Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 17:20   #21
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Prietpraat.

Harde linken willen we zien.

.
Steek eens je hoofd aan de deur uit. Er zijn dokters die nu eenmaal geen patiëntenvertrouwen genereren.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:26   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge moet eens een dakwerker laten komen . 55 a 60 euro per uur. Daarvoor moet een huisdokter al 3 patiënten per uur behandelen . Een dokter die zijn werk goed wil doen haalt dat niet.
De zijdelingse discussie ging over huisartsen die amper centen verdienen.

En nog zijdelingser:
als die dakwerker komt, moet ge zijn camionette, verplaatsingsuren, alaam edm mee betalen vanzelfsprekend.

Verder zijn er natuurlijk patiënten die wat meer tijd vragen dan anderen, maar pakweg de eerste shift 's ochtends: nuchter komen om bloed te trekken ... dat gaat redelijk vlug.

Jonge dokters moeten natuurlijk hun kabinet inrichten .. bla bla ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:27   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Steek eens je hoofd aan de deur uit. Er zijn dokters die nu eenmaal geen patiëntenvertrouwen genereren.
Arbeids- en controle-artsen: men smeekt er om. Auto met tankkaart boven op de vaste wedde.

Maar laat ons terugkeren naar het punt van de discussie:

arbeid is zo duur geworden, dat niet alleen gewone universitairen maar zelfs artsen de financiële afweging maken om zelf hun ramen te gaan schilderen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 november 2012 om 17:29.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:30   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En nog zijdelingser:
als die dakwerker komt, moet ge zijn camionette, verplaatsingsuren, alaam edm mee betalen vanzelfsprekend.

Verder zijn er natuurlijk patiënten die wat meer tijd vragen dan anderen, maar pakweg de eerste shift 's ochtends: nuchter komen om bloed te trekken ... dat gaat redelijk vlug.

.
Tja , als ge geen sociale vaardigheden hebt , kom je in vele beroepen niet aan de bak, ook in het mijne niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:58   #25
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja , als ge geen sociale vaardigheden hebt , kom je in vele beroepen niet aan de bak.
Kortom, ben je een eikel, leer dan programmeren.
Oud 3 november 2012, 19:56   #26
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

En nog zijdelingser:

.
Ja en nee, zijdelings gaat het hier om een pervers gevolg van de belastingspolitiek van onze overheid. De theorie van Laffer en Armey, om het met andere woorden te zeggen.

Ik voorspel dat dit zich nog veel meer zal voordoen en dat ook van de gezinnen 1 van beide partners meer zal thuis blijven/minder werken omdat het gewoonweg geen zin meer heeft.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 20:18   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet eens een dakwerker laten komen . 55 a 60 euro per uur. Daarvoor moet een huisdokter al 3 patiënten per uur behandelen . Een dokter die zijn werk goed wil doen haalt dat niet.
Of 120 of meer. Den tijd van 55 ligt alweer ver achter ons.
't gaat rap hoor tegenwoordig.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 01:25   #28
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Wet van vraag en aanbod hé. Zolang die dakwerkers veel werk hebben en de mensen hun vraagprijs betalen, zullen die zoveel blijven vragen. Dat kan je moeilijk gaan vergelijken met dokters aangezien zij in een gezondheidszorg systeem zitten en hun maximum vraagprijs bepaald wordt door de overheid.
Je kan inderdaad vandaag beter een vak leren dan tot uw dertigste studeren. Dakwerker, loodgieter, schilder, electrieker...Allemaal mensen met volle agenda's, en een goede pree.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 01:35   #29
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik zag een tijd geleden mijn dokter zijn eigen ramen schilderen. Het verwonderde mij enigszins, want het was op een werkdag waarop hij normaal zituur heeft.

Tijdje later moest ik naar mijn dokter omdat ik ziek was. Ik sprak erover dat ik hem had zien schilderen en dat ik er mij over verwonderde. Hij zei dat het hem duurder uitkwam. Het verschil tussen datgene wat hij de schilder bruto moest betalen en wat hij netto overhield van zijn loon, maakte dat het hem beter uitkwam om het zelf te doen....

Moet er nog zand zijn ?
Ten minste nog een eerlijke man , al ik het tegen mijn winkel al renovatiebedrijf . Maar voor de zelfde rden had hij ook een ilegaal voor 7 € aan het werk kunnen zetten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 01:38   #30
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Je kan inderdaad vandaag beter een vak leren dan tot uw dertigste studeren. Dakwerker, loodgieter, schilder, electrieker...Allemaal mensen met volle agenda's, en een goede pree.
OOk niet overdrijven he , een ander zijn rekening is vlug gemaakt .

maar goed , ik is niet slecht , als werknemer . als zelfstandige is het een ander paar mouwen .

