Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2012, 23:52   #21
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik vind , dat ik een bevoorrechte ervaring en situatie heb , mijn vrouw is Aziatisch en ik kan U vertellen dat die heel anders omgaan met kids .

de kinderen zouden nooit een middenvinger moeten opsteken achter mijn rug , als mama het ziet , dat zou niet echt van een leien dakje lopen , maar wonderwel , ze zullen dat ook nooit overwegen gezien ze heel anders worden opgevoed .

bovendien zie ik hoe mijn vrouw met haar ouders en haar grootouders omgaat en die zelfde wondermooie waarde zal ze ook vlekkeloos kunnen overbrengen aan haar kinderen .

de opvoeding en mentaliteit is een gigantisch verschil met wat ik hier op straat en in de winkel zie .
En wat zie jij ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 23:54   #22
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Denk je dat mensen die denken dat ze klaar zijn voor kinderen, of die al kinderen hebben, effectief weten hoe ze kinderen moeten opvoeden ?
Er bestaat geen handleiding voor weet je, en geen diploma's ook niet. Trouwens, elk kind heeft zijn eigen karakter, hetgeen verklaart dat in een zelfde familie sommige kinderen zonder problemen opgroeien, terwijl anderen op het " slechte pad " geraken.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 00:22   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Wat als het nu net de ouders zijn die willen dat hun kinderen getatoueerd worden ? Met politieke slogans of symbolen bvb...
Heb ik nog niet gezien.
Doorgaans is de opvoeding wel oké.
Den tijd van alle dagen 5 pletsen rond de kids hun oren is wel voorbij denk ik.
En maar goed ook.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 08:28   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er zijn drie belangrijke regels inzake de relatie tussen ouders en kind. Er zijn er uiteraard nog, maar dit zijn de drie simpelste, maar zeker niet de drie onbelangrijkste:

- wees consequent:

Dit is niet altijd even gemakkelijk, en uiteraard mag er eens een uitzondering gemaakt worden, maar los daarvan moet men gewoon consequent blijven. Om 20.00 uur gaan slapen betekent om 20.00 slapen, geen GSM aan tafel betekent geen GSM aan tafel, 's ochtends geen TV betekent 's ochtends geen TV enz.

- vorm één blok:

Mama en papa moeten elkaar steunen en moeten één blok vormen in de ogen van het kind. Zo niet maken kinderen snel handig gebruik van de onwetenheid of verschillende opvattingen van de mama en papa.

- debatteer nooit in de aanwezigheid van kinderen:

Nooit ruzie maken over het kind terwijl het kind erbij is. Ook niet met je ogen rollen, of diep zuchten, als je vindt dat je partner te streng of net te laks is. Als je alleen met je partner bent kun je er alsnog over praten en tot een vergelijk komen.
Nog te doen als je een traditioneel gezin hebt maar tegenwoordig al iets lastiger met nieuw samengestelde gezinnen en al zeker als er co-ouderschap is.
Week 1 - geen tattoo
Week 2 - Hups, toestemming voor tattoo.
Week 3 - Mja, 't staat er op he...

Voor die kinderen zijn het 2 verschillende gezinnen met elk hun eigen visie op dingen. Wat voor een hoop ingewikkelde zaken kan zorgen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 08:59   #25
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En wat zie jij ?
Dat is natuurlijk een resem verschillen , die niet altijd negatief hoeven te zijn ?

Het kattekwaad , dat heelden we in onze tijd ook wel uit .

Maar inzich op den openbare weg / nachalantie hun fiets gewoon voor de deur zetten , niet opzij gaan als ze een babbel staan te doen en je moet op je parking zijn .

Minder respect ten aanzien van volwassen en ouderen .
Het materealisme waarin ze opgroeien is heel anders , en ze zijn er echt aan verbonden . Ik bedoel een kind van 12, " ho zonder gsm kan ik niet leven "

Hun ouders bij de voornaam noemen ( daar heb ik het moeilijk mee )

of gewoon groeten met "Hey"

Als ze thuis komen van school , "Hey" en zonder verder één woord te zeggen de jas af en den trap op naar boven op hun kamer .

Kinderen van 14 jaar die hun kamerdeur op slot doen . ze vinden dat hun kamer privé is .

Jongeren van 16 en 18 jaar oud die nog steeds niet weten wat ze later willen doen voor toekomst of job .

Veel later volwassen dan wij vroeger / zware contradictie .
op jonge leeftijd een grote bek op hebben als een volwassene en alles willen hebben en anderzijds zijn ze 18 jaar en kunnen amper voor zichzelf zorgen .

Hun Ingesteldheid .

