Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2004, 12:31   #21
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Niets misdaan? Als je zegt dat de collaboratie een doelbewuste misleiding van de nazi's was, dan ben je in mijn ogen een misdadiger. Alle collaborateurs wisten zéér goed waaraan ze begonnen als ze met de bezetter meewerkten. En dat heeft nu eens echt niets maar dan ook niets met "goedheid" te maken.

Waarschijnlijk heeft die ene "Staatsvlaming" naast zijn Vlaamse ook zwarte roots. Wedden?
Nazi's, das WOII, Nederland was maar neutraal in WOI. In WOII was Nederland evengoed bezet. Ok, er was misschien meer collaboratie, maar dan moet je ook beseffen dat Nederland echt bezet werd administratief. België viel onder een militaire bezetting. Gestappo en co was hier iets minder sterk dan in Nederland.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 13:06   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Nazi's, das WOII, Nederland was maar neutraal in WOI. In WOII was Nederland evengoed bezet. Ok, er was misschien meer collaboratie, maar dan moet je ook beseffen dat Nederland echt bezet werd administratief. België viel onder een militaire bezetting. Gestappo en co was hier iets minder sterk dan in Nederland.
Nederland heeft nooit weerstand geboden zal je bedoelen. Zo vind ik het bv grappig dat men in de tiendelige reeks van Band of Brothers over "The Dutch Resistance" spreekt, terwijl het verzet in andere landen (zoals België) veel sterker vertegenwoordigd was. Met alle respect voor de Nederlandse weerstanders welteverstaan.
Oud 20 juli 2004, 23:21   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvlaming
Dag allemaal,

Even voorstellen ik ben Staats-Vlaming deze naam heb ik niet lukraak gekozen!
Mijn vaderland is Staats-Vlaanderen. Althans zo heette het gebied in de 17e eeuw. Dit bezette stuk Vlaanderen is nu beter gekend als "Zeeuws-Vlaanderen".
Een strook land , dat om louter strategische redenen aan het calvinistische Hollandse rijk moest worden aangeplakt. Men pompte er protestanse vluchtelingen in w.o. Walen,Oostenrijkers en Fransen teneinde het uiteindelijk te "verhollandsen".
Veel bewoners (vooral de achtergestelde katholieke Vlamingen) moesten wegens economische redenen vluchten naar Amerika, Canada en de Noordelijke Nederlanden. Nog steeds wordt dit "Zeeuws"- Vlaanderen als een achtergebleven gebied in Nederland beschouwd, dat bij de bewoners ten noorden van de Wester-Schelde nauwelijks bekend is. Een onafhankelijk Vlaanderen zou daar wellicht in positieve zin verandering in kunnen brengen. Dit gebied is bij uitstek een proeftuin voor de "heelnederlandse" gedachte. Zelf zou ik daar dan graag een rol in spelen. De mentaliteit van zowel de Vlaming als de "Hollander" in mij dragende en kennende.
Het zou geweldig zijn dit gebied te verlossen van het huidig laagsoortig vertier en de drugstrafic.
De Belgen hebben zich reeds in 1830 wijselijk van de Hollanders verlost. U geeft dus toe dat we gelijk hadden, in tegenstelling tot de Vlaams-nationalisten.

Spijtig voor u komt er wel geen onafhankelijk Vlaams gewest. Dat willen de meeste Belgen niet.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 23:36   #24
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag allemaal,

Even voorstellen ik ben Staats-Vlaming deze naam heb ik niet lukraak gekozen!
Mijn vaderland is Staats-Vlaanderen. Althans zo heette het gebied in de 17e eeuw. Dit bezette stuk Vlaanderen is nu beter gekend als "Zeeuws-Vlaanderen".
Een strook land , dat om louter strategische redenen aan het calvinistische Hollandse rijk moest worden aangeplakt. Men pompte er protestanse vluchtelingen in w.o. Walen,Oostenrijkers en Fransen teneinde het uiteindelijk te "verhollandsen".
Veel bewoners (vooral de achtergestelde katholieke Vlamingen) moesten wegens economische redenen vluchten naar Amerika, Canada en de Noordelijke Nederlanden. Nog steeds wordt dit "Zeeuws"- Vlaanderen als een achtergebleven gebied in Nederland beschouwd, dat bij de bewoners ten noorden van de Wester-Schelde nauwelijks bekend is. Een onafhankelijk Vlaanderen zou daar wellicht in positieve zin verandering in kunnen brengen. Dit gebied is bij uitstek een proeftuin voor de "heelnederlandse" gedachte. Zelf zou ik daar dan graag een rol in spelen. De mentaliteit van zowel de Vlaming als de "Hollander" in mij dragende en kennende.
Het zou geweldig zijn dit gebied te verlossen van het huidig laagsoortig vertier en de drugstrafic.
Uiteraard is de geschiedenis van de 18e eeuw een onweerlegbaar argument om in de 21ste eeuw een bepaalde politiek te gaan voeren.

