Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2012, 17:29   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Kinderen opvoeden , HOE ?

Onze kinderen opvoeden , hoe moeten we dat doen en zijn we goe bezig ?

in een heel snel evoluerende tijd is daar wel iets om te doen .

Maar er mag wel wat meer dicipline zijn bij de jeugd .

Respect voor hun ouders , is in Azië een veel hogere waarde .

kunnen en mogen ze zich vragen stellen over hoe de generatie ambtenaren en 60tigers onze overheid met torenhoge schulden opzadelen die zij zullen moeten dichtfietsen .

Mag je kinderen een beetje isoleren en familie waarden aanbrengen ?

Mag je uw kinderen een beetje afdwingen om thuis wat te helpen werken of hun kamer op te ruimen .

Moeten we onze kinderen vrij laten hun lichaam te verminken met ringen en kleuren ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:20   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Kinderen opvoeden , en je belandt in de bak ,
uw buurman zou u wel eens kunnen aanklagen voor kindermishandeling !!
Durf je commentaar te geven over de kinderen van die buurman ,
kun je voenken krijgen van die buurman !!

Zo een paar jaar terug , een kind & ma bij den beenhouwer ,
het kind gaat met z'n vingers over het glas van den toog ,
ma neemt de hand van de kleine , en zegt , nee , dat mag niet !!
Ma komt thuis , krijgt de flikken aan de deur ....
voor kindermishandeling !!
Een andere klant had de flikken opgebeld ivm dit voorvalletje !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:37   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard Kinderen opvoeden , HOE ?

Als je dat moet vragen kan je der beter niet aan beginnen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:40   #4
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mag je uw kinderen een beetje afdwingen om thuis wat te helpen werken of hun kamer op te ruimen.
Absoluut. Het mag zelfs meer dan "een beetje" zijn.

Citaat:
Moeten we onze kinderen vrij laten hun lichaam te verminken met ringen en kleuren ?
Onder de 18 jaar mag je in principe geen tattoeages laten zetten, tenzij mits de uitdrukkelijke toestemming van één van de ouders. Dus dat probleem is al opgelost.

Ik dacht dat voor piercings hetzelfde geldt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:48   #5
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het debat ontwijken is even dom denk ik zo .

Bovendien vind ik het nogal achterbaks en getuige van absoluut niet open minded te zijn om dergelijk antwoord te geven .
Oud 28 oktober 2012, 20:51   #6
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het debat ontwijken is even dom denk ik zo .

Bovendien vind ik het nogal achterbaks en getuige van absoluut niet open minded te zijn om dergelijk antwoord te geven .
Als jij niet weet hoe je je kinderen moet opvoeden toont dat toch aan dat je er niet klaar voor bent.
Uw posts geven ook weer hoe vol van uzelf u bent en mss is het dan idd raadzaam nog even te wachten...
Edit: en welk debat zag u graag verschijnen? Dat men u gaat uitleggen hoe u het moet doen of dat u kan zeggen hoe anderen het moeten doen?

Laatst gewijzigd door manta : 28 oktober 2012 om 20:52.
Oud 28 oktober 2012, 21:02   #7
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij niet weet hoe je je kinderen moet opvoeden toont dat toch aan dat je er niet klaar voor bent.
Denk je dat mensen die denken dat ze klaar zijn voor kinderen, of die al kinderen hebben, effectief weten hoe ze kinderen moeten opvoeden ?
Oud 28 oktober 2012, 21:06   #8
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Gewoon je instinct volgen. Vastgestelde grenzen en wederzijds vertrouwen doet wonderen. We hebben er 3 die nu getrouwd/samenwonend zijn en we hebben alle dagen contact.
EN ja hoor, ook wel moeilijkheden ondervonden tijdens het puberen maar dan zorg je dat je er bent. Zo simpel is dat...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 21:10   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw posts geven ook weer hoe vol van uzelf u bent en mss is het dan idd raadzaam nog even te wachten...
Edit: en welk debat zag u graag verschijnen? Dat men u gaat uitleggen hoe u het moet doen of dat u kan zeggen hoe anderen het moeten doen?
Ik vind , dat ik een bevoorrechte ervaring en situatie heb , mijn vrouw is Aziatisch en ik kan U vertellen dat die heel anders omgaan met kids .

