten plaag... en natuurlijk is dat leuk, je komt hier aan in belgie als vreemdeling, je hebt niks... en word je vanalles in je schoot gesmeten... en ja, jullie mogen het allemaal weten, VLAAMS BELANGER!!!!!!!!!!!!! in hart en ziel!!!
Xpendable7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 16:34   #33
Groentje-18

Standaard

Ben ik ver mis als ik stel dat meer en meer echte Belgen het gewoon niet meer aankunnen (mentaal) dat hun ganse omgeving ongevraagd veranderd en dat in negatieve zin, ze zich onveiliger en bedreigd voelen, dat er mensen opduiken waar zij geen uitstaans mee hebben en die hun niet bekijken noch kunnen verdragen en de cohesie in de buurten zwaar verstoren door een andere taal te spreken en er vreemde gebruiken op na te houden?

In mijn geval kan ik vertellen dat ik al enkele weken amper nog slaap en telkens wakkerschiet na enkele uurtjes omdat ik denk dat er iemand in mijn kamer staat. Ook hier op kot zat een "verrijker" die vermoedelijk motieven had die niets met diefstal te maken hadden, want er is niets verdwenen...
Als ik lees wat parsprototem vertel en vele andere lezersreacties kan ik niet anders dan concluderen dat half echt België er niet meer tegen kan dat zijn cultuur met de voeten gelopen wordt en ze worden uitgelachen en uitgemoord in eigen land, en er tegelijkertijd nog grif voor betalen ook?

Tijd voor een opstand ?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 november 2012 om 16:34.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 16:38   #34
Groentje-18

Standaard

Update:

Weer wordt er impliciet een kost gesuggereerd. Nergens worden er echter bedragen genoemd:

Citaat:
BRUSSEL - De politiezone Brussel-West (Sint-Jans-Molenbeek, Koekelberg, Jette, Sint-Agatha-Berchem en Ganshoren) heeft een hele reeks operaties en controles geschrapt die deze maand in de weekends gepland stonden.
Ze deed dat vooral door het stevige prijskaartje van de politietussenkomsten bij de onrusten in de affaire-Sharia4Belgium. , schrijft La Dernière Heure maandag.
(...)
http://www.standaard.be/artikel/deta...21112_00365784

Ze hopen op geld van de federale, wordt er dan ook nog bij verteld!! De Vlamingen mogen het Brusselse "iedereen Brusselaar" geknoei betalen met andere woorden.

Dat wordt dan nog in de krant bericht! Zo weten alle allochtonen dat het tussen nu en nieuwjaar het moment is om toe te slaan!
Veiligheid in de weekends? Reken er niet op!
Oud 12 november 2012, 16:43   #35
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xpendable7 Bekijk bericht
maar ja, jullie betalen waarschijnlijk graag voor nen ander zijn kost en inwoon. nen belg en een vreemdeling gaan naar het ocmw, raad eens wie der geholpen word en wie der terug zogezegd me lege handen weg gestuurd word. en deze heb ik met eigen ogen gezien, al passerend bij een ocmw, een dikke vette mercedes, die van de parking kwam gereden bij het ocmw, en je mag 1 keer raden wie der in zit... een familie vreemdelingen. Dat klopt hoor. Tegenover echte Belgen staat men enorm argwanend bij de ocmw's. De kans dat je geholpen wordt (zonder uitgescholden te worden) is nihiel... Vreemdelingen daarentegen hoeven de facturen maar binnen te brengen en met de handjes open te staan om belwaarde, cinematickets, ... te ontvangen en de prijzen van allerlei vermaak op onze kosten (pretparken, ...) terug te gaan claimen
dus mensen , BELGEN, ECHTE BELGEN bedoel ik, denk nog maar eens goed na want het zal der nie beter op worden. dit zijn mss allemaal harde woorden, maar de logica zit er echt niet in. we zijn bezig met heel ons mooi belgen land kapot aan het maken. bv : Brussel, dat is geen brussel meer in mijn ogen,

Klopt ook. M.i. zouden ze iedereen eens naar Brussel moeten sturen voor hij zijn stem mag uitbrengen ...
15 jaar geleden, ging ik nog op studiereis naar Brussel met de middelbare school, een groep of een paar meisjes van tienerleeftijd kon er ongestoord rondlopen, de enige vreemdelingen waren fototrekkende Jappanners of hier en daar een Franstalige. En zie nu? Je moet al heel goed uit je doppen kijken wil je nog een Belg vinden, laat staan een Nederlandstalige!
Ik heb meerdere mensen gedegouteerd Brussel zien verlaten, toen ze wilden kennismaken met de hoofdstad van Europa en beseften dat het vervallen was tot één groot "vluchtelingen"opvangkamp en dito leefgewoonten, waarvan niemand ook maar een spaander van onze Belgische striktheid, netheid, zin voor orde, ... waar de zuid-Europese landen ons zelf om benijdden heel laat...

dat is klein turkije. marokko en nog zoveel meer... het is gewoonweg zoals een ratten plaag... en natuurlijk is dat leuk, je komt hier aan in belgie als vreemdeling, je hebt niks... en word je vanalles in je schoot gesmeten... en ja, jullie mogen het allemaal weten, VLAAMS BELANGER!!!!!!!!!!!!! in hart en ziel!!!
Oud 12 november 2012, 16:46   #36
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Het leger heeft al voldoende airbussen,privéjets en C-130s.Zelfs een kant van de nationale luchthaven is voorbehouden voor die familie in Laken.Materiaal,piloten en onderhoudsmensen zijn er voldoende.Als de koning nu bedenkt dat hij binnen 4 uur in Italie wil zijn ,dan kan dat.
Ik begrijp er ook niks van. Dit is het meest geschifte excuus dat ik ooit gehoord heb.
Waarom overigens een vliegtuig voor twee man en een paardenkop? Wat kosten ryanairvlucht-ticketjes trouwens? Of zijn die niet goed genoeg? Zoals iemand hier zegt: ze kosten een pak minder dan het maandelijkse leefloon! Voor de asielopvang zal dat ook gelden!

En eerlijk gezegd denk ik dat menig burger het met plezier zou betalen... en er mogen er meteen een 1000 meer mee. (Dan blijven er nog 999 000 over, als het er niet meer zijn).
Heel grof maar hoe meer ik in aanraking kom met de "verrijkers", hoe meer ik er zeer grote vraagtekens bij hem.
Ik durf al weken het nieuws amper te lezen, want de frustraties die ik dan voel ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be