Ik ga zeer graag op vakantie in uw streken, mijn beste Staatsvlaming. U heeft wel een verkeerd beeld van bepaalde zaken.

- De godsdienstonderdrukking is vandaag geen feit meer. Overal in Zeeland staan gereformeerde, hervormde, rooms-katholieke, nieuw-hervormde, en wat er ook nog mag wezen van kerken, naast elkaar.

- Voor een oplossing van laagsoortig vertier en drugstrafiek moet u gaan klagen bij de Nederlandse overheid. Nederland is nog steeds het land met het grootste gedoogbeleid, de meeste smokkelaars, de meeste drugsproblemen.

- Over buitenkomen moet u niets zeggen aan Belgen, zij het Waals zij het Vlaams. Zij hebben nog steeds de naam een "bourgondisch" leven te leiden, op elke hoek van elk dorp een café te kennen... ik vergeet mijn fietstocht niet een paar weken geleden in Zeeland, waar ik 12 km heb moeten fietsen, door 3 dorpen waar toch zeker 1000 man woonde, om een terrasje te vinden. Het zou hier niet waar zijn.

Evenzo is het bij ons aangenamer buitenkomen dan in Nederland, waar je over de stonede koppen kan lopen - veilig gevoel geeft dat dan toch niet.

- Welk bewijs kunt u leveren dat een Heelnederland een oplossing zou zijn voor de Zeeuwse problemen? Romantiek is geen bewijs.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 02:39   #25
Staatsvlaming
Vreemdeling

Standaard Staatsvlaanderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Daar moet je zelfs niet aan twijfelen 8)
Nou nou , Er is heel wat over mij heengekomen ik zou "zwarte roots" hebben. ONZIN!!!
Een Nederlander die zich met Belgische zaken zou bemoeien...ONZIN!! Ik ben Vlaming! Alleen niet geboren in Vlaanderen , tja daar hebben een hoop Belgen geen antwoord op hee? Dan hoor je er ineens niet meer bij!
Gelukkig ook positieve reacties.
Maar een ding zou ik toch willen samenvatten. Ik ben zeer verheugd over de toon van de antwoorden. Nimmer platvoers en altijd inhoudelijk.
Er werd ook een suggestie gedaan , waarom ik als Vlaming voelende, nog geen Belg zou geworden zijn. Mijn overgrootvader en moeder waren Belgen, maar economische nood bracht hun naar Nederlands-Vlaanderen. Ben ik daardoor een Hollander? Zijn Vlamingen dus zo narrow minded , dat een exil-vlaming , die op Vlaams, door Hollanders bezet gebied dus gelijk een Hollander is geworden?
Er is in de wereld geen enkel volk , dat zijn volksgenoten zo behandeld en in de steek laat als de Vlaams-Belgische. Daar kun je dus de Belgische staat aan herkennen. De "weg met ons Vlamingen" , mentaliteit. Het wordt dus tijd voor onafhankelijkheid. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt ben ik de "eerste" , die mij als "buitenlander" zal aanmelden als volksgenoot.
Staatsvlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 12:17   #26
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is in de wereld geen enkel volk , dat zijn volksgenoten zo behandeld en in de steek laat als de Vlaams-Belgische.
Heb jij écht geen idee van hoe ongelukkig deze uitspraak van jou is? Men heeft in Vlaanderen meer dan honderd jaar moeten ijveren voor het behoud van de Nederlandse taal, zonder enige steun vanuit Nederland. Het contrast met een land als Frankrijk dat overal ter wereld de verdediging van het Frans op zich neemt, kan niet groter zijn.