Maar nog mensen vinden die een vak willen leren , en in de regen en de kou staan , in het stof of het vuil willen werken . en dan nog het denegrerend klootjesvolk dat altijd meent slimmer te zijn als jij en je uitzuigt als slaaf .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 02:03   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ten minste nog een eerlijke man , al ik het tegen mijn winkel al renovatiebedrijf . Maar voor de zelfde reden had hij ook een illegaal voor 7 € aan het werk kunnen zetten .
De kans dat een illegaal de job deftig uitvoert is klein. 't Is niet gemakkelijk een maniokstamper te vinden die deftig dakpannen kan leggen.
En een bekwame Pool , die komt ook al niet meer boven water voor minder dan €12/u
Oud 4 november 2012, 07:09   #32
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
?
Ronald Coase. Nobelprijs economie 1991.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 08:10   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zag een tijd geleden mijn dokter zijn eigen ramen schilderen. Het verwonderde mij enigszins, want het was op een werkdag waarop hij normaal zituur heeft.

Tijdje later moest ik naar mijn dokter omdat ik ziek was. Ik sprak erover dat ik hem had zien schilderen en dat ik er mij over verwonderde. Hij zei dat het hem duurder uitkwam. Het verschil tussen datgene wat hij de schilder bruto moest betalen en wat hij netto overhield van zijn loon, maakte dat het hem beter uitkwam om het zelf te doen....

Moet er nog zand zijn ?
Ik heb dat gevoel ook hoor dat ik de dingen beterkoop zelf kan doen.
Waarschijnlijk is het niet zo'n populaire dokter, anders verdien ze toch goed hun brood.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 november 2012 om 08:11.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 08:14   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat geld dat jij uitgeeft aan het werk, heb ik geen belastingen en geen BTW op betaald en moet ik nergens de gierige voor uithangen.
Ik kan het dus uitgeven om goed te leven
Wat is goed leven?
Voor de één is dit zijn eigen ramen schilderen
Voor de ander is dit lekker uit gaan eten
Voor nog een ander is dit rondrijden met een grote wagen

dus wat is uw definitie van goed leven?
Oud 4 november 2012, 08:16   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, kom, drie patienten per uur, een huisarts haalt er een pak meer.
BTW, hij kan het loon van de schilder aftrekken van zijn belastbaar inkomen, gewoon een factuurke laten maken dat zijn praktijk opgefrist is.
Oud 4 november 2012, 08:18   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En nog zijdelingser:

.
Niet de dokters vergeten die 'smorgens (vooral maandagmorgen) 30 tot 40 patienten zien (briefke schrijven voor het werk).
Oud 4 november 2012, 08:22   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zien meer en meer het fenomeen van groepspraktijken. Dit heeft het grote voordeel van gedeelde kosten. Waarom legt de overheid hier geen verplichting op?
Oud 4 november 2012, 08:34   #38
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Wet van vraag en aanbod hé. Zolang die dakwerkers veel werk hebben en de mensen hun vraagprijs betalen, zullen die zoveel blijven vragen. Dat kan je moeilijk gaan vergelijken met dokters aangezien zij in een gezondheidszorg systeem zitten en hun maximum vraagprijs bepaald wordt door de overheid.
Gedeeltelijk correct. Dokters kunnen zelf hun vraagprijs bepalen, maar dan verliezen ze een premie die ze van de overheid kunnen spenderen aan een VAPZ of gewaarborgd inkomen. Dat systeem heet conventie en is verantwoordelijk voor de dalende kwaliteit in de gezondheidszorg.

Mijn ervaring is dat de dokters die het zich kunnen veroorloven zich deconventioneren, omdat ze zodanig goed zijn dat de patiënten toch blijven komen. De dokters die het moeten hebben van de bejaarden die een praatje willen maken zijn dat meestal niet. Dit is een regel met veel uitzonderingen en is niet wederkerig geldig.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 09:24   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een loodgieter die bij zichzelf thuis een kraan wil plaatsen betaalt ook meer dan hij per uur verdient.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 09:34   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een loodgieter die bij zichzelf thuis een kraan wil plaatsen betaalt ook meer dan hij per uur verdient.
Als hij daarop "betrapt" wordt door de juiste instanties heeft ie een boete aan zijn broek wegens zwartwerk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be