Tot hun 22 studeren , daarna een wereldreis willen maken een eigen auto op 18 jaar , na hun school een jaar of twee, drie naar het buitenland wil gaan (enerzijds positief ) anderzijds hebben ze nog geen uur gewerkt en verwachten ze dat dat alles kan op de ouders hun rekening. en dan tot hun 28 of 30 gratis op Hotel Mama blijven hangen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 09:00   #26
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb ik nog niet gezien.
Doorgaans is de opvoeding wel oké.
Den tijd van alle dagen 5 pletsen rond de kids hun oren is wel voorbij denk ik.
En maar goed ook.
Ik denk dat je met kletsen wel het omgekeerde effect kan bereiken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:51   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze kinderen opvoeden , hoe moeten we dat doen en zijn we goe bezig ?

in een heel snel evoluerende tijd is daar wel iets om te doen .

Maar er mag wel wat meer dicipline zijn bij de jeugd .

Respect voor hun ouders , is in Azië een veel hogere waarde .

kunnen en mogen ze zich vragen stellen over hoe de generatie ambtenaren en 60tigers onze overheid met torenhoge schulden opzadelen die zij zullen moeten dichtfietsen .

Mag je kinderen een beetje isoleren en familie waarden aanbrengen ?

Mag je uw kinderen een beetje afdwingen om thuis wat te helpen werken of hun kamer op te ruimen .

Moeten we onze kinderen vrij laten hun lichaam te verminken met ringen en kleuren ?
Kinderen zijn je eigendom niet, wanneer ze na een bepaalde leeftijd beslissen een tattou of ring ergens aan te brengen moet je daar maar mee leren leven.

Kinderen isoleren??? Wat bedoel je daarmee?? Je kunt het helemaal niet isoleren, wel leren omgaan met keuze die ieder kind ooit moet maken, ga ik roken, probeer ik drugs, op welke leeftijd wil ik seks, wanneer drink ik alcohol, hoe ga ik om met groepsdruk, denken dat je dit als ouder allemaal alleen kunt bepalen is dom. Je kunt er enkel over praten en kinderen wapenen, zodat ze een keuze maken die ze werkelijk willen en op ene leeftijd waarbij ze ook kunnen instaan voor gevolgen.

Kinderen discipline bijbrengen is afhankelijk van leeftijd en karakter, het ene kind heeft er meer moeite mee dan anderen, zolang ze jong zijn haalt straffen en belonen nog iets uit, positieve feedback wanneer ze zelf opruimen werkt ook goed.
Zelf het goede voorbeeld geven nog beter, in gezinnen waar niemand werkt is het ook moeilijker om kinderen discipline mee te geven.
Zij zien geen voorbeeld van ouder( s) die op een bepaalde tijd opstaan en georganiseerd hun leven inrichten, omdat ze werken.

Respect krijg je als ouder, wanneer je dit weet te verdienen, je mag best eisen stellen, zolang je naarmate kinderen ouder worden , ook openstaat voor dialoog. Het is vooral belangrijk ook positieve feedback te geven, hun talenten te zien en ruimte daarvoor te bieden, zeker bij pubers helpt steeds zeuren en zagen echt niet.
Opvoeden is ook eigen fouten kunnen toegeven, de meeste kinderen geven ouders veel krediet!
Azie??? Kom zeg, kinderen leven hier in een andere cultuur, gelukkig maar!

Kinderen krijgen hier meer kansen dan elders ter wereld, zagen over torenhoge schulden is onzin, je kunt hier studeren, er is een sociaal vangnet, goede medische verzorging, leer kinderen gelukkig te zijn en te genieten, die auto en dat huis zijn daar niet echt voor nodig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:05   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Allereerst moet je jezelf (of anderen als je daartoe niet in staat bent) afvragen of je wel capabel bent om kinderen op te voeden. Ben je financieel, karakterieel, intelectueel en moreel in staat om één of meerdere kinderen op te voeden. Is het antwoord op één van die vragen neen, begin er dan niet aan. Mensen moeten zichzelf ook afvragen of hun kinderen wel nog goede tijden zullen meemaken. Tot nu toe ging men daar automatisch van uit en voor de babyboomers was dit een vanzelfsprekendheid maar de dag van vandaag kan je toch eerder pessimistisch zijn over de toekomst van de mensheid.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:05   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kinderen zijn je eigendom niet, wanneer ze na een bepaalde leeftijd beslissen een tattou of ring ergens aan te brengen moet je daar maar mee leren leven.
inderdaad, een bepaalde leeftijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
je mag best eisen stellen,
stel u voor dat ge aan uwe kleine van een jaar of 6 geen eisen moogt stellen

nu ja, er zijn heel veel ouders die niets over hun kinderen te zeggen hebben
dat worden rotverwende jong die men later dan maar pillen ipv grenzen geeft

Laatst gewijzigd door 1207 : 29 oktober 2012 om 12:06.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 23:52   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
inderdaad, een bepaalde leeftijd.

stel u voor dat ge aan uwe kleine van een jaar of 6 geen eisen moogt stellen

nu ja, er zijn heel veel ouders die niets over hun kinderen te zeggen hebben
dat worden rotverwende jong die men later dan maar pillen ipv grenzen geeft
Wanneer je volledig zou citeren wat ik schreef, zou je zelf zien dat je opmerking niet ter zake doet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 07:22   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Kinderen opvoeden , en je belandt in de bak ,
uw buurman zou u wel eens kunnen aanklagen voor kindermishandeling !!
Durf je commentaar te geven over de kinderen van die buurman ,
kun je voenken krijgen van die buurman !!