Persoonlijk juich ik elke vorm van samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland toe, maar jij mag niet zo dom zijn om de basis van die samenwerking op een totaal irrelevant verleden te baseren. De geschiedenis is wat ze is en dat kan je niet veranderen. Doe jezelf een plezier en laat in een politieke discussie dat romantisch geleuter over Boudewijn van Vlaanderen, 17de eeuwse bezettingen en volksverbondenheid vallen.

Citaat:
Nou nou , Er is heel wat over mij heengekomen.
Je zal wel gesnapt hebben dat dat een hele hoop reacties afkomstig zijn van personen die zich identificeren met het anti-Nederlands separatisme van 1830. Daar ga je zeker geen steun van krijgen.

Veel Vlaamsnationalisten streven naar de onafhankelijk. Zij gaan niet geneigd zijn die moeizaam bekomen onafhankelijk op te offeren voor Nederland dat zich traditioneel altijd onverschillig heeft opgesteld t.o.v. de Vlaamse Beweging. Je hebt natuurlijk wel de Groot-Nederlandse strekking binnen deze Beweging, maar die wordt blijkbaar gedomineerd door het "Diets" gespuis, dat trouwens graag dweept met dezelfde romantische bevliegingen die jij koestert. Misschien wel leuk voor rond het kampvuur, maar de doorsnee Vlaming ga je er niet mee overtuigen.

Citaat:
Dit gebied is bij uitstek een proeftuin voor de "heelnederlandse" gedachte.
Ik geef je groot gelijk dat Zeeuws-Vlaanderen, net als het hele gebied ten zuiden van de Moerdijk, een rol als scharnierfunktie kan vervullen tussen Vlaanderen en de rest van Nederland. Maar zolang Nederland heel gecentraliseerd rond Holland georganiseerd blijft, kan je je heelnederlandse gedachte wel op je buik schrijven.

De meerderheid van de Noord-Brabanders en Nederlands Limburgers die ik ontmoet heb, geven er bewust de voorkeur aan om zich "Nederlander" te noemen en niet "Hollander", want dat slaat volgens hen enkel op de inwoners van de gelijknamige provincie. Als jij deze ruwe vorm van Brabants en Limburgs regionalisme in een politieke waarde kan omzetten, bestaat er misschien een klein kansje dat Nederland wat meer voeling en verbondenheid gaat krijgen met haar Vlaamse zuiderbuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
ik vergeet mijn fietstocht niet een paar weken geleden in Zeeland, waar ik 12 km heb moeten fietsen, door 3 dorpen waar toch zeker 1000 man woonde, om een terrasje te vinden. Het zou hier niet waar zijn.

En ik vergeet mijn motorrit niet van vorige zomer, toen ik van de kust naar huis reed via de expresweg en ter hoogte van Wachtebeke nog een pint wou pakken. Op een warme, vroege zondagavond bleek in Wachtebeke en de omliggende dorpjes waar zeker 1000 man woonde geen enkel café open te zijn en waren de straten totaal uitgestorven. Van armoede zijn we dan maar naar de "metropool" Stekene gereden om iets te gaan drinken. Blijkbaar kan het hier wel "waar" zijn.
Wilhelmus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 13:18   #27
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Weer een Nederlander die zich bemoeit van Belgische zaken.

België is ontstaan omdat mensen die daar leefden niet deel wilden uitmaken van Nederland, Frankrijk of Duitsland
Het waren seperatisten, weet u wel ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 15:01   #28
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Weer een Nederlander die zich bemoeit van Belgische zaken.

België is ontstaan omdat mensen die daar leefden niet deel wilden uitmaken van Nederland, Frankrijk of Duitsland
Er was in 1830 een verdeling van Europa in twee "bondgenootschappen", Engeland-Frankrijk-Oostenrijk en het bondgenootschap Rusland-Pruisen-Nederland. Dit eerste bondgenootschap genoot de steun van de Rooms-katholieke Kerk, de vrijmetselaars en nog een paar andere belangengroepen. Na een lange diplomatische twist kwam het in 1830 tot de misgunde opstand waaraan we nu den belgiek te wijten hebben. De enige reden dat deze opstand niet neergeslagen was door het Russische leger, is de opstand in Polen rond dezelfde tijd. Tegen de tijd dat deze neergeslagen was, was het onheil hier reeds geschied.

