Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 12 november 2012, 10:43   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wellicht brengt u ook uw kinderen (uit uw alternatief samengesteld gezin) met een bakfiets naar een alternatieve school?
....bij ons hebben ze een uitdrukking uit het hanenvechten en varkensslachten overgehouden:"dit is het vas af"....hihihi...mooi...
Oud 12 november 2012, 11:31   #22
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bizar, dat Patrick grootmoedig een stapje opzij zet vindt u kinderachtig en nukkig? Wat zuur, mijn waarde. Goed om weten dat u nog steeds naar meneer Bracke verwijst met het epitheton "N-VAer".
Nee, dat hij zijn lot aan dat van Groen verbonden had was kinderachtig, de manier waarop hij het zei, subtiel verwijzend nr de federale die zogezegd door De Wever waren geboycot, dat was kinderachtig en nukkig. Opeens moest spa blauw weer linkser dan links zijn, daarom hebben ze al die jaren met vld bestuurd in Antwerpen, daarom hebben ze een stadslijst gevormd met CD&V.
mvd is offline  
Oud 12 november 2012, 20:15   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vreemde interpretatie maar kom... De stadslijst zal splitsen en dat hebben PJ en Van Peel al lang beslist. De andere partijen beseffen ook dat de zwoerd nog een keer in de slachtofferrol hun slecht zal uitkomen. Nu ja, benieuwd wat de Antwerpenaar zal zeggen als Liestbeth Homans het binnen een jaartje moet overnemen....
Eindelijk een Antwerpenaar die nationaal iets te zeggen heeft en goed voor de stad kan zorgen. Zoals Di Rupo voor Mons zorgt, maar dan beter.
De Antwerpenaar zal hem op handen dragen. Een paar verzuurde chagrijnige linkiewinkies niet te na gesproken natuurlijk.
fonne is offline  
Oud 12 november 2012, 20:33   #24
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die Antwerpenaren gaan toch niet in tranen uitbarsten omdat "hunnen" burgemeester weggeroepen wordt door de rest van Vlaanderen?

.
Tegen dat die daar in januari zal op zijn stoel zitten zal de hem door derden toegeschreven ambitie om in 2014 te vluchten naar het Vlaamse niveau wel weggedeemsterd zijn.

Als hij nu voor de allereerste keer een echt mandaat opneemt, zal het zijn om er te blijven. Anders zal men BDW alleen herinneren als een wegloper. De man die zijn volk leerde verkiezingen te winnen, en het dan afbolt.
peter1962 is offline  
Oud 12 november 2012, 21:08   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Tegen dat die daar in januari zal op zijn stoel zitten zal de hem door derden toegeschreven ambitie om in 2014 te vluchten naar het Vlaamse niveau wel weggedeemsterd zijn.

Als hij nu voor de allereerste keer een echt mandaat opneemt, zal het zijn om er te blijven. Anders zal men BDW alleen herinneren als een wegloper. De man die zijn volk leerde verkiezingen te winnen, en het dan afbolt.
Of als de man die de belangen van Antwerpen terug op de kaart zette in de federale en Vlaamse regering. Eeuwig dankbaar zullen ze Bart de Wever zijn als hij hetzelfde kan bereiken voor Antwerpen dan Di Rupo voor Mons verwezenlijkt. Niemand die Di Rupo ooit verweten heeft gevlucht te zijn. Hoe zou dat komen?
fonne is offline  
Oud 12 november 2012, 22:52   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou wel van bijnamen, ik vind dat zo typisch Vlaams.
Vooral als het een goede, treffende bijnaam is.
Maar ik weet wel graag het verhaaltje er achter, dus leg dat eens uit met dat zwoerd.

dank op voorhand.
Kan iemand mij helpen? Wat is de betekenis van "zwoerd" ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2012, 23:10   #27
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand mij helpen? Wat is de betekenis van "zwoerd" ?

.
De buitenste speklaag. Het is een lekkernij, die bijvoorbeeld één der ingrediënten is van elke goede cassoulet.

Naam: 330x279_1260482944couennes_cuites_dans_leur_jus_maj.jpg
Bekeken: 87
Grootte: 52,3 KB
Gwylan is offline  
Oud 13 november 2012, 09:33   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De buitenste speklaag. Het is een lekkernij, die bijvoorbeeld één der ingrediënten is van elke goede cassoulet.
Ja, dat wist ik ook wel. Maar de link naar De Wever?
Vroeger, toen hij nog wat zwoerd bij zich had ja, maar nu ??

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 november 2012, 10:07   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Tenzij BDW plastische heeft ondergaan zit hij nog onder hetzelfde zwoerd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 november 2012 om 10:07.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 november 2012, 10:19   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Alleen de zwoerd blijft over.

Snap je het nu?
Another Jack is offline  
Oud 13 november 2012, 10:25   #31
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Neen, neen, de speklaag en de zwoerd zijn weg...er blijft alleen wat knoken en vel. (ik vond het toch schoner met een kilo of dertig erbij, maar wat ken ik nu van venten).
Oud 13 november 2012, 10:43   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Neen, neen, de speklaag en de zwoerd zijn weg...er blijft alleen wat knoken en vel. (ik vond het toch schoner met een kilo of dertig erbij, maar wat ken ik nu van venten).
Ik heb het boek van zijn afvalmisère niet gelezen maar voor zover ik de besprekingen ervan heb gevolgd heeft hij geen zwoerd laten wegnemen.

http://www.clint.be/entertainment/je...de-wever-liegt

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 november 2012, 11:33   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht ik dan een tegenstander van het Weverke zijn, ik noemde hem "vel teveel", maar zwoerd ... tsja, 't is wel leuk voor de moslims natuurlijk.

Verder moet ik nog aan het volgende varkentje denken, met onze huidige machtshebbers en hun diepe putten in de staatskas die ze opvullen met belastingen en nog meer belastingen:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  spaarvarken.jpg‎
Bekeken: 53
Grootte:  21,4 KB
ID: 88278  

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be