de kinderen zouden nooit een middenvinger moeten opsteken achter mijn rug , als mama het ziet , dat zou niet echt van een leien dakje lopen , maar wonderwel , ze zullen dat ook nooit overwegen gezien ze heel anders worden opgevoed .

bovendien zie ik hoe mijn vrouw met haar ouders en haar grootouders omgaat en die zelfde wondermooie waarde zal ze ook vlekkeloos kunnen overbrengen aan haar kinderen .

de opvoeding en mentaliteit is een gigantisch verschil met wat ik hier op straat en in de winkel zie .
Oud 28 oktober 2012, 21:14   #10
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Denk je dat mensen die denken dat ze klaar zijn voor kinderen, of die al kinderen hebben, effectief weten hoe ze kinderen moeten opvoeden ?
Dat denk ik niet. En dat zeg ik ook niet.
Ik zei dat als je nog met zoveel vragen en twijfels zit je er beter nog niet aan begint.
Elke ouder is anders en heeft een eigen idee over opvoeden, bij de ene lukt dat al wat beter dan bij een ander;
Oud 28 oktober 2012, 21:19   #11
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. En dat zeg ik ook niet.
Ik zei dat als je nog met zoveel vragen en twijfels zit je er beter nog niet aan begint.
Elke ouder is anders en heeft een eigen idee over opvoeden, bij de ene lukt dat al wat beter dan bij een ander;
Mocht het nog niet opgevallen zijn , ik had de draad geopend met vragen , om een debad rond de opvoeding van kinderen te openen en daar vrij over te praten .

U tracht hier een debat over de titel te voeren zonder inhoudelijk iets te zeggen te hebben . Kruip dan toch in Uw bed man en laat de mensen die iets nuttig te zeggen hebben met rust .
Oud 28 oktober 2012, 21:23   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het nog niet opgevallen zijn , ik had de draad geopend met vragen , om een debad rond de opvoeding van kinderen te openen en daar vrij over te praten .

U tracht hier een debat over de titel te voeren zonder inhoudelijk iets te zeggen te hebben . Kruip dan toch in Uw bed man en laat de mensen die iets nuttig te zeggen hebben met rust .
Praat u altijd zo uit de hoogt?
Een debat over opvoeden en de titel gaat over opvoeden... Waar ziet u dan een probleem?

Allee, over opvoeden dan...
Citaat:
Ik vind , dat ik een bevoorrechte ervaring en situatie heb , mijn vrouw is Aziatisch en ik kan U vertellen dat die heel anders omgaan met kids .

de kinderen zouden nooit een middenvinger moeten opsteken achter mijn rug , als mama het ziet , dat zou niet echt van een leien dakje lopen , maar wonderwel , ze zullen dat ook nooit overwegen gezien ze heel anders worden opgevoed .

bovendien zie ik hoe mijn vrouw met haar ouders en haar grootouders omgaat en die zelfde wondermooie waarde zal ze ook vlekkeloos kunnen overbrengen aan haar kinderen .

de opvoeding en mentaliteit is een gigantisch verschil met wat ik hier op straat en in de winkel zie .
Als mama het ziet wat, kletsen?
Oud 28 oktober 2012, 21:27   #13
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Praat u altijd zo uit de hoogt?
Een debat over opvoeden en de titel gaat over opvoeden... Waar ziet u dan een probleem?

Allee, over opvoeden dan...

Als mama het ziet wat, kletsen?
Bedankt hé , hier haalt U zelf de noodzaak van een debat aan .

U hebt het direct over kletsen .

Aziaten delen zeer zelden een tik uit , ze hebben een heel andere manier om kinderen een educatie te geven .

en laat mij duidelijk zijn , educatie is iets heel anderes dan studeren of een diploma halen .
Oud 28 oktober 2012, 21:31   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt hé , hier haalt U zelf de noodzaak van een debat aan .

U hebt het direct over kletsen .