Niet Frankrijk, maar Engeland is in 1830 zowel de grote speler als de grote winnaar geweest bij de belgische opstand. Frankrijk kreeg alleen gedaan dat belgië een francophone staat zou zijn, maar het koningshuis was nadrukkelijk niet Bourbon-Orleans, maar zou nauw verwant zijn aan het Engelse koningshuis (Leopold I was zelfs even kandidaat voor de Britse troon).

In 1830-1831 werd den belgiek bij uitstek een Engelse vazalstaat, de facto eigendom van Engels kapitaal, het speelterrein van het Engelse liberalisme. De RKK kreeg weliswaar als beloning een staat waarin ze het religieuze monopolie had, en de Fransen hun culturele hegemonie. De basis van de HUIDIGE financiële elite in in de periode 1830-1840 gelegd. (Onder andere door de door Koning Willem I opgestarte projecten af te pakken.)

Geen enkele Vlaming (behalve de franskiljons natuurlijk) was gebaat bij den belgiek. Na jarenlange terreur en indoctrinatie zijn Vlamingen inderdaad niet echt geneigd om voor Dietsland te kiezen, maar de redenen daarvoor zijn altijd belachelijke vooroordelen, gevoed door de kunstmatige tegenstelling belgiek <=> Nederland, die er zoveel mogelijk ingepompt wordt door de belse media.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 15:08   #29
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegenen die de fierheid opbrachten om een ander geluid te laten horen werden ofwel kaalgeschoren, ofwel worden nu als idioten in een cordon gestopt.
Oei oei, de collaborateurs en het Vlaams Blok in één adem vernoemd, dat zullen ze niet graag horen daar bij het Zwart Blok.

Ps: het klopt dat ze in Terneuzen goeie shit verkopen
Oud 1 september 2004, 17:37   #30
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus
Heb jij écht geen idee van hoe ongelukkig deze uitspraak van jou is? Men heeft in Vlaanderen meer dan honderd jaar moeten ijveren voor het behoud van de Nederlandse taal, zonder enige steun vanuit Nederland. Het contrast met een land als Frankrijk dat overal ter wereld de verdediging van het Frans op zich neemt, kan niet groter zijn.
Taalchauvinisme is dan ook een typisch kenmerk van Frankrijk, waarschijnlijk een overblijfsel van het aanzien dat Frans vroeger had als wereldtaal. Nederlands had op zijn zachtst gezegd een wat bescheidener positie in de wereld, al was het maar omdat Nederland in de koloniën het Nederlands pas laat heeft doorgevoerd als enige officiële taal en pas met de invoering van de leerplicht of überhaupt de invoering van onderwijs ook de gewone bevolking met het Nederlands in aanraking kwam. Vandaar dat men in Indonesië, op de Antillen en in Suriname (ook nog) een eigen taal spreekt.

Hoe de contacten in de negentiende eeuw verliepen tussen Nederland en Vlaanderen weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat de godsdienstige verschillen tussen de Nederlandse regering (vrnl. Calvinistisch en liberaal) en de Vlaamse beweging (katholiek) destijds een rol hebben gespeeld, terwijl de katholieke leiders in Nederland veel te druk waren om hun eigen positie te verbeteren. Men dacht ook en denkt soms nog steeds dat Vlaanderen zelf de afscheiding van 1830 heeft gewild. Waarom zou je dan verder contact zoeken met mensen die jouw land vijandig tegenover staan? Er is door de Belgische staat nadien natuurlijk ook behoorlijk veel 'zendingswerk' verricht om de Vlamingen en de Nederlanders zover mogelijk uit elkaar te houden. Waar komen anders al die misvattingen en dat onbegrip over Nederland vandaan?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:42   #31
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Inderdaad, uiteindelijk is het onrealistisch om het heden en de toekomst te verantwoorden met de geschiedenis. Gelukkig zijn de verhoudingen tussen de Nederlands- en Franstaligen in dit land verder geëvolueerd. Van de onderdrukking van vroeger is nu geen (of bijna geen) sprake meer. Het is goed leven in België.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:47   #32
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De Belgen hebben zich reeds in 1830 wijselijk van de Hollanders verlost. .
Fracofonen die bij Frankrijk wilden en met de franse tricolore op straat kwamen

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 19:38   #33
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu doe jij hetzelfde als Staatsvlaming. Je identificeert de Nederlandse regering met het Nederlandse volk, net als hij de Vlaamse regering identificeerde met het Vlaamse volk. Je kan hem evenmin verantwoordelijk houden voor de daden van zijn regering als ons voor die van de onze.

