![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Er bestaat geen handleiding voor weet je, en geen diploma's ook niet. Trouwens, elk kind heeft zijn eigen karakter, hetgeen verklaart dat in een zelfde familie sommige kinderen zonder problemen opgroeien, terwijl anderen op het " slechte pad " geraken.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorgaans is de opvoeding wel oké. Den tijd van alle dagen 5 pletsen rond de kids hun oren is wel voorbij denk ik. En maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Week 1 - geen tattoo Week 2 - Hups, toestemming voor tattoo. Week 3 - Mja, 't staat er op he... Voor die kinderen zijn het 2 verschillende gezinnen met elk hun eigen visie op dingen. Wat voor een hoop ingewikkelde zaken kan zorgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Dat is natuurlijk een resem verschillen , die niet altijd negatief hoeven te zijn ?
Het kattekwaad , dat heelden we in onze tijd ook wel uit . Maar inzich op den openbare weg / nachalantie hun fiets gewoon voor de deur zetten , niet opzij gaan als ze een babbel staan te doen en je moet op je parking zijn . Minder respect ten aanzien van volwassen en ouderen . Het materealisme waarin ze opgroeien is heel anders , en ze zijn er echt aan verbonden . Ik bedoel een kind van 12, " ho zonder gsm kan ik niet leven " Hun ouders bij de voornaam noemen ( daar heb ik het moeilijk mee ) of gewoon groeten met "Hey" Als ze thuis komen van school , "Hey" en zonder verder één woord te zeggen de jas af en den trap op naar boven op hun kamer . Kinderen van 14 jaar die hun kamerdeur op slot doen . ze vinden dat hun kamer privé is . Jongeren van 16 en 18 jaar oud die nog steeds niet weten wat ze later willen doen voor toekomst of job . Veel later volwassen dan wij vroeger / zware contradictie . op jonge leeftijd een grote bek op hebben als een volwassene en alles willen hebben en anderzijds zijn ze 18 jaar en kunnen amper voor zichzelf zorgen . Hun Ingesteldheid . Tot hun 22 studeren , daarna een wereldreis willen maken een eigen auto op 18 jaar , na hun school een jaar of twee, drie naar het buitenland wil gaan (enerzijds positief ) anderzijds hebben ze nog geen uur gewerkt en verwachten ze dat dat alles kan op de ouders hun rekening. en dan tot hun 28 of 30 gratis op Hotel Mama blijven hangen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen isoleren??? Wat bedoel je daarmee?? Je kunt het helemaal niet isoleren, wel leren omgaan met keuze die ieder kind ooit moet maken, ga ik roken, probeer ik drugs, op welke leeftijd wil ik seks, wanneer drink ik alcohol, hoe ga ik om met groepsdruk, denken dat je dit als ouder allemaal alleen kunt bepalen is dom. Je kunt er enkel over praten en kinderen wapenen, zodat ze een keuze maken die ze werkelijk willen en op ene leeftijd waarbij ze ook kunnen instaan voor gevolgen. Kinderen discipline bijbrengen is afhankelijk van leeftijd en karakter, het ene kind heeft er meer moeite mee dan anderen, zolang ze jong zijn haalt straffen en belonen nog iets uit, positieve feedback wanneer ze zelf opruimen werkt ook goed. Zelf het goede voorbeeld geven nog beter, in gezinnen waar niemand werkt is het ook moeilijker om kinderen discipline mee te geven. Zij zien geen voorbeeld van ouder( s) die op een bepaalde tijd opstaan en georganiseerd hun leven inrichten, omdat ze werken. Respect krijg je als ouder, wanneer je dit weet te verdienen, je mag best eisen stellen, zolang je naarmate kinderen ouder worden , ook openstaat voor dialoog. Het is vooral belangrijk ook positieve feedback te geven, hun talenten te zien en ruimte daarvoor te bieden, zeker bij pubers helpt steeds zeuren en zagen echt niet. Opvoeden is ook eigen fouten kunnen toegeven, de meeste kinderen geven ouders veel krediet! ![]() Azie??? Kom zeg, kinderen leven hier in een andere cultuur, gelukkig maar! Kinderen krijgen hier meer kansen dan elders ter wereld, zagen over torenhoge schulden is onzin, je kunt hier studeren, er is een sociaal vangnet, goede medische verzorging, leer kinderen gelukkig te zijn en te genieten, die auto en dat huis zijn daar niet echt voor nodig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allereerst moet je jezelf (of anderen als je daartoe niet in staat bent) afvragen of je wel capabel bent om kinderen op te voeden. Ben je financieel, karakterieel, intelectueel en moreel in staat om één of meerdere kinderen op te voeden. Is het antwoord op één van die vragen neen, begin er dan niet aan. Mensen moeten zichzelf ook afvragen of hun kinderen wel nog goede tijden zullen meemaken. Tot nu toe ging men daar automatisch van uit en voor de babyboomers was dit een vanzelfsprekendheid maar de dag van vandaag kan je toch eerder pessimistisch zijn over de toekomst van de mensheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
stel u voor dat ge aan uwe kleine van een jaar of 6 geen eisen moogt stellen ![]() nu ja, er zijn heel veel ouders die niets over hun kinderen te zeggen hebben dat worden rotverwende jong die men later dan maar pillen ipv grenzen geeft ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 29 oktober 2012 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, Uw mening opvolgende zouden er (bijna) geen kinderen meer bestaan. Beseft U dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Dit is een kortzichtige redenering die me een beetje doet denken aan "vroeger was alles beter", "die jeugd van tegenwoordig" en "in onze tijd zou het niet waar geweest zijn".
Ik ben zelf een stuk in de veertig, heb 2 tienerkinderen en zie geen wezenlijke verschillen met vroeger. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |