![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want altruïsme is vies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat hem niet om kinderen te krijgen om het aantal te verhogen, maar kinderen te krijgen om hen op te voeden, een persoonlijkheid te laten ontwikkelen, en op te groeien tot volwaardige sociale mensen.
Enkel egoïstische marginalen kweken (met of zonder te weten waarom) tegen de sterren op en trekken zich van het vervolg niets van aan. Dus kom niet af met altruïsme, het is eerder egoïsme.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoordt u niet eerder op de vraag hoe je best kinderen groot brengt dan op de vraag waarom je ze zou willen in de eerste plaats? Een hond kan men evengoed krijgen om de redenen die u aangeeft. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2012 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tenzij je naar de spermabank gaat moet je nog steeds met twee zijn om een kind in elkaar te knutselen. Het privilege van dergelijke banken bestaat tot op heden enkel voor vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb drie zussen en twee broers: samen veertien kinderen. En momenteel 6 kleinkinderen. Maar hier verwacht ik niet dezelfde actie als bij mijn generatie. Het gemiddelde van 2 kinderen gaat behouden blijven of het gaat er even onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is iedereen die te weinig kinderen maakt egoïstisch bezig omdat die zijn eigen belang boven dat van de maatschappij stelt. Natuurlijk is het aantal kinderen niet het enige verhaal. Ook opvoeden is zéér belangrijk. Niemand beweert hier dat dat niet belangrijk zou zijn. Laatst gewijzigd door rub1615 : 11 november 2012 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Omdat een kind een doel op zichzelf is en niet een middel tot een doel ... ![]()
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wil jij van mensen fokkonijnentjes maken die op bestelling hun waar afleveren in naam van de statistiek? Maar ergens heb je wel gelijk; priesters bijvoorbeeld zijn heel egoïstisch bezig, en hypocriet indien ze anderen opleggen wat ze zelf niet wensen te doen, ze kiezen overduidelijk voor hun eigen alternatief gemak boven dat van de maatschappij ... ![]()
http://unholybible.wordpress.com/ http://www.christianitydisproved.com/books.html Laatst gewijzigd door Frailty : 11 november 2012 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Celibatair leven lijkt me in weinig "gemakkelijker" dan getrouwd door het leven gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je sommige populaties in sommige landen bekijkt waar het bevolksaandeel van jongeren onder de 25 explosief is. Hoe ga je daar dan mee om? Die mensen blijven niet eeuwig jong. Nog meer kinderen produceren en nog meer? Om die jongeren van nu ( zonder veel perspectieven en hoge werkloosheid) als bejaarden later op te kunnen vangen? Dat is een doodlopend straatje. Ik geloof niet in het aanmoedigen van menselijk lijden en ik geloof ook niet in het kweken van kanonnenvoer onder het mom van 'het opvangen van de vergrijzing.' Mensen die geen kinderen wensen vind ik helemaal niet egoïstisch. Integendeel. Ik ken verschillende mensen die geen kinderen hebben maar heel vaak een handje toesteken in de opvoeding van de kinderen van broers of zussen. Ook financieel, al dan niet als peter of meter. Dat is niks nieuws, dat bestond vroeger ook al als ik de verhalen van mijn oude moeder mag geloven. Laatst gewijzigd door parsprototem : 12 november 2012 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is volgens jou dan het alternatief economisch systeem ? De tijd dat ouderen de jongeren kunnen onderhouden geraakt voorbij. Momenteel kunnen kinderen nog genieten van de welvaart van babyboomers zoals jij en ik. Zeg eens, hoe jij een toekomstig structrureel economisch en duurzaam model ziet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen willen vanuit economische en of ideologische redenen, is gewoon immoreel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mannen en vrouwen zijn gelijk, weet je wel, op straffe van. |
|
![]() |
![]() |