Citaat:
Je hebt natuurlijk wel de Groot-Nederlandse strekking binnen deze Beweging, maar die wordt blijkbaar gedomineerd door het "Diets" gespuis.
Wat bedoel je dan precies met dat "Diets gespuis"? Wat is er mis met Dietsland, en waarin zou het verschil maken met "Groot-Nederland" of iets van die strekking?

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 21:34   #34
Wilhelmus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NJSV Antwerpen
Nu doe jij hetzelfde als Staatsvlaming. Je identificeert de Nederlandse regering met het Nederlandse volk, net als hij de Vlaamse regering identificeerde met het Vlaamse volk. Je kan hem evenmin verantwoordelijk houden voor de daden van zijn regering als ons voor die van de onze.
Principieel genomen is in een democratie een volk uiteindelijk altijd verantwoordelijk voor de daden van haar regering.

Maar in dit specifieke geval zoek jij meer in mijn woorden dan ik erin leg. Ik refereerde naar de Nederlandse maatschappij in het algemeen, en niet naar de Nederlandse regering en/of de Nederlanders. Ik reageerde enkel maar op de uitlating van Staatsvlaming die ik beledigend vond voor mijn gemeenschap aangezien er altijd iets meer maatschappelijke interesse voor Nederland in Vlaanderen bestond dan andersom. (Sinds de beschadiging van het zelfbeeld "Nederland, Gidsland" door allerlei schandalen, schijnt daar wel een verbetering in te zijn. Maar aangezien ik te weinig in Nederland verblijf, kan ik er geen uitspraken over doen)

Citaat:
Wat bedoel je dan precies met dat "Diets gespuis"? Wat is er mis met Dietsland, en waarin zou het verschil maken met "Groot-Nederland" of iets van die strekking?
Ga even kijken in het Vlaams-nationalistisch forum onder de topic "Dietsland?" van Axel Nort naar de reacties van Tantist, mezelf en Ossaert ( vanaf post 16 ).
Oud 1 september 2004, 22:09   #35
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Nederland heeft nooit weerstand geboden zal je bedoelen. Zo vind ik het bv grappig dat men in de tiendelige reeks van Band of Brothers over "The Dutch Resistance" spreekt, terwijl het verzet in andere landen (zoals België) veel sterker vertegenwoordigd was. Met alle respect voor de Nederlandse weerstanders welteverstaan.
Meneerke Yann zou niet teveel moeten zeggen over dingen waar hij niets van afweet.

Een paar dingetjes toch: Woeste Hoeve, Putten, Englandspiel... Tik eens in op Google en informeer u een beetje beter over het Nederlandse verzet.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 01:11   #36
Staatsvlaming
Vreemdeling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Staatsvlaming

"Er is in de wereld geen enkel volk , dat zijn volksgenoten zo behandeld en in de steek laat als de Vlaams-Belgische".

Ik ben door de antwoorden gesterkt dat dit zo is. Ik word hier als indringer gezien een "Hollander" , die het beter weet. Een "Hollander" die zijn geschiedenis niet mag noemen "wat heeft Boudewijn van Vlaanderen er mee te maken.." En ook nog eens beledigend wordt geconfronteerd met het (m.i. foute liberale drugsbeleid van Nederland) "in Terneuzen waar de wiet zo verkrijgbaar is". Terneuzen is Vlaanderen beste Vlamingen! Meer Vlaanderen dan Voeren , dat LIMBURG is! Achter de ellebogen dus.
Voor mij is de randstad Holland verder weg dan voor de meesten van jullie. Ik woon 240 kilometer van Amsterdam en 350 km van Antwerpen vandaan. Dus dat hele "Hollander-Randstad" verhaal gaat niet eens op. Jammer hee? Tja "Holland" of beter Nederland is toch wat groter dan Vlaams-Belgie. NJSV Antwerpen begrijpt mij het beste. Wij in het verderfelijke Holland weten heel goed wat nieuwe politiek is.
Onze Pim Fortuijn heeft ons de weg gewezen! Tegen al de stroming in. Niet links niet rechts, maar recht door zee! Voor het behoud van onze cultuur en taal!
Overigens Vlaanderen is gewoon bezet. Dat werd me tijdens een bezoek aan Mont Cassel , Frans Vlaanderen , meer dan duidelijk. Wanneer dringt dat eindelijk eens tot jullie hersens door ! Heeft niets met rechtsradicalisme te maken! Wel met realisme! Dat is helaas bij veel Belgen ver te zoeken. Daar helpt het gezellige staminee ook niet veel verder...
Staatsvlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 19:56   #37
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