Aziaten delen zeer zelden een tik uit , ze hebben een heel andere manier om kinderen een educatie te geven .

en laat mij duidelijk zijn , educatie is iets heel anderes dan studeren of een diploma halen .
Tja, u zei zelf 'als mama het ziet" , dat lijkt me dat zij dan de autoritaire figuur in huis is, daarom da'k vraag "wat dan" .
Het kan zijn dat een boze blik of een gesprekje ook die reactie geven hé...
Mss moet u dan ietwat uitwijden over die Aziatische manier van opvoeden, dan heb ik (of anderen) daar een beeld van hé.
Oud 28 oktober 2012, 21:36   #15
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Er zijn drie belangrijke regels inzake de relatie tussen ouders en kind. Er zijn er uiteraard nog, maar dit zijn de drie simpelste, maar zeker niet de drie onbelangrijkste:

- wees consequent:

Dit is niet altijd even gemakkelijk, en uiteraard mag er eens een uitzondering gemaakt worden, maar los daarvan moet men gewoon consequent blijven. Om 20.00 uur gaan slapen betekent om 20.00 slapen, geen GSM aan tafel betekent geen GSM aan tafel, 's ochtends geen TV betekent 's ochtends geen TV enz.

- vorm één blok:

Mama en papa moeten elkaar steunen en moeten één blok vormen in de ogen van het kind. Zo niet maken kinderen snel handig gebruik van de onwetenheid of verschillende opvattingen van de mama en papa.

- debatteer nooit in de aanwezigheid van kinderen:

Nooit ruzie maken over het kind terwijl het kind erbij is. Ook niet met je ogen rollen, of diep zuchten, als je vindt dat je partner te streng of net te laks is. Als je alleen met je partner bent kun je er alsnog over praten en tot een vergelijk komen.
Oud 28 oktober 2012, 21:39   #16
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn drie belangrijke regels inzake de relatie tussen ouders en kind. Er zijn er uiteraard nog, maar dit zijn de drie simpelste, maar zeker niet de drie onbelangrijkste:

- wees consequent:

Dit is niet altijd even gemakkelijk, en uiteraard mag er eens een uitzondering gemaakt worden, maar los daarvan moet men gewoon consequent blijven. Om 20.00 uur gaan slapen betekent om 20.00 slapen, geen GSM aan tafel betekent geen GSM aan tafel, 's ochtends geen TV betekent 's ochtends geen TV enz.

- vorm één blok:

Mama en papa moeten elkaar steunen en moeten één blok vormen in de ogen van het kind. Zo niet maken kinderen snel handig gebruik van de onwetenheid of verschillende opvattingen van de mama en papa.

Nooit ruzie maken over het kind terwijl het kind erbij is. Ook niet met je ogen rollen, of diep zuchten, als je vindt dat je partner te streng of net te laks is. Als je alleen met je partner bent kun je er alsnog over praten en tot een vergelijk komen.
Zeer zeer nuttig .
Oud 28 oktober 2012, 23:12   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon kwestie van consequent zijn en zelf het goede voorbeeld geven maar inderdaad: iedereen zit wel eens met de handen in het haar over opvoeding.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 23:45   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

- wees consequent:

- vorm één blok:

Zo ongeveer heb ik het gedaan, en ik heb de indruk dat we het goed gedaan hebben.
Met te verstaan, kids mogen ook eens hun eigen mening ventileren. Soms bereiken ze hiermee, of tonen ze aan dat ze toe zijn aan een nieuwe grens. Ouders moeten dus ook eens luisteren naar hun kids. En hun opmerkingen in overweging nemen.
Nou ja, structuur en een gevoel van geborgenheid en warmte moet er zeker zijn.
Voor de rest..één blok vormen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 23:49   #19
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. Het mag zelfs meer dan "een beetje" zijn.

Onder de 18 jaar mag je in principe geen tattoeages laten zetten, tenzij mits de uitdrukkelijke toestemming van één van de ouders. Dus dat probleem is al opgelost.

Ik dacht dat voor piercings hetzelfde geldt.
Wat als het nu net de ouders zijn die willen dat hun kinderen getatoueerd worden ? Met politieke slogans of symbolen bvb...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 23:51   #20
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt ook véél ouders die denken dat zij hun kinderen goed opvoeden / opgevoed hebben, en die er totaal naast zitten.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be