![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 juli 2004 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Der Spiegel:
dit is ofwel goeie humor, ofwel zielig. Ik hoop het eerste, maar ik vrees het laatste... Uw gedachtegoed is gelukkig zo bekrompen dat het enkel in uw hersenpan past en niet in onze leefwereld.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Eternity : 18 juli 2004 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 18 juli 2004 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verwarren van Schepper/schepsel leidt tot het verwarren van manlijk/vrouwlijk. Tot miskenning van de verschillen tussen sexen. Homosexualiteit en feminisme (feministische theologie!) zijn beide loten van dezelfde stam. [size=-1]Romeinen 1:25,26[/size] God onderneemt geen actie tegen gay-praktijken. Hoe jammer dat ook moge zijn voor veel conservatieve christenen. Romeinen 1 zegt: "God geeft hen over in hun hartstochten aan onreinheid, zodat temidden van hen de lichamen onteerd worden". [size=-1]Romeinen 1:26[/size] Homosexueel gedrag heet in Romeinen 1 tegennatuurlijk. Dat is meer natuurkunde dan een ethisch oordeel. Sexualiteit is biologisch gezien hetrosexualiteit, ontworpen voor de voortplanting. [size=-1]'Tegennatuurlijk' is letterlijk vertaald 'naast-natuurlijk'; Romeinen 1:26[/size] Het idee dat homofilie een aangeboren geaardheid zou zijn kent de Schrift niet. Het is trouwens ook onbewezen. Homosexualiteit is in Romeinen 1 primair "verwerpelijk denken". Net als trouwens al het andere "wat niet betaamt". [size=-1]Romeinen 1:28, 25[/size] Later in de Romeinen-brief lezen we dat een mens hervormd (getransformeerd) wordt door de vernieuwing van zijn denken. Deze vernieuwing vindt plaats door "het Woord". Door je te voeden met de Schrift leer je anders te denken. Ook sex en sexeverschil gaan vanuit dit perspectief geheel nieuwe betekenissen krijgen. [size=-1]Romeinen 12:2[/size] Van eeneiige tweelingen (waarvan de aangeboren identiteit dus identiek is) zijn gevallen bekend, dat wanneer ze onafhankelijk van elkaar werden opgevoed, de één homo en de ander hetro werd. In de orthodoxe theologie spreekt men van de zondige en verdorven natuur van de mens. De Bijbel doet dit niet. Niet de natuur van de mens is zondig maar juist het tegennatuurlijke. Romeinen 2:14 spreekt van heidenen die van nature doen wat de wet gebied. De natuur is in harmonie met wat God wil. Het is het zwakke vlees, het sterfelijke lichaam dat de mens tot zondaar (=doelmisser) maakt. [size=-1]Romeinen 1:26; Romeinen 7:18 ("ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees geen goed woont")[/size] Wanneer mensen het verwerpelijk achten God als GOD te erkennen laat God hen los in een verwerpelijk denken om te gaan doen wat niet betaamt. Dat loslaten is geen verdoemenis. Het is juist bedoeld om de mensheid te laten proeven dat een bestaan los van God volstrekt waardeloos is en leidt naar de ondergang. Het is via deze pijnlijke weg dat God Zijn schepselen toch zal neerzetten op de plaats waar Hij ze wil hebben: vlakbij Zijn hart! [size=-1]Romeinen 1:28; Romeinen 11:32[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) Sta me toe, je milde bijdrage te negeren 8)
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() het eeuwige is belangrijker dan het korte leven op deze duivelse verloren planeet, bekeer nu het nog kan broeder ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Vooral uw ode aan hitler is lachen der spiegel.
En ge zult uzelve niet der spieghel heten. matthias 24:48zt9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Eternity : 19 juli 2004 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ge moogt van mij natuurlijk geloven in wat ge maar wilt, maar toch denk ik dat die bijbelcitaten redelijk lachwekkend zijn in deze context. Persoonlijk vraagje : Is uw naam soms Ned Flanders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Via de teksten van ons spiegeltje aan de wand, zullen er velen overtuigd worden !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een antwoord aan ons Spiegeltje uit de mond van de Meester himself:
"...Toen ze op een antwoord bleven aandringen, keek Hij op en zei: `Wie van u zonder zonde is, moet dan maar als eerste een steen op haar werpen.' ..." Johannes 8:7 Om maar te zeggen dat uw geraaskal niet meteen "christelijk" te noemen is ...