een heel-nederlandse gedachte?
ik herinner me nog in een vaag schoolverleden het zinneke:

twee volkeren gescheiden door één en dezelfde taal
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 20:03   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
een heel-nederlandse gedachte?
ik herinner me nog in een vaag schoolverleden het zinneke:

twee volkeren gescheiden door één en dezelfde taal
U bedoelt zeker: gescheiden door een willekeurig getrokken grens...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 20:34   #39
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Staatsvlaming

"Er is in de wereld geen enkel volk , dat zijn volksgenoten zo behandeld en in de steek laat als de Vlaams-Belgische".

Ik ben door de antwoorden gesterkt dat dit zo is. Ik word hier als indringer gezien een "Hollander" , die het beter weet. Een "Hollander" die zijn geschiedenis niet mag noemen "wat heeft Boudewijn van Vlaanderen er mee te maken.." En ook nog eens beledigend wordt geconfronteerd met het (m.i. foute liberale drugsbeleid van Nederland) "in Terneuzen waar de wiet zo verkrijgbaar is". Terneuzen is Vlaanderen beste Vlamingen! Meer Vlaanderen dan Voeren , dat LIMBURG is! Achter de ellebogen dus.
Voor mij is de randstad Holland verder weg dan voor de meesten van jullie. Ik woon 240 kilometer van Amsterdam en 350 km van Antwerpen vandaan. Dus dat hele "Hollander-Randstad" verhaal gaat niet eens op. Jammer hee? Tja "Holland" of beter Nederland is toch wat groter dan Vlaams-Belgie. NJSV Antwerpen begrijpt mij het beste. Wij in het verderfelijke Holland weten heel goed wat nieuwe politiek is.
Onze Pim Fortuijn heeft ons de weg gewezen! Tegen al de stroming in. Niet links niet rechts, maar recht door zee! Voor het behoud van onze cultuur en taal!
Overigens Vlaanderen is gewoon bezet. Dat werd me tijdens een bezoek aan Mont Cassel , Frans Vlaanderen , meer dan duidelijk. Wanneer dringt dat eindelijk eens tot jullie hersens door ! Heeft niets met rechtsradicalisme te maken! Wel met realisme! Dat is helaas bij veel Belgen ver te zoeken. Daar helpt het gezellige staminee ook niet veel verder...
Wees welkom op dit forum, Staatsvlaming.
Als geharde Vlaams-Nationalist betreft de groot-Nederlandse gedachte voor mij eerder een strikt socio economisch samenwerkingsmodel dan een unitaire staatsstruktuur.
Maar voor we daarover kunnen praten zijn er, zoals U reeds heeft gemerkt,
een paar hindernissen die moeten worden opgeruimd.

Om kort te gaan het volgende.
Heeft U al notie genomen van de weliswaar gedecideerde doch mededogende wijze waarom Vlaams-Nationalisten over Wallonië spreken?
Heeft U daarentegen de blinde haat en onbeschoftheid al gemerkt waarmede een gast, zoals U, die niet van Unitaristische, Belgicistische of cultureel-Marxistische gedachte is door deze Royalisten wordt bejegend?

Snapt U de teneur waarop onze strijd zal moeten worden gevoerd?

Maar maak U vooral geen illusies.
Vijf minuten na de Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring zullen het deze laatsten zijn die, in analogie van hun ouders en voorouders bij de bevrijding, met een leeuwenvlag de boer zullen opgaan om de zogenaamde door hunzelf beschuldigde belgicisten te gaan verkrachten, beroven ja zelfs vermoorden.

Hopelijk zullen de Vlaamse milities dan goed genoeg georganiseerd zijn om de geschiedenis zich niet te laten herhalen.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 20:46   #40
Wilhelmus
Burger

Standaard

Citaat:

Mijn vaderland is Staats-Vlaanderen.
Citaat:

Ik woon 240 kilometer van Amsterdam en 350 km van Antwerpen vandaan.
Je hebt politiek asiel aangevraagd of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be