Zo een paar jaar terug , een kind & ma bij den beenhouwer ,
het kind gaat met z'n vingers over het glas van den toog ,
ma neemt de hand van de kleine , en zegt , nee , dat mag niet !!
Ma komt thuis , krijgt de flikken aan de deur ....
voor kindermishandeling !!
Een andere klant had de flikken opgebeld ivm dit voorvalletje !!
Zo is het. Dikke 2! dus.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 07:29   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Allereerst moet je jezelf (of anderen als je daartoe niet in staat bent) afvragen of je wel capabel bent om kinderen op te voeden. Ben je financieel, karakterieel, intelectueel en moreel in staat om één of meerdere kinderen op te voeden. Is het antwoord op één van die vragen neen, begin er dan niet aan. Mensen moeten zichzelf ook afvragen of hun kinderen wel nog goede tijden zullen meemaken. Tot nu toe ging men daar automatisch van uit en voor de babyboomers was dit een vanzelfsprekendheid maar de dag van vandaag kan je toch eerder pessimistisch zijn over de toekomst van de mensheid.
U bent overduidelijk uiterrmate depressief.

Trouwens, Uw mening opvolgende zouden er (bijna) geen kinderen meer bestaan.

Beseft U dat ?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 10:00   #33
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Dit is een kortzichtige redenering die me een beetje doet denken aan "vroeger was alles beter", "die jeugd van tegenwoordig" en "in onze tijd zou het niet waar geweest zijn".
Ik ben zelf een stuk in de veertig, heb 2 tienerkinderen en zie geen wezenlijke verschillen met vroeger.

Citaat:
Dat is natuurlijk een resem verschillen , die niet altijd negatief hoeven te zijn ?

Het kattekwaad , dat heelden we in onze tijd ook wel uit .

Maar inzich op den openbare weg / nachalantie hun fiets gewoon voor de deur zetten , niet opzij gaan als ze een babbel staan te doen en je moet op je parking zijn . Wij waren vroeger net even roekeloos op onze fiets, alleen is het verkeer nu drukker en dus gevaarlijker

Minder respect ten aanzien van volwassen en ouderen .Niks van te merken. Je had vroeger evengoed onbeschofte kinderen
Het materealisme waarin ze opgroeien is heel anders , en ze zijn er echt aan verbonden . Ik bedoel een kind van 12, " ho zonder gsm kan ik niet leven "yep, en wij konden niet leven zonder Playmobil, Lego of de laatste Action Man. Hun "speelgoed" is gewoon veranderd en communicatiemiddelen (waaronder GSM) zijn nu eenmaal belangrijk geworden in onze maatschapij

Hun ouders bij de voornaam noemen ( daar heb ik het moeilijk mee )Ik hoor de meeste kinderen nog steeds mama en papa zeggen

of gewoon groeten met "Hey"

Als ze thuis komen van school , "Hey" en zonder verder één woord te zeggen de jas af en den trap op naar boven op hun kamer . Iets wat pubers van alle generaties gedaan hebben. Er komt nu eenmaal een leeftijd waarop kinderen zelfstandig willen worden en zelf moeten uitzoeken hoe ze dat kunnen doen. En associaal gedrag is daar een (niet zo leuk) bijverschijnsel van

Kinderen van 14 jaar die hun kamerdeur op slot doen . ze vinden dat hun kamer privé is . idem bovenstaand punt

Jongeren van 16 en 18 jaar oud die nog steeds niet weten wat ze later willen doen voor toekomst of job . Dat is al eeuwen zo. Alleen werden kinderen vroeger vaker door de ouders in een bepaalde richting geduwd : wordt maar dokter, notaris, bakker, etc... want dan verdien je goed je brood

Veel later volwassen dan wij vroeger / zware contradictie .
op jonge leeftijd een grote bek op hebben als een volwassene en alles willen hebben en anderzijds zijn ze 18 jaar en kunnen amper voor zichzelf zorgen .Omdat veel jongeren langer studeren, moeten ze wel langer thuis blijvenwonen

Hun Ingesteldheid .

Tot hun 22 studeren , daarna een wereldreis willen maken een eigen auto op 18 jaar , na hun school een jaar of twee, drie naar het buitenland wil gaan (enerzijds positief ) anderzijds hebben ze nog geen uur gewerkt en verwachten ze dat dat alles kan op de ouders hun rekening. en dan tot hun 28 of 30 gratis op Hotel Mama blijven hangen
Tja, het zijn je kinderen en je hebt er zelf voor gekozen. Wil je ze dan echt het huis uitgooien of hen laten betalen voor onderdak en eten ?
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be